Gaisa kuģu ražotājs ATR Aircraft (Reģionālo transporta lidmašīnu ražotājs) ir ekonomiskās interešu grupas (GIG) apvienība starp divām leģendārām gaisa kuģu ražotājām. Šie divi gaisa kuģu ražotāji ir Airbus (eiropas gaisa kuģu ražotājs) un Leonardo (itāļu ražotājs).
Abi šie līderi lidmašīnu izstrādē ir līdzvērtīgi līdzīgos apjomos šajā grupā un nodarbojas ar tās uzraudzību. Nathalie Tarnaud Laude ir priekšsēdētāja ATR Aircraft kopš 2022. gada 17. septembra.
Uzņēmums ATR ir pazīstams ar divu galveno lidmašīnu kategoriju ražošanu, ATR 42 un ATR 72.
AEROAFFAIRES piedāvā jums atgriezties pie šī uzņēmuma gaisa transporta neparastās vēstures, flotes un veiktajiem pasākumiem.

ATR Aircraft šodien:
Daži skaitļi:
1 800: Tas ir uzbūvēto un ekspluatācijā esošo lidmašīnu skaits kopš 1981. gada.
100: Tas ir valstu skaits, kur ATR Aircraft ražotājs ir klātesošs.
1,6 miljons: Tas ir apgrozījums (dollāros) 2021. gadā.
200: Tas ir operatoru skaits visā pasaulē.
2095: tas ir izveidoto savienojumu skaits.
1 300: Tas ir apkalpotā lidostu skaits.
Gaisa kuģu grupa, kas apņemas samazināt CO²:
Gaisa kuģu ražotājam CO2 emisiju samazināšana un cīņa pret klimata pārmaiņām ir patiesas problēmas.
No vienas puses, likšana uz reģionālo turbopropelera lidmašīnu ražošanu ir patiesi ieguvums. Proti, šīs lidmašīnas patērē mazāk degvielas nekā līdzīgas lidmašīnas ar turboreaktoriem. Salīdzinājumam, tas ir apmēram 40% samazinājums degvielas patēriņā.
Turklāt ATR gaisa kuģu ražotāja lidmašīnas ir piemērotas lidošanai ar 50% biodegvielām (SAF: ilgtspējīga aviācijas degviela). Viņu mērķis ir šos rādītājus līdz 100% paaugstināt tuvākajos gados.
2019. gadā ATR uzņēmums kļūst par pirmo uzņēmumu, kas ieguvis zaļos finansējumus (veicinot enerģijas pāreju).
Tāpat 2021. gada janvārī uzņēmums ieviesa dažās no savām rūpnīcām (kā, piemēram, to galvenajā birojā, kas atrodas Tuļuzas reģionā) no atjaunojamiem enerģijas avotiem atjaunojamu elektrisko enerģiju.
Papildus lidmašīnu lidojumu piesārņojuma ierobežošanai tas arī ierobežo piesārņojumu apstrādes posmos.
ATR mērķis ir līdz 2030. gadam samazināt izdalīto siltumnīcefekta gāzu daudzumu uz pusi.
ATR grupas sākums
1981: ATR grupas rašanās Parīzē, netālu no Parīzes Bourget lidostas. Uzņēmums mēģina ieņemt savu vietu starp daudziem konkurentiem gaisa nozarē, kā arī Parīzē ietekmīgiem gaisa transporta ražotājiem, piemēram, Boeing. Pēc tā izveidošanas viesi sāka strādāt pie lidojumu lidmašīnu projekta, kas ir ATR 42. Galvenā ideja bija apvienot lidošanas efektivitāti, lidmašīnas lietošanas ērtumu un gaisa kuģu apkalpošanu ar labu aerodinamiku. Un tas ir izdarīts, lidmašīna tiks ražota.
1982: Pirmās pasūtījuma līgumu parakstīšana. Aviokompānijas, piemēram, Finnair, Air Littoral, Cimber Air un Command Airways vēlas saņemt ATR 42 piegādes savās lidmašīnu flotēs.
1984: ATR 42 veic pirmo lidojumu. Lidmašīna saņem sertifikāciju nākamajā gadā no GIG dalībvalstīm (Francijas un Itālijas).
1985: ATR 42 veic savus pirmos komerciālos lidojumus Francijas aviokompānijā Air Littoral.
1989: ATR 72 tiek laists klajā. Tā ir uzlabota versija no ATR 42, taču ar vairāk vietas un līdz ar to garāka.
1996: ATR 42-500 aizvieto visas iepriekš ražotās ATR 42 versijas.
ATR grūtības un atjaunošana
Gaisa kuģu ražotājam ATR ir divas galvenās lidmašīnas:
-
- ATR 42
- ATR 72.
Tomēr naftas krīze ir izdevīga uzņēmumam, kas izstrādā ekonomiski izdevīgas lidmašīnas. Tieši šīs iespējas un konkurences priekšrocības dēļ ATR grupa atveseļojās aviācijas nozarē.
Ar vidēji 50 ATR piegādēm gadā kopš 2000. gada, 2011. gadā uzņēmums sasniedz rekordu. Tieši šogad lidmašīnu ražotājs pārdod 157 lidmašīnas un vēl 79 potenciālas citas.
Pēc tam apmēram 200 aviokompāniju ir lidmašīna ATR viņu lidaparātu flotē.
Turklāt jaunā ATR 72 versija gūst lielu panākumu un ļauj uzņēmumam sasniegt 1,3 miljardu eiro apgrozījumu tajā pašā gadā. Pēc tam, kad tas bija pie robežām, ATR ir patiešām izglābts no krīzes.
Un šī tendence tiks apstiprināta turpmākajos gados. Uzņēmums regulāri saņem daudzus pasūtījumus.
Gaisa kuģu ražotājs ATR kļūst par patiesu jaunievedēju gaisa kuģu nozarē ar šāda veida reģionālajiem lidaparātiem, kontrolējot 37% pārdošanas segmentā ar mazāk nekā 90 vietām.
Tomēr uzņēmumam jāatzīmē nesenais pārdošanas samazinājums. Uzņēmums ir veicis tikai 10 lidmašīnu pārdošanas līgumus no 72 sākotnēji plānotajām.
2020. gadā lidmašīnu pasūtījumu skaits samazinās koronavīrusa pandēmijas dēļ. Piegāžu kavēšanās ir negatīvi ietekmējusi reģionālo lidmašīnu ražotāju.
4 lidmašīnu flote no ATR ražotāja
ATR 42-600
ATR 42-600 ir ideāls turbopropelera lidmašīnas modelis reģionālajiem lidojumiem.
Proti, tam ir tikai 1 000 km diapazons, un šī lidmašīna var veikt īsus un vidējus lidojumus.
Tas ir ideāls grupu lidojumiem, komerciāliem lidojumiem vai pat gaisa kravu pārvadājumiem.
Šī lidmašīna var pārvadāt līdz 50 pasažieriem atkarībā no salonu konfigurācijas. Tas arī ir plašs un garantē komfortablu braucienu.
Šis gaisa kuģis nodrošina ļoti labu cenas un kvalitātes attiecību. Tieši tāpēc, tā izmaksas ir zemākas. Un lidojuma laikā šī lidmašīna patērē apmēram par 30% mazāk degvielas nekā citas reģionālās lidmašīnas.
Foto kredīts: ATR
ATR 42-600S (STOL)
Šī versija balstās uz ATR 42 lidmašīnu veiktspējas uzlabošanu, tā piedāvā flotes atjauninājumu.
Proti, termins STOL : “Īsa pacelšanās un nosēšanās” nozīmē īsu pacelšanās un nosēšanās attālumu. Šim modelim ir reālas uzlabojumi, lai spētu nolaisties uz īsas skrejceļa.
ATR 72-600
To uzskata par degvielas ekonomiskāko lidmašīnu šajā kategorijā.
ATR 72-600 ir garāka versija no ATR 42-600.
Tas pārvadā līdz 78 pasažieriem atkarībā no tā konfigurācijas.
Ideāls grupu lidojumiem, piemēram, šī lidmašīna patērē mazāk degvielas. Tam ir ļoti laba cenas un kvalitātes attiecība un veiktspēja.
Ar savu zemāko izmaksu lidmašīnu aviācijā ATR 72-600 ir svarīgs konkurences priekšrocība.
Šī lidmašīna ir pirmais lidaparāts, kura finansējums nāk no zaļajiem fondiem.
Beidzot, šīs reģionālās lidmašīnas pielāgošanas spēja ir tik liela, ka tā kļūst par pirmajām izvēlēm operatoriem šajā kategorijā.
Foto kredīts: ATR
ATR 72-600F
Pieņemts 2020. gadā, ATR 72-600F ir viens no jaunākajiem kravas lidmašīnām, kas papildina lidmašīnu ražotāja floti.
Ģenerāli, šie lidmašīnu modeļi tiek ražoti tikai gaisa kravas un lidkravas transportēšanai. Tie neietver, turklāt, logus.
Ar šo lidmašīnu modeli uzņēmums ATR akcentē preču transportēšanas svarīgumu. ATR vēlas pēc iespējas labāk palīdzēt visiem kopienām visā pasaulē.
Foto kredīts: ATR
ATR lidmašīnu montāža
Uzņēmums ATR kā apvienība starp abām Leonardo un Airbus iestādēm nozīmē, ka lidmašīnu ražošanas process notiek dažādās vietās atkarībā no detaļām. Piemēram, korpusi, tāpat kā dažādas dzenskrūvju daļas, tiek ražotas Leonardo uzņēmumā Itālijā.
Runājot par lidmašīnu spārniem, tie tiek ražoti, izmantojot Airbus meitasuzņēmumu apkaimē tālu no Bordo Francijā.
Visbeidzot, uzņēmums ATR veic visas galīgās operācijas šiem aparātiem (montāža, testēšana, piegāde utt.) Tulužā, uz vienu no Airbus vietām.
Pasaules apvienotība
Šī ir viena no funkcijām, ko uzņēmums ATR vēlas nodrošināt: izstrādāt un ražot lidmašīnas kā civilajā aviācijā ar mērķi sniegt nodrošinājumu visā pasaulē saviem lietotājiem un dažādām vajadzībām.
Vēl viena tās galvenā funkcija ir ražot reģionālās turbopropelera lidmašīnas, kas ir pēc iespējas daudzfunkcionālākas.
ATR cenšas pielāgoties saviem klientiem vislabāk, piedāvājot modernizēt savu floti. Tā ir ērta un tehnoloģiski progresīva.
Ideja ir darboties pēc iespējas vairāk vietās visā pasaulē. Globālas klātbūtnes nodrošināšana rada gaisa kuģu ražotājam iespēju apmierināt arvien specifiskākās vajadzības.
Turklāt, izņemot spēju izstrādāt efektīvas mašīnas, kas atbilst savu operatoru vajadzībām, ATR sevi īpaši koncentrē uz arvien vairāk pozitīvu ekoloģisko ietekmi.
Daži papildu faktu par Airbus un Leonardo
Kā iepriekš minēts, ATR ir Leonarda un Airbus apvienības rezultāts. Šeit ir daži papildu fakti par šiem 2 uzņēmumiem, kuri kopā rada jaunus lidaparātus.
AIRBUS:
Airbus ir uzņēmums, kas ir līderis gaisa nozarē.
Dažos skaitļos, 2019. gadā šis uzņēmums sasniedza apgrozījumu, kas ir gandrīz 70 miljardi eiro.
Airbus nodarbina gandrīz 135 000 darbiniekus dažādās nozarēs.
Šis uzņēmums ir atzīts, pateicoties savām dažādajām misijām un sasniegumiem.
Proti, tas ražo gan komerciālas lidmašīnas, gan privātas lidmašīnas biznesa aviācijai, kā arī helikopterus.
Tas darbojas arī uz aparātiem un dažādām detaļām kosmosa misijām, gaisa kravas pārvadājumiem vai pat militārajām vajadzībām.
Leonardo:
Leonardo ir dažāds itāļu gaisa kuģu ražotājs vairāku sasniegumu jomā.
Šim lielajam uzņēmumam ir apmēram 46 000 cilvēku, un tas darbojas apmēram 120 vietās visā pasaulē.
Vadoties pēc tās izplatības, tai ir priekšrocība kosmosa nozarē.
Viņi ražo daudz dažādu veidu gaisa kuģu. Proti, tie arī veic uzdevumus kiberdrošības vai elektronikas un drošības jomā.
NOJUMT reģionālo ATR lidmašīnu ar AEROAFFAIRES:
Ja jums ir vajadzīgas gaisa kravas, kravas, kā arī grupu lidojumi, piemēram, pie AEROAFFAIRES mums ir iespēja izvēlēties lidaparātus, kuru izmantošanai ir vajadzīga atbilstoša aprīkošana. Izpildiet tiešsaistes pieprasījumu vai sazinieties ar mums pa +33 (0) 1 44 09 91 82.