Air Nostrum ir spāņu compagnie aérienne. Tā ir valsts nacionālās aviokompānijas Iberia meitasuzņēmums, kas veic regulārus lidojumus. Air Nostrum tika dibināta 1994. gadā, pilsētā Valence neliela aptuveni desmit cilvēku komanda. Tā ir strauji attīstījusies un kļuvusi par vienu no Spānijas vadošajām aviosabiedrībām. Tā ir arī viena no Eiropas vadošajām aviokompānijām. AEROAFFAIRES stāsta par tās vēsturi gaisa transporta jomā un iepazīstina ar tās gaisa kuģu floti, pasažieru pārvadāšanas procedūrām un lidojumu rezervācijām.
Air Nostrum vēsture
Deviņdesmitie gadi: Air Nostrum attīstība
- 1994. gads: Valensijas ostas pilsētā Spānijas dienvidaustrumos tika izveidota jauna aviosabiedrība Air Nostrum. Šī jaunā uzņēmuma mērķis bija kļūt par vienu no līderiem privātās reģionālās aviācijas jomā. Uzņēmums veica pirmos lidojumus ar Fokker 50, maršrutos starp pilsētām Valence un Bilbao spānijas ziemeļu daļā.
- 1996. gads: Spānijas uzņēmums pieaug un paplašina savu gaisa kuģu floti. Līdz gada beigām tam bija 7 lidmašīnas Fokker 50 un pārvadāja lielu skaitu pasažieru.
- 1997. gads: flote tiek papildināta ar duci jaunu lidmašīnu. Uzņēmums iegādājās arī savu pirmo ATR 72-500reģionālās lidmašīnas no lidmašīnu ražotāja ATR.
Tajā pašā gadā Air Nostrum izveidoja aviokompāniju aliansi ar Iberia. Abas aviosabiedrības kļuva par partneriem. Air Nostrum ir ekskluzīva šīs Spānijas valsts aviokompānijas franšīze. Tā veiks reģionālos lidojumus Iberia uzdevumā. Abu aviosabiedrību alianses darbības sākumā lidojumi tika veikti ar nosaukumu Iberia Regional Air Nostrum. - 1998. gads: aviokompānija papildina savu floti ar jauna tipa lidmašīnu – lidmašīnu CRJ 200ER no Kanādas ražotāja Bombardier. Šo lidmašīnu, kurā ir 50 sēdvietas , daļēji izmantos tālajiem starptautiskajiem reisiem.
- 1999. gads: pēc sadarbības ar Iberia Air Nostrum pievienojas Oneworld aliansei, kas ir lielākā aviosabiedrību alianse.
2000. gadi: Air Nostrum stratēģisks pagrieziena punkts
- 2000. gads: Air Nostrum veic milzīgus ieguldījumus vairāk nekā 800 miljonu euro apmērā. Šo ieguldījumu mērķis? Pilnībā atjaunot 44 lidmašīnu floti. Tādējādi Nostrum kļuva par pirmo aviokompāniju Eiropā, kurai bija tik daudz modernu lidmašīnu.
- 2005. un 2010. gads : šajos divos gados Air Nostrum papildināja savu lidmašīnu sarakstu ar lidmašīnām ar lielāku ietilpību pasažieru skaita ziņā. A CRJ 900 2005. gadā un CRJ 1000 2010. gadā. Pēdējie var pārvadāt attiecīgi līdz 90 un 100 pasažieriem. Air Nostrum mērķis ir samazināt lidojuma izmaksas uz vienu pasažieri, palielinot gaisa kuģu ietilpību.
- 2013. gads : Līdz šim gadam Spānijas aviosabiedrība strādā pie Madrides lidostas (Adolfo Suárez Madrid-Barajas) savienojamības un konkurētspējas uzlabošanas.
- 2014. gads : Air Nostrum nostiprina savas prasmes lidojumu un savienojumu nodrošināšanā nišas tirgos. Uzņēmuma mērķi ir maršruti ar vidēju vai zemu pieprasījumu. Aviosabiedrība veic gan iekšzemes, gan starptautiskos lidojumus uz Madridi un no tās. Maz ticams, ka šī aviosabiedrība veiks lidojumus no Parīzes. Tā veic arī maršrutus saskaņā ar sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas saistību (PSO) režīmu. Taču atkal tā veic tā sauktos “off-peak” lidojumus, kas papildina Iberia piedāvātos lidojumus.
- Tajā pašā gadā pašreizējais aviokompānijas izpilddirektors Karloss Bertomeu (Carlos Bertomeu) kļuva arī par uzņēmuma vairākuma akcionāru.
Air Nostrum skaitļos:
Dažos skaitļos aplūkots, kas šodien raksturo gaisa transporta uzņēmumu:
- 75 000: uzņēmuma veikto lidojumu skaits gadā.
- ar Air Nostrum katru gadu ceļo5,2 miljoni pasažieru.
- 500 miljoni eiro: tāds ir aviosabiedrības gada apgrozījums.
- 1450 : Spānijas aviosabiedrības darbinieku skaits.
- 85 miljoni: kopējais Air Nostrum pārvadāto pasažieru skaits kopš tās dibināšanas 1994. gadā.
Air Nostrum darbība
Air Nostrum neveic lidojumus uz ļoti populāriem galamērķiem un laikiem. Aviokompānija piedāvā maršrutus, kas papildina Spānijas pārvadātāja Iberia piedāvātos maršrutus.
Air Nostrum darbojas Iberia vārdā.
Aviosabiedrība piedāvā gan tiešos, gan turp un atpakaļ lidojumus uz daudziem galamērķiem.
Parasti tā nodrošina vidēja un gara attāluma lidojumus. Katru dienu tiek veikti aptuveni 200 reisi uz aptuveni 50 lidostām 7 Eiropas un Ziemeļāfrikas valstīs. Spānijas aviosabiedrība ir arī pirmā, kas veic lidojumus starp Madrides lidostu un dažādiem galamērķiem Francijā.
Air Nostrum apbalvojumi
Visbeidzot, papildus daudzajiem uzņēmuma pozitīvajiem aspektiem (piemēram, plašais lidojumu pārklājums ar lielu apkalpoto galamērķu skaitu) Air Nostrum ir izcēlusies arī ar savu pakalpojumu kvalitāti. Attiecībā uz Air Nostrum nav sūdzību. Patiesībā tā ir vienīgā reģionālā aviosabiedrība Eiropā, kas var lepoties ar godalgotām vietām. Tā ir astoņas reizes ieguvusi ERA (Eiropas Reģionālo aviokompāniju asociācijas) balvu (tostarp 6 zelta medaļas). Šo balvu piešķir gada labākajai aviosabiedrībai.
ERA piešķir arī zelta medaļu par ilgstošu izcilību. Air Nostrum šo balvu saņēma par savu pakalpojumu kvalitāti.
Visbeidzot, 2011. gadā aviosabiedrība saņēma balvu, ko varētu salīdzināt ar aviācijas “Oskaru”. Tā ir “Lidojuma” balva. Ar to Air Nostrum tika atzīta par labāko reģionālo aviokompāniju pasaulē.
Šie apbalvojumi jo īpaši tika piešķirti par izciliem pakalpojumiem, ko piedāvā lidmašīnas. Dažos reisos pat tiek piedāvāta piekļuve biznesa klases salonam ar visiem ar to saistītajiem izcilajiem pakalpojumiem.
Visbeidzot, lai veicinātu pastāvīgāko klientu lojalitāti, Air Nostrum piedāvā Iberia programmu (Iberia Plus). Pastāvīgajiem pasažieriem ir pieejams plašs priekšrocību klāsts:
- ceļojumu izmaksu samazinājumi
- piekļuve VIP lidostu atpūtas telpām.

Air Nostrum gaisa kuģu flote
Spānijas aviokompānijas flotē ir gandrīz piecdesmit četru dažādu tipu lidmašīnas. Tie ir no gaisa kuģu ražotājiem Bombardier un ATR. Šajās lidmašīnās, ko izmanto visiem reģionālajiem lidojumiem, atkarībā no modeļa ir no 50 līdz 100 sēdvietām. Biznesa aviācijā tās ir ideāli piemērotas grupu čarterlidojumiem, sporta komandām vai uzņēmumu semināriem.
CRJ 1000:
Šis ir jaunākais modelis, kas papildināja aviokompānijas floti. Tas var pārvadāt 100 cilvēkus īsos un vidēja attāluma maršrutos ar maksimālo darbības rādiusu 2761 km. Šis lidmašīnas modelis ir lidmašīnas CRJ 900 paplašinājums. Tas var pārvadāt vairāk pasažieru. Visbeidzot, ražotājs šo lidmašīnu raksturo kā par 30 % mazāk piesārņojošu nekā citas līdzīgas lidmašīnas. Tas padara to par ekonomisku lidmašīnu un labu alternatīvu, lai izmantotu dažu zemo cenu lidojumu priekšrocības.
CRJ 900 :
Šī ir CRJ 1000 īsākā versija. Tā salonā var izvietot līdz 90 pasažieriem. Šī lidmašīna, kas ekspluatācijā tika nodota 2003. gadā, ir ideāli piemērota īsiem un vidēja attāluma maršrutiem, un tās maksimālais darbības rādiuss ir 3100 km.
CRJ 200 :
Šis modelis papildina Air Nostrum flotes Bombardier lidmašīnu saimi. Starp citu, šī lidmašīna bija pirmais reaktīvais gaisa kuģis komerciālās aviācijas tirgū ar 50 sēdvietām salonā. CRJ 200 ir turboreaktīvā lidmašīna ar maksimālo darbības rādiusu 2700 km. Tā ir mazāka iepriekš minēto 2 lidmašīnu versija. Tāpat kā tās, tā ir lieliski piemērota īsiem un vidējiem maršrutiem.
ATR 72-600 :
Lidmašīna no ražotāja ATR, tā ir divvietīga turbopropelleru lidmašīna ar ietilpību līdz 78 pasažieriem. Tas ir vēl viena ražotāja modeļa – lidmašīnas “A” – turpinājumsATR 42. Visbeidzot,ATR 72-600 ir jaunākāATR 72 versija. Šī reģionālā lidmašīna veic īsus un vidējus attālumus ar maksimālo darbības rādiusu 1400 km.

Bagāžas pārvadāšanas kārtība ar aviokompāniju Air Nostrum
Ceļojot ar Air Nostrum, pirms iekāpšanas nacionālās aviokompānijas lidojumā ir jāievēro dažas procedūras, kas jāievēro attiecībā uz rokas bagāžu un, ja plānojat ņemt reģistrēto bagāžu. Rokas bagāžai ir jāatbilst šādiem izmēriem: 45 cm x 35 cm x 20 cm, un tās svars nedrīkst pārsniegt 8 kg. Reģistrētās bagāžas svars nedrīkst pārsniegt 23 kg. Tomēr par bagāžu, kas sver līdz 32 kg, tiks piemērota piemaksa. Ja svars pārsniedz šo robežu, bagāžu var nepieņemt lidmašīnā. Visbeidzot, bagāžai jābūt skaidri marķētai. Ja ir papildu prasības, iesakām sazināties ar aviokompāniju.
AEROAFFAIRES jūs vēlaties lidot ar Air Nostrum
Vai vēlaties rezervēt vol de groupe ? Organizējat ceļojumu sava uzņēmuma semināram? Par visu parūpēsies AEROAFFAIRES. Aizpildiet mūsu devis en lignevai zvaniet mums pa tālruni +33 (0) 1 44 09 91 82, un mēs atradīsim jums labāko piedāvājumu.
Vai Air Nostrum ir uzticama aviosabiedrība drošības ziņā?
Air Nostrum ir uzticama aviosabiedrība. Par savu reputāciju tā ir pateicīga savu pakalpojumu kvalitātei un to pilotu prasmēm, kuri veic tās lidojumus. Tai ir sabiedriskā transporta akreditācija. Tas padara to par drošu un uzticamu aviokompāniju.
Vai ar Air Nostrum es varu pacelties jebkurā laikā, jo īpaši naktī?
Lai iegūtu informāciju par privātiem lidojumiem, lūdzu, sazinieties ar aviokompāniju. Nakts lidojumi tiek regulēti atbilstoši izlidošanas un ielidošanas lidostām.
Vai ceļošana ar Air Nostrum ir dārga?
Ceļojuma cena ar Air Nostrum ir atkarīga no vairākiem faktoriem:
- lidojuma veida
- galamērķa un veicamā attāluma
- lidmašīnas tipa