Vai privātais reaktīvais lidaparāts, kas ir luksusa mobilitātes simbols, spēj apmierināt visu savu pasažieru vēlmes un prasības? Vai zinājāt, ka Eiropā ir vairāk nekā 3000 lidostu, kurās var uzņemt privātās lidmašīnas? Vai privātās lidmašīnas patiešām var nolaisties jebkur? Kādiem nosacījumiem tam jāatbilst, pirms tas var nolaisties vai pacelties? Šajā rakstā AEROAFFAIRES sniedz jums visas atbildes.
Kas ir privātā lidmašīna?
Privāts reaktīvais lidaparāts ir mazāks lidaparāts par aviolīniju, kas paredzēts pasažieru privātai pārvadāšanai. Ir vairākas privāto reaktīvo lidmašīnu kategorijas.
Turbopropelleru lidmašīnas :
Turbopropelleru kategorijas privātās lidmašīnas ir propelleru darbināmi lidaparāti, kas lidojumam izmanto gaisu dzinējā. Divas galvenās šīs kategorijas lidaparātu priekšrocības ir tās, ka tie ir :
- spēj nolaisties uz īsiem vai ļoti īsiem skrejceļiem
- ekonomiski. Patiesībā tie patērē daudz mazāk parafīna nekā to konkurenti.
- spēj pārvadāt līdz 19 pasažieriem
Les jets privés ultra-légers:
Šīs mazās privātās lidmašīnas ir miniatūras lidmašīnas, kas pielāgotas luksusa un privātai aviācijai. Ar greznu un ērtu interjeru tās var pārvadāt līdz 4 pasažieriem pa Eiropu. Tās ir pazīstamas kā taksometru lidmašīnas. Šajā kategorijā ir ļoti populāri Citation Mustang un Phenom 100.
Les jets privés légers :
Šīs kategorijas privātā reaktīvā lidmašīna var pārvadāt līdz 7 pasažieriem uz klāja, attālumā līdz 3,200 km. Šīs privātās lidmašīnas ir aprīkotas ar ērtiem sēdekļiem un tualetēm pasažieru ērtībām.
Les jets privés intermédiaires :
Starpposma privātās lidmašīnas ir lidmašīnas ar maksimālo ietilpību 10 pasažieri. Tie var lidot ilgāk (4000 km attālums) un ātrāk nekā mazākas privātās lidmašīnas. To vidū ir Challenger 3 500, Legacy 500 un Learjet 70.
Les jets privés long-courrier :
Šīs privātas lidmašīnas, kas paredzētas tālajiem lidojumiem, piedāvā ļoti augstu komforta līmeni 16 priviliģētajiem pasažieriem, kuri var iekāpt šajās lidmašīnās. VIP pasažieriem konfigurētā telpa ir modulāra un grezna. Tālo reisu privātās lidmašīnas ir aprīkotas ar gultām, darba telpu un sanāksmju telpu. Šīs lidmašīnas ir paredzētas tālsatiksmes lidojumiem, piemēram, Parīze – Ņujorka. 2022. gadā jaunākais privātais reaktīvais lidaparāts, kas tiks laists tirgū, ir Falcon 10X.
Les jets privés VIP :
Šīs kategorijas lidmašīnas ir paredzētas VIP klientiem. Tās ir komerciālas lidmašīnas, kas pārveidotas un pielāgotas šo klientu vajadzībām. Tie var pārvadāt līdz 30 pasažieriem.
Kādi ir privātās lidmašīnas nosēšanās nosacījumi?
Ņemot vērā šo jēdzienu “privātais lidaparāts”, jūs varētu domāt, ka pastāv īpašas privilēģijas, kas ļauj lidmašīnām pacelties un nolaisties jebkurā vietā un jebkurā laikā. Tomēr, lai gan tās ir paredzētas priviliģētiem pasažieriem, uz privātajām lidmašīnām attiecas aviācijas noteikumi.
Ir vairāki faktori, kas jāņem vērā, veicot nosēšanos vai pacelšanos:
- Lidmašīnas lielums
- Laikapstākļi
- Skrejceļa veids (izmērs, sastāvdaļas un vide)
Kur var nolaisties privātās lidmašīnas?
Privātajiem reaktīvajiem lidaparātiem ir pieejami 1 500 nosēšanās laukumi vairāk nekā 3 000 lidlauku, savukārt komerciālajai aviācijai ir pieejami 300 lidlauku.
Ja skrejceļš ir asfaltēts un pietiekami liels, tajā var nolaisties jebkuras kategorijas privātās lidmašīnas.
Privātie reaktīvie lidaparāti var nolaisties lidostās, lidlaukos vai pat starptautiskajās lidostās, ja tajās ir biznesa aviācijas terminālis.
Kad privātā lidmašīna nedrīkst nolaisties?
Ir vairākas situācijas, kad privāta reaktīvā lidmašīna nedrīkst nolaisties.
Nakts lidojumu noteikumi aizliedz pacelšanos un nosēšanos:
Pirmā situācija, kas neļauj privātiem reaktīvajiem lidaparātiem nolaisties vai pacelties, ir noteikumi, kas attiecas uz troksni un trokšņa piesārņojumu. Lai aizsargātu vietējo iedzīvotāju mieru un klusumu, dažas lidostas tiek slēgtas naktī un noteiktajā laikā aizliedz jebkādu pārvietošanos.
Skrejceļa veids neļauj nolaisties:
Otra situācija, kas neļauj nolaisties privātiem reaktīvajiem lidaparātiem, ir saistīta ar skrejceļu un tā konfigurāciju. Atkarībā no skrejceļa veida, piemēram, kalnos vai uz īsiem, zāli klātiem skrejceļiem, lielākajai daļai privāto reaktīvo lidmašīnu nav atļauts nosēsties drošības apsvērumu dēļ. Tā tas ir, piemēram,altiport de Courchevel vai Gštādē.
Komerciālās lidostas parasti nav tās lidostas, kurās var nolaisties:
Privātie reaktīvie lidaparāti parasti nelido komerciālajās lidostās, pat ja to var darīt. To pasažieriem ir piemērotāk un ērtāk nolaisties lidostās, kas atrodas tuvu galamērķim un kas saglabā viņu anonimitāti. Tās bieži vien ir mazākas lidostas. Dažās komerciālajās lidostās, piemēram, Londonas Hītrovas lidostā, ir aizliegts nolaisties privātajām lidmašīnām, izņemot ārkārtas gadījumus.
Militārās lidostas aizliedz privāto reaktīvo lidmašīnu pārvietošanos to teritorijā:
Visbeidzot, privātās lidmašīnas nedrīkst nolaisties militārajās lidostās vai lidlaukos.
Kādas ir iespējas, ja privātā lidmašīna nevar nolaisties lidostā?
Ja skrejceļa konfigurācija neļauj tur nolaisties privātiem reaktīvajiem lidaparātiem, ir iespējami citi risinājumi.
AEROAFFAIRES, būdami gaisa čartera eksperti, spēj rast risinājumus visām mūsu klientu vajadzībām.
Piemēram, lai mūsu klienti varētu nokļūt Kurševelas vai Gštādes slēpošanas kūrortos, mēs iznomājam turbopropelleru lidmašīnu, kurai ir atļauts lidot un nosēsties īsās, slēgtās nogāzēs. Tas ir Aviator.
Mēs varam organizēt arī helikoptera lidojumus no lidostas uz galamērķi. Helikoptera priekšrocība ir tā, ka tas var viegli nolaisties pat stāvā apvidū.
Visbeidzot, ir iespējams pieprasīt atbrīvojumu no tiesībām nolaisties konkrētā lidlaukā vai lidostā.
Pat ja privātās lidmašīnas nevar nolaisties visur, kā mēs redzējām, AEROAFFAIRES komanda spēj atrast alternatīvas, lai tās klienti varētu nolaisties pēc iespējas tuvāk galamērķim un nepieciešamajos drošības apstākļos. Biznesa aviācijas pasaule spēj pielāgoties.