AEROAFFAIRES, Eiropas gaisa satiksmes starpnieka kopš 1991. gada, analīze
Jau vairāk nekā trīsdesmit gadus AEROAFFAIRES sniedz palīdzību vadītājiem, uzņēmumiem un iestādēm, lai apmierinātu viņu vajadzības pēc privāto reaktīvo lidmašīnu un helikopteru ceļojumiem.
Uzņēmums, kas dibināts 1991. gadā, ir kļuvis par etalonu Eiropas gaisa pārvadājumu starpniecības jomā, sertificēts sabiedrisko pasažieru pārvadājumu jomā un atzīts par darbības stingrību.
Šajā 2025. gada pētījumā sniegts detalizēts pārskats par biznesa aviācijas nozari Eiropā: tirgus tendences, nodokļi, tehnoloģiskie jauninājumi un vides pārmaiņas.
Tā pamatā irEBAA (Eiropas Biznesa aviācijas asociācijas), Eurocontrol, EASA (Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūras), ICAO (Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas) un Oxford Economics publicētie oficiālie dati.
Tā ir paredzēta lēmumu pieņēmējiem, autoparku vadītājiem un nozares partneriem, kuri vēlas izprast strukturālās pārmaiņas, kas maina Eiropas uzņēmējdarbības aviācijas nozari.
Kā neatkarīgs dalībnieks AEROAFFAIRES aizstāv prasīgu redzējumu par gaisa pārvadājumu starpniecību:
tā ir uz atbilstību, pārredzamību un atbildību vides jomā balstīta uzņēmējdarbības koncepcija.
Šis pētījums ir šīs apņemšanās turpinājums, piedāvājot skaidru un dokumentētu pārskatu par tirgus stāvokli 2025. gadā un perspektīvām līdz 2030. gadam.
Makroekonomiskais ievads un tirgus profils
2025. gadā biznesa aviācija Eiropā atrodas pēcpandēmijas ekonomikas kontekstā, ko raksturo mērena ekonomikas lejupslīde, augoša parafīna inflācija un ģeopolitiskā spriedze, kas ietekmē biznesa un luksusa mobilitāti. Tiek lēsts, ka šī nozare Eiropas IKP veido aptuveni 100 miljardus eiro, radot vairāk nekā 370 000 tiešu un netiešu darbavietu. Klientu bāze šobrīd ir daudzveidīga, sākot no starptautiskiem uzņēmumiem līdz īpaši turīgām privātpersonām (UHNWI), un ievērojami paplašinās aviācijas medicīnai un profesionālajam sportam veltīto pakalpojumu klāsts.
Pārskats par satiksmi 2025. gadā un stratēģiskajiem mezgliem
Biznesa aviācijas satiksme saglabāsies stabila, saskaņā ar Argus datiem, ar mērenu 0,3 % pieaugumu gada laikā un ievērojamu pieaugumu atsevišķos segmentos 2024-2025. gadā. Tādi vēsturiskie mezgli kā Parīze-Le Buržē, Ženēva, Nica, Londona un Minhene koncentrē lielāko daļu biznesa satiksmes, kas veido līdz pat 92 % no apjoma Francijā. Tajā pašā laikā Centrāleiropā un Dienvideiropā (Prāga, Ibiza, Vīne, Malaga) veidojas jauni sekundārie mezgli, kas gūst labumu no modernas infrastruktūras un mazāk ierobežotiem laika nišām.
Saskaņā arEiropas Biznesa aviācijas asociācijas (EBAA) Satiksmes izsekojumu (Traffic Tracker) un Eurocontrol tīkla pārvaldnieka (Network Manager) konsolidētajiem datiem, 2025. gadā biznesa aviācijas aktivitāte Eiropā saglabāsies stabila un būs tuva tam līmenim, kāds bija vērojams pirms 2020. gada krīzes.
Nozare pašlaik drīzāk konsolidējas, nevis pieaug, racionalizējot gaisa flotes un optimizējot rotāciju.
Galvenie mezgli – Parīze-Le Bourget, Ženēva-Cointrin, Londona-Lutona un Nicas-Lazūra kra sts – joprojām nodrošina lielāko daļu lidojumu, kas veido vairāk nekā 40 % no kopējā Eiropas satiksmes apjoma.
Spiediens uz laika nišu un stāvvietu kapacitāti joprojām ir liels, jo īpaši lielu ekonomikas un kultūras pasākumu laikā, kad vienlaicīgs pieprasījums pārsniedz kapacitāti.
Argus International publicētās prognozes 2025. gadam apstiprina šo stabilizācijas tendenci, un tiek lēsts, ka pārvietošanās gada pieaugums Eiropā būs +0,3 %.
Šī dinamika atspoguļo tirgus briedumu: operatori koncentrējas uz uzticamību, atbilstību un oglekļa dioksīda emisijas samazināšanu, nevis tikai uz kvantitatīvu izaugsmi.
Avots: EBAA – Traffic Tracker
EBAA – Traffic Tracker
Eurocontrol – Network Operations Portal
Argus International – 2025. gada prognoze
Transporta mezgli un satiksmes ģeogrāfija
Eiropas lielākajām biznesa aviācijas lidostām joprojām ir izšķiroša nozīme.
Parīze-Le Bourget joprojām ir vadošā biznesa lidostu lidosta kontinentā, kurā 2024. gadā tiks reģistrēti 54 724 lidojumi jeb 92 % no Francijas biznesa satiksmes.
Ženēva, Nica, Londona un Minhene papildina galveno tīklu, bet Centrāleiropā veidojas jauni mezgli.
Avots:
EBAA – Gadagrāmata
Eurocontrol – tīkla operāciju portāls
Ekonomiskā nozīme un pievienotā vērtība
Biznesa aviācijai ir būtiska stratēģiska nozīme, jo tā savieno reģionus, kurus vāji apkalpo regulārie pārvadājumi, un līdz 2030. gadam veicinās ārvalstu investīcijas, kas tiek lēstas vairāk nekā 120 miljardu euro apmērā. Šī nozare ir Eiropas ekonomikas konkurētspējas pīlārs, veicinot plašu ekosistēmu, sākot no aeronautikas līdz specializēto lidostu pārvaldībai.
Biznesa aviācijai ir būtiska nozīme Eiropas ekonomiskajā savienojamībā.
Tā savieno vairāk nekā 1400 lidostu visā kontinentā, no kurām gandrīz 80 % lidostu neapkalpo regulārās aviosabiedrības. Šī tiešā pieejamība veicina tirdzniecību, investīcijas un teritoriālo kohēziju.
Saskaņā arOxford Economics pētījumu, kas veiktsEBAA (Eiropas Biznesa aviācijas asociācija ) un GAMA (Vispārējās aviācijas ražotāju asociācija) uzdevumā, šī nozare nodrošina vairāk nekā 370 000 tiešu, netiešu un inducētu darbavietu, radot Eiropas ekonomikai pievienoto vērtību 32 miljardu euro apmērā gadā.
Šīs darbības aptver plašu spektru: apkopi, apkalpes apmācību, lidlauka pakalpojumus, aeronavigācijas inženieriju un lidostu pārvaldību.
Oxford Economics nākotnes scenārijos norādīts, ka pārmērīgi ierobežojumi piekļuvei darījumu aviācijai līdz 2030. gadam varētu samazināt ārvalstu tiešos ieguldījumus par 120 miljardiem euro, vājinot reģionālās ekosistēmas, kas atkarīgas no ātras mobilitātes.
Avots :
Oxford Economics – Biznesa aviācijas sociālekonomiskie ieguvumi Eiropā
EBAA – Nozares dati
Vide, regulējums un ilgtspējīga degviela
Nozarē notiek strukturālas pārmaiņas: ReFuelEU aviācijas regula nosaka pakāpenisku ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) kvotu līdz 2 % no 2025. gada ar vērienīgu mērķi līdz 2050. gadam sasniegt 70 %. Oglekļa emisiju kompensāciju regulē CORSIA, un tai ir noteiktas stingrākas izsekojamības prasības. ES ETS sistēmas attiecināšana uz uzņēmējdarbības aviāciju no 2025. gada palielina spiedienu uz operatoriem, jo palielinās izmaksas un palielinās nepieciešamība pēc stingriem ziņojumiem. Turklāt ierobežotā pieejamība un augstās izmaksas joprojām ir galvenie šķēršļi, kas kavē FAS plašu ieviešanu.
3.1 Eiropas sistēma
Eiropas aviācijas vides ziņojumā par 2025. gadu (EASA & Eurocontrol) sniegts detalizēts pārskats par nozares emisijām un sasniegto progresu.
ReFuelEU aviācijas regulā ir noteiktas pakāpeniskas kvotas SAF (ilgtspējīgai aviācijas degvielai), nosakot mērķi līdz 2025. gadam sasniegt 2 %, bet līdz 2050. gadam – 70 %.
Divi galvenie šķēršļi degvielas ieviešanai joprojām ir tās ierobežotā pieejamība un joprojām augstās izmaksas.
Avots:
EASA – EAER 2025
Eiropas Komisija – ReFuelEU Aviation
3.2 Oglekļa emisiju kompensēšana un starptautiskā pārvaldība
Starptautisko lidojumu radīto emisiju kompensēšana notiek saskaņā ar CORSIA shēmu (Starptautiskās aviācijas oglekļa emisiju kompensēšanas un samazināšanas shēma), ko vadaICAO (Starptautiskā civilās aviācijas organizācija).
Šis mehānisms paredz, ka operatoriem jādeklarē savas emisijas un tās jākompensē, izmantojot sertificētus oglekļa kredītus.
Brokeriem un operatoriem jānodrošina pilnīga pārredzamība attiecībā uz izvēlētajām programmām un to izsekojamību.
Avots :
ICAO – CORSIA
4. Tirgus un problēmas 2025. gadā
Eiropas biznesa aviācijas tirgus 2025. gadā attīstīsies strukturālas spriedzes apstākļos.
Operatoriem un starpniekiem ir jācīnās ar SAF (ilgtspējīgas aviācijas degvielas) izmaksu pieaugumu, nodokļu sarežģījumiem, kas saistīti ar saskaņošanas trūkumu starp dalībvalstīm, un ierobežoto lidostu laika nišu pieejamību noslogotākajās platformās.
Papildus tam pieaug prasības par atbilstību tiesību aktiem, pārredzamību un izsekojamību, ko izvirza gan valstu iestādes, gan korporatīvie klienti.
Saskaroties ar šiem ierobežojumiem, nozares dalībnieki pielāgo savus uzņēmējdarbības modeļus: modernizē autoparkus, integrē pārbaudāmus oglekļa kompensēšanas risinājumus, digitalizē starpniecības pakalpojumus un stiprina sertifikācijas procesus.
Eiropas Biznesa aviācijas asociācija (EBAA ) un Vispārējās aviācijas ražotāju asociācija (GAMA) uzsver, ka ir nepieciešama reālistiska pāreja, saskaņojot ietekmi uz vidi ar operatoru ekonomisko dzīvotspēju.
Tās aicina īstenot pakāpenisku pieeju, kas balstīta uz ieguldījumu stimuliem, nevis soda pasākumiem.
Avoti :
EBAA – Paziņojumi presei un nostājas
GAMA – Eiropas Biznesa aviācijas manifests 2024-2029. gadam
IATA – Pasaules lidostu laika nišu vadlīnijas
Inovācijas un digitalizācija
Uzņēmējdarbības aviācija pilnībā izmanto tehnoloģiskos sasniegumus transporta un digitālajā nozarē.Mākslīgais intelekts tagad optimizē lidojumu trajektorijas, apkalpes grafikus un prognozējamo gaisa kuģu tehnisko apkopi. Klientu apkalpošanas digitalizācija nozīmē, ka pieprasījumus var izpildīt nekavējoties, lidojuma dokumentus var pārvaldīt bez problēmām un operācijas var pilnībā izsekot.
Blokķēde ienāk vides atbilstības jomā, piedāvājot neviltojamus reģistrus oglekļa kredītu sertifikācijai un ilgtspējīgas degvielas izsekojamībai(SAF – ilgtspējīga aviācijas degviela). Tajā pašā laikā kiberdrošība un GDPR (Vispārīgā datu aizsardzības regula) atbilstība kļūst par galvenajām darbības prioritātēm sertificētiem operatoriem un starpniekiem.
Pārvaldība un salīdzinošie nodokļi
Uzņēmējdarbības aviācijas nodokļu uzlikšana Eiropā joprojām ir sadrumstalota.
Francijā privātiem lidojumiem piemēro Taxe de Solidarité sur les Billets d’Avion (TSBA), papildus PVN par saistītajiem pakalpojumiem (pakalpojumi uz zemes, ēdināšana, apkalpošana).
Vācijā, Šveicē, Itālijā un Spānijā sistēmas ievērojami atšķiras, sākot no daļējiem atbrīvojumiem līdz papildu maksājumiem, radot konkurences atšķirības Eiropas tirgū.
Tomēr šī nodokļu politika ir papildināta arstimuliem ilgtspējīgas degvielas izmantošanai un flotes modernizācijai.
Eiropas Biznesa aviācijas asociācijas (EBAA) un Vispārējās aviācijas ražotāju asociācijas (GAMA) nostāja ir par labu pakāpeniskai regulējuma konverģencei, kas garantē gan konkurētspēju, gan enerģētikas pāreju.
Klientu profils, izmantošana un tendences
Tirgū 2025. gadam ir raksturīgas skaidras izmaiņas lietojumā.
Arvien populārāka kļūst reaktīvo lidmašīnu koplietošana un dalītā īpašumtiesības, kas piedāvā lielāku elastību un labāku izmaksu kontroli.
Šī tendence atspoguļo gan pieaugošās ekspluatācijas izmaksas, gan klientu pieaugošo vēlmi samazināt oglekļa dioksīda emisijas.
Visbiežāk izmantotie maršruti savieno lielākos biznesa centrus ar populārākajiem tūrisma galamērķiem – Parīze-Nica, Ženēva-Londona, Cīrihe-Milāna -, kas liecina par biznesa ceļojumu un privātās atpūtas papildinošo raksturu.
Klienti tagad sagaida personalizētu pieredzi, pilnīgu konfidencialitāti un taustāmu apņemšanos uzņemties sociālo atbildību.
Raugoties nākotnē līdz 2030. gadam
Līdz 2030. gadam nozarei būs jāsamazina emisijas par 55 % saskaņā ar Eiropas Zaļo darījumu un tiesību aktu paketi ” Fit for 55″.
Ražotāji cer, ka tiks ieviesti hibrīda vai 100 % elektriskie lidaparāti, piemēram, Lilium Jet vai VoltAero Cassio, kas pašlaik atrodas sertifikācijas posmā.
Šo pāreju papildina nodokļu un regulatīvo pasākumu pastiprināšana, kas paredzēti, lai paātrinātu tīro tehnoloģiju ieviešanu.
Tā varētu arī pārzīmēt Eiropas uzņēmējdarbības centru karti par labu reģionālajiem centriem, kas ir energoefektīvāki un mazāk pakļauti lidostu pārslodzei.
Avoti:
EASA: EIROPAS AVIĀCIJAS VIDES ZIŅOJUMS 2025. GADAM
AEROAFFAIRES stratēģiskā loma
Jau vairākus gadus AEROAFFAIRES ir apņēmies palīdzēt saviem klientiem sasniegt ilgtspējīgu biznesa aviāciju, kas atbilst regulatīvajām izmaiņām. Būdams pionieris SAF iekļaušanā savā darbībā un pārredzamu oglekļa emisiju kompensēšanas programmu kurators, AEROAFFAIRES piedāvā arī inovatīvus digitālos risinājumus maršrutu optimizācijai un oglekļa dioksīda pēdas samazināšanai. Šīs darbības apliecina mūsu apņemšanos sasniegt darbības un vides izcilību.
Kāpēc izvēlēties AEROAFFAIRES, lai iznomātu privātu lidmašīnu?
Mūsu tīkla spēks
AEROAFFAIRES ir vairāk nekā 850 gaisa operatoru tīkls visā pasaulē, ar kuriem mēs strādājam ar pilnīgu uzticību. Rūpīgi izvēlēti, mūsu partneri tiek auditēti un sertificēti pasažieru sabiedriskajā transportā un ir gaisa transporta sertifikāta īpašnieki. AEROAFFAIRES ir arī flote ar vairāk nekā 20 000 lidaparātiem, tostarp 8 500 privātajiem džetiem, kas apkalpo aptuveni 8 000 lidostu visā pasaulē.
Mūsu prioritāte: jūsu apmierinātība
Mēs esam lepni par to, ka mūsu klienti mums uzticas jau 30 gadus, nepārtraukti saņemot 4,9/5 vērtējumu par visiem mūsu veiktajiem lidojumiem: tas ir mūsu lielākais sasniegums!
Sekojiet mums!
Piesakieties mūsu jaunumiem: jūs saņemsiet mūsu jaunākās ziņas par privāto aviāciju, mūsu ceļojumu idejas ar privāto lidmašīnu un helikopteru, kā arī mūsu labākos piedāvājumus. Mūs varat atrast arī uz Instagram un Facebook.
Metodoloģija
Šajā pētījumā apkopoti dati no galvenajām Eiropas un starptautiskajām iestādēm: EBAA (Traffic Tracker, Yearbook), Eurocontrol (Network Operations), EASA (European Aviation Environmental Report 2025), ICAO (CORSIA vadlīnijas), Oxford Economics (sociālekonomiskā ietekme), Argus (tirgus prognozes) un GAMA (European manifesto 2024-2029).
Uzņēmējdarbības aviācija 2025. gadā: secinājumi
2025. gads apliecina, ka uzņēmējdarbības aviācija Eiropā ir spēcīga, taču tas notiek sarežģītā ekonomiskā, regulatīvā un vides vidē. Ilgtspējīga darbība joprojām ir izaicinājums, kas ir sadalīts starp tehnoloģiskajām inovācijām, fiskālajiem pielāgojumiem un sociālo atbildību. Pakāpeniska un saskaņota pāreja, šķiet, ir atslēga, lai apvienotu uzņēmējdarbības savienojamību, konkurētspēju un planētas saglabāšanu, un AEROAFFAIRES ir uzticams ekspertu partneris šajā attīstībā.
Nepieciešama cenu aplēse?
Sazinieties ar AEROAFFAIRES
[email protected]
+33 1 44 09 91 82

Nos Certifications
AEROAFFAIRES sélectionne ses avions avec les standards les plus élevés de l’industrie aéronautique.



Visiem minētajiem avotiem var detalizēti piekļūt, izmantojot :