Dassault Aviation ir franču aviācijas ražotājs. Šis ražošanas grupas dibināts 1929. gadā. To dibināja Marcel Dassault. Aviācijas nozarē tas specializējas gaisa transportā un ražo, tostarp, karakopterus, kā arī privātos lidmašīnas, kas paredzētas biznesa aviācijai.
Mēs jums pastāstīsim visu par šīs franču uzņēmuma vēsturi un sasniegumiem: no tā pirmajām lidmašīnām līdz visjaunākajam Falcon 10X.
Dassault Aviation šodien:
Daži skaitļi:
Šodien, Dassault Aviation, ar 7,2 miljardu eiro apgrozījumu 2021. gadā, nodarbina 12 371 darbiniekus. 75 % no viņiem strādā Francijā.
Aviācijas ražotājs paziņo par 2 100 Falcon un 1 000 kaujas lidmašīnām dienestā.
Uzņēmums iekļaujas 2023. gada 100 sociāli atbildīgāko uzņēmumu sarakstā. (avots: Statista institūts)
Apņēmīgs Falcon ražotājs:
Uzņēmums ir apņēmies vairākos līmeņos:
Vides un klimata apņemšanās: Dassault Aviation ir OACI vides aizsardzības komitejas loceklis (Starptautiskā civilo aviāciju organizācija). Šajā kontekstā viņi apņemas strādāt pie oglekļa neitralitātes līdz 2050. gadam. Aviācijas ražotājs apņemas izmantot ilgtspējīgus degvielas avotus (SAF). Uzņēmums Dassault arī piedalās pētījumu programmā Clean Sky, lai atrastu alternatīvas degvielas patēriņa samazināšanai.
Sociālais: lidmašīnu ražotājs veicina iespēju vienlīdzību un daudzveidību. Uzņēmums vēlas saglabāt savus darbiniekus, piedāvājot pievilcīgu un motivējošu sociālo modeli.
Dassault Aviation vēsture
Dassault Aviation ir daļa no Dassault grupas (kā Dassault-Systèmes vai Immobilière Dassault, piemēram). Tās dibinātājs, Marcel Dassault, ir dzimis kā Marcel Ferdinand Bloch. Mazā stāsta dēļ, viņš mainīja savu uzvārdu no “Bloch” uz “Dassault” 1949. gadā. Šis vārds tika ņemts no koda “chardasso”, ko izmantoja viņa brālis, ģenerālis pretestības laikā. Turklāt, uzņēmums Dassault Aviation šo nosaukumu pieņem tikai 1990. gadā (iepriekš tas tika saukts par AMD-BA).
Foto kredīts: Dassault Aviation
Dassault izcelsme no 1918. gada
1918: Pirmā pasaules kara beigās, Marcel Dassault (tolaik vēl saukts par Bloch) izveido SEA: Aviācijas pētījumu sabiedrību. Viņi veic piegādes 300 divvietīgām lidmašīnām (karakopteriem), kas paredzētas Francijas gaisa spēkiem.
1930: tiek veikta komandas maiņa, un kopā viņi izveido jaunu lidmašīnu klāstu: kaujas lidmašīnas Francijas armijai:
trīsmotora pasta lidmašīna
smagais bombardieris
lidmašīna, kas paredzēta transportam, kas ir četrmotora,
vienvietīgs iznīcinātājs
Visas šīs lidmašīnas sauc MB, kam seko numurs atkarībā no modeļa.
1938: Pirms nonākšanas 2. pasaules kara vētrā, Marcel Dassault dibina jaunu rūpnīcu Saint-Cloud, Parīzes reģionā. Šī rūpnīca šodien ir galvenā inženieru biroja ražošanas grupā. Šajā rūpnīcā viņš izveidos propellerus un dzinējus.
Dassault Aviation vēsture turpinās pēc otrā pasaules kara
1945: Šis gads iezīmē jaunu Marcel Dassault rūpnīcu izveidi un paplašināšanu. Rūpnīca Boulogne tiks pārdēvēta par “Boulogne Avions Marcel Bloch” un rūpnīca Talence (Jaunā Akvitānija) tiek nosaukta tāpat. Beidzot, viņa galvenā rūpnīca Saint-Cloud pieņem to pašu nosaukumu, kas ir aviācijas grupas vienotības simbols.
1947: Jaunas aviācijas radīšanas notiek, tostarp Mystère-Étendard ģimene. Daži modeļi tiek eksportēti uz Izraēlu un Indiju. Tie ir pirmie franču eksports aviācijas nozarē.
Šajā periodā Mystère II, ko izveidojis lidmašīnu ražotājs, kļūst par pirmo lidmašīnu, kas pārvar skaņas barjeru. Tas izraisa interesi, jo Amerikas Savienotās Valstis (pēc vienošanās ar NATO) veic pasūtījumu vairāk nekā 220 lidmašīnām.
1949. līdz 1952. gadam: jaunas rūpnīcas tiek atvērtas, tostarp Mérignac (Jaunā Akvitānija), kā arī Villaroche (Ile de France).
1955 : Marcel Dassault uzskata, ka ir pareizi koncentrēt visus savus uzņēmumus uz Saint-Cloud, kur vadītājs būs Benno Claude Vallières.
1956: Mirage lidmašīnu ģimene pakāpeniski tiek izveidota un palielina eksportu. Šīs lidmašīnas ir patiesi attīstības piemēri aviācijas un inženierijas jomā. Mirage III sasniedz supersonisko ātrumu Mach 2.
Dassault Aviation ienāk biznesa aviācijas tirgū
1960: Tas ir civilo lidmašīnu piegāžu sākums. Izmantojot militāro lidmašīnu tehnoloģijas, Mystère-Falcon ienāk tirgū. Tas ir pirmais Dassault divmotora biznesa jets. Tas ātri iekaro Amerikas tirgu, jo amerikāņu aviokompānijas, piemēram, “Pan Am”, steidz pasūtīt lidmašīnas.
1971: Pēc uzņēmuma Bréguet Aviation iegādes, Dassault paplašina savu darbību vairākos militāro lidmašīnu attīstības programmās, piemēram:
lidmašīnām jūras patrulēšanai
Alpha Jet (Francijas Patruļas lidmašīnas)
iznīcinātāji, piemēram, Mirage 2000, kas izmanto patiesi modernu tehnoloģiju montāžu.
1974: ASV, Little Rock, Arkansas, tiek atvērta Dassault Falcon Jet rūpnīca. Šī rūpnīca ir pilnībā veltīta Falcon biznesa jets ģimenei.
Uzņēmuma pāreja
1986. gada aprīlis: Marcel Dassault mirst un atstāj kā mantinieku Serge Dassault, savu dēlu, kurš tad uzņem uzņēmuma vadību.
1987 – 1996: Pēdējo desmit gadu laikā, saskaroties ar globālo aviācijas nozares kritumu, Dassault uzņēmums diemžēl ir spiests pārstrukturēt un samazināt darbinieku skaitu. Šajās gados gandrīz 60% darbinieku ir bijuši spiesti atstāt uzņēmumu.
1993 un 1995: attiecīgi notiek pirmie Falcon 2000 un Falcon 900EX lidojumi.
1999: Svarīga datums, jo Dassault Aviation, kas tolaik bija militārās aviācijas speciālists, redz, ka tā apgrozījums sasniedz 68% civilās aviācijas jomā.
Foto kredīts: Dassault Aviation – Rafale
Datoru ienākšana Dassault lidmašīnu ražošanā
2000: Serge Dassault atstāj savu ģenerāldirektora amatu, un viņa vietā nāk Charles Edelstenne.
2000 – 2015 : Tehnoloģiskā attīstība ar datoru ienākšanu ļauj ražotājam modelēt savus prototipus tieši virtuāli. Tas ļauj komandām strādāt vienlaicīgi, tādējādi ievērojami ietaupot laiku un palielinot produktivitāti. Šajā periodā (2005. gadā) tiek izgatavots un tieši operatīvs padarīts Falcon 7X prototips, neveicot nekādas izmaiņas.
2013: Eric Trappier kļūst par jauno (un pašreizējo) Dassault Aviation ģenerāldirektoru.
2016: Dassault Falcon 8X veic savu pirmo lidojumu biznesa aviācijas tirgū. Vienlaikus Rafale, iznīcinātājs, tiek eksportēts un pārdots starptautiski. Gaisa cīņas simbols. 36 Rafale ir piegādāti, un to nolaišanās notiek Indijā šajā gadā.
2021: Falcon 6X pirmo reizi pacelās gaisā (pēc projekta Falcon 5X atcelšanas). Šis gads ir arī iezīmēts ar iespaidīgu apgrozījumu 3,1 miljardu eiro, ko galvenokārt veido daudzu Rafale pasūtījumu rezultāts. 2021. gada 6. jūnijā Dassault Aviation prezentē Falcon 10X.
2025: Kā uzņēmums paziņojis, 2025. gadā mēs ceram redzēt tirgū Falcon 10X.
Dassault Aviation publiskā parādīšanās
Franču lidmašīnas no Dassault ir labi pazīstamas, un tās jau ir veikušas daudzas publiskas parādīšanās. Patiesībā, 14. jūlija parādēs ir jau parādījušies gadiem ilgi:
Dassault Mirage 2000
Dassault Falcon 50
Dassault Super-Etendard
Dassault Rafale.
Mēs tos novērojam katru gadu, kad tie pārvietojas no Champs Elysées apļa līdz Concorde laukumam. (Dažus gadus šī parāde varēja notikt no Invalides laukuma Parīzē uz Concorde laukumu, kā tas bija 1913. vai 1930. gadā, piemēram).
Tātad, jūs to pamanījāt, aviācijas grupai Dassault ir darbība vairākās nozarēs un industrijās. Tā nodarbojas gan ar aviācijas darbību gan civilajā, gan militārajā, kā arī kosmosa.
Dassault Aviation kosmosa darbība
Franču uzņēmums pārvalda gan kosmisko transportlīdzekļu izstrādi, gan arī pirotehnikas misijas. Trīs izstrādātie kosmiskie transportlīdzekļi ir ar dažādiem mērķiem.
Vispirms viņi vēlas izpētīt transporta iespējas, lai varētu palaist zemas orbītas satelītu. To, galvenokārt, izmantojot gaisa palaišanu.
Citi aspekti, piemēram, aerodinamika un termodinamika, tiek pētīti uz jau esošām kosmiskajām kuģiem.
Attiecībā uz pirotehniskajām aktivitātēm, Dassault Aviation ir patiesi aviācijas aprīkojuma ražotājs. Tas ražo daudzus rezerves daļas, kā arī sistēmas un aprīkojumu, kas paredzēti gaisa kuģiem. Turklāt, pēc testēšanas fāzēm, šie izstrādājumi tiek izmantoti, piemēram, satelītos. Bet tie ir arī uz palaišanas iekārtām, piemēram, Vega vai Ariane, un pat uz palaišanas iekārtām ārpus Eiropas.
nEUROn, Rafale un Falcon 8X. Foto kredīts: Dassault Aviation
Dassault Aviation militārā aviācijas darbība
Rafale, divmotora iznīcinātājs
Apņēmies par nacionālo aizsardzību ar šiem aviācijas programmām, lidmašīnu ražotājs jau sen būvē savu emblemātisko iznīcinātāju: Rafale Dassault.
Šis militārās aviācijas dārgakmens veica savu pirmo operatīvo lidojumu 1986. gadā. Izcils, šis militārais lidmašīna ir daudzfunkcionāls un var veikt vairākas uzdevumus vienlaicīgi, viss lidojuma laikā. Tas spēj, piemēram, veikt aizsardzības misijas, vienlaikus veicot gaisa izlūkošanu, kā arī virsmas uzbrukuma procedūras. Pilotiem nav tiesību uz kļūdām. Tas ir gadījumā, kad viņi pacelās no kuģa, kura skrejceļš ir ļoti īss. Par laimi, lidmašīna ir aprīkota ar izsistamajiem sēdekļiem.
Patiesi debesu policija konfliktu gadījumā, Rafale apstiprina savu izdzīvošanas un nemanāmības raksturu visos laikos. Tam ir arī pašsargāšanās rīki un bagātīgs ieroču klāsts, kas ir būtiski riska zonās. Tā ir franču iznīcinātāju elite.
Visbeidzot, šī militārā lidmašīna sniedz arī augstas veiktspējas rezultātus, kas novērojami arī Rafale sasniegtajā supersoniskajā ātrumā. Ar maksimālo ātrumu 2223 km/h, kas ir Mach 1,8.
Dassault un tā militārā atbalsta misija
Tas ir uzdevums, ko aviācijas ražotājs veic aizsardzības nozarē. Proti, tas sniedz palīdzību vairākos aspektos, vai tie būtu loģistikas un tehniskie.
Viņu darbību uzraudzība notiek apmēram 1000 militārajām lidmašīnām, kas darbojas Francijas gaisa spēkos, kā arī ārzemēs. Dassault apņemas atbalstīt lidmašīnas to kalpošanas laikā, kas ir apmēram 40 gadi. Uzņēmums atbalsta dažādus piegādātos lidmašīnu tipus, piemēram:
Rafale
Alpha Jets (Francijas Patruļas lidmašīnas)
dažādi Mirage modeļi
Foto kredīts: Dassault Aviation
Neuron programma
Franču uzņēmums kopš 2006. gada pārvalda Neuron programmu (nEUROn).
Šī ir eiropas programma, kas mērķē uz militārās lidmašīnas izveidi, kurā nebūtu neviena pilota vai apkalpes. Tās pirmie mērķi galvenokārt balstās uz inovāciju un tehnoloģiju izaicinājumiem.
Šobrīd lidmašīnu ražotājs vēlas apstiprināt aviācijas tehnoloģiju, kas izstrādāta, lai kontrolētu un aktivizētu autonomu militāro lidmašīnu, kurā nav neviena cilvēka.
Daudzi mērķi jau ir sasniegti demonstrācijas lidojumu laikā. Starp citu, gaisa kuģis spēj patstāvīgi novērtēt draudus, gan uz zemes, gan gaisā, kā arī noteikt, lokalizēt utt.
Šis projekts attīstās laika gaitā un cenšas paplašināt savas tehnoloģiskās prasmes, lai šī autonomā militārā lidmašīna būtu inovāciju priekšgalā.
Multi-misiju Falcon
Mēs tos saucam par multi-misiju Falcon, jo tie var tikt pieprasīti gan militārajām misijām, gan arī civiliem uzdevumiem. Šīm lidmašīnām ir garš darbības rādiuss.
Šajā kategorijā jūs atradīsiet:
Falcon-Marine
Falcon 2000MRA
Falcon 900MPA
Šiem gaisa kuģiem ir plaši korpusi. Iespējas dažādiem aprīkojumiem, kā arī pielāgošana visiem uzdevumu veidiem tiek veikta optimālāk. Cik katrs aparāts pielāgojas un veic dažādas misijas, piemēram:
uzraudzība
militārā aprīkojuma kravas pārvadāšana
jūras iejaukšanās
vilkšana
medicīniskās evakuācijas
Dassault Aviation civilā aviācijas darbība
Falcon ģimene
Kad jūs dzirdat vārdu Falcon, jūs noteikti saskaras ar civilu lidmašīnu ģimeni biznesa aviācijai. Nē, jūs neatradīsiet nevienu komerciālo lidmašīnu pie Dassault. Pēdējo piecdesmit gadu laikā šī biznesa lidmašīnu ražošana atbilst daudziem kritērijiem un piedāvā plašu iespēju klāstu pārvietošanai. Šī biznesa jets ģimene ir arī viena no līderiem plaša kabīnes privāto jets jomā.
Daži galvenie skaitļi par Dassault Falcon:
Lielā Falcon ģimene ir gan kvalitātes, drošības garantija, kuras reputācija vairs nav jāpierāda aviācijas tirgū. Šie daži skaitļi to apliecina:
2500: tas ir Falcon lidmašīnu skaits, kas šobrīd ir apgrozībā.
80: pārstāv valstu skaitu pasaulē, kas pieder Falcon biznesa jets.
16 miljoni: tas ir lidojumu stundu skaits, kas uzkrāts 2500 Falcon (informācijai, tas ir gandrīz 8 mēneši nepārtrauktā lidojumā katram jets!)
Lai uzturētu visus šos aparātus, nav labāka kā Falcon Dassault Service, viens no svarīgākajiem apkalpošanas centriem, kas atrodas Parīzē Le Bourget. Nav labāka veida, kā to redzēt ar savām acīm, nekā doties uz Bourget izstādi.
Dažādu Falcon kopīgās iezīmes un priekšrocības
Falcon ģimene ir ievērojama priekšrocība, jo tā gūst labumu no iepriekšējo militāro lidmašīnu iegādēm, ko Dassault ir ražojis iepriekš.
Privātie jets ar augstu tehnoloģiju inovāciju līmeni
Patiesībā tas ir nozīmīgs progress tehnoloģiskajā inovācijā. Šīs attīstības ir ievērojamas, it īpaši uz sistēmām, kas atrodas kabīnē, kā arī uz aerodinamiku biznesa lidmašīnām vai uz lidojuma kvalitātes uzlabošanu.
Dassault Falcon lidmašīnas izdala mazāk CO²
Turklāt, ņemot vērā CO2 emisiju samazināšanu, visi Falcon biznesa jets apliecina, ka patērē vidēji par 30 līdz 50% mazāk nekā to konkurenti. Dassault Falcon lidmašīnas ir mazāk piesārņojošas (ar vismazākajām CO2 emisijām) biznesa aviācijas tirgū.
Privātie jets Falcon ir atpazīstami ar savu dizainu un komfortu
Papildus veiktspējas aspektam, tas ir arī estētikas, funkcionalitātes un dizaina jomā, kur Falcon izceļas. Patiesībā, šo privāto lidmašīnu kabīnes piedāvā izcilu un ievērojamu komfortu.
Tiek novērota pastāvīga Dassault Aviation pielāgošanās, lai piedāvātu un atjauninātu savus interjerus, lai apmierinātu visprasīgākās vajadzības. Piemēram, tas attiecas uz Falcon 8X, kura kabīne tika pārdomāta un pārveidota 5 gadus pēc tās pirmās izmantošanas.
Dassault Aviation biznesa lidmašīnu flote
Mēs aicinām jūs iepazīties ar šī raksta apakšā sniegtajām plašākām informācijām un tehniskajiem datiem par dažādām Falcon lidmašīnām. Bet šeit jau ir prezentācija par Dassault biznesa jets floti.
Falcon 900LX :
Saskaņā ar Falcon 900, šis ir sertificēts 2010. gadā. Ar augstāku autonomiju nekā iepriekšējie, šis ilgstošais biznesa jets var savienot Maskavu ar Ņujorku vai Pekinu ar Parīzi.
Šis trīsmotora uzņem 6 pasažierus neapstrīdama kabīnes komfortā.
Foto kredīts: Dassault Aviation
Falcon 2000 (S un XLS modeļi):
Iegūstot sertifikāciju 2013. gadā, šīs lidmašīnas ir daļa no Super Midsize jets kategorijas līderiem.
Spēj uzņemt 8 līdz 12 pasažierus, šīs lidmašīnas veic, bez starpējo pieturām, lidojumus no Parīzes uz Marakešu, piemēram. Tām ir darbības rādiuss apmēram 6000 līdz 7000 km.
Foto kredīts: Dassault Aviation
Falcon 7X :
Ievadīts ekspluatācijā 2005. gadā, šobrīd ir vairāk nekā 270 Falcon 7X lidmašīnu apgrozībā. Ar autonomiju, kas pārsniedz 11000 km, šī biznesa lidmašīna var uzņemt līdz 14 pasažieriem garos attālumos.
Augstākās klases privātais jets, apvienojot ātrumu un komfortu, viss ir domāts, lai jūs varētu izbaudīt patīkamu ceļojumu.
Foto kredīts: Dassault Aviation
Falcon 8X :
Ievadīts ekspluatācijā 2016. gadā, šis lidaparāts ir nesen atjaunots attiecībā uz savu kabīni. Dassault Aviation apstiprina savu vēlmi pielāgoties un vislabāk atbildēt uz klientu vajadzībām. Falcon 8X var ceļot uz ilgiem attālumiem, kas ir gandrīz 12000 km. Jums ir Parīze – Honkonga bez starpējo pieturu.
Foto kredīts: Dassault Falcon
Falcon 6X :
Jaunākais lidaparāts Falcon ģimenē tirgū ieradās 2021. gadā, veicot savu pirmo lidojumu.
Tehnoloģiju priekšgalā, tas ir kļuvis par jaunu atsauci biznesa aviācijā. Tas piedāvā uzlabotas versijas, tostarp lidojuma kontroles jomā. Tas jums piedāvā arī ilgu lidojumu pilnīgā komfortā ar kapacitāti 16 cilvēkiem.
Foto kredīts: Dassault Aviation
Falcon 10X :
Šis lidaparāts tika paziņots par ienākšanu 2025. gadā. Falcon 10X ir daudzu jaunu sasniegumu solījums. Visplašākā kabīne biznesa aviācijā, kā arī darbības rādiuss, kas ir gandrīz 14000 km, tas ir tas, ko šis privātais lidaparāts paveiks tuvākajos gados.
Foto kredīts: Dassault Aviation
Galvenie izaicinājumi un vērtības Dassault Falcon biznesa aviācijā
Ar gandrīz 17 000 privātajiem jets, kas šobrīd ir apgrozībā pasaulē, ir svarīgi spēt izcelties. Un to Dassault dara, uzsverot vērtības, kas raksturīgas biznesa aviācijai.
Elastība: Ceļojiet, kur vēlaties, kad vēlaties! Biznesa aviācija ir pielāgošanās visām situācijām un ierobežojumiem.
Laika ietaupījums: saskaņā ar pētījumiem, vidēji tiek ietaupītas 2 stundas 30 minūtes lidojumā ar privāto jets (salīdzinot ar komerciālajām līnijām). Šis laika ietaupījums dažreiz sasniedz pat 5 stundas. Pasaulē, kur laiks ir nauda, nav šaubu, ka biznesa aviācija ir risinājums. Dassault uzsver, ka šīm lidmašīnām jābūt operatīvām pēc iespējas īsākā laikā.
Optimāla darba vide: kāpēc piedāvāt kabīnes, kas ir vēl dizainiskākas, klusākas un savienotas? Jo tās dažreiz ir patiesi darba vietas. Vai ir iespējams rīkot sanāksmi privātajā jets? Tas ir pilnīgi iespējams. Laika optimizācija ir saistīta ar pasažieru komforta optimizāciju kabīnē. Tāpēc Dassault Aviation atjaunina savus privāto jets interjerus (kā tas ir gadījumā ar nesen atjaunoto Falcon 8X).
Produktivitātes rīks: kā minēts iepriekš, biznesa aviācijā laiks ir dārgs. Pateicoties visam, ko privātie jets piedāvā tehnoloģiju un komforta jomā, nav šaubu, ka koncentrācija un veiktspēja ir garantēta.
Pie AEROAFFAIRES mēs darām visu iespējamo, lai izvēlētos jums piemērotākos biznesa jets. Ja vēlaties rezervēt savu privāto lidojumu ar Dassault Aviation privāto lidmašīnu, sazinieties ar mums pa +33 (0) 1 44 09 91 82, vai aizpildiet mūsu tiešsaistes pieprasījumu. Mūsu gaisa eksperti atbildēs uz jūsu pieprasījumu.