“Dassault Aviation ir Francijas aviācijas ražotājs. Šis ražošanas grupa tika dibināta 1929. gadā. To dibināja Marcel Dassault. Aviācijas industrijā tā specializējas gaisa transportā un ražo it īpaši militāros lidmašīnas, kā arī privātos jetus, kas paredzēti biznesa aviācijai.
Mēs jums pastāstīsim visu par šīs Francijas uzņēmuma vēsturi un sasniegumiem: no tās pirmajām lidmašīnām līdz vienai no pēdējām Falcon 10X.
Dassault Aviation šodien:
Daži skaitļi:
Šodien, Dassault Aviation, ar ieņēmumiem 7,2 miljardi eiro 2021. gadā, nodarbina 12 371 darbiniekus. 75 % no tiem strādā Francijā.
Aviācijas ražotājs paziņo par 2 100 Falcon un 1 000 kaujas lidmašīnām, kas ir dienestā.
Uzņēmums iekļūst 2023. gada 100 sociāli atbildīgāko uzņēmumu sarakstā. (avots: Statista institūts)
Apņēmīgs Falcon ražotājs:
Uzņēmums ir apņēmies pielikt pūles vairākās jomās:
- Klima un vides apņemšanās: Dassault Aviation ir OACI vides aizsardzības komitejas dalībnieks (Starptautiskā civilās aviācijas organizācija). Šajā kontekstā tie apņemas strādāt pie oglekļa neitralitātes līdz 2050. gadam. Aviācijas ražotājs apņemas izmantot ilgtspējīgas degvielas (SAF). Uzņēmums Dassault piedalās pētījumu programmā Clean Sky, lai atrastu alternatīvas degvielas patēriņa samazināšanai.
- Sociālais: lidmašīnu ražotājs veicina vienlīdzīgas iespējas un daudzveidību. Uzņēmums vēlas saglabāt savus darbiniekus, piedāvājot pievilcīgu un motivējošu sociālo modeli.
Dassault Aviation vēsture
Dassault Aviation ir daļa no grupas Dassault (piemēram, Dassault-Systèmes vai Immobilière Dassault). Tās dibinātājs, Marcel Dassault, piedzimis kā Marcel Ferdinand Bloch. Rūpējoties par lietu, viņš mainīja savu uzvārdu “Bloch” uz “Dassault” 1949. gadā. Šis vārds bija no “chardasso” koda, ko izmantoja viņa brālis, ģenerālis pretošanās laikā. Turklāt uzņēmums Dassault Aviation šo nosaukumu sāka izmantot tikai 1990. gadā (pirmie to sauca par AMD-BA).
Dassault saknes no 1918. gada
- 1918: Pirmā pasaules kara beigās, Marcel Dassault (tolaik joprojām zināms kā Bloch) dibina SEA: Aviācijas pētījumu biedrību. Viņi veic piegādes 300 divvietīgām lidmašīnām (kara lidmašīnām) Francijas gaisa spēkiem.
- 1930: tiek veiktas izmaiņas komandā, un kopā tie izstrādā jaunu lidmašīnu sēriju: kara lidmašīnas Francijas armijai:
- trīsmotoru pasta lidmašīna
- smagais bombardieris
- lidmašīna, kas paredzēta transportam un ir četrmotoru,
- vienvietīgs iznīcinātājs
Visas šīs lidmašīnas tiek sauktas par MB, sekojot modelim numuram.
- 1938: Pirms sabruka otrajā pasaules karā, Marcel Dassault dibina jaunu rūpnīcu Saint-Cloud Parīzes reģionā. Šī, kas šodien ir galvenais inženierijas birojs ražošanas grupā. Šajā rūpnīcā viņi izstrādās propellerus un dzinējus.
Dassault Aviation stāsts turpinās pēc otrā pasaules kara
- 1945: Šis gads iezīmē jaunu rūpnīcu izveidi un paplašināšanu Marcel Dassault. Rūpnīca Boulognē tiks pārstāvēta kā “Boulogne Avions Marcel Bloch” un rūpnīca Talencē (Jaunā Akvitatā) tiek nosaukta līdzīgi. Beidzot, viņa galvenā rūpnīca Saint-Cloud pieņem to pašu nomenklatūru, kas ir gaisa transporta grupas vienotības zīme.
- 1947: Jauni aviācijas radījumi sāk parādīties, tostarp Mystère-Étendard ģimene. Daži modeļi tiek eksportēti uz Izraeli un Indiju. Tie ir pirmie franču eksporti aviācijas nozarē.
Tāpat šajā periodā Mystère II, ko izstrādājusi lidmašīnu ražotājs, ir pirmais lidmašīna, kas pāriet pāri skaņas sienai. Tas raisa interesi, jo Amerikas Savienotās Valstis (pēc vienošanās ar NATO) veic pasūtījumu par vairāk nekā 220 lidmašīnām.
- Starps 1949. un 1952. gadu: jaunas rūpnīcas atveras, it īpaši Mérignac (Jaunā Akvitatā), kā arī Villaroche (Ile de France).
- 1955 : Marcel Dassault uzskata, ka ir lietderīgi koncentrēt visus uzņēmumus uz to Saint-Cloud, kuru vadīs Benno Claude Vallières.
- 1956: Mirage lidmašīnu ģimene pakāpeniski tiek izstrādāta un palielina savus eksportus. Šīs lidmašīnas ir patiesi evolūcijas aviācijas un inženierijas jomā. Mirage III tad sasniedz supersonisko ātrumu Mach 2.
Dassault Aviation ienāk biznesa aviācijas tirgū
- 1960: Tas ir civilās lidmašīnas piegāžu sākums. Izmantojot militāro lidmašīnu uzkrātās tehnoloģijas, Mystère-Falcon ierodas tirgū. Tas ir pirmais divdzinēja biznesa jets, ko ražo Dassault. Tas ātri ieņem ASV tirgu, jo Amerikas aviosabiedrības, piemēram, “Pan Am”, steigā pasūta lidmašīnas.
- 1971: Pēc uzņēmuma Bréguet Aviation iegādes, Dassault uzņēmums paplašina savu darbību vairāku militāro lidmašīnu attīstības programmu jomā, piemēram:
- lidmašīnām jūras patrulēšanai
- iznīcinātiem Alpha Jet (Francijas Patruļa lidmašīnas)
- cīņas lidmašīnām, piemēram, Mirage 2000, kas izmanto augstākās tehnoloģijas.
- 1974: Tas atver savu rūpnīcu Dassault Falcon Jet pagājušajā ASV, Little Rock, Arkansasā. Šī ir pilnīgi veltīta Falcon biznesa jetu ģimenei.
Uzņēmuma maiņa
- 1986. gada aprīlis: Marcel Dassault mirst un kā mantinieks paliek Serge Dassault, viņa dēls, kurš kļūst par uzņēmuma vadītāju.
- 1987 – 1996: Pēdējo desmit gadu laikā, saskaroties ar globālo aviācijas nozares kritumu, Dassault uzņēmumam diemžēl nācies pārstrukturēties un samazināt darbinieku skaitu. Šajos gados, apmēram 60% darbinieku ir bijuši spiesti atstāt uzņēmumu.
- 1993. un 1995. gads: attiecīgi tā ir pirmie lidojumi ar Falcon 2000 un Falcon 900EX.
- 1999: Svarīga datums, jo Dassault Aviation, specializējoties militārajā aviācijā, redz, kā ieņēmumi sasniedz 68% civilajā aviācijā.
Datoru ienākšana lidmašīnu Dassault izstrādē
- 2000: Serge Dassault pamet savu darbību kā izpilddirektors, viņam seko Charles Edelstenne.
- 2000 – 2015 : Tehnoloģiskā attīstība ar informaāciju ļauj ražotājam modelēt savus prototipus tieši virtuāli. Tas ļauj komandu vienlaicīgi strādāt, un tādējādi viss ir daudz efektīvāk un produktīvāk. Tieši šajā laikā (2005. gadā) tiek izstrādāts un nekavējoties jeb kad kļūst operatīvs Falcon 7X, trīsmotors, bez izmaiņām.
- 2013: Eric Trappier kļūst par jauno (un pašreizējo) Dassault Aviation izpilddirektoru.
- 2016: Dassault Falcon 8X veic savu pirmo lidojumu biznesa aviācijas tirgū. Kopā, Rafale, iznīcinātājs, tiek eksportēts un pārdots starptautiskajā tirgū. Gaisa uzbrukuma simbols. 36 Rafale tika nodoti un to nolaišana notiek Indijā tajā pašā gadā.
- 2021: Falcon 6X paceļas gaisā pirmo reizi (pēc projekta Falcon 5X atcelšanas). Šis gads ir arī iezīmēts ar iespaidīgu ieņēmumu skaitu 3,1 miljardi eiro, ko īpaši realizē ar daudziem Rafale pasūtījumiem. 2021. gada vidū Dassault Aviation prezentē Falcon 10X.
- 2025: Kā uzņēmums ir izziņojis, 2025. gadā ceram redzēt tirgū Falcon 10X.
Dassault Aviation publiskā parādīšanās
Francijas lidmašīnas no Dassault ir labi pazīstamas un jau ir piedalījušās daudzos publiskos pasākumos. Patiesībā, 14. jūlija parādēs, to gadu laikā ir bijušas:
- Dassault Mirage 2000
- Dassault Falcon 50
- Dassault Super-Etendard
- Dassault Rafale.
Katru gadu tās novēro, kad tās lidot no Champs Elysées loka uz Concorde laukumu. (Dažos gados, šī parāde varēja notikt arī no Invalides laukuma Parīzē uz Concorde laukumu, kā, piemēram, 1913. vai 1930. gadā).
Jūs to, iespējams, esat pamanījis, ka Dassault aviācijas grupā darbojas vairākās jomās un nozarēs. Tā ir gan aviācijas gan civilajā, gan militārajā nozarē, kā arī kosmosā.
Dassault Aviation kosmosa aktivitāte
Francijas uzņēmums veic gan kosmisko transportlīdzekļu radīšanu, gan arī pirotehnikas misijas. Trīs radītie kosmiskie transportlīdzekļi ir ar dažādiem mērķiem.
Vispirms viņi vēlas pētīt iespēju izveidot transportu, lai varētu palaist satelītu zemas orbītā. Tas, pateicoties gaisa palaišanai.
Citi aspekti, piemēram, aerodinamika un termodināmika, tiek pētīti uz jau esošām kosmosa kuģiem.
Attiecībā uz pirotehniku, Dassault Aviation ir īsts aviācijas aprīkojuma ražotājs. Tas ražo daudzas detaļas, kā arī sistēmas un ierīces, kas paredzētas lidmašīnām. Turklāt, pēc testēšanas fāzes šie radījumi tiek izmantoti, piemēram, satelītiem. Bet tie arī atrodas uz palaišanas palaišanas, piemēram, Vega vai Ariane, un pat uz palaišanas iekārtām ārpus Eiropas.
Dassault Aviation militārā aviācijas izstrāde
Rafale, divdzinēju iznīcinātājs
Apņēmies nacionālās aizsardzības programmu dēļ, ražotājs jau sen būvē savu emblematisko iznīcinātāju: Rafale Dassault.
Šis militārās aviācijas brīnums veica savu pirmo operatīvo lidojumu 1986. gadā. Izcila, šī militārā lidmašīna ir daudzpusīga un var veikt vairākas uzdevumus vienlaikus, ko var izdarīt viena lidojuma laikā. Tā spēj, piemēram, veikt Aizsardzības misijas, vienlaikus veicot gaisa izlūkošanu un virsmas uzbrukuma procedūras. Pilotam nav vietas kļūdīties. Tā ir gadījumā, kad viņi pacelās no kuģa, kuram ir ļoti kompakts stacionārās palete. Par laimi lidmašīna ir aprīkota ar katapultām.
Patiesā gaisa policija konfliktu gadījumā, Rafale apstiprina savu izdzīvošanas spēju un īpatnību jebkurā laikā. Tam ir, turklāt, pašizturēšanas rīki un bagātiga ieroču klāsts, kas ir būtiski riska zonās. Tas ir franču iznīcinātāju elites vidū.
Visbeidzot šīs militārās lidmašīnas sniegumu var novērtēt arī uz Rafale sasniegto supersonisko ātrumu. Ar maksimālo ātrumu 2223 km/h, tas ir Mach 1,8.
Dassault un tās militārās atbalsta misija
Tas ir uzdevums, kuru aviācijas ražotājs veic aizsardzības jomā. Proti, tas sniedz palīdzību vairāku aspektu jomā, vai tie ir loģistika vai tehnika.
To sekot attiecīgo rīcību veic apmēram 1000 militārajām lidmašīnām, kas darbojas Francijas gaisa spēkos, bet arī ārzemēs. Dassault apņemas atbalstīt lidmašīnas to apkalpošanas laikā, kas ir apmēram 40 gadi. Uzņēmums sniedz atbalstu dažādiem piegādātiem lidaparātiem, piemēram:
- Rafale
- Alpha Jets (Francijas Patruļas lidmašīnas)
- dažādi Mirage sērijas modeļi
Neuron programma
Francijas uzņēmums kopš 2006. gada vada Neuron programmu (nEUROn).
Šis ir eiropas projekts, kas paredz izveidot lidmašīnu bez pilota un apkalpes. Tās pamatmērķi ir galvenokārt jauninājumi un tehnoloģiskie izaicinājumi.
Šobrīd aviācijas ražotājs vēlas apstiprināt aviācijas tehnoloģiju kontroli un ieslēgšanu lidmašīnā, kurā nav neviena cilvēka.
Daudzi mērķi jau ir sasniegti demonstrācijas lidojumos. Starp citu, lidojošais ir spējīgs neatkarīgi novērtēt draudus gan uz zemes, gan gaisā, un arī noteikt, atrast utt.
Šis projekts attīstās laikam ejot un cenšas paplašināt savu tehnoloģisko jomu, lai šī autonomā lidmašīna būtu inovatīva.
Daudzuzdevumu Falcon
Tie tiek saukti par daudzu uzdevumu Falcon, jo tie var tikt prasīti gan militārām misijām, gan civiliem uzdevumiem. Šīm lidmašīnām ir ilgs lidmašīnu rādius.
Šajā kategorijā jūs atradīsit:
- Falcon-Marine
- Falcon 2000MRA
- Falcon 900MPA
Šiem gaisa kuģiem ir plašs korpuss. Iespējas dažādiem interjeriem un pielāgošanās visiem uzdevumiem ir optimālāki. Cikviena lidmašīna pielāgojas un veic dažādus uzdevumus, piemēram:
- uzraudzību
- militārā aprīkojuma kravu
- jūras intervences
- vilkšana
- sanitāro evakuācija
Dassault Aviation civilās aviācijas aktivitāte
Falcon ģimene
Kad dzirdat vārdu Falcon, tas, noteikti, attiecas uz ģimeni civilo lidmašīnu biznesa aviācijai. Jūs nepieņemsiet ne vienu komerclidmašīnu pie Dassault. Jau aptuveni piecdesmit gadu šī lidmašīnu ražošana atbilst daudziem kritērijiem un piedāvā plašu iespēju klāstu. Šī biznesa jetu ģimene ir arī starp lielākajiem līderiem plaša kabīnes privāto jetu jomā.
Daži galvenie skaitļi par Dassault Falcon:
Lielā Falcon ģimene paraksta gan kvalitātes, drošības garantijas, kuras reputāciju vairs nevajag apliecināt aviācijas tirgū. Šie daži skaitļi to pierāda:
- 2500: šis ir Falcon lidmašīnu skaits, kas šodien ir izmantošanā.
- 80: attiecas uz valstu skaitu pasaulē, kurām ir Falcon biznesa jets.
- 16 miljoni: tas ir lidmašīnu lidojumu stundu skaits, kas uzkrāts 2500 Falcon (informācijai, tas apmēram atbilst 8 mēnešiem neapstājoties pa īsāku laiku! )
Lai uzturētu šos aparātus, nekas nav labāks par Falcon Dassault pakalpojumiem, viena no svarīgākajām apkalpošanas vietām, kas atrodas Parīzē, Le Bourget. Nabadzība ir redzēt, cik tā ir jūsu acīs.
Dažādo Falcon kopīgās un priekšrocības
Falcon ģimene ir milzīgs priekšrocību apguve, nosakot, ka tā gūst labumu no iepriekšējo militāro lidmašīnu iegādēm, ko Dassault ražoja iepriekš.
Privātie datori ar augstu tehnoloģiju inovāciju līmeni
Jā, tas pārstāv būtiskas inovācijas jomā tehnoloģiju inovācijām. Šie uzlabojumi ir acīmredzami, it īpaši sistēmā, kas atrodas kabīnē, bet arī lidmašīnu aerodinamika vai kvalitātes uzlabošana lidojumā.
Dassault Falcon lidmašīnas izdala mazāk CO²
Turklāt, ņemot vērā CO2 emisiju samazināšanas problēmu, visi bizness jets Falcon apliecinātu izmantot vidēji 30 līdz 50% mazāk nekā to konkurentus. Dassault Falcon lidmašīnas tādējādi ir mazāk piesārņojošas (ar mazākām CO2 emisijām) biznesa aviācijas tirgū.
Falcon privātājām lidmašīnām ir atpazīstama dizaina un komforta iezīme
Papildus veiktspējai, tas ir arī estētikā, funkcionalitātē un dizainā, kas padara Falcon ievērojami izcelšanās. Tieši tā, šajās privātajās lidmašīnās kabīnes piedāvā atzīmējamu un izcilu komfortu.
Mēs uzskatām, ka Dassault Aviation regulāri pielāgojas un atjaunina savus interjerus, lai apmierinātu visprasīgākās prasības. Tas ir, piemēram, ar Falcon 8X, kura kabīne ir no jauna izstrādāta un pārveidota 5 gadus pēc tā pirmās izmantošanas.
Dassault Aviation uzņēmumu biznesa jetu flote
Mēs aicinām jūs izpētīt šajā rakstā papildu informāciju un tehniskos datus par Falcon ģimenes dažādajām lidmašīnām. Bet, šobrīd mēs piedāvājam jums iepazīties ar Dassault biznesa jetu floti.
Falcon 900LX :
Saskaņā ar Falcon 900, tas ir apstiprināts 2010. gadā. Ar autonomijas norādīšana virs tā priekšgājējiem, šī biznesa lidmašīna ir spējīga savienot Maskavu ar Ņujorku, vai arī Pekinu ar Parīzi.
Šis trīdviner, uzņem 6 pasažierus un nodrošina unikālu kabīnes komfortu.
Foto kredits: Dassault Aviation
Falcon 2000 (modeļi S un XLS) :
Pēc sertifikācijas 2013. gadā, šīs lidmašīnas ir daļa no “Super Midsize jets”.
Tās ir spējīgas uzņemt 8 līdz 12 pasažierus, un bez apstāšanās veikt lidojumus, piemēram, Parīze-Marrakeša. Tām ir lidmašīnas rādiuss aptuveni 6000 līdz 7000 km.
Foto kredits: Dassault Aviation
Falcon 7X :
Tā ieviesta 2005. gadā, šobrīd ir jau vairāk nekā 270 Falcon 7X lidmašīnas, kas ir izmantošanā. Ar īsu rādiusu, kas pārsniedz 11000 km, šī biznesa lidmašīna uzņem līdz 14 pasažieriem tālajos lidojumos.
Augstākas klases privātā lidmašīna, kas apvieno ātrumu un komfortu, viss domāts, lai jūs pavadītu patīkamā lidojumā.
Foto kredits: Dassault Aviation
Falcon 8X :
Ieviests 2016. gadā, tas ir iztēlots ar jaunu kabīni. Dassault Aviation apstiprina savu vēlmi pielāgoties, lai vislabāk atbilstu klientu cerībām. Falcon 8X var ceļot garajās distancēs līdz pat 12000 km. Izmantojiet ceļu no Parīzes uz Honkongu bez apstāšanās.
Foto kredīts: Dassault Falcon
Falcon 6X :
Fakultāte, kas pieder Falcon ģimenei, ienāca tirgū 2021. gadā ar savu pirmo lidojumu.
Tehnoloģiju priekšgalā, tā ir kļuvusi par ekskluzīvu atsauksmi par biznesa aviāciju. Tā piedāvā uzlabotas versijas, it īpaši attiecībā uz vadības ierīcēm. Jums būs pieejams ilgs attālums, pilnīgā komfortā, uz kuģa var uzņemt 16 cilvēku.
Foto kredīts: Dassault Aviation
Falcon 10X:
Tas ir izziņots, lai ierastos 2025. gadā. Falcon 10X sola vairāku jaunu sasniegumu. Tas ir visspējīgākais biznesa aviācijas kabīne, vai arī rādiuss ir aptuveni 14000 km, to šī privātā lidmašīna sasniegs dažu gadu laikā.
Foto kredīts: Dassault Aviation
Galvenie izaicinājumi un Dassault Falcon vērtības biznesa aviācijā
Ar vairāk nekā 17 000 privāto lidmašīnu ir liela nozīme sevi atklāt. Un, tas, ko Dassault dara, veidojot vērtības, kas saistītas ar biznesa aviāciju.
- Elastība: ceļojiet kur vēlaties, kad vēlaties! Biznesa aviācija ir pielāgota visām situācijām un ierobežojumiem.
- Laika ietaupījums: saskaņā ar pētījumiem, vidēji tas ir 2:30 laiks, kas iegūts ceļojot ar privātu lidmašīnu (salīdzinājumā ar komerciāliem reisiem). Šis laika ietaupījums dažreiz pat sasniedz 5 stundas. Pasaule, kurā laiks ir nauda, nevienam nav šaubu, ka biznesa aviācija ir risinājums. Dassault apņemas nodrošināt, lai šīs lidmašīnas būtu operatīvas īsā laikā.
- Optimizēta darba vide: kāpēc piedāvāt kabīnes, kas ir vēl vairāk modernākas, klusākas un savienotas? Jo tās dažreiz ir patiesi darba vietas. Rīkot tikšanos privātajā lidmašīnā? Tas ir pilnīgi iespējams. Laika optimizācija ir saistīta ar pasažieru optimizāciju un komfortu lidmašīnā. Tāpēc Dassault Aviation atjauno savus privāto lidmašīnu interjerus (kā Falcon 8X, kuru nesen atjaunojusi).
- Produktivitātes rīks: kā minēts augstāk, biznesa aviācijā laiks ir dārgs. Pateicoties visam, ko privātā lidmašīna piedāvā tehnoloģijas un komforta jomā, nav šaubu, ka koncentrēšanās un veiktspēja ir šeit.
Mēs AEROAFFAIRES darām visu iespējamo, lai izvēlētos jums atbilstošākā biznesa lidmašīnas. Ja vēlaties rezervēt savu privāto lidojumu privātajā lidmašīnā Dassault Aviation, lūdzu, sazinieties ar mums pa+33 (0) 1 44 09 91 82, vai aizpildiet mūsu tiešsaistes cenas pieprasījumu. Mūsu gaisa eksperti atbildēs uz jūsu pieprasījumu.“