Gadiem ilgi bija nepieciešams tikai Twitter konts un interneta pieslēgums, lai reāllaikā uzzinātu, kur nolaižas CAC 40 vadītāja, starptautiskas zvaigznes vai tehnoloģiju miljardiera privātais lidaparāts. Šie laiki tuvojas beigām. Amerikas Savienotajās Valstīs Federālā aviācijas administrācija (FAA ) ir pastiprinājusi aviācijas datu aizsardzības pasākumus. Tajā pašā laikā sociālajos tīklos tiek apturēti konti, kuros tiek sekots līdzi privātiem lidojumiem.
Aiz šiem notikumiem slēpjas nozīmīga pārmaiņa – lidojuma datu pieejamības izbeigšana, lai nodrošinātu lielāku konfidencialitāti, ko pieprasa tie, kuru ceļojumi ir kļuvuši par stratēģisku, drošības vai tēla jautājumu.

Izsekojamība ir kļuvusi vīrusa izplatīta un problemātiska
Viss sākās ar ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast) signāliem, ko raida visi gaisa kuģi un reāllaikā uztver tūkstošiem brīvprātīgo uztvērēju. Šie dati tiek apkopoti atvērtās platformās, piemēram, FlightAware, RadarBox vai ADS-B Exchange, un tos ik dienu izmanto entuziasti… un pēc tam interneta lietotāji visā pasaulē.
Šajā kontekstā parādījās amerikāņu studenta Džeka Svīnija vārds. Būdams tikai 19 gadus vecs, viņš izveidoja automatizētu skriptu, kas salīdzina lidojumu signālus ar FAA ierakstiem, lai publicētuElona Maska, Teilora Svifta un daudzu citu cilvēku lidojuma trajektorijas tiešraidē. Viņa Twitter konti (@ElonJet, @CelebJets…) guva miljoniem skatījumu. Šis fenomens kļuva virāls.
Šis fenomens izplatījās līdz pat Francijai: Bernārs Arno (Bernard Arnault) bija nonācis kontā, kurā bija uzskaitīti visi viņa ceļojumi. Konts sasniedza kulmināciju 2022. gada vasarā, kad kulmināciju sasniedza strīdi par privāto lidmašīnu ietekmi uz vidi. Tajā laikā tam bija vairāk nekā 87 000 abonentu,
Ļoti ātri šīs publikācijas tika izmantotas, lai ar pirkstu norādītu uz privāto lidojumu biežumu, to oglekļa dioksīda emisiju vai galamērķiem, kas tika uzskatīti par “kaprīziem”. Tas, kas savulaik bija tehnoloģiskās pārredzamības jautājums, kļuva par sabiedrības uzraudzības instrumentu. Attiecīgās slavenības ir noraizējušās: konfidencialitātes zaudēšana, pārmērīga atklātība, pat nedrošības sajūta.
Taču, neskatoties uz šo ažiotāžu, sekas kļūst konkrētas. Iejaukšanās privātajā dzīvē, mērķtiecīga uzmākšanās, apdraudēta personiskā drošība, rūpnieciskā spiegošana, plašsaziņas līdzekļu spiediens un kaitējums sabiedrības tēlam: cik lielā mērā tiesības uz pārredzamību var attaisnot privātpersonu gandrīz pastāvīgu publisko atklāšanu?

ASV administrācijas reakcija par labu konfidencialitātei
Saskaroties ar pieaugošo spriedzi starp juridiskajiem draudiem, politisko spiedienu un tehnoloģiju attīstību, FAA (Federālā aviācijas pārvalde) ir sākusi pārveidot sistēmu. Tā ir regulējuma maiņa, kuras sekas sniedzas tālu aiz Amerikas Savienoto Valstu robežām un kura aicina mūs pārdomāt mūsu attiecības ar privāto mobilitāti.
2022. gada oktobrī Federālā aviācijas administrācija (FAA) paziņoja par jauniem pasākumiem, lai pastiprinātu gaisa kuģu īpašnieku personiskās informācijas aizsardzību. Šīs iniciatīvas ir daļa no Privātuma ICAO adreses (PIA) programmas, kas ļauj gaisa kuģu īpašniekiem maskēt savus identifikācijas datus gaisa kuģu novērošanas sistēmās.
Šī programma piedāvā operatoriem iespēju ierobežot noteiktas sensitīvas informācijas, piemēram, lidojumu plānu un maršrutu, publisku izplatīšanu, tādējādi samazinot ar drošību un privātumu saistītos riskus. FAA uzsver, ka šo pasākumu mērķis ir līdzsvarot aviācijas drošībai nepieciešamo pārredzamību un lietotāju personas datu aizsardzību.
Jaunāko informāciju lasiet FAA oficiālajā tīmekļa vietnē
Piektdiena, 2025. gada 28. marts
VAŠINGTONA – Saskaņā ar 2024. gada FAA Reauthorization Act (Publiskais likums 118-63) prasībām Federālā aviācijas administrācija (FAA) ieviesa 803. iedaļas datu privātuma sadaļu, kas ļauj privāto gaisa kuģu īpašniekiem pieprasīt, lai noteikta īpašumtiesību informācija, piemēram, viņu vārds un adrese, būtu privāta un publiski nepieejama FAA tīmekļa vietnēs.
Privāto gaisa kuģu īpašnieki un ekspluatanti tagad var elektroniski pieprasīt, lai FAA neizpauž viņu gaisa kuģu reģistrācijas informāciju.
No šodienas viņi var iesniegt pieprasījumu, izmantojot Civilās aviācijas reģistra elektroniskos pakalpojumus (CARES ), lai šī informācija nebūtu publiski pieejama visās FAA tīmekļa vietnēs.
FAA Federālajā reģistrā publicēs lūgumu sniegt komentārus, lai iegūtu informāciju par šo pasākumu, tostarp par to, vai informācijas izņemšana ietekmēs ieinteresēto personu spēju veikt nepieciešamās funkcijas, piemēram, tehnisko apkopi, drošības pārbaudes un atbilstību normatīvajiem aktiem. FAA arī izvērtē, vai privāto gaisa kuģu īpašnieku un operatoru personiski identificējamu informāciju neiekļaut publiskajā gaisa kuģu reģistrā un nodrošināt īpašniekiem un operatoriem iespēju vajadzības gadījumā lejupielādēt savus datus.
Izsekošanas platformas: divpusējs zobens
Pašlaik ir aptuveni desmit platformas, kas reāllaikā var izsekot lidmašīnas kustību no punkta A līdz punktam B. Sensitīvā institucionālā vai komerciālā kontekstā tas var radīt problēmas. Izsekojot izpilddirektora galamērķi, dažkārt var nākties uzminēt apvienošanās stratēģiju, paredzēt pārvietošanos uz konflikta zonu vai noteikt nākotnes partnerību. Konkurenta vai spekulanta rokās šī informācija var ātri kļūt kritiski svarīga.
LVMH izpilddirektors Bernārs Arno ir nolēmis pārdot savu lidmašīnu, lai viņu vairs nevarētu izsekot. Tagad viņš dod priekšroku laiku pa laikam nomāt lidmašīnas, kas nodrošina lielāku anonimitāti.
Viņa dēls Antuāns Arno paskaidro:
“Tas nav labi, ka mūsu konkurenti jebkurā laikā var redzēt, kur mēs atrodamies. Tas var dot idejas, bet var arī dot pavedienus, pavedienus. Tas viss ir saistīts ar uzņēmējdarbības konfidencialitāti
Tas ir apķērīgs veids, kā atzīt pārmaiņas – virzību uz lielāku konfidencialitāti. Aiz šī lēmuma slēpjas realitāte, ko sabiedrība bieži vien pārprot: privāts biznesa lidojums nav prestiža operācija, tas pirmkārt un galvenokārt ir loģistikas instruments – ar drošības, konfidencialitātes un laika optimizācijas imperatīviem, kas kalpo cilvēkiem ar saspringtu darba grafiku.

Noma, nevis īpašumtiesības: pieaugoša tendence
Uzņēmumu vadītāji pielāgo savu praksi. Izvēle nomāt gaisa kuģus pēc pieprasījuma – vai nu kā sertificētus sabiedriskos pasažieru pārvadājumus (ar AEROAFFAIRES), vai ar privāto operatoru starpniecību – ne tikai ļauj modulēt flotes jaudu un pieejamību, bet arī ievieš papildu rīcības brīvību: pagaidu imatrikulācijas, sekundāras iekāpšanas platformas, fiksētu datu trūkums publiskajos reģistros.
Saskaņā arEBAA (European Business Aviation Association)datiem, vairāk nekā 60 % privāto lidmašīnu regulāro lietotāju tagad dod priekšroku līzingam, nevis īpašumtiesībām. Šo tendenci pastiprina ESG (vides, sociālie un pārvaldības) jautājumi, ģeopolitiskā nestabilitāte un arvien pieaugošās prasības pēc konfidencialitātes noteiktās nozarēs (tehnoloģijas, finanses, enerģētika, diplomātija).
Diskusijas par vidi reaktīvo lidmašīnu stalkinga centrā
Arvien biežāk tiek uzdoti jautājumi par biznesa aviācijas radīto oglekļa dioksīda emisiju, tās vietu enerģētikas pārejas procesā un ar tās izmantošanu saistīto atbildību. Šīs debates ir pamatotas. Taču tās nevar aprobežoties tikai ar lidmašīnu publisku ģeolokāciju vai atsevišķu maršrutu vai atsevišķu personu izolētu novērošanu. Jautājums ir plašāks: tas attiecas uz prakses izmaiņām, tehnisko un ekspluatācijas risinājumu meklēšanu, lai samazinātu ietekmi uz vidi, lidojumu optimizāciju, alternatīvu degvielu izstrādi un kompensācijas mehānismu ieviešanu. Nozare ir apņēmības pilna īstenot šīs pārmaiņas, kas ir atkarīgas gan no inovācijām, gan no prakses pielāgošanas.

AEROAFFAIRES diskrētība, drošība un atsaucība
Uzņēmumā AEROAFFAIRES mēs jau vairāk nekā 30 gadus strādājam ar augstākā līmeņa vadītājiem, ieguldījumu fondiem un valdību delegācijām. Daudziem no viņiem ir vienādas bažas: jā, lidot, bet diskrēti. Mūsu komandas katru komandējumu organizē individuāli, ievērojot konfidencialitāti un drošības protokolus, kas nekad netiek atstāti nejaušībai. Aizkulisēs tas nozīmē :
– īpašs asistents, jūsu vienīgais kontaktpunkts
– optimizētus lidojumu plānus, kas apstiprināti ar civilās aviācijas iestādēm,
– stingra sertificētu operatoru izvēle,
– un pastāvīgas pūles, lai ierobežotu atstātās pēdas, vienlaikus ievērojot normatīvos pienākumus.
Lidmašīnas noma ir kas vairāk nekā tikai ceļojums. Tas ir stratēģisks risinājums, kas izstrādāts tā, lai pielāgotos mainīgajiem apstākļiem, neapdraudot drošību vai mūsu saistības attiecībā uz vidi.
Visi mūsu lidojumi ir 100 % kompensēti, izmantojot mūsu programme SkyCO2un katrs lidojums tiek kalibrēts tā, lai optimizētu lidojuma plānu, ierobežotu pārkārtošanos un maksimāli palielinātu efektivitāti.
Jautājums? Sazinieties ar mūsu komandu

Isabelle CLERC
AEROAFFAIRES izpilddirektors

François-Xavier CLERC
AEROAFFAIRES dibinātājs
Mūsu gaisa eksperti ir pieejami, lai palīdzētu jums katrā jūsu rezervācijas posmā.
/
Vai FAA paziņojums attiecas tikai uz ASV tirgu?
Jā, Federālās aviācijas administrācijas (FAA) paziņotais pasākums attiecas tikai uz imatriculated aircraft in the United States. Tas ļauj privāto gaisa kuģu īpašniekiem pieprasīt dzēst savu personisko informāciju (vārdu, uzvārdu, adresi, reģistrācijas numuruatriculation) no FAA publiskajām datubāzēm.
Šīs iniciatīvas mērķis ir nostiprināt privāto gaisa kuģu īpašnieku konfidencialitāti Amerikas Savienotajās Valstīs. Tomēr tai nav tiešas ietekmes uz immatriculated aircraft citās valstīs, piemēram, Francijā. Privātuma noteikumi dažādās jurisdikcijās atšķiras, un valstu aviācijas iestādes pašas nosaka savu privātuma politiku.
Ir svarīgi atzīmēt, ka, lai gan šis pasākums ir raksturīgs Amerikas Savienotajām Valstīm, tas atspoguļo pieaugošo globālo tendenci aizsargāt gaisa kuģu īpašnieku privātumu. Līdzīgas diskusijas par gaisa kuģu īpašnieku un ekspluatantu personas datu aizsardzību notiek arī citās valstīs, tostarp Eiropā.
Kādus pasākumus var veikt, lai ierobežotu šādu izsekošanu?
Amerikas Savienotajās Valstīs FAA piedāvā tādas programmas kā LADD (Limiting Aircraft Data Displayed) un PIA (Privacy ICAO Address), lai ierobežotu lidojuma datu rādīšanu. Eiropā iespējas ir ierobežotākas, taču privātu lidmašīnu noma piedāvā diskrētu alternatīvu, jo informācija par pasažieriem netiek publicēta.
Kā AEROAFFAIRES garantē savu klientu konfidencialitāti?
Iznomāšana ļauj izmantot lidmašīnu, nesaistot pasažiera personisko informāciju ar lidmašīnu. Tas ievērojami samazina nesankcionētas izsekošanas risku un nodrošina lielāku elastību, lai apmierinātu katras misijas īpašās vajadzības.
AEROAFFAIRES ir apņēmusies piedāvāt personalizētus pakalpojumus ar vienu īpašu asistentu katrā misijā, nodrošinot pilnīgu diskrētumu. Mūsu stingrie protokoli nodrošina, ka klientu informācija paliek konfidenciāla visos procesa posmos.