No 2025. gada 16. līdz 22. jūnijamaéroport du Bourget atkal sagaidīja aeronautikas pasauli visā tās daudzveidībā. Šī 55. starptautiskā Parīzes gaisa izstāde, ko organizēja SIAE, GIFAS (Groupement des Industries Françaises Aéronautiques et Spatiales) meitasuzņēmums, apliecināja, ka tā ir globāla platforma inovācijām, rūpnieciskajiem līgumiem un stratēģiskajam dialogam.

Strukturēta izstāde: profesionāļiem seko plaša sabiedrība
Izstāde notika ierastajā formātā: no 16. līdz 19. jūnijam tā bija paredzēta nozares profesionāļiem, bet no 20. līdz 22. jūnijam – plašai publikai.
Galvenie skaitļi
Izstādes 2025. gadā bija vērojams ļoti augsts dalībnieku skaits:
- 2 498 izstādes dalībnieki no 48 valstīm
- 292 579 apmeklētāji, tostarp
- 127 312 profesionāļi,
- 165 267 plašākai sabiedrībai
- 150 civilo un militārogaisa kuģu ekspozīcija
- 1 850 akreditētižurnālisti no 75 valstīm
- 322 oficiālas delegācijas no vairāk nekā 100 valstīm
- 13 Francijas ministru un valsts sekretāru klātbūtne
- Francijas prezidenta oficiāla atklāšana
- 300 jaunuzņēmumi no 21 valsts
- Parakstīti līgumi aptuveni 150 miljardu ASV dolāru vērtībā
Šie skaitļi apliecina, ka Le Buržē ir viens no pasaules nozīmīgākajiem rūpniecības un stratēģiskajiem notikumiem.
Tēmas, kas atbilst mūsdienu aktualitātēm
Izstādes saturu veido piecas galvenās tēmas:
- Aizsardzība: spēcīga ražotāju un militāro delegāciju klātbūtne
- Kosmoss: Eiropas ambīciju un jaunu konstelāciju demonstrēšana
- Enerģētikas pāreja: dekarbonizācijas programmas, elektriskie vieglie lidaparāti, ilgtspējīga degviela utt
- Tehnoloģiskā inovācija: hibrīdās lidmašīnas, automatizācija, progresīvi materiāli utt
- Rūpniecības suverenitāte: Eiropas nozares, tehnoloģiskā neatkarība, pieredzes pārcelšana
Stabila un koncentrēta uzņēmējdarbība
Ekonomikas jomā tika sniegti daudzi paziņojumi, taču tie bija koncentrēti uz dažiem dominējošiem dalībniekiem.
- Airbus 846 paziņojumi par pasūtījumiem, iespējām un saistībām, tostarp 250 stingri pasūtījumi
- Boeing vidēja apjoma pārvadājumu segments: 356 paziņojumi, galvenokārt vidēja apjoma pārvadājumu segmentā
- Kopējais parakstīto pasūtījumu apjoms ir gandrīz 150 miljardi ASV dolāru
Persijas līča un Āzijas un Klusā okeāna reģiona aviosabiedrības bija vienas no visaktīvākajām tālsatiksmes maršrutos.
Pārsteidzoši jauninājumi uz lidlauka
Starp vislielāko uzmanību pievērsušajiem lidaparātiem:
- Rafale no Dassault, kas prezentēts jūras versijā ar integrētām degvielas tvertnēm (CFT)
- Turgis & Gaillard ražotais bezpilota lidaparāts Aarok, kas ir 100 % Francijas MALE programma
- Girodyne Racer noAirbus Helicopters, hibrīda rotora-lidaparāta tehnoloģija
- Demonstrējumi ar 100 % elektriskajiem civilajiem lidaparātiem, kas ilustrē konkrētus sasniegumus ceļā uz “tīru” aviāciju
- Parīzes Gaisa laboratorija: aizraujoša platforma mākslīgā intelekta, virtuālās realitātes, kiberdrošības un klimata jomā, demonstrējot nākotnes tehnoloģijas ilgtspējīgai mobilitātei


Nodarbinātība, apmācība un prasmju nodošana
Le Buržē joprojām ir pievilcīga vieta aviācijas profesiju pārstāvjiem:
- “Avion des Métiers”: aizraujoša telpa, kurā apmeklētāji var iepazīt dažādas profesijas, sākot no gaisa kuģu korpusu mehāniķiem līdz datu analītiķiem
- Vairāk nekā 40 skolu, CFA, universitāšu un mācību centru uz vietas
- Daudzas darbā pieņemšanas iespējas, jo īpaši nozares MVU
- Darba datumi, konferences un demonstrācijas tirdzniecības dienu laikā
Occitanie – nozares reģionālā ekspozīcija
Eiropas vadošais aeronautikas reģions Oksitānija ieņēma centrālo vietu ar paviljonu, kurā piedalījās 48 uzņēmumi. To pieredze izcēla vietējos risinājumus elektriskās piedziņas, zemas oglekļa emisijas dizaina, simulācijas programmatūras un prognozējamās tehniskās apkopes jomā.
Uzņēmējdarbības aviācijas stratēģisko nozīmi uzsvēraEBAA France
Parīzes 2025. gada gaisa izstādēEBAA France atkārtoti apstiprināja biznesa aviācijas izšķirošo lomu Francijas aviācijas ekosistēmā. Šai gaisa transporta nozarei, kas pārāk bieži tiek reducēta līdz karikatūrai, ir liela nozīme teritoriālajā kohēzijā, ekonomikas nepārtrauktībā un operatīvajā lietderībā. Daudzos reģionos, kur ir maz regulāru lidojumu vai to nav vispār, biznesa aviācija ir vienīgā tiešā saikne ar lēmumu pieņemšanas centriem, rūpniecības objektiem vai stratēģiskajiem partneriem.
Nesen publicētā FNAM/UAF aptauja liecina, ka 70 % Francijas iedzīvotāju tic, ka nozarei izdosies veiksmīgi īstenot ekoloģisko pāreju, un 61 % jau redz konkrētas pazīmes: flotes modernizācija, arvien plašāka ilgtspējīgas degvielas (SAF) izmantošana, inovācijas lidmašīnu ekspluatācijā. Biznesa aviācijai, kas ir elastīgāka, bieži vien ir pioniera loma. Dažas aviosabiedrības jau veic lidojumus, izmantojot 100 % SAF, tādējādi pārsniedzot Eiropas mērķus.
EBAAcitationFrance aicina izstrādāt strukturētu politisku stratēģiju, lai Francijā un Eiropā izveidotu patiesu SAF nozari, kurā ieguldījumi atbilstu tās ambīcijām. Kā liecina skaitļi, 80 % Francijas iedzīvotāju uzskata, ka dzīve bez gaisa satiksmes padarītu reģionus vēl izolētākus. Tāpēc ir svarīgi atzīt, ka uzņēmējdarbības aviācijai ir lietderīga, izvēlēta un atbildīga loma reģionālajā attīstībā un uzņēmumu konkurētspējā.
AEROAFFAIRESjauna pieeja, kas ir tieši saistīta ar pārmaiņām nozarē
Kopš 1991. gada portālsAEROAFFAIRES ir stingri, veikli un apņēmīgi sekojis līdzi uzņēmējdarbības aviācijas nozares pārmaiņām. Mēs cieši sekojam līdzi inovācijām, kas tika prezentētas Le Buržē: zema oglekļa satura tehnoloģijas, jaunas paaudzes lidaparāti, jauni spēlētāji gaisa mobilitātes jomā.
Arī šāda veida pasākumos mēs pilnveidojam savu operatoru partneru atlasi un stiprinām savas zināšanas, lai paredzētu jūsu vajadzības.