NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Kā pārvaldīt reaktīvo kavēšanos biznesa aviācijā, aprēķināt UTC laiku un ierobežot reaktīvo kavēšanos?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Lidojot ar lidmašīnu, izņemot ļoti īsus attālumus, bieži vien starp izlidošanas un ielidošanas vietu ir laika starpība. Laika starpībai ir divas sekas: no vienas puses, var būt sarežģīti orientēties un aprēķināt laiku, un, no otras puses, tā var ietekmēt jūsu garastāvokli un nogurumu. AEROAFFAIRES skaidro, kā tiek aprēķināts laiks aviācijā un biznesa aviācijā, kā arī sniedz dažus padomus, kā ierobežot reisa kavēšanos.

Dažādi stundu nosaukumi

Lai gan ir vairāki stundu nosaukumi, daži no tiem atbilst vienam un tam pašam. Aviācijas pasaulē tiek izmantoti vairāki nosaukumi:

  • GMT: Greenwich Mean Time (Griničas laiks) – tas ir atskaites laiks pie Griničas meridiāna Anglijā, kas šķērso galvaspilsētu Londonu. Šo laiku aprēķina saskaņā ar Zemes rotāciju.
  • UTC: Koordinētais universālais laiks – tas ir universālais laiks. Tas ir starptautisks un kalpo kā atskaites punkts visā pasaulē. To izmanto arī aviācijā. Jāatzīmē, ka UTC un GMT ir līdzīgi.
  • Zulu laiks: Zulu laiks nav īsti oficiāls, bet drīzāk aviācijas profesionāļu, piemēram, pilotu, lietots termins. Tas atbilst universālajam laikam.
  • TU laiks: tas ir franču valodas nosaukums universālajam laikam (TU), taču tas atbilst arī UTC laikam.

Rezumējot var teikt, ka aeronautikā vispārēji lietotais laiks ir UTC.

UTC laika aprēķināšana Francijā un ceļojuma laikā

Francijā UTC laiku aprēķina BIPM (Bureau International des Poids et Mesures). BIPM apkopo mērījumus un datus no gandrīz 200 pulksteņiem, kas izvietoti gandrīz 50 laboratorijās visā Francijā.

Tā kā Francijā ir vasaras un ziemas laiks, tas mainās atkarībā no gadalaika (t. i., 1 vai 2 stundas).

Ziemas laikā UTC laiku Francijā aprēķina šādi: UTC laiks = vietējais laiks Francijā – 1h

Vasaras laikā UTC laiku Francijā aprēķina šādi: UTC laiks = vietējais laiks Francijā – 2h

Tātad jūs zināt vienkāršu starptautiskā laika aprēķinu Francijā, bet ceļojuma laikā mēs jums sniegsim arī padomu, lai jūs neapjuktu.

Lidojuma biļetēs vai lidojuma instrukcijās bieži vien ir norādīts vietējais laiks jūsu galamērķī (izlidošanas vai ielidošanas). Tas apgrūtina lidojuma laika vai pat laika starpības aprēķināšanu.

Pavisam vienkārši, vietējais laiks ir jāpārrēķina UTC laikā. Meklējiet laika joslas, kas atbilst jūsu galamērķim, un veiciet tādu pašu aprēķinu kā iepriekš minētajā gadījumā ar Franciju. Protams, mainiet indeksu, kas atbilst attiecīgajai laika joslai.

Piemēram, jūsu lidmašīna ielido Sanpaulu pulksten 14.00. Laika josla norāda, ka Sanpaulu atrodas UTC-3h. Tāpēc jums jāpieskaita 3 stundas Sanpaulu vietējam laikam, lai iegūtu UTC laiku. Tādējādi jūsu lidmašīna ielidos Sanpaulu plkst. 14.00 pēc vietējā laika, bet plkst. 17.00 pēc UTC laika.

Daži padomi, kā cīnīties pret reaktīvo kavēšanos

Foto: Unsplash

Ceļojot, jo īpaši tālsatiksmes maršrutos, kas šķērso daudzas laika joslas, dažkārt ir grūti izvairīties no bēdīgi slavenās reaktīvās kavēšanās.

Tomēr ir paņēmieni, ko varat izmantot, lai ierobežotu šo ietekmi uz savu ķermeni. Ieteicams iepriekš sagatavoties, ja jums ir liela reaktīvā laika nobīde. Vispirms aprēķiniet, cik stundu būsiet ar reaktīvo kavēšanos, kad ieradīsieties, un vai tas būs agrāk vai vēlāk. Tad nedēļas laikā vai dažas dienas pirms izlidošanas pakāpeniski mainiet ēdienreižu un miega laiku, lai tas atbilstu vietējam laikam galamērķī. Jūsu organisms vēl labāk pielāgosies, kad ieradīsieties. Tieši pirms ceļojuma ēdiet veselīgu uzturu, dodot priekšroku cieti saturošai maltītei tieši pirms lidojuma.

Pēc tam lidojuma laikā izvairieties no kofeīnu saturošiem vai pat gāzētiem dzērieniem. Svarīgi ir arī dzert daudz ūdens un saglabāt mitrumu. Iepakojieties ērtu apģērbu un visus lidojumam ar lidmašīnu nepieciešamos piederumus: ausu aizbāžņus, nelielu spilvenu, biezas zeķes, segu, uzkodas, izklaides līdzekļus utt

Lai padarītu ceļojumu pēc iespējas patīkamāku, šeit ir mūsu padomi, kā pārvarēt bailes no lidošanas.

Ja lidojums notiek naktī, centieties pēc iespējas vairāk gulēt. Ja lidojums notiek dienas laikā, ieteicams tikai īss miegs.

Visbeidzot, kad ielidojat, mēģiniet ēšanas un miega ziņā iejusties ierastajā ritmā. Protams, ja jums ir liela reaktīvā laika nobīde, varat īsi pagulēt un paēst uzkodas, taču pēc iespējas ātrāk iestatiet sevi uz vietējo laiku.

Vai jūs zinājāt?

Ir pierādīts, ka cilvēki uz reaktīvo laika nobīdi reaģē atšķirīgi atkarībā no tā, vai viņi ceļo uz austrumiem vai rietumiem. Un patiešām, tas viss ir atkarīgs no mūsu smadzenēm, hipotalāma. Tur atrodas jūsu “iekšējais pulkstenis”. Patiesībā tas ir tas, kas, mainoties laikam, tiek apgriezts otrādi.

Tā kā mūsu iekšējā pulksteņa cikls ir 24 stundas, ir vieglāk ceļot uz rietumiem un paildzināt dienu, paliekot gaišā dienas laikā, nekā saīsināt dienu, ceļojot uz austrumiem, kur nakts iestājas agrāk.

Mišela Girvana (Michelle Girvan), fiziķe no Merilendas Universitātes (ASV)

Laika atšķirības jums vairs nav noslēpums! Portālā AEROAFFAIRES mēs esam pieejami 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā, tostarp brīvdienās un svētku dienās. Mēs ātri reaģējam uz jūsu pieprasījumu tiešsaistē vai pa tālruni +33 (0)1 44 09 91 82 / CH +41 22 355 06 24.

  • Kā laika joslas darbojas biznesa aviācijā?

    Biznesa aviācijā laika joslas tiek pārvaldītas ļoti precīzi, lai nodrošinātu koordināciju starp dažādiem dalībniekiem (pilotiem, gaisa satiksmes dispečeriem, aviosabiedrībām).

    Atšķirībā no komerciālajiem lidojumiem, kur grafiki ir fiksēti, privātās lidmašīnas piedāvā elastību, kas var ietekmēt laika pārvaldību. Piemēram, lidojums var pacelties pēc UTC laika, bet nolaisties pēc vietējā laika, kam nepieciešama pielāgošanās reālajā laikā.

    Lidojumu apkalpes izmanto specializētus rīkus, lai paredzētu šīs izmaiņas un izvairītos no plānošanas kļūdām.

  • Kāpēc aviācijā UTC tiek izmantots biežāk nekā GMT?

    Lai gan GMT (Greenwich Mean Time) un UTC (Universal Time Coordinated) bieži vien tiek uzskatīti par līdzvērtīgiem, UTC tiek dota priekšroka aviācijā, jo tas ir zinātniski precīzs.

    GMT pamatojas uz Zemes rotāciju, kas var nedaudz svārstīties, savukārt UTC regulē atompulksteņi, nodrošinot īpaši stabilu laika atskaites punktu. Šī precizitāte ir svarīga aeronavigācijai, borta sistēmu sinhronizācijai un saziņai starp gaisa kuģiem un vadības torņiem.

  • Kā piloti pārvalda laika izmaiņas lidojuma laikā?

    Piloti ievēro stingrus protokolus, lai pielāgotos laika joslu izmaiņām. Viņi galvenokārt izmanto UTC, lai izvairītos no pārpratumiem, jo īpaši radiosakaru laikā.

    Lidojuma plānos vienmēr norāda izlidošanas un ielidošanas laiku UTC, pēc tam – pēc vietējā laika. Lidmašīnas salonā apkalpe var pakāpeniski pielāgot maltīšu laikus un atpūtas periodus, lai mazinātu reaktīvās laika nobīdes ietekmi uz pasažieriem.

  • Vai ir kādi rīki, ar kuriem ceļojot var viegli aprēķināt UTC?

    Jā, ir vairākas tiešsaistes lietojumprogrammas un rīki, kas ļauj uzreiz pārvērst vietējo laiku UTC, piemēram, laika zonu konvertori vai aviācijai veltītas lietojumprogrammas (piemēram, FlightAware, Jeppesen).

    Daži pilotu pulksteņi automātiski parāda UTC, kas ir ļoti praktiski, ceļojot starptautiskā mērogā. Arī privātās aviokompānijas bieži vien savos lidojumu dokumentos sniedz pārrēķinu tabulas.

  • Vai laika starpība atšķiras atkarībā no lidmašīnas tipa?

    Nē, reisa kavēšanās ir atkarīga tikai no šķērsotajām laika joslām, nevis no lidmašīnas. Tomēr, tā kā privātās lidmašīnas bieži lido lielākā augstumā un tiešākos maršrutos, tās var saīsināt lidojuma ilgumu, kas nedaudz ierobežo reaktīvo laika nobīdi. Turklāt lielāks komforts (plašākas sēdvietas, hermetizēts salons) palīdz labāk pārvarēt reaktīvās laika nobīdes ietekmi.

  • Kurās valstīs laika atšķirības aviācijā ir vissarežģītākās?

    Dažas jomas rada īpašas problēmas, piemēram, :

    • Krievija (11 laika joslas, dažkārt ar īpašiem vietējiem noteikumiem).
    • Amerikas Savienotās Valstis (4 galvenās laika joslas, kā arī Aļaska un Havaju salas).
    • Ķīna (viena oficiālā laika josla, neraugoties uz tās lielumu, kas rada lielas neatbilstības ar vietējo saules laiku).
    • Klusā okeāna salas (dažas no tām šķērso datuma maiņas līniju, pievienojot vai atņemot veselu dienu).

    Šajos reģionos apkalpēm jābūt īpaši modrām, lai izvairītos no plānošanas kļūdām.

  • Kā reaktīvā reisa kavēšanās ietekmē biznesa aviācijas apkalpes?

    Ekipāžām bieži rodas atkārtotas laika atšķirības, kas var izraisīt nogurumu. Lai to novērstu, aviosabiedrības piemēro stingrus noteikumus par atpūtas periodiem, kas dažkārt ir stingrāki nekā komerciālo lidojumu gadījumā.

    Piloti iziet arī noguruma pārvaldības apmācību, kas ietver stratēģiskas miega metodes un piemērotu uzturu.

  • Vai, ceļojot ar privāto lidmašīnu, var pilnībā izvairīties no reaktīvās kavēšanās?

    Pilnībā no tās izvairīties nav iespējams, taču privātā reaktīvā lidmašīna piedāvā priekšrocības, lai to samazinātu:

    • Jūs varat izvēlēties lidot naktī un gulēt lidmašīnā.
    • Individualizēts komforts: plakanas gultas, vieglas maltītes un mierīga atmosfēra atvieglo atpūtu.
    • Pakāpeniska pielāgošanās: apkalpe var pielāgot apgaismojumu un temperatūru, lai stimulētu vai nomierinātu atkarībā no dienas laika jūsu galamērķī.
  • Kāpēc daži pasažieri, ceļojot ar privāto reaktīvo lidmašīnu, jūt mazāku reaktīvo kavēšanos?

    Papildus komfortam ar lidostas formalitātēm saistītā stresa trūkums un īsāks gaidīšanas laiks palīdz taupīt enerģiju. Turklāt iespēja izvēlēties savu lidojumu grafiku nozīmē, ka pirms ierašanās jūs varat labāk sinhronizēt savu bioloģisko ritmu.

  • Vai ir kādi jauninājumi, lai mazinātu reaktīvās kavēšanās ietekmi?

    Jā, dažās augstākās klases kajītēs tagad ir :

    • Gaismas terapija (apgaismojums, kas imitē saules gaismu, lai regulētu miega un nomoda ciklu).
    • Optimizētas ventilācijas sistēmas (labāka skābekļa pievadīšana, lai mazinātu nogurumu).
    • Ēdienkartes pret kavēšanos no lidojuma (bagātīgas ar melatonīnu vai triptofānu, ko piedāvā daži ēdināšanas uzņēmumi).

    Tiek veikti arī pētījumi par mērķtiecīgiem uztura bagātinātājiem un miega programmām lidojuma laikā.

  • Kā plānot ceļojumu ar vairākām pieturvietām un dažādām laika joslām?

    Risinājums ir organizācija:

    1. Katras pieturvietas saraksts ar tās laika zonu (UTC un vietējo).
    2. Plānojiet atbilstošus pārtraukumus (gulēt, ja ir vietējā nakts, palikt aktīvam, ja ir diena).
    3. Izmantojiet divu zonu pulksteni, lai sekotu līdzi izlidošanas un ielidošanas laikam.
    4. Starpnosēšanās laikā vēl vairāk hidratējiet, lai kompensētu sausumu salonā.
  • Vai laika starpība ietekmē lidojumu drošību?

    Netieši, jā. Reisa nogurums var pasliktināt pilotu modrību, tāpēc ir tik svarīgi noteikumi par lidojuma un atpūtas laiku. Nopietnas aviosabiedrības savos grafikos vienmēr iekļauj drošības rezerves, lai izvairītos no jebkāda riska.