NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Piedāvājuma pieprasījums
Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Slavenību privātās lidmašīnas: ļaunprātīga izmantošana?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

21. gadsimtā globālā sasilšana vairs nav problēma. Skaidrs, ka gaisa satiksmei ir sava daļa atbildības. Taču laikā, kad cilvēki tiek aicināti savilkt ciešāk jostas attiecībā uz enerģijas patēriņu, jo īpaši izvēloties ceļot ar vilcienu, nevis lidmašīnu. Tādas superzvaigznes kā Kailija Dženere pārmērīgi izmanto savas privātās lidmašīnas ļoti īsiem attālumiem.

Privāto reaktīvo lidmašīnu emisijas praksē

Privāto reaktīvo lidmašīnu radītās oglekļa emisijas veido 2 % no globālajām emisijām. Pēdējo gadu laikā, ņemot vērā biznesa aviācijas uzplaukumu, to radītās C02 emisijas Eiropā ir palielinājušās par 31 %. Turklāt saskaņā ar Eiropas Transporta un vides federācijas datiem privātās lidmašīnas rada 50 reižu lielāku piesārņojumu nekā vilcieni. Pat ja 2 % emisiju šķiet maz, salīdzinot ar lielākajiem oglekļa emisiju radītājiem, visas šīs analīzes liek mums pamatoti apšaubīt privāto lidmašīnu izmantošanu.

Slavenību privāto lidmašīnu izmantošana

Zvaigžņu privātās lidmašīnas: kas tās izmanto visvairāk?

Grupa Yard nesen sastādīja reitingu par slavenību oglekļa dioksīda emisijas nospiedumu. Saraksta augšgalā ir Teilore Svifta (Taylor Swift) ar 8293,54 tonnām C02 170 lidojumu laikā. Sarakstā iekļauti arī tādi sabiedrībā zināmi vārdi kā Jay Z ( 6 981,3 tonnas par 136 lidojumiem), Stīvens Spīlbergs (4 465 tonnas par 61 lidojumu) un Kima Kardašjana (4 268,5 tonnas par 57 lidojumiem). Kimas Kardašjanas ģimene, Kardašjanu-Dženneru klans, pastāvīgi rada ažiotāžu par savas privātās lidmašīnas izmantošanu.

Dažas no šīm zvaigznēm ir aizstāvējušas savas privātās lidmašīnas izmantošanu, piemēram, Teilore Svifta (Taylor Swift), skaidrojot, ka viņa savu lidmašīnu aizdod un ka viņa nav vienīgā tās lietotāja. Arguments, kas maz nomierina to cilvēku dusmas, kuri savos ikdienas enerģijas patēriņos savilkuši jostas.

Slavenības ikdiena kā nevienas citas

Taču, pat ja mēs saprotam, ka zvaigznēm ir saspringta un saspringta ikdienas dzīve un ka privātā lidmašīna ir viens no labākajiem risinājumiem. Taču tieši privāto lidmašīnu ļaunprātīga izmantošana ir tā, kas izraisa sašutumu. Nesen ažiotāžu izraisīja Kailī Dženere, viena no māsām Kardašjanu-Dženeru klana pārstāvēm. Viņa izmantoja vienu no šīm privātajām lidmašīnām, lai veiktu tikai 15 minūšu garu braucienu. Ar automašīnu šo braucienu varēja veikt 50 minūtēs. Taču arī citas zvaigznes šādi izmanto savas privātās lidmašīnas. Arī dziedātājs Drake un bokseris Floids Meivezers izmanto šo praksi.

Privāto lidmašīnu reālais pielietojums

Lai gan tiek uzskatīts, ka privātās lidmašīnas izmanto lielākās zvaigznes, piemēram, dziedātāji un futbolisti, realitāte ir pavisam cita. Patiesībā lielākā daļa biznesa aviācijas klientu 99 % gadījumu ir biznesa līderi, politiķi vai vienkārši cilvēki. Taču lielo slavenību ir ļoti maz – tās veido mazāk nekā 1 % klientu. Šim 1 % lietotāju tiek pievērsta 99 % plašsaziņas līdzekļu uzmanības.

Lai saprastu, kāpēc mums ir nepieciešams iekļaut privātās lidmašīnas izmantošanas iemeslus mūsu analīzē, vispirms ir jāsaprot, ka privātās lidmašīnas izmantošana ir drošības un konfidencialitātes garantija.

Piemēram, politiķiem ir vieglāk nodrošināt savu drošību privātā lidmašīnā nekā lidmašīnā. Otrkārt, elastīgums. Pasaulē ir 9000 lidostu un helikopteru lidostu. Turklāt gaidīšanas laiks pie FBO ir 20 minūtes salīdzinājumā ar 3 stundām tradicionālajā lidostā. Tas patiešām ietaupa laiku, jo īpaši uzņēmējiem/politiķiem, kuriem jārisina steidzami jautājumi.

Galu galā privāto aviāciju nevajadzētu aizliegt. To izmanto medicīniskai evakuācijai, stratēģisku līgumu parakstīšanai vai rūpnīcas avārijas gadījumā.

Varam arī piebilst, ka biznesa aviācija kopumā neietver tikai šāda veida klientūru. Protams, ir arī iepriekš minētie dalībnieki. Taču ir arī kravas vai kravas aviopārvadājumu lidmašīnas, medicīniskie lidojumi un lidojumi cilvēku grupām. Daži no šiem lidojumiem ir būtiski svarīgi valsts ģeopolitiskajai, ekonomiskajai un veselības aizsardzības funkcionēšanai.

Rītdienas aviācija

Designed by Liravega / Freepik

Ir skaidrs, ka aviācijas nozarē iesaistītajiem ir jāuzņemas sava daļa atbildības par klimata pārmaiņām. Tāpēc jaunu tehnoloģiju un jaunu risinājumu rašanās ir vērtīga atslēga nozares ilgtspējas nodrošināšanai.

Viens no piedāvātajiem risinājumiem ir oglekļa emisiju kompensācija, izmantojot programmu Sky Co2. Šī programma piedāvā klientiem iespēju maksāt kompensāciju par to, ko viņi patērē lidojuma laikā. Dažas aviosabiedrības jau ir iekļāvušas to savās biļetēs.

Turklāt zināms progress jau ir panākts. No 1990. gada līdz 2020. gadam mēs esam samazinājuši CO2 emisijas uz vienu pasažierkilometru par 54,3 %. Ir palaists pirmais Alises elektriskais privātais reaktīvais lidaparāts.Ekopilotings ir jauna tehnoloģija, kas ietaupa degvielu, pielāgojot lidmašīnas vadību apkārtējai videi. Visbeidzot, tiek samazināts privāto lidmašīnu svars. Jo īpaši sēdvietu noslodze ir samazināta par 20 %, kas nozīmē, ka tiek patērēts mazāk enerģijas.

Taču ar to risinājumi nebeidzas. Nākamajos gados vissvarīgākā būs zinātne. Tehnoloģiskie sasniegumi patiešām ir ievērojami un attīstās arvien vairāk. Tas attiecas uz biodegvielas, ūdeņraža un hibrīddzinēja tipa privātajām lidmašīnām, kas drīzumā parādīsies tirgū, kā arī uz spārniem, kas ir pārveidoti, lai uzlabotu pacelšanās spēju.

Citiem vārdiem sakot, cilvēki nepārtraukti progresē. Mēs cenšamies darīt visu iespējamo, lai rastu risinājumus problēmām, kas mūs ieskauj, un dažkārt arī tām, kuras paši radām.

AEROAFFAIRES mēs piedāvājam jums vislabāko pieredzi privātās aviācijas jomā un ļaujam jums kompensēt savu oglekļa dioksīda emisiju, izmantojot mūsu SkyCo2 programmu. Lai saņemtu biznesa reaktīvo lidmašīnu čartera pakalpojumus, sazinieties ar mums pa tālruni + 33 1 44 09 09 91 82, pa e-pastu: [email protected] vai aizpildiet mūsu tiešsaistes piedāvājuma veidlapu. Mēs ar jums sazināsimies pēc iespējas ātrāk.

Biežāk uzdotie jautājumi par privātajām lidmašīnām un ekoloģiju

Kā privātās lidmašīnas kompensē oglekļa emisijas?

Daudzi privātās aviācijas uzņēmumi, piemēram, AEROAFFAIRES, tagad piedāvā oglekļa emisiju kompensēšanas programmas, piemēram, Sky CO2.

Šīs iniciatīvas ļauj pasažieriem aprēķināt lidojuma radītās emisijas un finansēt vides projektus (mežu atjaunošana, atjaunojamā enerģija u. c.), lai tās neitralizētu. Lai gan tas nenovērš tiešo piesārņojumu, tas palīdz daļēji līdzsvarot ekoloģisko ietekmi.

Tomēr daži kritiķi uzskata, ka šo risinājumu nevajadzētu izmantot kā “atļauju piesārņot”, neveicot konkrētus pasākumus, lai samazinātu emisijas to rašanās vietā.

Kāpēc slavenības tik bieži izmanto privātās lidmašīnas īsiem braucieniem?

Līdztekus vienkāršam komfortam to iemesls ir arī drošība, pārslogoti grafiki un konfidencialitāte. Piemēram, tādai zvaigznei kā Teilorei Sviftai (Taylor Swift) var būt nepieciešams sniegt vairākus koncertus, neriskējot ar komerciālo lidojumu kavējumiem vai nekontrolējamiem pūļiem lidostās.

Tomēr ļoti īsi braucieni (piemēram, Kylie Jenner 15 minūšu brauciens) liek apšaubīt to patieso nepieciešamību, jo īpaši tāpēc, ka vietējiem braucieniem pastāv alternatīvas, piemēram, helikopteri vai bruņumašīnas.

Vai privātās lidmašīnas patiešām rada lielāku piesārņojumu nekā lidmašīnas?

Jā, daudzkārt. Saskaņā ar Eiropas Vides aģentūras datiem privātā lidmašīna uz vienu pasažieri rada vidēji 10 līdz 20 reižu vairāk CO2 nekā komerciāls reiss.

Tas ir saistīts ar zemo pasažieru skaitu (bieži vien 2 līdz 5 pasažieri salīdzinājumā ar vairākiem simtiem pasažieru lidmašīnā) un lielo degvielas patēriņu, ko nosaka veiktspēja (ātrums, augstums).

Piemēram, lidojums no Parīzes uz Nīcu ar privāto lidmašīnu var radīt tikpat daudz emisiju, cik vidējā mājsaimniecībā vidēji viena gada laikā tiek patērēts apkurei.

Vai ir videi draudzīgas alternatīvas tradicionālajām privātajām lidmašīnām?

Risinājumi parādās, taču tie joprojām ir margināli:

  • Elektriskās vai hibrīdās lidmašīnas: piemēram, pirmā 100% elektriskā lidmašīna Alice, taču ar ierobežotu darbības rādiusu (aptuveni 1000 km).
  • Biodegviela: Daži uzņēmumi tās izmēģina, taču to ražošana joprojām ir dārga un pretrunīga (lauksaimniecībā izmantojamās zemes izmantošana).
  • Ekoloģiskais pilotējums: lidojuma trajektoriju un degvielas patēriņa optimizācija.

Pagaidām vilcieni (jo īpaši augstākā līmeņa maršruti, piemēram, Orient Express) joprojām ir tīrākā alternatīva ceļošanai pa sauszemi, taču tie nav piemēroti starpkontinentāliem vai ārkārtas ceļojumiem.

Vai privātās lidmašīnas ir nepieciešamas noteiktām profesijām?

Jā, noteiktos gadījumos:

  • Ārkārtas medicīniskās situācijās: orgānu vai kritiski svarīgu pacientu transportēšana uz specializētām slimnīcām.
  • Diplomātiskās vai humānās krīzes situācijās: ātra vadītāju vai komandu pārvietošana uz attālām teritorijām.
  • Rūpniecība: steidzama rūpniecības objektu uzturēšana (piemēram, avārija ārzonas rūpnīcā).

Tomēr šie “būtiskie” izmantošanas veidi ir tikai neliela daļa lidojumu. Robeža starp nepieciešamību un greznību bieži vien ir neskaidra.

Kāpēc plašsaziņas līdzekļi pievērš uzmanību slavenībām, nevis citiem lietotājiem?

Slavenības piesaista uzmanību, jo viņu dzīvesveidam tiek rūpīgi sekots līdzi, un viņu ceļojumi (dažkārt arī uzkrītoši) simbolizē nevienlīdzību klimata ārkārtas situācijā.

Anonīms izpilddirektors, kurš emitē tikpat daudz kā slavenība, neiekļūst virsrakstos, jo viņa ietekme ir mazāk “redzama”.

Vai mēs varam regulēt privāto lidmašīnu izmantošanu, nenodarot kaitējumu ekonomikai?

Tiek pētītas vairākas iespējas:

  • Aizliegt īsos lidojumus: kā tas ir Francijā komerciālos maršrutos (piemēram, Parīze-Bordo), ja pastāv vilciena alternatīva.
  • Palielināt oglekļa nodokļus: likt cilvēkiem maksāt patiesās ekoloģiskās izmaksas, kā to ierosina ES emisijas kvotu tirdzniecības sistēma.
  • Emisijas kvotas: noteikt aviosabiedrībām gada limitu, un, ja tās to pārsniedz, piemērot sodus.

Tomēr nozares pārstāvji norāda, ka tādējādi tiktu sodīti MVU, kuru darbība ir atkarīga no uzņēmējdarbības aviācijas.

Vai klimata krīzes dēļ izzudīs privātās lidmašīnas?

Ne īstermiņā, bet sabiedrības spiediens un tehnoloģiskie jauninājumi varētu :

  • Samazināt privāto lidmašīnu skaitu, sadalot tās starp lietotājiem (piemēram, kopplatformas);
  • Nomainīt lidmašīnu parkus ar mazāk piesārņojošām lidmašīnām (ūdeņraža, elektriskās lidmašīnas);
  • Rezervēt tos “kritiskām” vajadzībām.

Rītdienas lielākā greznība varētu būt nevis lidot ar reaktīvo lidmašīnu, bet gan iespēja lepoties ar nulles oglekļa dioksīda nospiedumu.