Kā kļūt par privātā reaktīvā lidaparāta pilotu? Šo jautājumu sev uzdod daudzi entuziasti. Neatkarīgi no tā, vai jums ir 13, 20, 35 vai vairāk gadu, jūs varat sākt gatavoties komercpilota apliecības iegūšanai jau tagad. Šajā rakstā, AEROAFFAIRES ir izskaidroti visi soļi, kas jāveic, lai kļūtu par lidotāju.
Kāpēc kļūt par privātās lidmašīnas pilotu?
Vai esat jauns pilots, kas pilnveido savas prasmes, pilots māceklis vai pilnīgs iesācējs? Šeit ir izklāstītas veiksmes atslēgas, lai apgūtu privātās reaktīvās lidmašīnas pilotēšanu, sākot ar dažiem priekšnoteikumiem:
Privātās reaktīvās lidmašīnas pilotēšana ir darbs ar daudziem pienākumiem: papildus pasažieru vai kravas pārvadāšanai jūs būsiet atbildīgs par lidojuma plāna sastādīšanu, lidmašīnas pārbaudi un sagatavošanu, pakalpojuma komforta un kvalitātes nodrošināšanu, bet galvenokārt par pasažieru drošību.
Tas ir darbs, ko lielākā daļa cilvēku dara ar aizrautību, jo tas ir saistīts arī ar pašaizliedzību. Atšķirībā no aviokompāniju pilotiem jūs nesaņemsiet savu lidojumu grafiku mēnesi iepriekš, bet bieži vien tiksiet izsaukts, piemēram, pēdējā brīdī. Šī spēja lidot pēc pieprasījuma ir būtiska un reti sastopama. Tas izskaidro, kāpēc īpaši bagātajiem cilvēkiem trūkst pilotu viņu privātajām lidmašīnām.
Saskaņā arFrançois-Valéry Vannimenuscitation 2 privātās lidmašīnas pilotu, prasmes, kas nepieciešamas, lai būtu labs pilots, ir “būt kārtīgam, viegli orientēties telpā, būt atvērtam un uzklausīt citus.” No jums var prasīt arī ļoti diskrētu attieksmi, ja pārvadājat VIP personas.
Visbeidzot, šī ir fiziski smaga profesija gan profesionāli, gan personīgi. Pirms mācību procedūras uzsākšanas pārliecinieties, ka esat piemērots šim darbam, veicot 1. klases medicīnisko pārbaudi. Pēc tam šī pārbaude jāveic regulāri.
Kā kļūt par privātās lidmašīnas pilotu?
Dažas svarīgākās ziņas par apmācību, lai kļūtu par privātās reaktīvās lidmašīnas pilotu:
Lai kļūtu par privāto reaktīvo lidmašīnu pilotu, jums ir nepieciešama profesionālā licence. Komerciālā pilota apliecība (CPL) ir tā, kas ļauj saņemt samaksu par lidojumiem. Tā tiek iegūta, apstiprinot 200 lidojumu stundas. Vienlaikus ir jānokārtoteorētiskā ATPL jeb “iesaldētā ATPL”, kas ietver 14 sertifikātus.
Šie priekšnosacījumi ļauj jums sākt otrā pilota (OPL) karjeru. Lai kļūtu par lidojumu kapteini (CBD), jums būs jānokārto praktiskā ATPL, t. i., 1 500 lidojumu stundas. Tomēr ar CPL nepietiek, lai paceltos debesīs ar lielāko daļu gaisa kuģu. Šim nolūkam jums ir jāapgūst papildu kvalifikācija, piemēram, nakts vai instrumentālā lidojumu kvalifikācija (IR), kas ļauj lidot īpašos laika apstākļos.
Visbeidzot, atliek tikai nokārtot tipa kvalifikāciju (QT ),lai specializētos konkrēta tipa gaisa kuģī. Tādējādi privātpilota sākotnējā apmācība ir tāda pati kā komercpilota pilotam. Atšķirība ir papildu kvalifikācijas, kas jums ir jānokārto.Uzņēmuma noteikumi atļauj iegūt ne vairāk kā trīs tipa kvalifikācijas.
Tāpēc studentpilotam nav nepieciešama papildu MCC (multi-crew coordination) licence, kas ir nepieciešama aviokompāniju pilotiem, kuri strādā ar apkalpi.
Visbeidzot, ja jums ir vēlēšanās, jūs pats varat kļūt par pilotu instruktoru. Šī profesija piedāvā lieliskas karjeras un attīstības iespējas. Sākot no 1200 eiro mēnesī, jūs varēsiet nopelnīt līdz pat 2000-3000 eiro mēnesī par FI-IRI-CRI (lidojumu instruktors – instrumentālo lidojumu instruktors – klases instruktors).

Kā notiek apmācība?
Pilotu apmācība: trīs galvenie virzieni
Ir trīs apmācību veidi, kuru rezultātā var iegūt pilota apliecību. Kandidātiem ir jābūt bakalaura grādam un pabeigtai divu gadu augstākajai izglītībai, ar dažiem izņēmumiem. Bakalaura grāds var būt vispārējs, profesionāls vai tehnoloģisks. Lielākā daļa ieinteresēto studentu turpina studēt dabaszinātnes vai inženierzinātnes (CPEG, licences, DUT, BTS), pirms izvēlas mācīties par pilotu. Ir trīs iespējas:
-
- Valsts apmācība: tā ir bezmaksas, bet tajā ir grūti iekļūt. Tā notiekÉcole nationale de l’aviation civile (ENAC).
- Militārais ceļš: jūs var pieņemt darbā trīs bruņotajos spēkos (gaisa, sauszemes un jūras), vai nu nokārtojot konkursa eksāmenu pēc divu gadu sagatavošanas nodarbībām (jūs kļūsiet par karjeras virsnieku), vai arī uzreiz pēc bakalaura (jūs kļūsiet par līgumdarbinieku). Pēc 10 gadu dienesta var pāriet uz privāto sektoru.
- Privātais sektors: Francijā un ārzemēs ir daudzas privātās pilotu skolas. Jūs varat arī izvēlēties starp diviem apmācības veidiem. Pirmais ir “kadetu” apmācība ; dažas aviosabiedrības piedāvā pilnībā vai daļēji finansēt jūsu kursu un pēc tam pieņemt jūs darbā. Viena no tām ir Air France, un šī iespēja tiek piedāvāta arī ārzemēs. Otra iespēja ir patstāvīga apmācība. Neatkarīga apmācība atšķiras atkarībā no aviokompānijas, un tā ir ļoti dārga. Viena no priekšrocībām ir tā, ka jūs varat sadalīt apmācību pa moduļiem, ja vēlaties.
Neatkarīgi no tā, kādu kursu jūs izvēlaties, būt pilots, pirmkārt, ir darbs, kas jums patīk.
Ko jūs varat darīt šajā laikā?
Neatkarīgi no jūsu vecuma jūs varat sākt gatavoties jau tagad – teorētiski un/vai praktiski.
No 13 gadu vecuma jūs varat iegūt Brevet d’initiation aéronautique (BIA), lai iepazītos ar dažiem aeronautikas stāstiem un teoriju. Nākamais ir Brevet de pilote de base (pamata pilota sertifikāts) 15 gadu vecumā, kura laikā jūs apgūsiet vieglā lidaparāta vadīšanu. No 16 gadu vecuma jūs varat iegūt privātā pilota apliecību (PPL). Tā ir neprofesionāla licence, kas ļauj apstiprināt 45 lidojumu stundas jebkurā lidotāju klubā, kā arī iegūt SPE (viendzinēja virzuļdzinēja gaisa kuģa) kvalifikāciju. Privātā pilota apliecības mācību programmā ir iekļautas arī vairākas mācību stundas ar lidojumu simulatoru.
Visbeidzot, lai izceltos, jūs varat apgūt arī papildu apmācības kursus, piemēram, kā ekspluatācijas virsnieks vai aeronavigācijas tehniķis.

Cik nopelna privātās lidmašīnas pilots?
Cik nopelna privātās lidmašīnas pilots? Mēs paskaidrojam:
Jūsu alga būs atkarīga no aviokompānijas, kas jūs nodarbina, kā arī no jūsu pieredzes un darba stāža. Air France-KLM alga ir no 4000 līdz 11 000 eiro mēnesī otrajam pilotam un līdz 18 500 eiro kapteinim. Pilota alga biznesa aviācijā parasti būs lielāka nekā aviokompānijas pilota alga komerciālajā aviācijā.