2025. gadā biznesa aviācijas tirgū sākas jauna ēra, ko veicina reaktīvo lidmašīnu koplietošanas pieaugums, ilgtspējīgāku privāto reaktīvo lidmašīnu attīstība un pieaugošais regulatīvais spiediens Eiropā. Starp vides nodokļiem, mākslīgo intelektu un īpaši personalizētiem pakalpojumiem privāto reaktīvo lidmašīnu operatoriem ir jāpielāgo savi modeļi, lai apmierinātu strauji mainīgo pieprasījumu. AEROAFFAIRES šajā mūsu tīmekļa vietnes izdevumā privāto reaktīvo lidmašīnu nomas speciālists aplūko 2025. gada tendences, kas maina biznesa aviācijas nākotni.
Ziņojums 2024: privātās aviācijas tirgus skaitļi un dinamika
Saskaņā ar Global Market Insights datiem 2024. gadā biznesa reaktīvo lidmašīnu tirgū dominēja Ziemeļamerika, veidojot 63,5 % tirgus daļu. Privātā aviācija ASV strauji attīstās, ko veicina pieaugošais pieprasījums pēc tāldarbīgiem lidojumiem, luksusa pielāgošanas iespējām un nomas pakalpojumiem pēc pieprasījuma.
The Business Research Company prognozes liecina, ka globālais privāto reaktīvo lidmašīnu čartera pakalpojumu tirgus pieaugs no 21,24 miljardiem ASV dolāru 2024. gadā līdz 24,28 miljardiem ASV dolāru 2025. gadā, sasniedzot 14,3% gada pieauguma tempu (CAGR). Šis pieaugums skaidrojams ar pieaugošo pieprasījumu pēc elastīgiem un personalizētiem ceļošanas risinājumiem, kā arī ar to, ka palielinās to privātpersonu un darījumu ceļotāju skaits, kuri meklē alternatīvas komerciālajiem lidojumiem
- Aizvien lielāku popularitāti gūstdalītais īpašums un lidmašīnu koplietošana, padarot privāto aviāciju pieejamāku un elastīgāku. Šie modeļi ļauj samazināt izmaksas, vienlaikus baudot ekskluzīvas privātā reaktīvā lidaparāta priekšrocības.
- L’année 2024 iezīmē biznesa aviācijas pārveides posmu, jo īpaši sakarā ar lielāko dalībnieku konsolidāciju un ilgtspējīgu iniciatīvu pieaugumu.
- Uzlabojumi pakalpojumu digitalizācijā, lidojumu pārvaldībā un oglekļa dioksīda izsekojamībā ir kļuvuši par galvenajiem atšķirībām.
Uzņēmējdarbības aviācija 2025. gadā turpinās pāreju uz lielāku efektivitāti, elastīgumu un ilgtspēju, apliecinot savu centrālo lomu uzņēmumu un nozīmīgu starptautisku lēmumu pieņēmēju mobilitātes jomā.
Pieprasījuma izmaiņas 2024-2025. gadā
2025. gadā kopējais pieprasījums pēc biznesa aviācijas pakalpojumiem pieauga par 3,8 % salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Šis pieaugums, lai gan mērens, atspoguļo atšķirīgu dinamiku dažādos reģionos.
Ziemeļamerika bija tirgus līderis ar 5,2 % pieaugumu, ko veicināja spēcīgie jets super légers rādītāji (+19,4 % Gada griezumā*).
Eiropā bija vērojams mērenāks pieaugums (+1,9 %), un tādi tirgi kā Beļģija (+10,6 %) un Francija (+6 %) pārsniedza reģiona vidējo rādītāju.
Turpretī Āfrikā bija vērojams straujš kritums (-11,5 %), ko ietekmēja 14,4 % samazinājums reģiona iekšējos lidojumos, neraugoties uz spēcīgo atveseļošanos Kenijā (+63 % Gada griezumā).
Latīņamerikā pieaugums bija 2,7 %, un to noteica Brazīlija (+13,5 %).
Visbeidzot, Āzijas un Klusā okeāna reģ ions saglabājās praktiski nemainīgs (-0,9 %), ar dažiem izaugsmes rādītājiem, jo īpaši Filipīnās (+38 % Gada izteiksmē).
*gada griezumā .
Īpaša personalizācija, privātās aviācijas stratēģiskais pīlārs
Privātajā aviācijā personalizētu detaļu izjūta ir galvenā atšķirība, lai apmierinātu visprasīgāko klientu vēlmes. Mūsdienu operatori piedāvā daudz vairāk nekā tikai lidojumus: tie nodrošina 360 grādu individualizētu pakalpojumu, tostarp pasažiera vēlmēm pielāgotu lidmašīnu izvēli, pielāgojamu interjera izkārtojumu un pilnīgu konsjerža pakalpojumu. Sākot ar privātu transfēru rezervēšanu un beidzot ar ekskluzīvas uzturēšanās organizēšanu – viss ir paredzēts, lai piedāvātu nevainojamu ceļojuma pieredzi, apvienojot komfortu, konfidencialitāti un elastīgumu. Šī globālā pieeja pozicionē biznesa aviāciju kā īstu dzīves mākslu lēmumu pieņēmēju un starptautiskās elites mobilitātes jomā.
Mākslīgais intelekts, apvienojot efektivitāti un uzmanību detaļām
Šo ultrapersonalizāciju vēl vairāk pastiprinamākslīgā intelektaattīstība, kas pakāpeniski izraisa revolūciju privātās aviācijas nozarē, optimizējot katru klientu pieredzes un operatīvās pārvaldības posmu. Pateicoties mākslīgajam intelektam, operatori var optimizēt gaisa kuģu sadalījumu un pielāgot maršrutus reāllaikā, lai samazinātu izmaksas un emisijas. Pasažieru pusē mākslīgais intelekts ļauj piedāvāt hiperpersonalizētu ceļošanas pieredzi, sniedzot īpaši pielāgotus ieteikumus, paredzot kulinārijas vai izklaides vēlmes un pat galamērķu ieteikumus, pamatojoties uz klienta profilu. Mākslīgais intelekts, kas ir īsts konkurences svira, kļūst par stratēģisku priekšrocību, lai apvienotu efektivitāti, atsaucību un pakalpojumu izcilību biznesa aviācijā.
Reaktīvo lidmašīnu koplietošanas un lidojumu pēc pieprasījuma pakalpojumu pieaugums
Viena no spilgtākajām tendencēm privātās aviācijas tirgū ir reaktīvo lidmašīnu koplietošanas un lidojumu pēc pieprasījuma pakalpojumu parādīšanās. Reaktīvo lidmašīnu koplietošana ir īpaši attīstījusies, lai apmierinātu lielo pasākumu transporta vajadzības,kad daudzi klienti vienlaicīgi dodas uz vienu un to pašu vietu. Privāto reaktīvo lidmašīnu koplietošana ļauj piedāvāt cenas par sēdvietu, padarot privāto reaktīvo lidmašīnu ceļojumus pieejamākus.
Piemēram,lielu sporta pasākumu laikā, piemēram, Super Bowl, ievērojami palielinās privāto lidojumu skaits. Ceļotāji izvēlas dalīt izmaksas un optimizēt lidmašīnu pieejamību, lai apmeklētu šos pasākumus. Tāpat kultūras festivāli un biznesa konferences piesaista lielu skaitu dalībnieku, kuri izmanto lidmašīnu koplietošanu, lai gūtu labumu no privāto lidmašīnu elastības un komforta, vienlaikus optimizējot izmaksas, sadalot tās starp vairākiem pasažieriem.
Šis pieaugums notiek situācijā, kad šajā pašā laika posmā ievērojami pieauga super vieglo reaktīvo lidmašīnu skaits, ko bieži izmanto šiem koplietošanas pakalpojumiem, un tas ir +19,4 % gada laikā.
Šajā demokratizācijā būtiska nozīme ir arī tiešsaistes rezervēšanas platformām. Tās saskaņo pasažierus ar pieejamo privāto gaisa kuģu floti, līdzīgi optimizējot gaisa kuģu izmantošanu un samazinot klientu izmaksas. Turklāt portāls la sensibilisation accrue aux questions environnementales mudina ceļotājus apsvērt koplietošanu kā ilgtspējīgāku risinājumu, optimizējot resursu izmantošanu un samazinot oglekļa dioksīda emisiju uz vienu pasažieri.
Šie pakalpojumi piesaista jaunus klientus, kas meklē alternatīvu komerciālo lidojumu ierobežojumiem, neieguldot līdzekļus personīgajā lidmašīnā. Šī relatīvā privātās aviācijas relatīvā demokratizācija stimulē tirgus izaugsmi un liek tradicionālajiem tirgus dalībniekiem pārskatīt savus piedāvājumus.
Lielāki nodokļi un vides regulējums ES
Konteksts
Biznesa aviācija Eiropā piedzīvo būtiskas pārmaiņas, ko nosaka jaunie vides un fiskālie noteikumi. Eiropas Savienība ir apņēmusies veikt plašu gaisa transporta dekarbonizāciju, kas ir daļa no ” Zaļā darījuma” un tiesību aktu paketes “Fit for 55″. Šī programma paredz līdz 2030. gadam par 55 % samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas, īpašu uzmanību pievēršot gaisa transportam, ko uzskata par grūti dekarbonizējamu.
Galvenie pasākumi ietver lielāku parafīna aplikšanu ar nodokļiem, obligātas ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) kvotas, oglekļa tirgus (ES ETS) stiprināšanu un dažās valstīs ieviestus noteikumus valsts līmenī. Šiem pasākumiem ir tieša ietekme uz privāto lidmašīnu ekspluatācijas izmaksām, un tie varētu mainīt nozares uzņēmējdarbības modeļus.
Nodokļu atbrīvojuma parafīnam atcelšana: pakāpenisks izmaksu pieaugums
Vēsturiski no degvielas nodokļa atbrīvotajam parafīnam, ko izmanto privātajā aviācijā, tagad Eiropas Savienības ietekmē tiek piemēroti arvien lielāki nodokļi. Ar tiesību aktu kopumu “Fit for 55” tiek ieviests saskaņots degvielas nodoklis lidojumiem Eiropas iekšienē, un no 2025. gada tas pakāpeniski palielināsies. Līdz 2030. gadam parafīna cena varētu pieaugt par 0,33 līdz 0,50 euro par litru, kas ir papildu izmaksas aptuveni 200-300 euro apmērā lidojumam no Parīzes uz Nīcu ar lidmašīnu Cessna Citation CJ4 patērē 600 litrus.
Obligātās SAF kvotas: pāreja uz videi nekaitīgāku degvielu
Eiropas Savienība arī nosaka pakāpenisku ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) iekļaušanu privāto lidmašīnu degvielas tvertnēs. No 2025. gada būs obligāti jāievieš vismaz 2 % SAF, un līdz 2050. gadam tā daudzums pakāpeniski pieaugs līdz 70 %. Lai gan šā pasākuma mērķis ir samazināt oglekļa dioksīda emisijas biznesa aviācijā, tas arī palielinās izmaksas, jo SAF pašlaik ir 3 līdz 5 reizes dārgāka par parasto parafīnu.
Apgrūtinošs oglekļa tirgus (ES ETS): pieaugošs spiediens uz operatoriem
Uz Eiropas iekšējiem biznesa lidojumiem attiecas ES emisijas kvotu tirdzniecības sistēma (ES ETS), kas paredz, ka operatoriem jāiegādājas kredīti, lai kompensētu CO2 emisijas. Oglekļa kvotas cena 2024. gadā svārstīsies no 70 līdz 100 eiro par tonnu CO2. Piemēram Cessna Citation Mustang veicot lidojumu no Parīzes uz Ženēvu, tiek emitētas vidēji 1,5 līdz 2 tonnas CO2, kas rada aplēstās papildu izmaksas no 150 līdz 200 euro par braucienu.
Eiropas Savienība apsver iespēju stiprināt ETS tirgu, samazinot bezmaksas kvotas un saskaņojot to ar starptautisko CORSIA sistēmu. Līdz 2030. gadam CO2 tonnas cena varētu sasniegt 150 euro, tādējādi vēl vairāk palielinot privāto reaktīvo lidmašīnu ceļojumu izmaksas.
Tajā pašā laikā vairākas valstis turpina pieņemt valsts nodokļu pasākumus, lai palielinātu privāto reaktīvo lidmašīnu apgrūtinājumu:
- Francija: nodoklis TSBA (Taxe de Solidarité sur les Billets d’Avion) privātās aviācijas nozarē no 2025. gada 1. marta strauji pieauga, sasniedzot līdz pat 2100 euro par vienu pasažieri un vienu braucienu tālsatiksmes lidojumos.
- Beļģija: 2023. gadā tika ieviests jauns vides nodoklis privātiem lidojumiem, kas izlido no Beļģijas lidostām. Šo nodokli aprēķina atkarībā no nobrauktā attāluma un lidmašīnas trokšņa līmeņa. Piemēram, par lidojumu no Briseles uz Nicu, izmantojot Falcon 900, nodoklis būs aptuveni 600 eiro.
- Nīderlande: kopš 2021. gada jūlija privātās lidmašīnas tiek apliktas ar īpašu vides nodokli. Katram pasažierim jāmaksā līdz pat 525 eiro, salīdzinot ar aptuveni 26 eiro, ko maksā pasažieris, kas veic vidēja attāluma komerciālu lidojumu.
Kā tas ietekmēs biznesa aviāciju Eiropā?
Šo jauno noteikumu mērķis ir padarīt privāto aviāciju videi draudzīgāku, taču tie ir liels ekonomisks izaicinājums operatoriem un klientiem, pat ja tas nozīmē, ka ir jāpārzīmē pacelšanās un nolaišanās karte. Parafīna nodokļu palielināšana, pakāpeniska FAS ieviešana un oglekļa tirgus pieaugums izraisīs ievērojamu privāto lidojumu cenu pieaugumu Eiropā.
Šādos apstākļos turpināsies reaktīvo lidmašīnu koplietošanas un daļējas kopīpašumtiesību izmantošanas pieaugums, lai optimizētu izmaksas, vienlaikus samazinot ietekmi uz vidi. Turklāt tehnoloģiskajiem jauninājumiem dzinēju un aerodinamikas jomā būs būtiska nozīme nozares pielāgošanā šim jaunajam ilgtspējīgas aviācijas laikmetam.
Sabiedrības uzraudzība
Spiediens nāk ne tikai no regulatoru puses. Sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu uztvere par biznesa aviāciju ir krasi pasliktinājusies, jo ir notikušas kampaņas, kas nosodīja tās nesamērīgi lielo oglekļa dioksīda emisiju. Privātā aviācija, kas bieži tiek uztverta kā izrādīga greznuma simbols, tiek īpaši rūpīgi pārbaudīta. Šī stigmatizācija mudina dažas valdības apsvērt stingrākus ierobežojumus:
- Dažas valstis apsver iespēju aizliegt privātos lidojumus, kas īsāki par 500 km, ja pastāv dzelzceļa alternatīva.
- Lai samazinātulidostu noslogotību un dotu priekšroku komerciāliem vai kravas lidojumiem, privātās lidmašīnas bieži vien ir pirmās, uz kurām attiecas pacelšanās un nosēšanās laika nišu regulējums. Tie ir īpaši reti un dārgi lielu pasākumu laikā (Parīzes gaisa šovs, Monako Grand Prix u. c.), kad pieprasījums ir ļoti liels.
- Gaisa plūsmas uzraudzība: parādās iniciatīvas, kuru mērķis ir ieviest publisku darījumu lidojumu izsekojamību, lai ar sabiedrības spiediena palīdzību veicinātu pašregulāciju.
Operatoriem būs jādubulto centieni, lai uzlabotu savu oglekļa dioksīda emisiju un pamatotu savu sociālo labumu.
Uzņēmējdarbības modeļu attīstība un tirgus konsolidācija
Privātās aviācijas konkurences ainava piedzīvo dziļas pārmaiņas. Tradicionālie nozares dalībnieki saskaras ar jaunu dalībnieku ienākšanu tirgū. Šī pieaugošā konkurence stimulē inovācijas un veicina tirgus konsolidāciju.
Aizvien vairāk vērojama tendence apvienoties un pārņemt uzņēmumus, kas ļauj uzņēmumiem apvienot savus resursus, paplašināt piedāvājumu un sasniegt kritisko masu. Šīs konsolidācijas mērķis ir radīt apjomradītus ietaupījumus un uzlabot rentabilitāti nozarē, kurā peļņa var būt neliela.
Vienlaikus parādās jauni uzņēmējdarbības modeļi, kas izpludina tradicionālās robežas starp īpašumtiesībām, nomu un pakalpojumiem pēc pieprasījuma. Arvien populārākas kļūst abonēšanas programmas, kas pastāvīgajiem klientiem piedāvā priviliģētu piekļuvi gaisa kuģu flotei bez īpašumtiesību ierobežojumiem. Šīs hibrīdformulas ir atbilde uz pieprasījumu pēc lielākas elastības no darījumu ceļotāju puses.
Par populāru stratēģiju kļūst arī vertikālā integrācija. Daži operatori iegulda līdzekļus savos tehniskās apkopes vai pilotu apmācības centros, lai kontrolētu visu vērtību ķēdi un optimizētu savas izmaksas. Šāda pieeja nodrošina arī konsekventu, augstas kvalitātes pakalpojumu līmeni, kas ir ļoti svarīgi premium klases tirgū.
Tehnoloģiskie jauninājumi un ilgtspēja
Privātās aviācijas nozare ir daudzu tehnoloģisko inovāciju avangardā. Ražotāji un operatori veic lielus ieguldījumus efektīvāku, klusāku un videi draudzīgāku lidaparātu izstrādē. Šī attīstība atbilst divkāršai vajadzībai: samazināt ekspluatācijas izmaksas un uzlabot nozares ekoloģisko ietekmi.
Ievērojami sasniegumi ir šādi:
- Jaunas paaudzes dzinēji, kas nodrošina samazinātu degvielas patēriņu
- Plašāka kompozītmateriālu izmantošana, padarot gaisa kuģu konstrukcijas vieglākas
- Ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) izstrāde
- Modernu avionikas sistēmu integrācija, lai nodrošinātu precīzāku un ekonomiskāku navigāciju
Ilgtspēja kļūst par vienu no svarīgākajiem pārdošanas aspektiem biznesa aviācijā. Klienti arvien vairāk pievērš uzmanību vides jautājumiem un pieprasa videi draudzīgākus ceļošanas risinājumus. Šī tendence rosina nozari paātrināt videi draudzīgu tehnoloģiju izpēti, tostarp īso reisu lidmašīnu elektrifikāciju.
Nākamajā tabulā sniegts tradicionālo reaktīvo lidmašīnu un jauno ekoloģiski efektīvo modeļu salīdzinājums:
Kritērijs | Parastā reaktīvā lidmašīna | Ekoloģiski efektīva strūklas strūkla |
---|---|---|
Degvielas patēriņš | Augsts | Samazināts par 20-30 |
Ievērojams CO2 | emisijas | Samazināts par 25-35 |
Trokšņa līmenis | Augsts | Samazināts par 50 |
Ekspluatācijas izmaksas | Standarta | Samazinātas par 15-25 |
Nākotnes perspektīvas un problēmas
Privātās aviācijas tirgus nākotne ir gan daudzsološa, gan sarežģīta. Paredzams, ka pieprasījums pasaulē turpinās pieaugt, jo pasaulē, jo īpaši jaunajās tirgus ekonomikas valstīs, palielināsies īpaši turīgu privātpersonu (UHNWI – Ultra High Net Worth Individuals ) skaits.
Jaunu tehnoloģiju, piemēram, mākslīgā intelekta un automatizācijas,integrācija ir gan iespēja, gan izaicinājums. Šīs inovācijas sola uzlabot drošību un darbības efektivitāti, taču prasa ievērojamus ieguldījumus un prasmju pielāgošanu.
Visbeidzot, globālās ekonomiskās svārstības un ģeopolitiskā spriedze var ietekmēt privāto lidojumu pieprasījumu, tāpēc nozares dalībniekiem ir būtiski dažādot savus tirgus un piedāvājumus.
Pašreizējās tendences atspoguļo nozari, kas piedzīvo pārmaiņas, cenšoties saskaņot ekskluzivitāti, pieejamību un atbildību par vidi. Vislabāk šajā mainīgajā situācijā spēs attīstīties tie tirgus dalībnieki, kuri spēj ieviest jauninājumus un ātri pielāgoties šai jaunajai realitātei.
Aeroaffaires jūsu privātajiem ceļojumiem
Kā privāto reaktīvo lidmašīnu čartera speciālists AEROAFFAIRES garantē jums individuāli pielāgotus, drošus un konkurētspējīgus pakalpojumus. Jūsu īpašais lidojumu konsultants ir pieejams 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā un 2 stundas pirms izlidošanas, lai organizētu jūsu lidojumu atbilstoši jūsu prasībām.
Mums ir uzticējušies jau vairāk nekā 95 000 pasažieru, kuri ir lidojuši ar vairāk nekā 20 000 privāto lidmašīnu. Ceļojot ar AEROAFFAIRES, jūs atbalstāt arī mūsu programmu Sky CO2kas veltīta ekosistēmu saglabāšanai Francijā.
Saņemiet savu piedāvājumu tiešsaistē vai sazinieties ar mums pa tālruni +33 (0) 1 44 09 91 82 vai pa e-pastu : charter@aeroaffaires.com.