Inovācijas elektriskajā aviācijā kļūst arvien straujākas, jo īpaši biznesa aviācijā. Iespējams, ka mazākas, privātas lidmašīnas būs pirmās, kas kļūs 100 % elektriskās lidmašīnas. Pašlaik vairāki dalībnieki – gan aviācijas giganti, gan vizionāri – būvē nākotnes lidmašīnas les avions et jets privés électriques rītdienas lidmašīnas. To vidū ir Slovēnijas uzņēmums Pipistrel un tā divvietīgais Alpha Electro, Izraēlas jaunuzņēmums Alice un tā prototips, kas plānots 2022. gadā, kā arī Airbus, RATP un ADP Group sadarbība pie četrus sēdvietu lidojošā taksometra City Airbus.
2021. gada 11. martā lidotājs Tecnam un automobiļu ražotājs Rolls Royce paziņoja par sadarbību ar Skandināvijas lielāko aviokompāniju Widerøe. To mērķis ir līdz 2026. gadam izstrādāt elektrisko reģionālo reaktīvo lidmašīnu.
Pionierisks projekts par elektrisko reģionālo lidmašīnu biznesa aviācijai
2019. gadā Rolls Royce un Widerøe uzsāka ilgtspējīgas aviācijas pētniecības programmu. Šīs pētniecības programmas mērķis bija izvērtēt un izstrādāt elektrisko lidaparātu koncepcijas. Galu galā šīs sadarbības mērķis ir nodrošināt Norvēģijas aviokompānijai iespēju līdz 2030. gadam izmantot pirmo elektrificēto lidmašīnu regulārajos iekšzemes lidojumos.
Vienlaikus Widerøe ir izmantojusi Rolls-Royce partnerību ar Tecnam, lai īstenotu šo projektu. Rolls-Royce sniegs savu pieredzi jaudas un vilces sistēmu jomā. Tecnam projektēs, ražos un sertificēs gaisa kuģi. Visbeidzot, Skandināvijas aviokompānija nodrošinās visas aviokompānijai nepieciešamās prasmes un prasības, lai 2026. gadā viss būtu gatavs ekspluatācijai.
P-Volt elektriskā lidaparāta dizains ir balstīts uz Tecnam P2012 Traveller dizainu. Tāpēc tas būs divdzinēju elektrisks lidaparāts. To galvenokārt izmantos Norvēģijas piepilsētas gaisa kuģu tirgū, reģionālo transporta gaisa kuģu kategorijā ar maksimālo ietilpību 19 sēdvietas. Tomēr lidmašīnai vajadzētu būt spējīgai uzņemt ne vairāk kā 9 pasažierus, un tās darbības rādiuss būs ierobežots – mazāk nekā 300 kilometru.
Pirms pandēmijas Widerøe piedāvāja aptuveni 400 lidojumu dienā uz 44 lidostām. Turklāt 74 % aviosabiedrības lidojumu ir īsāki par 275 km. Un īsākie lidojumi ilgst no septiņām līdz piecpadsmit minūtēm.
Topogrāfijas dēļ Norvēģijā aviācija galvenokārt izmanto īsos un vidēja attāluma lidojumus. Ar šo elektrisko lidmašīnu projektu valsts vēlas līdz 2040. gadam samazināt emisijas par 80 % visos iekšzemes lidojumos.
Kāpēc šī attīstība ir svarīga privātai aviācijai?
Vide ir viens no svarīgākajiem jautājumiem, jo īpaši aviācijas nozarē. Aviācijas nozare rada no 3 līdz 4 % siltumnīcefekta gāzu emisiju. Transporta nozarē šis rādītājs pārsniedz 14 %.
Taču, ja automobiļu rūpniecība, pateicoties tehnoloģiju attīstībai, ir spējusi pakāpeniski samazināt savu ietekmi uz vidi, tad aeronautikas nozarei šis uzdevums ir sarežģītāks. Neraugoties uz akumulatoru un elektromotoru tehnoloģiju nepārtrauktu attīstību, joprojām nav elektrisko lidaparātu, kas spētu veikt lielus attālumus ar lielu pasažieru skaitu. Galvenais šķērslis elektriskajai aviācijai ir akumulators, kas ir pārāk smags un masīvs. Piemēram, lai akumulatoru iebūvētu tādā komerciālā lidmašīnā kā A320, kas pārvadā aptuveni 150 pasažierus, būtu nepieciešams 150 tonnu akumulators. Tas ir krietni vairāk par 70 tonnām, ko sver lidmašīna pacelšanās brīdī ar pilnām parafīna tvertnēm.
Tāpēc elektriskā aviācija ir liels izaicinājums biznesa aviācijai. Privātās lidmašīnas ir mazākas un pārvadā mazāk pasažieru. Šajā ziņā tie, visticamāk, būs pirmie elektriskie lidaparāti, kurus izmantos komerciāliem lidojumiem.
AEROAFFAIRES cer, ka jau pavisam drīz varēs jums piedāvāt nākamās elektriskās lidmašīnas nomu. Tikmēr mūsu iniciatīva SkyCo2 ļauj jums kompensēt 100 % CO2 emisiju, kas rodas jūsu lidojuma laikā, atbalstot mežu atjaunošanas projektu.
Our aviation experts are at your service 24/7 for your private flight on +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties apmeklēt mūsu devis en ligne lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.