Airbus: aviācijas ražotājs

Airbus ir Eiropas aviācijas ražotājs. Tas tika izveidots 60. gadu beigās, pēc vairāku Eiropas aviācijas ražotāju un organizāciju apvienošanās. Tā centrālais birojs atrodas netālu no Tuluza, Francijā, precīzi Blagnac. Šis aviācijas ražotājs, agrāk zināms kā Airbus Commercial Aircraft, specializējas galvenokārt līnijas lidmašīnu izgatavošanā ilgstošiem lidojumiem. Tas ir viens no lielākajiem aviācijas ražotājiem pasaulē. Patiesībā gandrīz puse no pasaules līnijas lidmašīnām pieder Airbus un tās izmanto daudzas aviokompānijas. Airbus tieši konkurē ar amerikāņu aviācijas ražotāju Boeing. Mēs kopā apskatīsim Airbus vēsturi, darbības, akcijas un tā lidmašīnu floti.

Aviācijas ražotāja Airbus izcelsme

Pēc Otrā pasaules kara aviācijas pasaule attīstās. Tiek izveidoti turbojet dzinēji, kā arī daudzas lidmašīnas, kas paredzētas pasažieru pārvadāšanai vai kravas pārvadājumiem, tostarp civilajiem, militārajiem vai komerciāliem nolūkiem. 60. gadi ir klāt, un gaisa transporta pieaugums ir vispārējs. 1965. gadā salonā du Bourget eiropas aviācijas nozares dalībnieki apspriež lidmašīnu projektus, lai atšķirtos no amerikāņu gigantiem un viņu lielajām lidmašīnām. Viņiem bija jāatrod cita tirgus niša. Šī niša ir daudzu pasažieru pārvadāšana īsās un vidējās distancēs. Līdzīgi kā gaisa autobusi, “Air Bus”. Eiropas aviācijas dalībnieki un ražotāji, katrs savā misijā, sāka domāt par apvienošanos. Viņi pieņēma nosaukumu Airbus, kas tādējādi kļūst par Eiropas aviācijas ražotāju.

Pirmie aviācijas ražotāja Airbus projekti no 1965. gada

Foto kredīts: Airbus

Aviācijas ražotāja Airbus lidmašīnu darbināšana

Aviācijas ražotāja Airbus lidmašīnu flote diversificējas

A320 ir sava veida sviras elements aviācijas ražotājam Airbus, kuru tad uzskata par vienu no svarīgākajiem ražotājiem pasaulē. Šis lidmašīnas modelis ir sasniedzis 400 pasūtījumu pirms tā izmantošanas, kamēr A300 modelim tikai 15.

Foto kredīts: Airbus

Aviācijas ražotājs Airbus pēc 2000. gadiem

90. gadu beigās Airbus grupa piedzīvoja pārstrukturizāciju, lai saglabātu vienotu un konkurētspējīgu struktūru pret amerikāņu milzi un ierobežotu izmaksas. Dažādu aviācijas grupu apvienošana notika, un 2001. gadā Airbus 80% piederēja EADS (izveidots ar Aérospatiale, CASA un DASA) un 20% BAE Systems. Airbus galvenais birojs atrodas Tuluza, Francijā. Tās izpilddirektors ir Noēls Forgeard.

Pašlaik, kopš 2018. gada, grupas izpilddirektors ir Gijoms Faury.

Aviācijas ražotājs Airbus pēc veselības krīzes

2021. gads arī ir Airbus eksperiments, kas pirmo reizi 100% izmantoja biodegvielas kādam no saviem lidojumiem. Šī iniciatīva ietilpst gaisa transporta oglekļa neitralitātes kontekstā līdz 2050. gadam.

Foto kredīts: Airbus

Airbus galvenie skaitļi

Aviācijas ražotājs to var raksturot ar dažiem svarīgiem skaitļiem līdz šim:

Aviācijas ražotāja Airbus dažādās darbības

Airbus nav tikai atzītas komerciālas lidmašīnas, piemēram, A320 vai A380. Tā ir arī daudz akciju un sasniegumu citos virzienos. Protams, gan komerciālo lidmašīnu ražošanā, gan helikopteru izstrādē (Airbus Helicopter), ierīcēm, kas paredzētas aizsardzībai, kosmosam un drošībai. Uzņēmuma mērķis ir savienot cilvēkus un piedāvāt inovatīvus un drošus risinājumus.

Visbeidzot, Airbus augstu vērtē stratēģiju, lai izveidotu vēl atbildīgākas, tīrākas, mazāk piesārņojošas un vienmēr ambiciozas lidmašīnas. Tas uzsāk hibrīdlidmašīnu, zaļāku un ekoloģiskāku, elektrisku vai pat bezpilota dronu ražošanu. Nākotne mobilitāte ir sfēra, ko Airbus pastāvīgi izmanto un inovē.

Aviācijas ražotāja Airbus dažādie projekti ilgtspējīgai aviācijai

nulles emisiju tēma ir pionieris aviācijas ražotājam. Aviokompānija balstās uz 4 virzieniem un attīsta dažādus projektus.

Vispirms Airbus izveido lidmašīnas, kas jāizstrādā, lai neradītu CO2 emisijas. Tas ir gadījums ar viņu CityAirBus projektu, piemēram. Elektrisks eVTOL, kas jau veicis daudzas lidojumu pārbaudes.

Pēc tam aviācijas grupa plāno lidmašīnas, kas tiek darbinātas ar ūdeņradi. Airbus uzskata, ka ūdeņradis ir ļoti solīga enerģija, kas samazinās aviācijas ietekmi uz pasaules klimatu. Tie plāno aprīkot savas komerciālās lidmašīnas līdz 2035. gadam.

Tad aviokompānija izmanto arī dabisko enerģiju, proti, sauli, lai darbinātu šos lidaparātus. Saules paneļi varētu uzkrāt saules enerģiju un to pārvērst enerģijā, kas darbinātu tās lidmašīnas. Pašlaik tas ir kosmiskais aparāts Zephyr, kas tiek darbināts tikai ar saules stariem.

Visbeidzot, Airbus vēlas arī pārdarbināt pilsētas gaisa mobilitāti. Nākotnes pilsētas gaisa transports jau ir ceļā. Tiek izstrādāti elektriski gaisa transporta aparāti, lai nodrošinātu risinājumus pilsētas mobilitātei. Airbus ir izveidojis arī specializētu pētījumu grupu, Airbus Urban Mobility.

CityAirbus NextGen Foto kredīts: Airbus

Aviācijas ražotāja Airbus flote

Airbus ir izveidojis daudzus lidaparātus, lidmašīnas un helikopteri gan komerciāliem, gan militāriem, kosmiskiem uzdevumiem vai dzīvē ilgtspējīgu lidmāšīnu projektus nākotnes aviācijai.

Lai uzzinātu vairāk, apmeklējiet šos galvenos komerciālo lidmašīnu projektus, kas šodien ir aviācijas giganta reputācija: Airbus A319, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A340, Airbus A330, Airbus A350, Airbus A318 ELITE, ACJ 220 vai CityAirBus.

Tagad jūs zināt nedaudz vairāk par aviācijas gigantu. AEROAFFAIRES mēs esam pieejami 24/7, iekļaujot nedēļas nogales un brīvdienas. Mēs ātri atbildam uz jūsu tiešsaistes pasūtījumu pieprasījumu, kā arī pa telefonu +33 1 44 09 91 82.