Dornier: aviācijas ražotājs

Dornier 328

Dornier ir Vācijas gaisa kuģu ražotājs, ko izveidojis gaisa kuģu eksperts un inženieris Klaudijs Dornier. Šī gaisa kuģu kompānija tika dibināta starp diviem pasaules kariem 1922. gadā un tika slēgta 2002. gadā. Tā atstāj aiz sevis skaistu stāstu un sasniegumus aviācijas pasaulē. Dornier īpaši izcēlās ar propelleru dzinēju lidmašīnu izveidi (turbopropelleri, turboreaktori). Galvenie šī ražotāja lidmašīnu modeļi ir Dornier 328 un Dornier 228. Momentāna pacelšanās un izpēte par šo bijušo Vācijas uzņēmumu, kas specializējās aviācijā.

Klaudija Dorniera, gaisa kuģu ražotāja Dornier dibinātāja, stāsts
Ikviens skaists stāsts sākas ar galveno varoni. Šis varonis ir Klaudijs (vai Klods) Dornier. C. Dornier dzimis 1884. gada 14. maijā Vācijā, Kempten pilsētā, Bavārijas dienvidrietumos. Viņa ģimene ir franču izcelsmes, īpaši no Arçon pilsētas Burgundijas-Franškomtā. C. Dorniera vecāki: Dofins-Dizirē Dornier un Matilde Buks, pēc kāzām apmetās Vācijā.
Ģenerāldirektors Klaudijs Dornier vienmēr ir bijis kaislīgs gaisa kuģu un kosmosa jomu entuziasts. 1907. gadā 23 gadus vecais vīrietis ieguva inženiera diplomu Minhenes tehniskajā universitātē. Viņš ir franču pilsonis, pateicoties vecākiem, bet ir pilnībā dzīvojis Vācijā, un 1913. gadā viņš kļūst par Vācijas pilsoni. Tomēr viņš saglabā savu franču pilsonību. Viņš sāk strādāt inženierijas jomā Karlsrūē. Pateicoties veiksmīgajai pieredzei gaisa kuģu uzņēmumā Zeppelin, C. Dornier uzsāk vairākus pētījumus. No vienas puses, viņš pēta, nedaudz kā ikdienas operācijas, noteiktu vieglo metālu dizainu un izturību. Viņa mērķis ir ieviest jauninājumus gaisa kuģu, lidmašīnu un hidroplānu jomā.
1922. gadā tika izveidots Dornier Wal, hidroplāns. Nosaukums Wal nāk no vācu vārda “”balene”” un atsaucas uz šo lidmašīnu izskatu.
Pēc tam viņš izstrādās propelleru dzinēju lidmašīnu tipus ar izsmalcinātu uzstādīšanu. Tas ir gaisa kuģu flotes sākums. C. Dornier konfigurē sistēmu ar propelleriem gan priekšā, gan aizmugurē no dzinēja. Tas nodrošina vilkmi priekšā un spiedienu aizmugurē, tādējādi uzlabojot lidmašīnu manevrētspēju. Šis dzinēju veids padara viņu par atsauci šajā jomā.
C. Dornier veic karjeru aviācijā un ražo daudzus gaisa kuģus, sākot no materiālu izpētes līdz to galīgajai montāžai. Viņš mirst 1969. gadā Šveicē. Viņam bija 4 bērni, tostarp Pēteris Dornier, kurš uzņēmumā strādāja līdz 2002. gadam (gads, kad nomira P. Dornier un tika pārtraukta Dornier industrija).

Gaisa kuģu ražotāja Dornier stāsts
Dornier ražotāja sākumi starp diviem pasaules kariem
Kā redzēts Klaudija Dorniera stāstā, uzņēmums tika dibināts 1922. gadā starp divām pasaules karām. Tās pirmie hidroplāni Dornier Wal tika būvēti sākotnēji Itālijā, Marina di Pisa kūrortā. Kāpēc Itālija? Jo Dornier bija jāsaskaras ar Versaļas līguma noteikumiem, lai ražotu lidmašīnas. Šie hidroplāni tiks eksportēti visā pasaulē.
Tieši starp diviem pasaules kariem Dornier patiešām redzēja sava gaisa kuģu uzņēmuma izaugsmi. Proti, Dornier lidmašīnas veica savu pirmo izmēģinājuma lidojumu, īpaši viņu korpusa hidroplāni, kas ir ideāli un ļoti izmantoti, lai nodrošinātu gan starpkontinentālos, gan īpaši transatlantiskos savienojumus. Proti, tie ir Dornier (Do) Wal un to pēcteči Do 18 un Do 26, kas atvēra pirmās līnijas pasažieru pārvadāšanai, ļaujot šķērsot Atlantijas okeānu. Tāpat pirms Otrā pasaules kara Dornier izstrādāja to, kas kļūs par vislielāko lidmašīnu starp diviem pasaules kariem, Do X. Tā ir lidmašīna, kas aprīkota ar ne mazāk kā 12 propelleru dzinējiem, kas izvietoti divos pa diviem. To sauca par lidojošo kuģi. Klaudijs Dornier pēc tam centīsies atrast veidus, kā uzlabot šo lidmašīnu aerodinamiku. Piemēram, Do 26 modelī ir uzstādīti atsperu pludiņi lidojuma laikā, kas izplešas pirms nolaišanās, patiesībā piezemēšanās, jo šīs lidmašīnas nosēžas uz ūdens! Šis uzlabojums uzlabo šo masīvo lidmašīnu lidojuma vadību.

Gaisa kuģu ražotājs Dornier Otrā pasaules kara laikā
Otrā pasaules kara sākumā Do 26 un Do 18 modeļi tika aprīkoti ar ieročiem. Tos izmantoja Luftwaffe, Vācijas gaisa spēki, jau no 1939. gada. Šie hidroplāni ļaus veikt izlūkošanu, īpaši Ziemeļu jūrā. Do 24 modelis ir trimotors, kas tika izstrādāts dažus gadus pirms kara sākuma. Tas veica savu pirmo lidojumu 1937. gadā. Vācijas gaisa spēki pasūtīja ne mazāk kā 217 šāda veida lidmašīnas. Šis lidaparāts kļūst par vienu no svarīgākajiem šajā periodā un veic īpaši jūras glābšanas misijas. Pēc kara Do 24 modelis tiek iekļauts Francijas flotē. Tāpat Dornier izplata Do 17, militāro lidmašīnu, kas tiek dēvēta par “”lidojošo zīmuli”” tās šaurā korpusa dēļ.
Pēc kara beigām tiek izstrādāts Dornier 335, kas veica savu pirmo lidojumu 1943. gadā. Tas ir divdzinēju lidaparāts, kas tolaik tika uzskatīts par ātrāko savā kategorijā, ar ātrumu 765 km/h. Un jaunums tajā laikā, ar šo lidmašīnu tika uzstādīta iznirstošā sēdeklis.

Dornier stāsts pēc kara
Kara laikā gaisa kuģu gigants Dornier bija gaisa kuģu ražotne, kas ražoja lidmašīnas karam, un tādējādi ražoja kaut ko līdzīgu ieročiem. Vācijā pēc kara notika denacifikācija, lidmašīnu ražotājs Dornier netika tiesāts par to, bet viņa uzņēmums bija sliktā stāvoklī. Proti, viņa rūpnīca, kas atradās pie Bodensee ezera, tika iznīcināta. Dornier tādējādi pārcēlās uz Šveici, Zūgas pilsētā. Proti, Vācijā pēc kara uz laiku bija aizliegta gaisa kuģu būve. Paralēli savai rūpnīcai Šveicē viņš lika savus gaisa kuģus montēt Spānijā. Kad šis aizliegums tika atcelts, viņš atkal uzstādīja rūpnīcu Lindavā (Vācija).
Tikai no 1956. gada Dornier beidzot atguvās ar secīgu Do 27, Do 28 un Do 31 lidmašīnu ražošanu.
1962. gadā, 78 gadu vecumā, Klaudijs Dornier nodod savu uzņēmumu dēliem un izstājas no amata. Uzņēmums Dornier joprojām darbojas un vēlāk izstrādā propelleru pasažieru lidmašīnu Dornier 228 un Dornier 328. Abi ir īsā lidojuma lidmašīnas.
1985. gadā ģimenes gaisa kuģu uzņēmumu Dornier iegādājās automobiļu ražotājs Daimler Benz. Pēc tam 1996. gadā Dornier tika pārdots Fairchild, amerikāņu gaisa kuģu ražotājam. Tas ir Dornier sabiedrības un lidmašīnu ražošanas kritums, kas bija apņēmības pilna veikt starpkontinentālus lidojumus, bet saskārās ar pārāk augstām izmaksām un neizpildītiem projektiem, kā arī lidmašīnu veidiem, uzņēmums 2002. gadā bankrotēja. Tas slēdz savas durvis uz visiem laikiem un noslēdz gaisa kuģu ražotāja Dornier stāstu.

Galvenās gaisa kuģu ražotāja Dornier lidmašīnas

Dornier 328 : Šis lidmašīnu modelis ir divdzinēju reaktors, kas specializējas reģionālajā transportā un īsās distances savienojumos. Dornier nav garo lidojumu lidmašīnu. Pēc daudziem lidaparātiem, kas ražoti armijai, kā arī hidroplāniem, Dornier vēlējās diversificēt savu piedāvājumu. Tādējādi radās Dornier 328, reģionālā lidmašīna, kas var pārvadāt 33 pasažierus, kā arī apkalpes locekļus plašā kabīnē. Tā veica savu pirmo lidojumu 1998. gadā, un nākamajā gadā tā tika sertificēta. Līdz šim ir apmēram simts Dornier 328 eksemplāru, kas ir aktīvi. Tas ir modelis, kas visvairāk atbilst biznesa lidmašīnai. Kabīnes iekšējais augstums ir 1,87 m, kas ļauj lielākajai daļai pasažieru justies ērti un neiespiestiem lidmašīnā. Šai reģionālajai lidmašīnai ir pilnīga apkalpe, tostarp tualetes un labi aprīkota virtuve.

Dornier 228 : Ražots kopš 80. gadiem, Dornier 228 ir iepriekšējais Dornier 328. Tā ir reģionālā lidmašīna, kas spēj pārvadāt 16 pasažierus, kā arī veikt kravas lidojumus preču pārvadāšanai. Tāpat kā Do 328, šī reģionālā lidmašīna ir ideāla un rentabla īsās distances lidojumiem. Proti, tās darbības rādiuss ir 1800 km. Šī lidmašīna ir atzīta un novērtēta par tās izturību un efektivitāti sarežģītos apstākļos. Turklāt tai ir spēja nosēsties īsās un dažreiz maz izmantotās lidotnēs. Tas ir devusi tai iesauku “”gaisa kravas auto””.

AEROAFFAIRES, mūsu privātās aviācijas eksperti ir pieejami 7 dienas nedēļā un 24 stundas diennaktī, un atbild uz visām jūsu pieprasījumiem par čarteriem. Sazinieties ar mums pa +33 (0) 1 44 09 91 82, vai tieši aizpildiet mūsu tiešsaistes piedāvājumu.