NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Prezidenta lidmašīna: jūsu vadītāju lidmašīnas

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Valsts vadītājiem ceļošana nav tikai pārvietošanās, bet gan stratēģisks jautājums. Šo lidmašīnu, kas ir īpaši aprīkotas, lai atbilstu pasaules augstāko vadītāju prasībām, galvenie uzdevumi ir tūlītēja pieejamība, paaugstināta drošība un absolūts komforts.

Sanāksmju telpas, guļamistabas, kabinetus un pat atpūtas zonas var iekārtot atbilstoši vadītāju vajadzībām. Lai viņi varētu turpināt strādāt savā profesijā mākoņu vidū.

No Emanuela Makrona Airbus A330 līdz leģendārajam amerikāņu Air Force One un Vladimira Putina greznajam Ilyushin Il-96-30. Katra lidmašīna atspoguļo ne tikai tās iemītnieka prestižu, bet arī viņa valsts ambīcijas un prioritātes.

Šajā rakstā iepazīstieties ar simboliskākajām prezidentu lidmašīnām, to izcilajām īpašībām un dažkārt pat strīdiem, ko tās izraisa.

Francijas prezidenta lidmašīnas 2025. gadā

1. Airbus A330

Kopš 2009. gada Nikolā Sarkozī prezidentūras laikāAirbus A330 ir Francijas valsts galvas oficiālā lidmašīna. Emanuels Makrons to izmanto starptautiskiem ceļojumiem un svarīgām misijām.

Galvenās īpašības:

  • Ārējais izskats: identisks parastajam A330, bet ar Francijas Republikas krāsām un īpašo reģistrācijas zīmi F-RARF (République française).
  • Interjers: aprīkots atbilstoši prezidenta prasībām:
    • Birojs, kas aprīkots ar drošām sakaru sistēmām (satelīta piekļuve, šifrēti savienojumi).
    • Prezidenta numurs ar guļamistabu un privātu vannas istabu.
    • Sanāksmju telpa 12 personām.
    • Medicīnas zona, tostarp mini operāciju zāle.
    • Atsevišķas zonas personālam (biznesa zona) un drošības dienestiem (ekonomiskā zona).

Izmaksas :

  • Iegādes cena: ~230 miljoni euro (2009. gadā).
  • Lidojuma stundas izmaksas: ~ 21 000 euro (ieskaitot apkopi, degvielu un apkalpi).

Īpaša iezīme: Atšķirībā no saviem priekšgājējiem Emanuels Makrons pats izvēlas pasažierus, kas pavadīs viņu katrā ceļojumā.

2. Falcon 7X – valsts un Eiropas ceļojumiem

Īsākiem ceļojumiem (Francijas vai Eiropas robežās) prezidents izmanto Dassault Falcon 7X – augstākās klases Francijas biznesa lidmašīnu.

Priekšrocības:

  • Ātrāki un ekonomiskāki ceļojumi, kuru veikšanai nav nepieciešams A330.
  • Iespēja nolaisties uz īsākiem skrejceļiem, kas ļauj piekļūt reģionālajām lidostām.

Aprēķinātās izmaksas: ~ 10 000 euro par lidojuma stundu.

3. Drošība un protokols

  • Prezidenta lidojumus sistemātiski pavada vismaz viena Francijas gaisa spēku lidmašīna (bieži vien Rafale), ja rodas draudi.
  • Tehniskā apkope: Par lidmašīnu floti rūpējas Francijas gaisa spēki, un pirms katra lidojuma tiek veiktas stingras pārbaudes.

4. Nesenie notikumi (2025. gads)

Lai samazinātu prezidentālās flotes oglekļa dioksīda emisijas, tiek apsvērta iespēja modernizēt floti, izpētot efektīvāku lidaparātu (biodegviela vai hibrīddzinējs). Tomēr līdz 2030. gadam nav plānota oficiāla A330 nomaiņa.

avots: wikimedia commons

Amerikāņu Boeing Air Force One

Izcelsme un dizains

Amerikāņu prezidentālā lidmašīna, ko parasti dēvē par Air Force One, ir balstīta uz militāro modeli. Tas ir Boeing 747-200B,aviācijas industrijas flagmanis, kas savu pirmo lidojumu veica 1969. gadā. Lai atbilstu prezidenta prasībām, ir veiktas modifikācijas, jo īpaši, lai optimizētu degvielas patēriņu un palielinātu tā darbības rādiusu.

Aprīkojums un ietilpība

Amerikas Savienoto Valstu prezidenta lidmašīnā ir grezna un funkcionāla 370 kvadrātmetru liela platība, tostarp:

  • Privāta guļamistaba
  • Vannas istaba;
  • Trenažieru zāle;
  • Kabineti, kas aprīkoti darbam lidojuma laikā.

Lidmašīnā komfortablos un drošos apstākļos var izmitināt līdz 100 pasažieriem (valdības locekļi, drošības dienesta darbinieki un viesi).

Drošība un prezidenta flote

Piesardzības nolūkos vienmēr ir divas identiskas lidmašīnas, kas ļauj nekavējoties nomainīt lidmašīnu tehnisku problēmu gadījumā. Šī dublēšana nodrošina nepārtrauktu prezidenta misiju nepārtrauktību.

Līdz 2025. gadam aplēstā Air Force One flotes vērtība pārsniegs vienu miljardu dolāru, tostarp modernākās tehnoloģijas kiberdrošības, pretraķešu aizsardzības un drošu sakaru jomā.

Vizuālā identifikācija

Lidmašīna ir viegli atpazīstama, pateicoties :

  • Amerikas karoga uz lidmašīnas astes
  • Raksturīgā zilā un baltā krāsā, kas simbolizē Amerikas prezidentūru

Nākotnes attīstība

Pašlaik tiek īstenota modernizācijas programma, lai pašreizējos 747-200B aizvietotu ar Boeing 747-8, kas piedāvā lielāku degvielas patēriņa efektivitāti un jaudīgākas avionikas sistēmas.

Air Force One joprojām ir daudz vairāk nekā tikai lidmašīna – tas ir varas un suverenitātes simbols, kas paredzēts, lai jebkuros apstākļos nodrošinātu ASV vadības drošību un nepārtrauktību.

avots : pixabay

Ilyushin Il-96-300PU: Krievijas prezidenta lidmašīna

Vispārīgs apraksts

Ilyushin Il-96-300PU (Пункт Управления, “Vadības postenis”) ir Krievijas prezidenta Vladimira Putina oficiālā lidmašīna, ko viņš izmanto savos ceļojumos. Prezidenta flotē ir divas lidmašīnas, kas nodrošina pieejamību un drošību.

Interjera dizains

Šīs lidmašīnas interjers ir veidots tā, lai apvienotu greznību un funkcionalitāti, ar augstākās klases apdari, tostarp :

  • Zelta un marmora apdare;
  • Polsterējums un dārgakmeņi;
  • Biroja telpas un konferenču telpa darbam lidojuma laikā;
  • Drošas sakaru sistēmas (krīzes vadības vajadzībām).

Prezidentālā eskadriļa

Papildus diviem Il-96 Krievijas prezidentam ir arī papildu flote dažādām misijām:

  • Helikopteri (piemēram, Mil Mi-8) ātrai ceļošanai vai iekšējiem lidojumiem.
  • Mazākas lidmašīnas (piemēram, Tupolev Tu-214PU) īsākiem ceļojumiem.
  • Militārās spējas: dažas lidmašīnas var aprīkot komandām vai aizsardzības funkcijām.

Atjauninājums 2025. gadā

Nav izziņots neviens nozīmīgs aizstājējs Il-96-300PU, kas joprojām ir oficiālo ceļojumu centrālais gaisa kuģis. Tomēr ir runas par modernizēta pēcteces lidmašīnas modeļa izstrādi, kurā būtu iekļautas jaunākās drošības un dzinēju tehnoloģijas.

Piezīme: Lai gan šo lidmašīnu bieži saista ar Putinu, tā ir valsts īpašums, kas piešķirts prezidenta funkciju veikšanai, nevis viņa ekskluzīvai personiskai lietošanai.

avots: The travelers club

Sji Dzjiņpins un viņa komerciālā lidmašīna

Atšķirībā no daudziem līderiem Ķīnas Tautas Republikas prezidentam Sji Dzjiņpinam nav īpašas privātās lidmašīnas. Kad viņš iegādājās Boeing no ASV aviokompānijas Delta, Ķīna, piegādājot lidmašīnu, atklāja vairākus tehniskus defektus, kas tika uzskatīti par aizdomīgiem. Aizdomās par spiegošanas mēģinājumu Pekina izvēlējās lidmašīnu neizmantot.

Kopš tā laika Sji Dzjiņpins ir ceļojis ar valsts aviokompānijas Air China lidmašīnu. Pirms katra oficiālā brauciena lidmašīna tiek rūpīgi pārbaudīta vairāku nedēļu garumā, lai nodrošinātu drošu lidojumu. Pēc tam lidmašīnas salons tiek aprīkots atbilstoši prezidenta vajadzībām:

  • privāta guļamistaba;
  • sanāksmju telpa ;
  • un uz laiku tika ierīkots kabinets.

Ceļojuma beigās lidmašīna tiek atjaunota sākotnējā konfigurācijā un atkal iekļauta Air China komerciālajā flotē, lai turpinātu apkalpot civilos pasažierus.

Šī pragmatiskā pieeja ļauj Ķīnai izvairīties no ekskluzīvas valdības lidmašīnas uzturēšanas izmaksām, vienlaikus uzlabojot starptautisko lidojumu drošību.

avots: Defens’Aero

Japānas prezidenta lidmašīna

Japāna 27 gadus ekspluatēja divas Boeing 747-400, kas bija daļa no Japānas gaisa pašaizsardzības spēkiem. Šīs ikoniskās lidmašīnas bija rezervētas valsts augstākajām amatpersonām, tostarp premjerministram, imperatoram, imperatorei un citiem imperatora ģimenes locekļiem.

Šīs lidmašīnas bija oficiāli pazīstamas kā Japānas Gaisa spēku pirmais un Japānas Gaisa spēku otrais gaisa kuģis. Valdības misijās tās vienmēr lidoja kopā: viena no tām pārvadāja augstas amatpersonas, bet otra kalpoja kā rezerves lidmašīna un pārvadāja arī lidojumā esošo apkopes personālu.

2019. gadā šos leģendāros Boeing 747-400 nomainīja jaunas paaudzes lidaparāti – divi Boeing 777-300ER, kas ir modernāki, ekonomiskāki un labāk aprīkoti, lai atbilstu oficiālo ceļojumu prasībām.

Šodien vecās lidmašīnas ir atradušas otro dzīvi.Viena no tām ir pārdota un pārveidota par privātu lidmašīnu.

avots: Aviationsmilitaires

Ibrahim Boubacar Keïta prezidentālais Boeing 737: skandāls ar daudzām vētrām

Viena no vispretrunīgākajām prezidenta lidmašīnām nesenā vēsturē neapšaubāmi ir bijušā Mali prezidenta Ibrahima Boubacara Keitas (IBK) lidmašīna. Šis Boeing 737 ir izraisījis sašutumu ne tikai Mali iedzīvotāju vidū, bet arī starptautiskā mērogā.

2014. gadā, kad Mali atradās kritiskā ekonomiskajā situācijā, saņemot finansiālu palīdzību no Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) ar 46 miljonu dolāru aizdevumu vairāku gadu garumā, IBK pieņēma lēmumu, kas šokēja: iegādāties pilnīgi jaunu prezidenta lidmašīnu par summu, kas tuvojās 30 miljoniem dolāru.

Šai izvēlei bija tūlītējas sekas. SVF šo pirkumu uzskatīja par neatbilstošu un pretrunā valsts finanšu saistībām, un apturēja savu atbalstu Mali. Šis lēmums saasināja ekonomisko krīzi un palielināja neuzticību valdošajai valdībai.

Attiecībā uz Boeing 737 tas bija aprīkots ar uzkrītošu greznību:

  • izsmalcināta atpūtas telpa;
  • privāts birojs ;
  • plaša guļamistaba ;
  • un ar jaunākajām tehnoloģijām aprīkota vannas istaba.

Pārsteidzošs kontrasts ar Mali ikdienas dzīves realitāti, kur lielākajai daļai iedzīvotāju bija grūtības apmierināt savas pamatvajadzības.

Šis skandāls iezīmēja pagrieziena punktu IBK režīma uztverē un veicināja tautas neapmierinātību, kas kulmināciju sasniedza 2020. gadā ar militāro apvērsumu, kad IBK tika gāzts no amata.

Šodien šī afēra joprojām ir simbols pārmērīgai pārvaldībai un dažu Āfrikas līderu apšaubāmajām prioritātēm.

avots: Meguetan infos

Tamim Al Thani dāvana Erdoganam: īpaši grezns Boeing 737

Kataras emīrs Tamims Al Thani ir uzdāvinājis savam draugam un sabiedrotajam Turcijas prezidentam Redžepam Tajipam Erdoganam īpaši greznu Boeing 737. Dāvana, kuras vērtība tiek lēsta 400 miljonu ASV dolāru apmērā, ir daļa no centieniem stiprināt stratēģiskās attiecības starp Kataru un Turciju.

Izcila lidmašīna

Šī lidmašīna, kas sākotnēji bija paredzēta komerciāliem lidojumiem, ir pilnībā pārveidota par prezidenta lidmašīnu. Pirms oficiālas nodošanas ekspluatācijā tam tika veiktas stingras pārbaudes saskaņā ar visstingrākajiem aviācijas standartiem, tostarp testa lidojumi, tehniskās pacelšanās un nosēšanās.

Šis Boeing 737 ir viens no Boeing plaša korpusa lidaparātiem, kas ir pazīstams aeronautikas nozarē. Tas piedāvā autonomiju gan vidēja, gan gariem lidojumiem.

Jau labi nokomplektēta prezidentālā flote

Šīs lidmašīnas pievienošanās papildina Turcijas jau tā iespaidīgo prezidentālo floti. Pirms šīs dāvanas Erdoganam jau bija vienpadsmit oficiālās lidmašīnas, tostarp Airbus A340 VIP, ko iepriekš izmantoja bijušais Tunisijas prezidents Zine El Abidine Ben Ali, kā arī trīs helikopteri.

Diskutējama dāvana

Šis Kataras emīra žests tiek veikts laikā, kad Turcija mudina taupīt un racionalizēt valsts izdevumus. Šis paradokss ir izraisījis jautājumus un kritiku.

Tomēr papildus simbolikai šis dāvinājums vēlreiz ilustrē ciešās saites, kas vieno Dohu un Ankaru, jo īpaši diplomātiskajā un ekonomikas jomā.

avots: Newstourisme

Privātās lidmašīnas noma ar Aéroaffaire

AEROAFFAIRES ir jūsu rīcībā 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā. Lūdzu, nevilcinieties sazināties ar mums.

Ja vēlaties noīrēt biznesa reaktīvo lidmašīnu, apmeklējiet mūsu tiešsaistes piedāvājumu vai zvaniet mums pa tālruni +33 1 44 09 91 82, vai rakstiet mums uz [email protected].

  • Kāpēc valstu vadītāji izmanto privātās lidmašīnas, nevis komerciālās aviokompānijas?

    Valstu vadītājiem ir drošības un elastīguma prasības, kuru dēļ komerciālie lidojumi nav piemēroti. Prezidentu lidmašīnas ļauj arī saglabāt sarunu konfidencialitāti un vadīt valdības darbu, atrodoties ceļā.

  • Kas finansē prezidenta lidmašīnu iegādi un uzturēšanu?

    Kopumā prezidenta lidmašīnas tiek finansētas no valsts budžeta, t.i., nodokļu maksātāju līdzekļiem. Izmaksas ietver lidaparātu iegādi, apkopi, degvielu, lidmašīnas personālu un tehnoloģiskos uzlabojumus.

  • Vai prezidenta lidmašīnas ir bruņotas?

    Lielākajai daļai prezidentālo gaisa kuģu ir modernas aizsardzības sistēmas pret uzbrukumiem, piemēram, elektroniskie pretpasākumi un raķešu novēršanas sistēmas. Tomēr tie nav bruņoti tradicionālā nozīmē.

  • Cik daudz cilvēku var ceļot prezidenta lidmašīnā?

    Tas ir atkarīgs no gaisa kuģa modeļa. Piemēram, Air Force One var pārvadāt aptuveni 100 cilvēkus, savukārt Francijas prezidenta gaisa kuģī Airbus A330 ir vairākas telpas, kas paredzētas apkalpei un drošības personālam.

  • Vai prezidenta lidmašīna var veikt beznosēšanās lidojumus lielos attālumos?

    Jā, lielākā daļa prezidentālo lidmašīnu ir pārveidotas tā, lai to darbības rādiuss būtu lielāks nekā standarta komerciālajiem modeļiem. Piemēram, Air Force One var nobraukt vairāk nekā 12 000 km bez starpnosēšanās.

  • Vai prezidenta lidmašīnu var izmantot personīgiem ceļojumiem?

    Kopumā prezidenta lidmašīnas ir stingri rezervētas oficiāliem ceļojumiem. Tomēr daži valstu vadītāji tos var izmantot personīgiem mērķiem, ievērojot zināmus nosacījumus vai atmaksājot daļu izmaksu.

  • Vai bijušie prezidenti var turpināt izmantot šīs lidmašīnas arī pēc pilnvaru termiņa beigām?

    Dažās valstīs, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs, bijušie prezidenti dažkārt var izmantot valdības lidmašīnas īpašiem uzdevumiem, piemēram, diplomātiskiem braucieniem vai valsts bēru ceremonijām. Tomēr viņi neizmanto prezidenta lidmašīnu kā personīgo lidmašīnu.

  • Kāpēc dažās valstīs nav speciālu prezidentu lidmašīnu?

    Dažām valstīm ir pārāk dārgi iegādāties un uzturēt prezidenta lidmašīnu. Tās izvēlas nomāt vai aprīkot komerciālas lidmašīnas savu vadītāju ceļošanai, kā tas ir Ķīnas gadījumā ar Air China.

  • Kāda ir pasaulē dārgākā prezidenta lidmašīna?

    Amerikāņu Air Force One bieži tiek uzskatīts par vienu no dārgākajiem prezidentālajiem lidaparātiem, un tā izmaksas, ieskaitot drošības un tehnoloģiskās modifikācijas, tiek lēstas vairāk nekā miljarda dolāru apmērā visai flotei.

  • Kāpēc daži valstu vadītāji papildus prezidenta lidmašīnām izmanto arī helikopterus?

    Helikopteri nodrošina ātrāku un elastīgāku pārvietošanos nelielos attālumos, jo īpaši pārslogotās vai grūti sasniedzamās pilsētu teritorijās. Piemēram, Vladimirs Putins izmanto helikopteru floti, lai ceļotu pa Krieviju.