Boeing ir amerikāņu gaisa kuģu ražotājs. Gaisa kuģu grupa ir daļa no pirmajiem galvenajiem pasaules ražotājiem, piemēram, Airbus, Dassault un Bombardier. Gaisa kuģu uzņēmums tika dibināts Sietlā, ASV, 1916. gadā, ko izveidoja Viljams Edvards Boings, gan aviators, gan uzņēmējs. Boeing veic dažādas lidmašīnu projektēšanas un ražošanas misijas, gan aizsardzības aviācijā, militārā, kosmosa, gan arī civilo aviāciju un dažādu gaisa kuģu aprīkojuma ražošanu. Apskatīsim kopā šī uzņēmuma vēsturi un darbības, kas ir patiesi pionieris aviācijas pasaulē.
Boeing šodien
Daži skaitļi:
Boeing grupa ir klātesoša vairāk nekā 150 valstīs un tajā strādā 150 000 darbinieku.
Apgrozījums 2021. gadā lidmašīnu ražotājam Boeing ir
Grupa ir organizēta ap dažādām aktivitātēm:
komerciālā aviācija
aizsardzība
kosmoss un drošība
globālie pakalpojumi
Boeing: apņēmīgs uzņēmums
Boeing ir apņēmies! Patiesībā, lidmašīnu ražotājs uzņemas atbildību un iegulda dažādās aktivitātēs:
pilsoniskās: katra valsts, saskaņā ar Boeing Global Engagement, izvēlas apņemšanās virzienu, kurā uzņēmums ieguldīs, vietējā līmenī, atbalstot kādu cēloni vai iniciatīvu. Piemēram, Francijā uzņēmums atbalsta Léo Lagrange federāciju. Mērķis ir atbalstīt iniciatīvas vai izglītības programmu attīstību.
sociālās : grupa Boeing pievērš lielu uzmanību vienlīdzīgām iespējām savā personālā. Grupa atbalsta daudzveidību, kas ir spēcīga Boeing uzņēmuma vērtība. Boeing katru gadu meklē jaunus talantus.
vides : Boeing ir noslēdzis partnerības ar dažādiem dalībniekiem, lai strādātu pie uzņēmuma ekoloģiskā ietekmes samazināšanas. Tādējādi uzņēmums katru gadu samazina savu atkritumu apglabāšanu par 910 tonnām oglekļa šķiedras. Boeing grupa arī strādā pie ilgtspējīga augu bāzes degvielas attīstības.
Gaisa kuģu ražotāja Boeing vēsture
Boeing lidmašīnu ražotāja izveide un sākums no 1916. līdz 1930. gadam:
15. jūlijs 1916: tas ir Boeing gaisa kuģu uzņēmuma izveide divu darbinieku Viljama Edvarda Boinga un Džordža Konrāda. Uzņēmums sākotnēji saucās B&W, bet ātri pieņēma nosaukumu Boeing Airplane Company.
1917: Pasaules kara kontekstā ASV un Jūras spēki ir jānodrošina ar militārām lidmašīnām, lai izveidotu spēcīgu un efektīvu patruļu. Tas ir pirmais pasūtījums amerikāņu gaisa kuģu uzņēmumam, kas piegādās ne mazāk kā 50 Model C hidroplānu pasūtījumu ASV armijas gaisa patruļu apmācībām.
1923: Amerikāņu gaisa kuģu ražotājs ražo lidmašīnu pasta pārvadājumiem. Šī lidmašīna, Model 40A, no 1927. gada veiks apmaiņu regulārajā maršrutā starp Čikāgu un Sanfrancisko.
20. gadsimta 20. gadu beigas: pēc tam uzņēmums vēlas uzsākt lidmašīnu projektēšanu pasažieru pārvadājumiem. Tādējādi tiek izveidota gaisa kuģu filiāle: Boeing Air Transport. Tūlīt tiek ražotas pirmās lidmašīnas pasažieru pārvadājumiem, tostarp Model 80.
Boeing pakāpeniski tuvojas daudziem uzņēmumiem, kas specializējas lidmašīnu ražošanā, kā arī visām saistītajām detaļām, piemēram, dzinējiem. Tāpat lidmašīnu ražotājs tuvojas arī aviokompānijām, ar kurām viņš domā, ka varēs lidot ar savām lidmašīnām.
1929: Boeing maina nosaukumu un kļūst par: United Aircraft and Transport Corporation.
Boeing lidmašīnu ražotāja izveide un sākums no 1930. līdz 1955. gadam:
1934: Boeing pārņem un pārvalda daudzus gaisa nozares sektorus. Gan lidmašīnu un dzinēju ražošana, uzņēmumam Boeing ir arī loma lidostās un gaisa līnijās. Šajā brīdī uzņēmuma lidojumu stundas strauji pieaug. Tomēr ir pieņemts likums, kas aizliedz gaisa kuģu ražotājiem izmantot gaisa līnijas. Tādējādi Boeing uzņēmums tiek sadalīts 3 meitasuzņēmumos, lai nodrošinātu atsevišķas misijas.
1938: pēc partnerības ar amerikāņu aviokompāniju (Pan American World Airways), lidmašīnu ražotājs Boeing ražo lidmašīnu, lai veiktu starpkontinentālas un transatlantiskas saites. Tādējādi uzņēmums nolemj modernizēt savu floti, un tiek ieviests Boeing 314 Clipper, kas veica savu pirmo izmēģinājuma lidojumu šī gada jūnijā. Šī civilā lidmašīna ir visnozīmīgākā tajā laikā. Patiesībā tai ir kapacitāte uzņemt 90 pasažierus (vai 40 cilvēkus naktī lidojumu laikā).
Šajā periodā Boeing tirgū piedāvā arī savu modeli 307 Stratoliner. Šī lidmašīna spēj lidot augstākā augstumā, kas ierobežo laika apstākļu ietekmi uz šiem lidojumiem un palielina gaisa drošību. Turklāt tā ir viena no pirmajām lidmašīnām ar spiediena kabīni.
1939 – 1945: Otrā pasaules kara laikā Boeing atkal kalpo ASV gaisa spēkiem, ražojot B-17 Flying bombardieru modeļus kaujas aviācijai.
1955: Pateicoties panākumiem ASV, Boeing piesaista neamerikāņu aviokompānijas, tostarp Air France. Tā ir viena no galvenajām aviokompānijām Francijā. Šī kompānija ir pirmā ārpus ASV, kas pasūta lidmašīnu, tas ir Boeing 707. Šī lidmašīna tiks saukta “”Versaļas pils””, tā veic savus pirmos izmēģinājuma lidojumus 1957. gadā ar pilnu apkalpi.
Boeing vēsture pēc 90. gadiem
1996 – 1997: Ņemot vērā gaisa un kosmosa nozares attīstību, īpaši ASV aizsardzības jomā, Boeing iegādājas vairākas kompānijas ar ievērojamu lidmašīnu floti. Par 3,2 miljardiem dolāru amerikāņu lidmašīnu ražotājs iegādājas Rockwell International, uzņēmumu, kas specializējas aizsardzības un kosmosa tirgū. Pēc tam Boeing kļūst par McDonnell Douglas īpašnieku par 13 miljardiem dolāru. Šis uzņēmums tajā laikā bija viens no līderiem aizsardzības materiālu ražošanā gaisa kaujai.
2002: ar vairākiem lidmašīnu pasūtījumiem no Francijas (piemēram, no Air France un Francijas armijas), uzņēmums nolemj atvērt jaunus birojus Parīzē, sauktus par Boeing France.
2004: pēc spēcīgas lidmašīnu pasūtījumu perioda (620 1999. gadā), Boeing novēro ievērojamu pasūtījumu un lidmašīnu piegādes samazināšanos. Šis uzņēmums tiek apsteigts ar vienu no saviem galvenajiem konkurentiem: Airbus. 2006. gadā tas atkal apsteigs Airbus ar gandrīz 200 papildu pasūtījumiem Boeing.
2005: Boeing atgūst spārnus un reģistrē 1005 pasūtījumus šajā gadā. Galvenokārt tie ir tādi vadošie modeļi kā:
Boeing 737
Boeing 787
Boeing 777
Gada beigās uzņēmums reģistrē ne mazāk kā 1809 lidmašīnu pasūtījumus, kas jāpiegādā nākamajās 7 gados.
2009: Boeing reģistrē 28% pieaugumu lidmašīnu piegādēs salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kopā piegādājot 481 komerciālo lidmašīnu.
2010: Air France reģistrē kopā 200 Boeing lidmašīnas savā flotē.
Boeing ražotāja vēsture pēdējos gados
2011: pēc vairākiem lidmašīnu pasūtījumiem no Ķīnas ražošana paātrinās. Tagad ir kārta Apvienotajiem Arābu Emirātiem, kuriem aviokompānija Emirates pasūta lidmašīnas. Viņi pieprasa 50 Boeing 777, ilgstošas lidojuma lidmašīnas, par 18 miljardiem dolāru. Indonēzijas aviokompānija Lion Air pasūta nedaudz vēlāk 230 Boeing 737, vidēja lidojuma lidmašīnas par 22 miljardiem dolāru.
2014: šis gads iezīmē komerciālo rekordu amerikāņu lidmašīnu ražotāja vēsturē. Patiesībā tas reģistrē 1432 pasūtījumus un piegādā 723 lidmašīnas.
2016: Air France iegādājas:
pirmo Boeing 787
70. Boeing 777 lidmašīnu kā papildinājumu savai flotai.
2017: Boeing sadarbojas ar Dassault Systèmes. Kopā viņi paraksta līgumu, kura vērtība ir viens miljards dolāru un uz 30 gadiem. Dassault nodrošina viņiem savu 3Dexperience programmatūru. Tas ļauj Boeing veikt pilnīgu izpēti gaisa kuģu jautājumos un uzlabot savu lidmašīnu ražošanas sistēmu.
2019: pēc 2 negadījumiem ar Boeing 737 Max lidmašīnām, daudzas valstis un aviokompānijas aptur šo lidmašīnu lidojumus. Dažas no tām, kurām ir vairākas šāda veida lidmašīnas savā flotē, pieprasa kompensāciju ražotājam. Uzņēmums izpildīs šo pieprasījumu, vienlaikus sniedzot finansiālu kompensāciju šo divu avāriju upuru ģimenēm.
2020: Covid-19 izraisītā veselības krīze ļoti smagi ietekmē gaisa nozari. Pēc koronavīrusa krīzes Boeing ir jāierobežo savi darbinieki. Gaisa kuģu uzņēmums arvien vairāk samazina darba vietas un pāriet uz 130 000 darbinieku (salīdzinājumā ar 160 000 pirms krīzes). Tas pats attiecas uz uzņēmuma apgrozījumu, kas samazinājās par 12,8 miljardiem dolāru salīdzinājumā ar 2019. gadu.
Tajā pašā gadā ierobežojumi pret Boeing 737 Max lidmašīnām pakāpeniski tiek atcelti.
2021: šī gada bilance ir 340 lidmašīnu piegāde Boeing, kas ir zems rezultāts uzņēmumam.
Boeing galvenie skaitļi
Pašlaik Boeing galvenā mītne atrodas Čikāgā. Uzņēmuma vadītājs ir Deivs Kalhouns. Boeing raksturo arī daži skaitļi, kas ir šādi:
150 000: tas ir darbinieku skaits, ko nodarbina gaisa kuģu industrijas gigants.
65: tas ir valstu skaits, kurās lidmašīnu ražotājs ir klātesošs.
150: tas ir valstu skaits, kurās gaisa kuģu uzņēmums darbojas. Gan pie valdībām, gan pie aviokompānijām.
340: tas ir lidmašīnu skaits, ko piegādājusi Boeing visā 2021. gadā.
Boeing darbības
Boeing ir viens no pasaules līderiem gaisa kuģu tirgū, kosmosa jomā, kā arī aizsardzībā un drošībā. Tas strādā pie militārām lidmašīnām, satelītiem un helikopteriem. Visbeidzot, tas ir arī liels speciālists civilās lidmašīnu un privāto lidmašīnu būvē.
Šis gaisa kuģu gigants iegulda savu sirdi dažādās pilsoniskās un vides aktivitātēs.
Boeing pilsoniskās aktivitātes
Amerikāņu lidmašīnu ražotājs ir apņēmies sadarboties ar organizācijām un asociācijām, kas veicina vietējo kopienu nodarbinātību. Tas veic vairākas aktivitātes, atbalstot dažādus programmas, piemēram, palīdzību jaunajiem bērniem izglītībā līdz pat vidusskolai. Tāpat Boeing apņemas veicināt kultūru un piekļuvi mākslai.
Turklāt tas atbalsta arī ar savām aktivitātēm veselības un sociālos pakalpojumus, kas paredzēti tā sauktajām trauslajām populācijām.
Boeing arī apņemas iesaistīt pilsoņus pašreizējās sabiedrības diskusijās, kādas tās būtu.
Mēs arī aplūkosim pēdējo Boeing aktivitāti, kas notiek vides jomā.
Boeing vides aktivitātes
Rūpējoties par vides jautājumiem, Boeing strādā pie tīrāku un degvielas patēriņam ekonomiskāku lidmašīnu būves un ražošanas.
Tāpat gaisa kuģu industrija meklē risinājumus, lai pārstrādātu dažas resursus. Tas arī mudina savus darbiniekus strādāt saskaņā ar ilgtspējīgas attīstības principiem līdz 2025. gadam.
Tādējādi Boeing veic vairākas vides aktivitātes.
Vispirms gaisa kuģu uzņēmums ir partneris ar pārstrādes uzņēmumiem Apvienotajā Karalistē. Tas ļauj izvairīties no oglekļa šķiedras uzkrāšanās, kas nonāk vietās, kur atkritumi tiek apglabāti.
Turklāt Boeing nodrošina savus galvenos ražošanas objektus ar elektrību, kas iegūta no atjaunojamiem energoresursiem. Tāpat lidmašīnu ražotājs ļauj arvien vairāk izmantot biodegvielu (SAF) savās lidmašīnās. Tas ir daudz aktivitāšu, ko Boeing veic vides apsvērumu dēļ un lai samazinātu siltumnīcefekta gāzu piesārņojumu.
Boeing un Francija: ilgstoša partnerība:
Šīs auglīgās un ilgtspējīgās partnerības izcelsme:
Tas sākas pie 1910, kad Luijs Polans un Viljams Boings satiek. Viens ir Francūzis un viens no pirmajiem pilotiem. Otrīs ir Amerikānis un apburošs ar aviāciju. Otrā pasaules karā viņš atgriežas ASV gaisa spēkiem.
Šodien Boeing, strādā vairāk nekā 35 000 darbinieku Francijā un ļauj veikt 63 miljardi dolāru 2017.
Boeing, gaisa kuģu gigants ciešā sadarbībā ar Francijas uzņēmumiem 787 Dreamliner attīstībā:
Amerikāņu lidmašīnu ražotājs Boeing ir apkārtējis labākos uzņēmumus tehnoloģiju jomā, lai attīstītu 787 Dreamliner. Daudzi lielie franču dalībnieki ir piedalījušies šīs tehnoloģiskās izcilības attīstībā.
Starptautiskajā sarakstā ir:
Dassault Systèmes, kas nodrošināja savus projektēšanas un ražošanas rīkus 787 Dreamliner
Latécoère, kas ražoja lidmašīnas durvis
Michelin, kas piegādāja lidmašīnas radžotās riepas
Safran Landing System, kas piegādāja nolaišanās sistēmas un bremžu sistēmu.
Thales, kas izstrādāja litija jonu akumulatorus, navigācijas rīkus un izklaides sistēmas.
Boeing gaisa kuģu ražotāja flote
Sev dibināšanas 1916. gadā Boeing ir strādājis pie daudzu jaunu lidmašīnu izveides gaisa transportam vai gaisa spēkiem.
Gan militāriem, gan civiliem, gan privātiem, šīs lidmašīnas ir pieņemtas daudzu lielo aviokompāniju. Starp citu, Boeing ir aprīkojusi floti:
Air France
Corsair
Air Austral
XL Airways.
Šodien pasaulē ir ne mazāk kā 12 000 komerciālo lidmašīnu Boeing.
Tādēļ mēs jums iepazīstināsim ar 2 galvenajām lidmašīnām, ko ražo Boeing. Zemāk atradīsiet pilnu Boeing komerciālo lidmašīnu floti.
Boeing 747:
Šī lidmašīna ir ilgstoša komerciālā lidmašīna, kas pārvadā ļoti lielu pasažieru skaitu.
Patiesībā, tai ir kapacitāte pārvadāt līdz 450 cilvēkiem starpkontinentālā attālumā 13 450 km. Tas ir viens no svarīgākajiem reaktīvo lidmašīnu modeļiem pasaulē.
Turklāt tas ir palicis augstākajā pakāpē starp vislielākajām lidmašīnām ar vislielāko kapacitāti. To ir apsteidzis A380, kas pēc 37 gadiem ir ieguvis pirmo vietu.
Šis lidmašīnas modelis var tikt pārveidots par kravas lidmašīnu, lai veiktu gaisa kravu pārvadājumus.
Kopš tā pirmā lidojuma 1969. gadā šis lidmašīnas modelis ir pārvadājis ne mazāk kā 3,5 miljardus pasažieru 77,8 miljardu kilometru attālumā.
Visbeidzot, šī lidmašīna ir atpazīstama pēc tās izvirzītā priekšpuses, kas ir tās divkāršais tilts. To dažreiz sauc par Jumbo Jet. Tās cena tirgū ir 250 miljoni eiro.
Boeing BBJ B737-7BC s/n 30327 N721UF fotografēts LAS 2013. gada 25. jūnijā
Boeing BBJ:
Boeing Business Jet, vai BBJ, ir Boeing 737 modelis, bet konfigurēts biznesa aviācijai un luksusa pakalpojumiem. Patiesībā, vietā, kur ir simtiem sēdvietu, BBJ var pārvadāt 20 pasažierus.
Iekšpuse ir konfigurēta kā luksusa viesnīca. Tiek izveidoti dažādi telpas, piemēram:
guļamistabas
ēdamzāle
vannas istabas
multimediju telpa ar kino
konferenču telpa ar savienotiem rīkiem.
BBJ ir modulējams atbilstoši pasažieru prasībām un sola luksusa pakalpojumu un pieredzi. Tas ir biznesa lidmašīna, ko var salīdzināt ar Lineage 1000 no ražotāja Embraer vai A319 no Airbus. Šī lidmašīna tirgū tiek pārdota par 130 miljoniem eiro.
Ceļojiet ar BOEING lidmašīnu, izmantojot AEROAFFAIRES:
Tagad jūs zināt vairāk par gaisa kuģu ražotāju Boeing. AEROAFFAIRES mēs varam rezervēt visus lidmašīnu veidus! Lai veiktu jebkuru pieprasījumu, aizpildiet mūsu tiešsaistes pieprasījumu vai sazinieties ar mūsu gaisa ekspertiem 24/7 pa +33 (0)1 44 09 91 82.