Kopš 2017. gada VoltAero ir Francijas jaunuzņēmums, kas strādā pie hibrīda privātā reaktīvā lidaparāta modeļa. Šo projektu vada Žans Botī (VoltAero izpilddirektors), bijušaisAirbus inovāciju direktors. Viņa bijušais amats padara viņu par pionieri aeronautikas inovāciju jomā. Viņš bija atbildīgs par E-fan projektu. airbus pirmo 100 % elektrisko lidaparātu, kas 2015. gadā pārlidoja Lamanša šaurumu. VoltAero nav pirmais atbildīgais privātās lidmašīnas projekts. Alice ir vēl viens.
Mūsdienās hibrīda lidaparāta izveidei ir nepieciešams liels tehnoloģiskais progress. Kā Francijas jaunuzņēmums plāno risināt šo izaicinājumu? Kādas ir šīs jaunās lidmašīnas tehniskās īpatnības? Uz šiem jautājumiem mēs atbildēsim šajā rakstā.
Francijas hibrīdās privātās lidmašīnas Cassio vēsture
VoltAero ir jaunuzņēmums, kas pastāv kopš 2017. gada. Neraugoties uz savu jaunību, komandai ir 75 gadu pieredze aeronautikas jomā. Jo īpaši ar projektu Electric Cri-Cri 2011. gadā un E-fan 2015. gadā.
Hibrīddzinēja privātā reaktīvā lidaparāta radīšana ietver specifiska izaicinājuma pieņemšanu. Lidaparāta svars: elektriskās baterijas sver daudz vairāk nekā pilna parafīna tvertne. Tāpēc mums ir jārada viegla konstrukcija, lai kompensētu šo būtisko bateriju svaru. Lai to panāktu, komanda strādā roku rokā ar dažādiem partneriem. Mērķis ir galu galā radīt “Made in France” produktu, kas ir dzīvotspējīgs un sertificēts ilgtermiņā.
Francijas uzņēmumsAero Composites Saintonge (ACS) cieši sadarbojas ar VoltAero šajā vērienīgajā projektā. Tie ir eksperti inovatīvu kompozītmateriālu jomā. Viņi atbalsta hibrīdās privātās lidmašīnas komandu, izstrādājot vieglu un drošības standartiem atbilstošu kompozītu. Viņi ir arī atbildīgi par Cassio 1 testa prototipa ražošanu. Turklāt viņu specializētais elektriskās piedziņas projektēšanas birojs sadarbojas ar VoltAero bateriju izstrādē.
VoltAero atbalsta pazīstamā dzinēju ražotājaSafran Electrical & Power meitasuzņēmums. Francijas aerokosmiskā grupa aprīko Cassio 1 ar dzinējiem ENGINEUS 45. Šī prototipa mērķis ir pārbaudīt spēka piedziņu.
VoltAero sadarbojas arī ar Solution F. Grupa, kuras saknes meklējamas autosportā. Pieradusi pie izaicinājumu kultūras, Solution F piedāvā Francijas jaunuzņēmumam hibrīddzinēju risinājumus.
VoltAero pēdējais nozīmīgākais partneris ir Nuvelles Akvitānijas reģions. Tas atbalsta un uzrauga projektu, jo īpaši saistībā ar galīgās montāžas līnijas izvietošanu reģionā.
Jaunākās ziņas no Cassio
2020. gada 21. oktobrī mēs varējām vērot Cassio 1 prototipa pirmo lidojumu. Viens no galvenajiem Cassio 1 izaicinājumiem ir krasi samazināt šāda izmēra privātā lidmašīnas radīto troksni. Šis izaicinājums ne vienmēr tiek risināts pacelšanās un nolaišanās fāzēs. Taču pārējā lidojuma laikā atšķirība ir acīmredzama. Šī ir pirmā uzvara jaunajam ražotājam, kas atrodas Médis (Charente Maritimes).

Šis pirmais veiksmīgais lidojums ir veicinājis VoltAero labu ziņu ierašanos. Francijas komanda 19. novembrī paziņojumā presei nāca klajā ar paziņojumu. Nesen Eiropas Inovāciju padome ir izvēlējusies šo lidaparātu ražotāju. Tādējādi viņi saņems finansiālu atbalstu Eiropas Zaļās ekonomikas stratēģijas un atveseļošanas plāna ietvaros. Žans Botī un viņa komanda saņems atbalstu 13,1 miljona eiro apmērā. VoltAero uzskata, ka šīs Eiropas iestādes apņemšanās finansēt Cassio projektu ir apliecinājums uzticībai šim mūsdienu izaicinājumam.
VoltAero, franču hibrīdās privātās lidmašīnas VoltAero nākotne
Jaunais jaunuzņēmums ir paziņojis savu būvniecības grafiku, lai līdz 2023. gadam iegūtu sertifikāciju un veiktu pirmo sērijveida pārdošanu. Šim ambiciozajam ražotājam tas ir saspringts grafiks. Saspringts grafiks, bet ne nesasniedzams.
Atgādinām, ka Cassio lidaparātu klāstā ir kopumā 3 modeļi. Visi šie trīs gaisa kuģi būs ļoti līdzīgi. Tas, kas tos patiešām atšķirs, būs sēdvietu skaits uz klāja. Sākotnēji mums būs Cassio 330 ar 4 sēdvietām. Pēc tam ir Cassio 480, kas var pārvadāt līdz pat 6 cilvēkiem. Visbeidzot, mums ir Cassio 600 ar 10 sēdvietām.

Visas trīs lidmašīnas piedāvā identisku veiktspēju. Tām ir hibrīdelektriskā piedziņa, sākot no 330 kilovatiem līdz 600 kilovatiem, kā norādīts katras lidmašīnas nosaukumā. Turklāt to darbības rādiuss ir 3h30, lidojot ar 370 km/h. Tas nodrošina aptuveni 1350 km darbības rādiusu. Visbeidzot, katrs lidaparāts var pacelties un nosēsties 548 metru attālumā. Lai sasniegtu tādu pašu veiktspēju, parastā turbopropelleru lidmašīna patērētu par 44,3 % vairāk degvielas. Cassio lido, izmantojot biodegvielu, tādējādi atkal samazinot oglekļa dioksīda emisiju.
Nobeigumā var secināt, ka VoltAero franču hibrīda privātajai lidmašīnai ir vairākas priekšrocības, un tai ir daudzsološa nākotne. Žanam Botī Cassio ir tikai pirmais solis vērienīgākā projektā. Viņa galvenais mērķis ir modernizēt aviāciju un padarīt to atbildīgāku.