NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Privātās lidmašīnas atbrīvotas no parafīna nodokļa?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Beļģijas nevalstiskā organizācija “Transports un vide” (T&E) ir publicējusi pētījumu par gaisa satiksmes CO2 emisijām. Ziņojumā norādīts uz parafīna nodokļa ieviešanu komerciālajiem lidojumiem. Šo nodokli pakāpeniski piemērotu šiem lidojumiem Eiropas Savienībā. Eiropas Komisija 2021. gada jūlija vidū ierosināja, ka no šī nodokļa būtu jāatbrīvo biznesa reaktīvās lidmašīnas (kā arī kravas un kravas gaisa pārvadājumi).

Šo pasākumu apstrīd dažas aviosabiedrības

T&E ziņojumā nodokļi tiktu novērtēti, pamatojoties uz degvielas ekoloģiskajiem un energoefektivitātes rādītājiem. Mērķis ir mudināt aviosabiedrības izmantot arvien vairāk degvielas, ko dēvē par SAF (ilgtspējīgu aviācijas degvielu), no kurām dažas satur biocarburants, jo tās netiek apliktas ar nodokļiem.

Nodokli paredzēts ieviest aptuveni desmit gadu laikā, un sagaidāms, ka ieņēmumi no tā būs 325 miljoni eiro gadā, jo tas attiecas uz lidojumiem ES un Apvienotajā Karalistē. Ziņojumā teikts, ka šos ieņēmumus potenciāli varētu izmantot aviācijas dekarbonizācijai.

Apspriežot šo jautājumu ES dalībvalstīs, dažas no tām jau atbalsta nodokļa tūlītēju piemērošanu (Austrija, Luksemburga un Beļģija). Tomēr, lai to varētu piemērot, ir nepieciešama visu 27 ES dalībvalstu piekrišana, un tas nav viegls uzdevums.

Eiropas aviosabiedrības, piemēram, Air France un Lufthansa, ir nobažījušās, ka nodoklis kropļos konkurenci. Ne visi atbalsta šo pasākumu. Organizācija Airlines For Europe ir paudusi satraukumu par to, ka šīs lidmašīnas daļu degvielas varētu apzināti iegādāties ārpus ES, lai vismaz tiktu atbrīvotas no nodokļa.

Jet privé blanc
Foto: Pixabay

Ieguvums biznesa aviācijai?

Privātajiem reaktīvajiem lidaparātiem un les frets aériens (vol cargo) šis nodoklis pašlaik nav piemērots juridisku ierobežojumu dēļ.

Tomēr jāatzīmē, ka biznesa reaktīvo lidmašīnu aviācija attīstās labi. Katrs desmitais lidaparāts, kas pacēlās no Francijas, 2019. gadā bija privātais reaktīvais lidaparāts. Krīzes laikā crise sanitaire, atšķirībā no komerciālās aviācijas, kuras satiksme samazinājās par 60 %, biznesa reaktīvajiem lidaparātiem izdevās noturēties. Taču tas nav palicis bez sekām attiecībā uz CO2 emisijām. T&E ziņo, ka laikā no 2005. līdz 2019. gadam privāto reaktīvo lidmašīnu radītās emisijas palielinājās par 31 % salīdzinājumā ar 25 % komerciālajā aviācijā.

Tomēr mums ir jāsaprot, ka privātās aviācijas nozare ātrāk piedāvās mazāk piesārņojošus lidaparātus un ceļošanas risinājumus.

Biznesa aviācija divreiz vairāk tiks izmantota īsiem ceļojumiem, kas īsāki par 500 km. Tā ir ievērojama priekšrocība, ja ņem vērā, ka šiem lidojumiem ideāli derēs lidmašīnas ar nulles CO2 emisiju līmeni. Dažu turpmāko gadu laikā dienas gaismu ieraudzīs vairāki hibrīda vai 100 % elektrisku lidaparātu projekti, no kuriem galvenā ieguvēja būs biznesa aviācija.

Turklāt AEROAFFAIRES ir uzsākusi SKYCO2iniciatīvu, kas nozīmē, ka 100 % lidojuma laikā radīto CO2 emisiju tiek kompensētas, izmantojot sertificētu mežu atjaunošanas projektu.

Vai vēlaties noīrēt privāto lidmašīnu? Our aviation experts AEROAFFAIRES are at your service 24/7 for your private flight on+33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties un apmeklējiet devis en ligne, lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.