NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Viss, kas jums jāzina par helikoptera pilota profesiju: apmācība, alga, karjeras iespējas..

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Darbs helikoptera pilota statusā ir darbs, par kuru fantazē daudzi cilvēki. Mēs iedomājamies bīstamas glābšanas misijas militārajā vidē un misijas, kas tiek veiktas ar lielu precizitāti civilajā vidē. Prasme vadīt šādu mašīnu šķiet iespaidīga.

Likumsakarīgi ir brīnīties, kā šie piloti to spēj kontrolēt. Neatkarīgi no tā, vai viņi pārvadā preces vai cilvēkus, pilotiem ir jābūt stingriem.

bet ko īsti ietver šis darbs? Kāda apmācība nepieciešama, lai kļūtu par helikoptera pilotu? Kādas īpašības ir nepieciešamas un kādas karjeras iespējas ir pieejamas? AEROAFFAIRES jums par to pastāstīs.

Dažādi helikoptera pilota uzdevumu veidi

Helikopteru pilotiem uzticētie uzdevumi ir tikpat dažādi kā vide, kurā viņi darbojas. Pateicoties to lieliskajai manevrētspējai un spējai nolaisties gandrīz jebkur, helikopterus var izmantot visdažādākajiem mērķiem.

Šeit ir uzskaitītas galvenās iespējamās misijas:

  • Medicīniskā palīdzība: ātra iejaukšanās, lai evakuētu ievainotus cilvēkus vai nogādātu pacientus slimnīcās (helikopteru neatliekamās palīdzības dienesti, civilās drošības helikopteri).
  • Uzraudzība un drošība: policijas, žandarmērijas vai muitas uzraudzība jutīgās teritorijās. Helikopteri nodrošina stratēģisku novērošanu no gaisa.
  • VIP transports: ātra, diskrēta vadītāju, VIP personu vai uzņēmēju pārvadāšana starp vietām, kas nav pieejamas lidmašīnām.
  • Darbs no gaisa: augstsprieguma līniju pārbaude, iekārtu pacelšana kalnu vai pilsētu teritorijās, filmēšana kino vai plašsaziņas līdzekļiem.
  • Lidojumi jūrā: personāla un aprīkojuma pārvadāšana uz naftas platformām vai kuģiem jūrā.
  • Ugunsgrēku vai dabas katastrofu dzēšana: ūdens nomešana, evakuācija no katastrofas skartajām teritorijām, avārijas loģistikas palīdzība.

Kāda apmācība nepieciešama, lai kļūtu par helikoptera pilotu?

Diploms: CPL(H)

Lai strādātu par profesionālu helikoptera pilotu, jums ir jāiegūst CPL(H) (Helikoptera komercpilota licence).

Prasības uzņemšanai:

  • Jums jābūt vismaz 18 gadus vecam;
  • Vismaz 150 lidojumu stundas;
  • Jānokārto 1. klases veselības pārbaude;
  • Apgūt teorētisko un praktisko apmācību apstiprinātā skolā.

Militārais ceļš

Par pilotu var kļūt arī Francijas gaisa spēkos vai armijā. Šajā gadījumā:

  • Uzņemšanas brīdī jums jābūt jaunākam par 27 gadiem;
  • Jānokārto atlases testi;
  • Pirms kļūšanas par pilotu jāiziet stingra militārā apmācība.

Kādas īpašības ir nepieciešamas, lai kļūtu par helikoptera pilotu?

Lai kļūtu par helikoptera pilotu, ir nepieciešamas ne tikai tehniskās prasmes. Lūk, galvenās nepieciešamās īpašības:

1. Laba precizitāte un laba atbildības sajūta

Kā jau varēja gaidīt, lai kļūtu par helikoptera pilotu, nepieciešama precizitāte un patiesa atbildības sajūta. Patiesībā, domājot par helikoptera pilota veicamajiem uzdevumiem, pirmais, kas nāk prātā, ir cilvēku pārvadāšana, jo īpaši, ja pilots veic uzdevumus privātam uzņēmumam.

Pilotam ir jāuzņemas atbildība par vienu vai vairākiem cilvēkiem un jānodrošina viņu drošība. Tāpēc viņam ir jābūt modram un jāveic piesardzības pasākumi. Lai iekāptu lidmašīnā, ir jāievēro stingri noteikumi.

2. Augsta koncentrēšanās un savaldība

Arī helikoptera pilotiem jābūt ļoti koncentrētiem. Lidojuma laikā, gatavojot lidaparātu, viņi nedrīkst ne klibināties, ne kaut ko aizmirst.

Viņiem ir jārisina arī riskantas un neparedzētas situācijas, kuras viņiem jārisina vēsi un efektīvi. Piemēram, glābšanas misijas vai slikti laika apstākļi.

3. Spēja strādāt komandā

Lai gan helikopteru piloti savā darbā, tāpat kā avārijas piloti, joprojām ir ļoti patstāvīgi, viņi bieži strādā kopā ar kādu aģentūru kā daļa no privātiem dienestiem.

Neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta gadījumā – ar ārstu komandām, bet militārā pilota gadījumā – ar desanta komandām. Tāpēc viņiem nevajadzētu baidīties no komandas darba.

4. Laba fiziskā sagatavotība

Papildus intelektuālajām un emocionālajām īpašībām, tāpat kā lidmašīnas pilotam, arī helikoptera pilotam jābūt ar labu redzi un zināmu izturību pret karstumu un aukstumu atkarībā no darbības vietas.

Mācību skolas, lai kļūtu par helikoptera pilotu

Vairāki centri Francijā un Eiropā piedāvā helikoptera pilota apmācību. Lūk, daži labi zināmi piemēri:

  • Hélidax (Dakss): sadarbībā ar Francijas armiju.
  • Airbus Helicopters mācību akadēmija (Marignane): pilna apmācība ar simulatoriem.
  • Heli-Tech (Lionā): privāts EASA apstiprināts centrs.

Noderīga informācija:

  • Vidējais ilgums: 12 līdz 24 mēneši atkarībā no tempa.
  • Vidējās izmaksas: no 60 000 līdz 90 000 euro par CPL(H).
  • Iespējamās dotācijas: personīgās apmācības konts (CPF), reģionālās dotācijas, finansējums ar armijas vai uzņēmuma starpniecību.

Cik nopelna helikoptera pilots?

Atalgojums ir atkarīgs no vairākiem kritērijiem:

  • Darbības nozare (valsts vai privātā) ;
  • Misijas veids (glābšana, VIP transports, novērošana utt.);
  • Pieredze un darba stāžs;
  • Pilotētā helikoptera tips.

Atalgojums valsts sektorā

Helikopteru piloti valsts sektorā sāk darbu kā iesācēji un saņem 1635 euro neto mēnesī. Kad viņi ir ieguvuši pilota apliecību, viņi tiek uzskatīti par aspirantiem un pelna 2626 neto mēnesī.

Atalgojums privātajā sektorā

Pieredzējušākie piloti var nopelnīt vairāk nekā EUR 100 000 gadā (salīdzinājumā ar aptuveni EUR 40 000 valsts sektorā), jo īpaši VIP pārvadājumos, ārzonas lidojumos vai starptautiskajās misijās.

Kādas ir karjeras perspektīvas?

Atkarībā no tā, kā attīstīsies helikoptera pilota karjera, viņš vai viņa strādās vairāk vai mazāk stundu un nopelnīs vairāk vai mazāk naudas. Gadu gaitā viņi var :

  • Pakāpties pa karjeras kāpnēm armijā vai civilajā aviācijā;
  • Specializēties konkrētās misijās (medicīniskā evakuācija, nakts lidojumi, jūras novērošana);
  • Kļūt par lidojumu instruktoru vai galveno pilotu;
  • Pēc militārās karjeras pārkvalificēties civilajā vai privātajā sektorā.

Piemēram, pilots, kas ir dienējis armijā, pēc karjeras beigām var sākt darbu gaisa ātrās palīdzības uzņēmumā vai tūrisma lidojumu uzņēmumā.

Atkarībā no tā, ko izvēlēsieties, jūs nonāksiet dažādās darba vidēs. Būdams avārijas pilots, jūs ilgu laiku neko īpaši nedarīsiet, un, kad pienāks laiks, jums būs jābūt ārkārtīgi ātram.

Kur es varu strādāt par helikoptera pilotu?

Helikoptera pilota profesija piedāvā plašas ģeogrāfiskās un nozaru iespējas.

Francijā

  • Kalnos: glābšanas misijās (jo īpaši Alpos un Pirenejos).
  • Piekrastes zonas: jūras novērošana, piekļuve salām vai jahtām.
  • Lielākajos pilsētu centros: VIP vai medicīniskie pārvadājumi, filmu uzņemšana, policijas misijas.

Starptautiski uzdevumi

  • Humānās palīdzības misijas: NVO, starptautiskās organizācijas.
  • Konfliktu zonas vai OPEX: militārajiem pilotiem.
  • Privātais sektors: naftas uzņēmumi, prestižas misijas luksusa tūrisma jomā.

Organizāciju veidi, kas nodarbina pilotus

  • Privāti helikopteru uzņēmumi;
  • Gaisa spēki, armija un flote;
  • Civilās drošības un neatliekamās palīdzības dienesti;
  • Uzņēmumi, kas veic darbus no gaisa vai uz platformām atklātā jūrā.

Tipiska helikoptera pilota dzīves diena

Helikoptera pilota darba ikdiena atšķiras atkarībā no uzdevuma, laikapstākļiem, ārkārtas situācijas vai galamērķa. Lūk, tipiskas dienas pārskats:

  1. Sagatavošanās lidojumam: laikapstākļu, lidojuma plāna un lidaparāta tehniskā stāvokļa izpēte.
  2. Helikoptera pārbaude: vizuālā pārbaude, mehāniskās un degvielas pārbaudes.
  3. Instruktāža kopā ar komandu: koordinācija ar komandām uz zemes, pasažieriem vai sponsoriem.
  4. Misija: lidojums, nosēšanās, transportēšana vai intervence atkarībā no misijas veida.
  5. Atgriešanās bāzē: degvielas uzpilde, pārskats, nepieciešamā apkope.

Piloti var būt pastāvīgā gatavībā, kā tas ir ārkārtas glābšanas darbos, vai arī privātajā sektorā plānot lidojumus iepriekš.

Darba priekšrocības un trūkumi

Darbs helikoptera pilota amatā ir prasīgs, bet aizraujošs. Lūk, godīgs novērtējums par priekšrocībām un grūtībām, kas ir sagaidāmas.

Priekšrocības :

  • Plaša misiju daudzveidība;
  • Bieži vien darbs atklātā un stimulējošā vidē;
  • Augsts profesionālais prestižs;
  • Autonomija un lēmumu pieņemšana uz vietas.

Trūkumi:

  • Neregulārs darba laiks (dežūras, nakts dežūras utt.);
  • Fiziski un psiholoģiski smags darbs;
  • Augstas apmācības izmaksas;
  • Liela atbildība, jo īpaši kritiskās misijās.

Lidot vai rezervēt helikopteru ar AEROAFFAIRES

Vai vēlaties rezervēt lidojumu ar helikopteru vai uzzināt par helikoptera nomas iespējām privātiem, biznesa vai medicīnas ceļojumiem? AEROAFFAIRES var jums palīdzēt 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā un 7 dienas nedēļā, piedāvājot individuāli pielāgotus risinājumus.

Neaizmirstiet rezervēt savu nākamo ceļojumu jau tagad. Mūsu komanda ir jūsu rīcībā pa tālruni + 33144099182 vai e-pastu: [email protected].

Jūs varat arī saņemt sava privātā lidojuma tāmi, izmantojot mūsu tiešsaistes piedāvājumu.

  • Kādi ir galvenie riski, kas saistīti ar helikoptera pilota darbu?

    Riski ietver sarežģītus laikapstākļus, tehniskus bojājumus, naidīgu vidi (konflikta zonas, kalni utt.) un nogurumu, kas saistīts ar neregulāru grafiku. Piloti tiek pastāvīgi apmācīti, lai spētu tikt galā ar šādām situācijām.

  • Vai es varu kļūt par helikoptera pilotu, neiestājoties armijā?

    Jā, lai iegūtu CPLH (komercpilota apliecību), ir iespējams apgūt civilās apmācības apstiprinātās skolās. Armija nav obligāta, bet tā piedāvā alternatīvu ar īpašām priekšrocībām (bezmaksas apmācība, operatīvā pieredze).

  • Cik maksā apmācība CPLH iegūšanai?

    Izmaksas svārstās no 60 000 līdz 100 000 eiro atkarībā no skolas un nepieciešamo lidojumu stundu skaita. Šo summu var samazināt finansējums (stipendijas, aizdevumi) vai daudzpakāpju kursi (ar armijas vai noteiktu uzņēmumu starpniecību).

  • Vai šai profesijai ir vecuma ierobežojums?

    Pilotiem nav stingra vecuma ierobežojuma, taču personāla atlases speciālisti dod priekšroku kandidātiem, kuri ir labā fiziskā formā. Pēc 40 gadu vecuma var būt grūtāk iestāties noteiktās organizācijās, piemēram, armijā vai kalnu glābšanas dienestos.

  • Kādas ir helikoptera pilota darba izredzes?

    Darbs ir pieejams tūrismā, neatliekamās palīdzības dienestos (feldšeri, ugunsdzēsēji), jūras transportā (naftas platformas), loģistikā un privātos uzņēmumos. Pieprasījums ir stabils, bet bieži vien šīm pozīcijām ir nepieciešama pieredze.

  • Vai helikoptera pilots var kļūt par lidmašīnas pilotu?

    Jā, bet tam nepieciešama papildu apmācība (gaisa kuģa pilota apliecība) un konkrētas lidojumu stundas. Pilotu prasmes ir daļēji pārnesamas, bet abām profesijām ir vajadzīgi atsevišķi sertifikāti.

  • Kāda ir helikoptera pilota ikdiena?

    Tas ir atkarīgs no nozares:

    • Neatliekamā palīdzība/glābšana: gaidīšanas laiks starp ātru un intensīvu iejaukšanos.
    • Jūras transports: rotējoši uzdevumi (piemēram, 2 nedēļas ar/2 nedēļas bez darba).
    • Tūrisms: regulāri, bet sezonāli grafiki (piemēram, pārlidojumi pār pilsētu vasarā).
  • Vai helikopteru pilotiem tiek veiktas regulāras medicīniskās pārbaudes?

    Jā, viņiem katru gadu ir jāiziet medicīniskā pārbaude (1. vai 2. klases (atkarībā no vadītāja apliecības), lai pārbaudītu redzes asumu, dzirdi, sirds un asinsvadu veselību utt. Ja viņi to neiztur, viņu tiesības var tikt apturētas.

  • Cik ilgi ir derīga helikoptera pilota apliecība?

    CPLH licence ir derīga visu mūžu, taču pilotiem ir jānolido minimālais stundu skaits gadā (dažādās valstīs tas ir atšķirīgs) un regulāri jāatjauno sertifikācija (kvalifikācijas celšanas kursi, pārbaudījumi).

  • Vai varat lidot ar brillēm vai kontaktlēcām?

    Jā, ja vien redzes korekcija ļauj sasniegt nepieciešamos sliekšņus (piemēram, redzes asums 10/10 ar korekciju). Šķērslis var būt nopietna acu slimība (izteikts krāsu aklums).

  • Kurās valstīs ir vislielākais pieprasījums pēc helikopteru pilotiem?

    Iespējas paveras valstīs, kurās ir izolētas teritorijas (Kanāda, Austrālija), naftas platformas (Norvēģija, Apvienotie Arābu Emirāti) vai attīstīta tūrisma nozare (ASV, Jaunzēlande).

  • Vai sievietēm ir viegli veikt šo darbu?

    Jā, bet viņi joprojām ir mazākumā (aptuveni 10 % pilotu). Pastāv iniciatīvas, kas veicina viņu iekļaušanu, piemēram, stipendijas un īpaši profesionālie tīkli (piemēram, Women in Aviation).

  • Kā jūs pārvarat stresu bīstamu misiju laikā?

    Piloti iziet simulatoru apmācību un psiholoģisko apmācību (stresa vadība, lēmumu pieņemšana). Risku mazina arī komandas darbs un pieredze.

  • Vai pilotam var piederēt helikopters?

    Jā, bet tas notiek reti, jo tas ir saistīts ar izmaksām (iegāde, apkope, apdrošināšana). Lielākā daļa no viņiem strādā uzņēmumos vai iestādēs, kas piegādā aprīkojumu.