Boeing ir amerikāņu gaisa transporta ražotājs. Gaisa transporta grupa pieder pie pirmajiem pasaules galvenajiem ražotājiem, piemēram, Airbus, Dassault vai arī Bombardier. Gaisa transporta uzņēmums tika izveidots Sietlā, ASV, 1916. gadā, un to dibināja Viljams Edvards Boings, kurš bija gan aviators, gan uzņēmējs. Boeing veic dažādas lidmašīnu projektēšanas un ražošanas misijas, gan defensīvā aviācijā, militārā, kosmosā, kā arī civīlajā aviācijā un citu gaisa transporta iekārtu ražošanā. Apskatīsim kopā šī uzņēmuma vēsturi un darbības, kas patiesi ir pionieris aviācijas pasaulē.

Boeing šodien
Daži skaitļi:
Boeing grupa ir klātesoša vairāk nekā 150 valstīs un tajā strādā 150 000 darbinieku.
Apgrozījums 2021. gadā gaisa transporta ražotājam Boeing ir
Grupa veidojas ap dažādām darbībām:
- komerciālā aviācija
- aizsardzība
- kosmoss un drošība
- globālie pakalpojumi
Boeing: apņēmīgs uzņēmums
Boeing ir apņēmies! Patiesībā, gaisa transporta ražotājs uzņemas savas atbildības un iegulda dažādās aktivitātēs:
- pilsoņu : katra valsts, saskaņā ar Boeing Global Engagement, izvēlas saistību jomu, kurā uzņēmums ieguldīs, vietējā līmenī, atbalstot kādu mērķi vai iniciatīvu. Piemēram, Francijā uzņēmums atbalsta Léo Lagrange federāciju. Mērķis ir atbalstīt iniciatīvas vai izglītības programmu attīstību.
- sociālās : grupa Boeing piešķir lielu nozīmi vienlīdzīgām iespējām savā kolektīvā. Grupa atbalsta daudzveidību, kas ir spēcīga vērtība uzņēmumā Boeing. Boeing katru gadu meklē jaunus talantus.
- vides : Boeing ir noslēdzis partnerattiecības ar dažādiem dalībniekiem, lai strādātu pie uzņēmuma ekoloģiskā ietekmes samazināšanas. Tādējādi uzņēmums katru gadu samazina savu atkritumu rakšanu par 910 tonnām oglekļa šķiedras. Boeing grupa arī strādā pie ilgtspējīgu augu degvielas izstrādes.
Gaisa transporta ražotāja Boeing vēsture
Boeing dibināšana un sākumi no 1916. līdz 1930. gadam:
- 15. jūlijs 1916 : tas ir Boeing gaisa transporta kompānijas dibināšana, ko veica divi dalībnieki – Viljams Edvards Boings un Džordžs Konrads. Uzņēmums sākotnēji saucās B&W, bet ātri pieņēma Boeing Airplane Company nosaukumu.
- 1917 : Pasaules kara kontekstā Amerikas Savienotajām Valstīm un Jūras spēkiem ir jānodrošina militārās lidmašīnas, lai izveidotu stipru un efektīvu patruļu. Tāja ir pirmā pasūtījums Amerikas gaisa transporta uzņēmumam, kam jāpiegādā ne mazāk kā 50 Model C hidroplāni, pasūtīts amerikāņu armijas gaisa patruļu apmācībai.
- 1923 : Amerikas lidmašīnu ražotājs ražo lidmašīnu pasta pārvadājumiem. Šī lidmašīna, Model 40A, uzsāks apmaiņu no 1927. gada regulārajā maršrutā starp Čikāgu un Sanfrancisko.
- 20. gadsimta 20. gadu beigas: pēc tam uzņēmums vēlas sākt lidmašīnu projektēšanu pasažieru pārvadājumiem. Tādēļ tiek izveidota gaisa transporta nozare: Boeing Air Transport. Pēdējā laikā tiek izstrādātas pirmās lidmašīnas pasažieru pārvadājumiem, tostarp Model 80. Boeing pakāpeniski tuvoties vairākām kompānijām, kas specializējas lidmašīnu ražošanā, kā arī visām attiecīgajām detaļām, piemēram, dzinējiem. Tāpat lidmašīnu ražotājs tuvoties arī aviokompānijām, ar kurām domā varētu lidot ar savām lidmašīnām.
- 1929 : Boeing maina nosaukumu uz: United Aircraft and Transport Corporation.
Boeing dibināšana un sākumi no 1930. līdz 1955. gadam:
- 1934 : Boeing ieņem un pārvalda daudzus gaisa transporta sektorus. Gan lidmašīnu, gan dzinēju ražošana, uzņēmums Boeing spēlē arī lomu lidostās, kā arī gaisa līnijās. Šajā brīdī, uzņēmuma lidojumu stundas strauji pieaug. Tomēr ir pieņemts likums, kas aizliedz gaisa transporta ražotājiem izmantot gaisa līnijas. Tādējādi Boeing uzņēmums tiek sadalīts 3 meitassabiedrībās, lai atsevišķi nodrošinātu dažādas misijas.
- 1938 : pēc partnerības ar amerikāņu aviokompāniju (Pan American World Airways), lidmašīnu ražotājs Boeing ražo lidmašīnu, lai veiktu starpkontinentālas un transatlantiskas saites. Pēc tam uzņēmums nolemj modernizēt savu floti, un tiek laists apgrozībā Boeing 314 Clipper, kas veica savu pirmo izmēģinājuma lidojumu šī gada jūnijā. Šī civilā lidmašīna ir tā laika vissvarīgākā. Patiesībā tai ir iespēja uzņemt 90 pasažierus (vai 40 cilvēkus naktī notiekošos lidojumos). Šajā periodā Boeing tirgū arī tiek piedāvāts modelis 307 Stratoliner. Tam ir spējas lidot augstākos augstumos, tādējādi ierobežojot laika apstākļu ietekmi uz šiem lidojumiem un palielinot gaisa drošību. Turklāt tā ir viena no pirmajām lidmašīnām, kurai ir spiediena kabīne.
- 1939 – 1945 : Otrā pasaules kara laikā, Boeing atgriežas ASV gaisa spēku dienestā, ražojot B-17 Flying lidmašīnu modeļus kaujas aviācijai.
- 1955 : Pateicoties panākumiem ASV, Boeing piesaista neamerikāņu aviokompānijas, tostarp Air France. Tā ir viena no galvenajām aviokompānijām Francijā. Šī aviokompānija kļūst par pirmo ārpus ASV, kas pasūta lidmašīnu, tas ir Boeing 707. Tas tiks nosaukts “Versailles pils,” un tas veic savus pirmos izmēģinājuma lidojumus 1957. gadā ar pilnu ekipāžu.

Boeing vēsture pēc 90. gadiem
- 1996 – 1997 : ņemot vērā gaisa transporta un kosmosa nozares attīstību, īpaši Amerikas aizsardzības jomā, Boeing iegādājas vairākas kompānijas ar ievērojamu lidmašīnu floti. Par 3,2 miljardiem dolāru amerikāņu lidmašīnu ražotājs iegādājas Rockwell International, uzņēmumu, kas specializējas aizsardzības un kosmosa tirgū. Tad Boeing kļūst par McDonnell Douglas īpašnieku par 13 miljardiem dolāru. Šis bija to laiku vadošais uzņēmums aizsardzības materiālu ražošanā gaisa izsistēšanai.
- 2002 : ar vairākiem Boeing lidmašīnu pasūtījumiem no Francijas (piemēram, no Air France un Francijas armijas), uzņēmums nolemj atvērt jaunus birojus Parīzē, sauktus par Boeing Francija.
- 2004 : pēc nutrautu lidmašīnu pasūtījumu perioda (620 1999. gadā, piemēram), Boeing novēro ievērojamu pasūtījumu un lidmašīnu piegādes skaita samazināšanos. Pēdējais tiek priekšā vienam no saviem galvenajiem konkurentiem: Airbus. Tas atkal pārspēs pēdējo 2006. gadā ar gandrīz 200 papildu pasūtījumiem Boeing.
- 2005 : Boeing izliek spārnus un reģistrē 1005 pasūtījumus tajā gadā. Lielākoties tas ir modeļi, piemēram:
- Boeing 737
- Boeing 787
- Boeing 777
Gada beigās uzņēmums reģistrē ne mazāk kā 1809 lidmašīnu pasūtījumus, kurus piegādās nākamo 7 gadu laikā.
- 2009 : Boeing reģistrē 28% piegādes pieaugumu lidmašīnām salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kopā piegādājot 481 komerciālu lidmašīnu.
- 2010 : Air France reģistrē 200 Boeing lidmašīnas savā flotē.
Boeing ražotāja stāsts pēdējos gados
- 2011 : pēc vairāku lidmašīnu pasūtījumiem no Ķīnas, ritms paātrinās. Pienāk kārta Apvienotajiem Arābu Emirātiem, un ar aviokompāniju Emirates tiek pasūtītas lidmašīnas. Tie pieprasa 50 Boeing 777, garās distances lidmašīnas, par kopējo summu 18 miljardu dolāru. Indonēzijas uzņēmums Lion Air pasūta mazāk nekā 230 Boeing 737, vidējās distances lidmašīnas par summu 22 miljardus dolāru.
- 2014 : tas ir gads, kas iezīmē komerciālu rekordu amerikāņu ražotāja vēsturē. Patiesībā tas reģistrē 1432 pasūtījumus un piegādā 723 iekārtas.
- 2016 : Air France iegādājas:
- pirmo Boeing 787
- 70. lidmašīnu Boeing 777 kā papildinājumu tās flotē.
- 2017 : Boeing sadarbojas ar Dassault Systèmes. Kopā viņi paraksta līgumu, kas ir vērts miljardu dolāru un uz 30 gadiem. Dassault nodrošina savu programmatūru 3Dexperience. Tas dod Boeing iespēju pilnībā izpētīt aviācijas jautājumus un uzlabot lidmašīnu ražošanas procesu.
- 2019 : pēc 2 avārijām ar lidmašīnām Boeing 737 Max, dažas valstis un aviokompānijas aptur viņu lidmašīnu modeli lidošanai. Dažas, kurām ir vairākas šāda veida lidmašīnas savā flotē, pieprasa zaudējumu atlīdzību ražotājam. Uzņēmums izpildīs to, sniedzot finansiālu kompensāciju šo divu avāriju cietušo ģimenēm.
- 2020 : veselības krīze, ko izraisījusi Covid 19, ietekmē gaisa sektoru ļoti ekstrēmi. Pēc koronavīrusa krīzes Boeing ir jāierobežo tās darbinieku skaits. Gaisa transporta uzņēmums pakāpeniski slēdz aizvien vairāk darba vietu, un tas samazinās līdz 130 000 darbinieku (salīdzinājumā ar 160 000 pirms krīzes). Tas ir tas pats attiecībā uz uzņēmuma apgrozījumu, kas salīdzinājumā ar 2019. gadu samazinājās par 12,8 miljardiem dolāru. Tajā pašā gadā tiek pakāpeniski atcelts aizliegums attiecībā uz Boeing 737 Max.
- 2021 : šī gada bilanse ir 340 ierīču piegāde boeingam, kas ir zems rezultāts uzņēmumam.
Boeing galvenie skaitļi
Līdz šim Boeing galvenā mītne atrodas Čikāgā. Uzņēmums ir vadītājs ir Deivids Kalhouns. Boeing raksturo arī daži skaitļi, kas ir šādi:
- 150 000 : tas ir darbinieku skaits lielākās gaisa transporta nozarē.
- 65 : tas ir valstu skaits, kurās lidmašīnu ražotājs ir klātesošs.
- 150 : tas ir valstu skaits, kurās gaisa transporta uzņēmums darbojas. Gan pie valdībām, gan pie aviokompānijām.
- 340 : tas ir lidmašīnu skaits, ko Boeing piegādājusi visā 2021. gadā.

Boeing darbības
Boeing ir viens no pasaules līderiem gaisa transporta tirgū, kosmosā, kā arī aizsardzībā un drošībā. Tas darbojas militārā iekārtā, satelītos un helikopteros. Visbeidzot, tas ir arī liels speciālists civilā un privātā gaisa transporta būvdarbos.
Šis gaisa transporta gigants iegulda savu sirdi dažādām aktivitātēm, gan pilsoņu, gan vides jomā.
Boeing pilsoņu aktivitātes
Amerikas ražotājs ir iesaistījies organizācijās un asociācijās, kas veicina vietējo kopienu nodarbinātību. Tas veic vairākas aktivitātes, atbalstot dažādus programmas, piemēram, palīdzību bērnu izglītības jomā līdz pat vidusskolai. Tāpat Boeing ir apņēmies popularizēt kultūru un piekļuvi mākslai.
Tālāk to atbalsta arī ar savām darbībām, veselības pakalpojumu un sociālo pakalpojumu sniegšanu tā sauktajām trūcīgajām iedzīvotāju grupām.
Boeing darbojas arī, lai izglītotu pilsoņus par katru sabiedrībā esošo jautājumu.
Mēs arī apskatīsim pēdējā Boeing vides aktivitāti.
Boeing vides aktivitātes
Rūpējoties par vides jautājumiem, Boeing cenšas radīt un ražot tīrākas lidmašīnas ar mazāku degvielas patēriņu.
Tāpat gaisa transporta nozare meklē risinājumus, lai pārstrādātu dažus resursus. Tas arī rosina savu darbiniekus strādāt, balstoties uz ilgtspējīgu attīstību līdz 2025. gadam.
Boeing veic vairākas vides aktivitātes.
Vispirms gaisa transporta uzņēmums ir partneris pārstrādes uzņēmumiem Apvienotajā Karalistē. Tas ļauj novērst oglekļa šķiedras uzkrāšanos, it īpaši iet uz vietām, kur atkritumi tiek apglabāti.
Turklāt Boeing baro savus galvenos ražošanas vietas ar elektroenerģiju, kas iegūta no atjaunojamajiem enerģijas avotiem. Tāpat gaisa transporta ražotājs ļauj izmantot arvien vairāk biodegvielu (SAF) savās lidmašīnās. Šīs ir daudzas Boeing veiktas darbības, rūpējoties par vidi un cenšoties samazināt oglekļa dioksīda emisijas.
Boeing un Francija: ilgtermiņa partnerība:
Šīs auglīgās un ilgtspējīgas partnerības izcelsme:
Boeing, gaisa transporta gigants ciešā sadarbībā ar Francijas uzņēmumiem 787 Dreamliner attīstībā:
Amerikas lidmašīnu ražotājs Boeing ir iesaistījis labākās uzņēmumus tehnoloģiju jomā, lai attīstītu 787 Dreamliner. Daudzi lieli Francijas aktieri ir piedalījušies šīs tehnoloģiskās sasnieguma izstrādē.
Starptautiskais saturs, ko piedāvā šādi uzņēmumi:
- Dassault Systèmes, kas ir nodrošinājusi savus projektēšanas un ražošanas rīkus 787 Dreamliner
- Latécoère, kas izgatavoja lidmašīnas durvis
- Michelin, kas piegādāja lidmašīnas radzes
- Safran Landing System, kas piegādāja nolaidņu sistēmas un bremžu sistēmu.
- Thales, kas izstrādāja litija jonu akumulatorus, navigācijas iekārtas un izklaides rīkus.
Boeing gaisa transporta flote
Kopš dibināšanas 1916. gadā, Boeing ir strādājis pie jaunāku lidmašīnu ražošanas gaisa vai gaisa spēku pārvednošanai.
Gan militāras, gan civīlās, gan privātās lidmašīnas ir pieņemtas daudzu lielo aviokompāniju apkalpošanā. Starp citu, Boeing ir aprīkojusi floti:
- Air France
- Corsair
- Air Austral
- XL Airways.
Šodien ir ne mazāk kā 12 000 komerciālo lidmašīnu Boeing, kas ir apgrozībā visā pasaulē.
Tāpēc mēs jums iepazīstināsim ar divām galvenajām lidmašīnām, kuras ražo Boeing. Zemāk jūs atradīsiet visu Boeing komerciālo lidmašīnu floti.

Boeing 747 :
Šī lidmašīna ir garo distanču lidmašīna, kas transportē ļoti daudz pasažieru.
Patiesībā, tai ir iespēja pārvadāt līdz 450 cilvēkiem starpkontinentālā attālumā 13 450 km. Tas ir viens no svarīgākajiem reaktīvajiem lidmašīnu modeļiem pasaulē.
Un, patiesībā, tas ir palicis augstākajās podiuma vietās lidmašīnām ar vislielāko ietilpību. To apsteidz A380 ienākšana pēc 37 gadiem vietas pirmā.
Šo lidmašīnu var pārvērst par kravas lidmašīnu, lai veiktu gaisa kravas pārvadājumus.
Kopš tā pirmā lidojuma 1969. gadā, šādu lidmašīnu ir pārvadāts ne mazāk kā 3,5 miljardi pasažieru 77,8 miljardu kilometru attālumā.
Visbeidzot, šo lidmašīnu var atpazīt pēc tās izvirzītās formas, tas ir tās dubultais tilts. To dažreiz dēvē arī par Jumbo Jet. To tirgo par 250 miljoniem eiro.
Boeing BBJ B737-7BC s/n 30327 N721UF nofotografēts LAS 2013. gada 25. jūnijā
Boeing BBJ :
Boeing Business Jet, vai BBJ, ir Boeing 737 modelis, taču konfigurēts biznesa aviācijai un luksusa pakalpojumiem. Faktiski, vietā, lai varētu atrast konfigurāciju ar simtiem sēdvietu, BBJ ir 20 pasažieru, kas var ceļot.
Interjers ir veidots kā luksusa viesnīca. Tiek izveidoti dažādi telpas, piemēram:
- guļamistabas
- ēdamzāle
- vannas istabas
- multimediāla istaba ar kino
- konferenču istaba ar savienojamību.
BBJ var pielāgot atbilstoši pasažieru prasībām un sola luksusa servisu un pieredzi. Tas ir biznesa lidmašīna, ko var salīdzināt ar Lineage 1000 no ražotāja Embraer vai arī A319 no Airbus. Šā lidmašīna tiek tirgota par 130 miljoniem eiro.
Celojiet ar BOEING lidmašīnu, izmantojot AEROAFFAIRES:
Tagad jūs zināt nedaudz vairāk par gaisa transporta ražotāju Boeing. AEROAFFAIRES mēs varam rezervēt visus lidmašīnu veidus! Jebkurā pieprasījumā aizpildiet mūsu tiešsaistes piedāvājumu vai sazinieties ar mūsu aviācijas ekspertiem 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā pa +33 (0)1 44 09 91 82.