NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Vai kopilotirēšana var konkurēt ar biznesa aviāciju?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Pēdējo piecu gadu laikā sadarbības modelis ir kļuvis par neizbēgamu realitāti. Daudzās nozarēs ir parādījušās jaunas koplietošanas koncepcijas, kuru pamatā ir “uberizācija” vai “blablacarizācija”. Līdzīgi kā automobiļu koplietošana ir attīstījusies arī aviācijas nozare! Pēdējo gadu laikā jauni spēlētāji ir mēģinājuši revolucionizēt nozari, piedāvājot revolucionārus piedāvājumus par lētu privāto lidmašīnu kopilotu, izmantojot kopilotu lietojumprogrammas .AEROAFFAIRES aplūko, kā šis jaunais modelis darbojas un kādas ir drošas ceļošanas robežas.

Kas ir kopilotings?

Kopilotirēšanas koncepcija ir vienkārša: neprofesionāls pilots plāno lidojumu ar vieglo lidmašīnu un piedāvā savas brīvās vietas īpašā platformā. Kopš 2015. gada šo pakalpojumu ir sākuši sniegt vairāki jaunuzņēmumi.

Kādi noteikumi attiecas uz Blablacar lidojumiem Eiropā?

Eiropas Savienībā uz gaisa kuģu izmantošanu kā kopbraukšanas pakalpojumu attiecas izņēmums. Saskaņā ar 2012. gada 5. oktobra Regulas (ES) Nr. 965/2012 6. panta 4.a punkta a) apakšpunktu ir atļauta “nesarežģītu ar motoru darbināmu gaisa kuģu” ekspluatācija “lidojumu ar kopīgām izmaksām veidā, ko veic privātpersonas, ar nosacījumu, ka tiešās izmaksas ir sadalītas starp visiem gaisa kuģī esošajiem pasažieriem, tostarp pilotu, un ka personu skaits, kas sedz tiešās izmaksas, nepārsniedz sešas personas”.

Francijā koppiloti ir atļauti, jo 1981. gada 31. jūlija dekrēta par neprofesionālā civilās aviācijas personāla (gaisa kuģu lidojumu personāla) sertifikātiem, licencēm un kvalifikāciju 4.2.2. panta a) punktā ir noteikts, ka “privāts pilots var dalīt lidojuma ekspluatācijas izdevumus ar saviem pasažieriem”. Eiropas Savienības tiesību akti tika transponēti Francijas tiesību aktos ar 2015. gada 9. februāra dekrētu.

Kopš 2016. gada DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile) ir paziņojis, ka “kopilotu darbības organizatoriem būs jāsaņem gaisa transporta sertifikāts (AOC) un darbības licence”.

DGCA 2016. gada augustā izdeva jaunos noteikumus, kuru mērķis bija nodrošināt kopilotirēšanas pasākumu regulējumu un ierobežot nelikumīgu pasažieru pārvadāšanu, piemēram, tādu, kāda bija saistīta ar futbolista Sala afēru.

Tajos tika nošķirtas divas privāto gaisa kuģu lidojumu kategorijas:

“lidojumus apļveida maršrutā, kuru ilgums starp pacelšanos un nolaišanos nepārsniedz 30 minūtes un kuru laikā gaisa kuģis no izlidošanas vietas nepārsniedz 40 kilometrus, un kurus veic privāts pilots” ar pilota apliecību, un “pēc pilota apliecības iegūšanas būs nepieciešama vismaz 200 stundu lidojumu pieredze un 25 stundu nesenā lidojumu pieredze pēdējo 12 mēnešu laikā”. Uz šīs kategorijas lidojumiem attiecas likums par pirmajiem lidojumiem, ko veic lidotāju klubos.

Navigācijas lidojumi, proti, gaisa kuģa un tajā esošo personu pārvietošanās no punkta A uz punktu B, ar stingrākiem tiesību aktiem: “ja pilotam nav komercpilota apliecības, (…) būs (…) nepieciešama instrumentālā lidojumu kvalifikācija vai instruktora kvalifikācija”

2017. gadā kāds privātais pilots iesniedza apelāciju Conseil d’Etat, pamatojoties uz ultra vires, kas atcēla DGAC 2016. gada 23. augustā izdoto instrukciju. Kopš tā laika Francijā ir atļauta otrā pilotāža bez ierobežojumiem, izņemot tos, kas paredzēti Eiropas tiesību aktos.

Sākotnēji koppilotāža bija atļauta, un tā tika praktizēta kopš tūrisma aviācijas pirmsākumiem. Saskaņā ar Eiropas Komisijas sniegto informāciju privātpilots ar PPL (privātā pilota apliecību) ir tiesīgs uzņemt pasažierus savā gaisa kuģī, ja viņš dalās lidojuma izmaksas ar visiem lidojumā esošajiem cilvēkiem. Tiklīdz pasažieris nepiedalās izmaksās, tas tiek uzskatīts par nelikumīgu pasažieru komercpārvadājumu. Noteikumi ierobežo pasažieru skaitu līdz 6 pasažieriem šajā ļoti specifiskajā kontekstā. Patiesībā šis noteikums ir piemērojams tikai tad, ja lidmašīnā esošie cilvēki ir no pilota personīgā tīkla. Turpretim jaunās koppilotu platformas apvieno cilvēkus, kuri viens otru iepriekš nepazīst. Savā ziņā tās spēlē ar noteikumiem, lai liktu tiem attīstīties.

Civilās aviācijas ģenerāldirekcija(Direction Générale de l’Aviation Civile, DGAC) pēc tam, kad bija paudusi bažas par koppilotu platformu attīstību, beidzot ir nolēmusi atļaut šo praksi. Savukārt Franču aeronavigācijas federācija (Fédération Française Aéronautique,FFA) savu atzinumu par šo modeli sniedza 2020. gada janvārī. Kopmilotings” ir saucams par ” paplašinātiem lidojumiem par kopīgām izmaksām “, un to drīkst piedāvāt tikai FFA asociētie lidotāju klubi un platformas. Federācija to atļauj, atzīstot tās nozīmi tūrisma aviācijas attīstībā un tās demokratizācijā. Faktiski, saskaņā ar FFA datiem, 2019. gadā 148 lidojumu klubi atļāva veikt paplašinātos lidojumus ar dalītām izmaksām 2535 lidojumu stundas, pārvadājot 3647 pasažierus. Pateicoties koplidojumiem, šajos aeroklubos tika ieguldīti aptuveni 400 000 eiro.

Tomēr FFA ir noteikti vairāki aizsardzības pasākumi. Katram aeroklubam pašam jānosaka kritēriji, pēc kuriem var veikt lidojumus ar izmaksu sadali. Turklāt aeroklubu prezidentiem ir jāveic precīza to pilotu atlase, kuriem ir atļauts veikt lidojumus saskaņā ar paplašināto izmaksu dalīšanas shēmu. Visbeidzot, maksa par iekāpšanu šajos lidojumos nedrīkst pārsniegt kopējās lidojuma izmaksas; šim režīmam arī turpmāk jābūt izmaksu dalīšanas režīmam.

Pašlaik gan Francijā, gan Eiropā attīstās kopmilitēšana. Tomēr visas šīs platformas nav izvietotas vienā un tajā pašā segmentā. Dažas no tām specializējas tūrisma lidojumos. Piloti būtībā piedāvā ceļojumus ar vieniem un tiem pašiem izlidošanas un ielidošanas punktiem, lai iepazītu reģionu no gaisa. Citas specializējas pārvadājumos ar atšķirīgu ielidošanas punktu no izlidošanas punkta. Tieši pēdējiem ir ambīcijas konkurēt ar biznesa un komerciālo aviāciju.

Tāpat kā brokeri, arī šīs koppilotu platformas izmantos dažāda veida gaisa kuģus: helikopterus, privātās lidmašīnas utt.

Cirrus SR22 en finale à l'atterrissage
Foto: Cirrus Design

Helikoptera kopilotirēšana

Ir iespējama arī helikoptera koppilotāža. Sākotnēji likums noteica noteiktus drošības pasākumus, kas padarīja pasažieru sabiedrisko transportu ar helikopteriem nepieejamu. Piemēram, Tour de Paris bija atļauts izmantot tikai divdzinēju helikopterus. Tā kā tā bija apdzīvota teritorija, kurā nebija tiešas savākšanas zonas, DGAC paskaidroja, ka bija nepieciešami helikopteri, kas aprīkoti ar diviem “augstas veiktspējas” dzinējiem.

Kopš Valsts padomes 2017. gada 22. jūnija lēmuma šajā disciplīnā nav bijuši nekādi izņēmumi: otrā pilota lidojumu prakse attiecas arī uz helikopteriem. Tagad ir iespējams izbaudīt ārkārtas lidojumu, izmantojot trešās puses platformu, kas apvieno neatkarīgus pilotus un pasažierus.

Helikopteri ir ideāli piemēroti nelieliem attālumiem, un ar tiem var sasniegt grūti sasniedzamas vietas, piemēram, Saint-Tropez La Môle lidostu.

Šeit ir saraksts ar misijām, kurām helikopteru noma ir lieliski piemērota:

Ceļošana ar jet d’affaires

Izbaudiet prestižu lidojumu ar privātas lidmašīnas komfortu par izdevīgu cenu?

Tas ir izaicinājums, ko pēdējos gados ir pieņēmušas vairākas līdzpilotu tīmekļa vietnes. Īpaši Francijā privātās lidmašīnas kopilotirēšana ir daudzveidīga un vairojas: kopilotirēšana Parīzē, Lionā, Rennā, Marseļā, Bordo: izvēles netrūkst.

Pateicoties virzībai uz demokratizāciju un “augstākās klases” aviācijas principa paplašināšanai, kopīgi lidojumi ar privāto reaktīvo lidmašīnu kļūst aizvien pieejamāki.

Cik maksā lidojums ar otro pilotu?

Šajā cenu sacensībā dažas platformas piedāvā žilbinošas cenas, piemēram, Parīze-Londona par 297 eiro. Lai gan var šķist, ka šīs cenas nepakļaujas nekādai konkurencei, pasažieri šos lidojumus nevar iepriekš paredzēt.

Patiesībā tie drīzāk ir “iespēju lidojumi”, nevis regulāri lidojumi, lai izvairītos no vols à vide lielākoties. Tādējādi, lai gan sadarbības privāto reaktīvo lidmašīnu ceļojumi ir pievilcīgi cenas dēļ, tie piedāvā ļoti mazu elastību.

Līdzpilotu lidojumi: biznesa aviācijas ierobežojumi

Aviācijas Blablacar šķiet ideāli piemērots biznesa aviācijai. Tā ļauj pilotiem samazināt izmaksas un pasažieriem ceļot par ļoti konkurētspējīgām cenām. Tomēr tas joprojām atrodas uz robežas starp privāto aviāciju un komerciālo transportu. Jo īpaši tas rada virkni jautājumu, kas saistīti ar drošību, apdrošināšanu un negodīgu konkurenci.


  • Neprofesionāli piloti


Paplašinātus lidojumus ar dalītām izmaksām veic neprofesionāli privātie piloti. Šie piloti ir kvalificēti, lai pārvadātu pasažierus, kurus viņi pazīst, bezmaksas vieglajos lidojumos. Taču viņiem nav nepieciešamās kvalifikācijas un apmācības, lai par maksu pārvadātu pasažierus, kurus viņi nepazīst. Svešinieku pārvadāšana par maksu rada spiedienu uz pilotu attiecībā uz grafika ievērošanu, lidojuma apstākļiem un lidojumu atcelšanas risku sliktu laika apstākļu gadījumā. Otrajiem pilotiem ir jāatbilst zemākiem prasmju, pieredzes un medicīniskās piemērotības standartiem. Tas ievērojami palielina incidentu risku lidojuma laikā.

Turpretī uzņēmējdarbības aviācija atbilst sabiedriskā pasažieru transporta (TPP) noteikumiem, kur nosacījumi ir daudz stingrāki. Ir nepieciešami vismaz divi piloti, un viņiem ir jābūt visām kvalifikācijām, kas nepieciešamas pasažieru komercpārvadājumiem. Šiem pilotiem ir arī IFR (Instrumentālās lidošanas noteikumi) kvalifikācija, kas viņiem ļauj veikt instrumentālos lidojumus, jo īpaši sliktos laika apstākļos. Turpretī lielākajai daļai neprofesionālo pilotu nav kvalifikācijas, lai veiktu lidojumus saskaņā ar šiem lidojumu noteikumiem.


  • Nepiemēroti vieglie gaisa kuģi


Gaisa kuģi, ko izmanto koppilotu modelī, bieži vien ir viendzinēja pasažieru gaisa kuģi. Tos pilotē viens pilots, tiem ir šauras kabīnes un ļoti ierobežots darbības rādiuss.
Biznesa aviācijā noteikums ir vienkāršs: “divi piloti, divi dzinēji”. Visiem lidaparātiem jābūt ar diviem dzinējiem (izņemot Pilatus PC-12 un TBM 850 kopš 2017. gada), lai nodrošinātu, ka viens dzinējs ir pieejams avārijas gadījumā. Turklāt aviosabiedrībām, kas ekspluatē šīs privātās lidmašīnas, ir gaisa kuģa ekspluatanta apliecība (AOC). Tas ir būtisks apstiprinājums, kas garantē augsta līmeņa gaisa kuģu tehnisko apkopi un stingru pilotu kvalifikācijas uzraudzību. Tomēr ne amatieru pilotiem, ne lidotāju klubiem nav AOC, kas garantētu, ka viņi var pārvadāt pasažierus vislabākajos iespējamajos apstākļos.

Turklāt šajās sadarbības platformās piedāvātie vieglie gaisa kuģi ir diezgan lēni, ar šaurām kabīnēm, maz sēdvietu un ierobežotu darbības rādiusu. Tie nebūt nav piemēroti biznesa aviācijai. Tikai par tādiem atzīti privātie reaktīvie lidaparāti var apmierināt individuāli pielāgotu lidojumu prasības. To kabīnes ir īpaši izstrādātas biznesa ceļojumiem, un to kapacitāte ļauj tiem lidot naktī, sliktos laika apstākļos un veikt sarežģītas pieejas attālos rajonos.


  • Apdrošināšanas trūkums


Sadarbības lidojumi, piemēram, ar Blablacar, ir saistīti ar ievērojamu apdrošināšanas risku. Tas attiecas gan uz pasažieriem, gan gaisa kuģu īpašniekiem.

Bezmaksas pārvadājumu gadījumā (izmaksas sadalītas starp pasažieriem un pilotu) pilotu var saukt pie atbildības tikai pierādītas nolaidības gadījumā, un maksimālā summa vienam pasažierim ir 114 336 euro, un “tikai nepiedodami nolaidīgi no pārvadātāja puses var atteikties no šīs maksimālās summas un saņemt pilnu kompensāciju”.
Gadījumā, ja lidojums ir maksas reiss, kas tiek veikts saskaņā ar sabiedriskā transporta nosacījumiem, atbildību var uzņemties par iespējamu (un nepierādītu) vainu, nosakot maksimālo summu 140 000 euro apmērā vienam pasažierim. Pārvadātājam būs jāpierāda, ka tas nav vainojams vai ka negadījumu izraisījusi trešā persona, lai izvairītos no kompensācijas pilnā apmērā.
Tādējādi pasažieri, kas veic lidojumu kā otrais pilots, ir daudz mazāk aizsargāti nekā tad, ja viņi to būtu darījuši biznesa aviācijas tiesiskajā regulējumā.

Gaisa kuģu īpašnieki, neatkarīgi no tā, vai tie ir atsevišķas juridiskas personas vai lidojošie klubi, arī pakļauj sevi riskam, piedāvājot savus gaisa kuģus šāda veida lidojumiem. Negadījuma gadījumā var tikt apšaubīta viņu atbildība, jo īpaši kriminālatbildība.

Visbeidzot, otrais pilots ir komerciālās aviācijas robežās. Nelaimes gadījumā tiesa var pārkvalificēt koplietošanas lidojumu par nelikumīgu sabiedrisko pasažieru pārvadāšanu. Saskaņā ar Francijas Transporta kodeksa L6236-6. pantu pārvadātājam draud brīvības atņemšana līdz vienam gadam un naudas sods līdz 75 000 euro.

Šis apdrošināšanas seguma trūkums atgādina 2019. gada janvārī notikušo negadījumu ar futbolistu Emiliano Salu. Nevienam no šajā darījumā iesaistītajiem nebija gaisa kuģa ekspluatanta apliecības. Ne lidmašīnai, ne pilotam nebija atļauts veikt pasažieru komercpārvadājumus, un šodien ir ļoti grūti noteikt atbildību par šo traģisko negadījumu.
Uzņēmumi, kas regulāri izmanto privātās lidmašīnas darījumu braucieniem, nevar atļauties pievērsties koppilotu darbam. Apdrošināšanas risks ir pārāk liels. Uzņēmumiem ir nepieciešams pārvadāt savus darbiniekus pēc iespējas drošākos apstākļos un ar pilnu apdrošināšanas segumu, lai aizsargātu savus darbiniekus un savu reputāciju.


  • Krāpniecisku preču pārvadāšanas risks


Sadarbības aviopārvadājumi nav lidojumi, kas atbilst sabiedriskā transporta noteikumiem. Tāpēc gaisa kuģi ir atbrīvoti no muitas kontroles un Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) veiktajām pārbaudēm. Šādos lidojumos narkotikas var tikt pārvadātas diskrēti un bez gaisa kuģa pilota ziņas.
Pilota juridiskā atbildība var tikt iesaistīta, kā to pierāda “Air Cocaïne” lieta, kurā divi profesionāli franču piloti tika iesaistīti narkotiku pārvadāšanā.

Jet privé sur le tarmac à Saint-Moritz avec des montagnes enneigées
Foto: Pixabay

Koppilots neatbilst darījumu ceļotāju prasībām

Reaktīvo lidmašīnu kopilotirēšana maz atbilst uzņēmumu un darījumu ceļotāju vajadzībām. Biznesa ceļotājiem ir nepieciešami individuāli risinājumi, kas pilnībā atbilst viņu uzņēmuma darījumu ceļojumu politikai.
Turklāt šajās platformās piedāvātās vieglās lidmašīnas nebūt nav piemērotas darījumu vai turīgu ceļotāju pārvadāšanai.
Visbeidzot, nelaimes gadījumu risks ir lielāks nekā sabiedriskajā transportā, un apdrošināšanas segums nav pietiekams, lai aizsargātu uzņēmumus un darbiniekus. Nelaimes gadījumi, kas diemžēl regulāri notiek tūristu aviācijā, atgādina par nepieciešamību vērsties pie kompetentiem un apdrošinātiem profesionāļiem voyage d’affaires.

Privāto lidmašīnu līdzpilotēšana var būt lēts risinājums īsiem lidojumiem pa reģionu, bet ne biznesa braucieniem. Labākais veids, kā lidot pilnīgi droši un labākajos apstākļos, joprojām ir vērsties pie specializēta gaisa pārvadājumu brokera, piemAEROAFFAIRES. Mēs esam apņēmušies atrast jums labākos risinājumus, kas atbilst jūsu prasībām.

Privātās lidmašīnas nomas aptuveno cenu piemēri :

– Parīze – Deauville 4 pasažieriem vai mazāk, no 4200 eiro bez PVN
– Parīze – Arcachon 4 pasažieriem vai mazāk, no €7 100 bez PVN
– Parīze – Biarritz 4 pasažieriem vai mazāk, no 7 800 eiro pirms nodokļu nomaksas.

Pieprasiet cenu piedāvājumu no formulaire en ligne tagad.
AEROAFFAIRES komanda ir pieejama visu diennakti pa tālruni +33 (0)1 44 09 91 82 vai e-pastu info@aeroaffaires.com

fotogrāfijas: Pixabay: SnottyBoggins, Pixel2013, InsightPhotography