NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Kāpēc privātajai lidmašīnai ir divi piloti?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Vai lidmašīnā ir pilots? Vai drīzāk divi! Tiesa, bieži vien mēs redzam vairākus pilotus vienā lidmašīnā ne tikai privātajos reaktīvajos lidaparātos, bet arī komerciālajā aviācijā. Tad kāpēc šāda prakse? Kāds ir vairāku pilotu klātbūtnes iemesls? Vai ir kādi izņēmumi? AEROAFFAIRES atbild uz jūsu jautājumiem.

Atjaunināta informācija par tiesību aktiem

Pirmkārt, ir svarīgi nošķirt le transport public et le transport privé. Biznesa aviācijā visi gaisa kuģi darbojas kā sabiedriskais pasažieru transports (tas, ka tie lido ar privātajām lidmašīnām, nenozīmē, ka tie darbojas kā privātais transports, šie divi apzīmējumi ir jānodala). Aviokompānijām, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus, ir jābūt arī gaisa kuģa ekspluatanta apliecībai (AOC).

Privātā transporta gadījumā lidojumu pakalpojumus nevar pārdot, un tādēļ tiem nav vajadzīga nekāda iepriekšēja atļauja. Tāpēc drošība nav garantēta, un šā veida aviācijas prasības tiek mazāk uzraudzītas nekā uzņēmējdarbības vai komerciālās aviācijas prasības, kas ir stingri reglamentētas.

Ietekme uz pilotu skaitu

Atšķirībā no lielākās daļas komerciālo un pat privāto lidmašīnu, dažas biznesa lidmašīnas ir sertificētas kā vienpilotu lidmašīnas. Tas nozīmē, ka lidmašīnu var vadīt tikai viena persona. Piemēram, biznesa aviācijā regulāri sastopami Pilatus PC-24, Hondajet HA-420 vai Cessna Citation M2, kas ir sertificēti vienpilota lidaparāti.

Tomēr uzņēmumus, kas ekspluatē privātās lidmašīnas, regulē sabiedrisko pasažieru pārvadājumu tiesību akti, tāpēc neatkarīgi no lidmašīnas tipa lidmašīnā jābūt diviem pilotiem! No otras puses, tā kā privātā transporta nozarē ir ļoti maz likumdošanas ierobežojumu, sertificētu vienpilotu lidmašīnu var vadīt tikai viens pilots.

Ko tad dara šie divi piloti?

Foto: Unsplash

Parasti biznesa reaktīvo lidmašīnu lidojuma laikā abiem pilotiem ir savstarpēji papildinoši uzdevumi. Viens ir kapteinis pilote principal, otrs ir viņa otrais pilots, kurš jebkurā brīdī var pārņemt vadību no viņa, kā arī uzņemties citus palīgdarbus lidojuma laikā.

Tādējādi galvenais pilots ir pie vadības pults un vada gaisa kuģi. Viņš ir atbildīgs par savu gaisa kuģi, kā arī par pasažieru un apkalpes drošību.

Pilotam ir jāveic uzdevumi pirms lidojuma, lidojuma laikā un pēc lidojuma. Otrais pilots ir pilota vietnieks. Šie uzdevumi ir tikpat dažādi, cik daudzveidīgi. No lidojuma plāna, laikapstākļu novērošanas līdz pat lidmašīnas tehniskajai uzraudzībai – viss tiek rūpīgi pārbaudīts. devenir pilote Parasti, ja vēlaties kļūt par privātā reaktīvā lidaparāta galveno pilotu, jums vispirms ir jāiegūst otrā pilota pieredze.

Šeit lieliski noder teiciens “divas galvas ir labāk nekā viena”. Kamēr pilots manevrē lidmašīnu, otrais pilots sazinās un seko līdzi gaisa satiksmei. Mērķis ir samazināt gan galvenā pilota, gan otrā pilota darba slodzi un nogurumu.

Visbeidzot, no drošības viedokļa tas ir arī iemesls, kāpēc otra persona pilota kabīnē joprojām ir būtiska. Viņam vai viņai vienmēr var un tai ir jāpārņem lidmašīnas vadība un jāpabeidz lidojums, ja kapteinis to nespēj izdarīt.

Kā redzams, privātās (un komerciālās) aviācijas tiesību aktos ir noteikts, ka katrā lidmašīnā jābūt vismaz diviem pilotiem. Ja vēlaties izmēģināt lidojumu ar biznesa reaktīvo lidmašīnu, izmantojot AEROAFFAIRES, apmeklējiet devis en ligne vai zvaniet pa tālruni +33 (0) 1 44 09 91 82.