NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Miljardieru cīņa kosmosa tūrisma jomā

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Kosmoss vienmēr ir bijis cilvēces aizraušanās avots. Par kosmosu, kas ieskauj mūsu planētu, joprojām ir daudz jautājumu. Šajā jomā ir panākts ievērojams progress. Patiešām, tie ir atstājuši savas pēdas 20. gadsimtā, īpaši Nīls Ārmstrongs, kurš 1966. gadā bija pirmais cilvēks, kas staigāja pa Mēnesi.

Šie atklājumi, kas parasti ir rezervēti astronautiem, paver jaunas durvis – ceļojumam uz jomu, kas joprojām ir salīdzinoši neskaidra.

Līdz ar sasniegumiem kosmosa nozarē ceļojumi kosmosā kļūst pieejami dažām pasaules bagātākajām personībām. Patiešām, daudzi no viņiem ir nolēmuši sevi pozicionēt šajā jomā, ar vēlmi ceļot kosmosā, lai uzzinātu vairāk par to, kas mūs ieskauj. Daži iet vēl tālāk un vēlas dalīties šajā unikālajā pieredzē ar privātpersonām.

Pat pašiem to neapzinoties, veidojas jauns tūrisma veids. Šīs ambīcijas noved pie sacensībām par kosmosa tūrisma attīstību. Īpaši spraigas sacensības notiek starp diviem vīriešiem – Džefu BEZOSU (Jeff BEZOS) un Ričardu BRANSONU (Richard BRANSON), kuri cīnās, lai noskaidrotu, kurš pirmais dosies uz kosmosu. Trešais vīrietis Elons Masks (Elon Musk), neraugoties uz dažām neveiksmēm, vēl nav teicis savu pēdējo vārdu.

Foto: Space X

Džefs BEZOS, Ričards BRANSONS un Elons MUSKS – trīs vīrieši un vēlme demokratizēt kosmosa tūrismu

Džefs BEZOSS guva panākumus, izdomājot un izveidojot uzņēmumu, ko mēs visi pazīstam: AMAZON: AMAZON. Uzņēmuma dibinātājs un galvenais akcionārs, līdz nesenam laikam viņš bija arī uzņēmuma priekšsēdētājs un izpilddirektors. Mūsdienās šis amerikānis ir pasaules bagātākais cilvēks, saskaņā ar slavenā žurnāla “Forbes” datiem, kura bagātība tiek lēsta vairāk nekā 200 miljardu dolāru apmērā.

Viņš 2000. gadā nodibināja jaunu uzņēmumu Blue Origin, kura mērķis bija demokratizēt piekļuvi kosmosam, veicinot tehnoloģisko attīstību. Viņš ir izstrādājis New Gleen – smago nesējraķeti, kuras pirmais lidojums paredzēts 2022. gadā.

Lai iegūtu vietu lidmašīnā, jums būs jāmaksā no 200000 līdz 300 000 ASV dolāru.

Foto kredīts @blueorigin

Ričards BRANSONS (Richard BRANSON) kļuva pazīstams ar savu britu zīmolu Virgin Group, kura daļa darbības ir saistīta ar aviokompānijām. Viņa uzņēmums ir ļāvis viņam iekļūt Forbes veidotajā pasaules bagātāko cilvēku Top 300 sarakstā.

Viņš 2004. gadā nodibināja Virgin Galactic – uzņēmumu, kura mērķis ir pārdot suborbitālos lidojumus. 2021. gada 11. jūlijā viņš kļūs par pirmo miljardieri, kas dosies uz kosmosa malu uz viņa uzņēmuma izveidotā lidaparāta VVS Unity klāja.

Lai izbaudītu dažas minūtes kosmosā, būs jāmaksā 200 000 dolāru.

Foto: @virgingalactic

Visbeidzot, arī Tesla priekšsēdētājs Elons Mūks (Elon MUSK) vēlas piedalīties kosmosa tūrisma attīstībā. Uzņēmuma vadītājs 2002. gadānodibināja uzņēmumuSpace X, kas ieguva līgumu ar NASA par kravu pārvadāšanu. Tomēr šķiet, ka šis miljardieris nedaudz atpaliek no citiem konkurentiem. Patiesībā viņam ir bijušas dažas problēmas ar kapsulas “Crew Dragon Demo-1” izstrādi.

Pēc tam, kad viņš aizkļuva uz pasaules bagātākā cilvēka pozīciju, apsteidzot Džefu BEZOSU, tagad viņš ir trešais bagātākais cilvēks pasaulē.

Biļetes uz “Crew Dragon Demo-1” maksās 250 000 ASV dolāru.

Foto: @spacex

Virgin Galactic un Blue Origin – divi uzņēmumi, kas plāno veikt pirmo lidojumu 2021. gada jūlijā

Ričards BRANSONS savu pirmo lidojumu veica tikai dažas dienas pirms Džefa BEZOSA. Mērķis bija gūt priekšstatu par to, ko šāda lidojuma laikā varētu piedzīvot nākamais pasažieris.

2021. gada 11. jūlijā brits beidzot pirmo reizi izbaudīja “vienreiz mūžā piedzīvoto”. Pulksten 16.41 pēc ASV laika Ričards BRANSONS kopā ar divu pilotu un trīs speciālistu komandu pacēlās no Spaceport America Ņūmeksikā. Lidojuma laikā viņi sasniedza atmosfēras robežu 80 kilometru augstumā, bet pēc tam pacēlās līdz 86 kilometriem. Piecdesmit minūšu ilgā lidojuma laikā komandai bija iespēja uz dažām minūtēm izjust bezsvara stāvokli.

Šis nebija miljardiera pirmais ceļojums kosmosā. Patiesībā viņam jau bija iespēja izbaudīt šo sajūtu 2000. gadā, atrodoties uz Krievijas raķetes klāja. Tomēr šī bija pirmā reize, kad cilvēks kosmosā bija ceļojis, izmantojot savu ierīci.

Foto: @richardbranson

9 dienas vēlāk, 20. jūlijā, amerikānis plāno veikt arī savu lidojumu ar raķeti, kas kristīta ar nosaukumu “New Shepard”. Amazon dibinātājs un viņa brālis piedalīsies ceļojumā, kura viens no mērķiem būs sasniegt 100 kilometru augstumu. Blue Origin ir arī ziņās, jo tā nosūtīs pasaulē jaunāko astronautu Olivjē DERMENU (Olivier DAERMEN), kurš ir tikai 18 gadus vecs.

Lai gan Ričards BRANSONS ir apsteidzis Džefu BEZOSU, abi vīrieši, šķiet, savā starpā nekonkurē. Patiešām, AMAZON radītājs apsveica savu kolēģi sociālajā tīklā Instagram.

Šajos divos lidojumos nav nekā nenozīmīga. Tie ir paātrinājuši konkurenci kosmosa tūrisma jomā.

Vēl vairāk, 15. jūlijā tika atklāts, ka Elons MUSK ir rezervējis vietu lidojumā ar Virgin Galactic. Šī rīcība akcentēja sāncensību šajā jomā, jo īpaši ar Džefu BEZOSU, kurš vēlējās kļūt par pirmo cilvēku, kas palaidīs savu raķeti. Rezultātā starp Ričardu BRANSONU un Elonu MUSKU izveidojās draudzība.

Kāda ir Francijas pozīcija kosmosa tūrisma jomā? Francijas uzņēmums Zephalto, kas piedāvā gaisa balonus, ar kuriem var pacelties stratosfērā, lauž ceļu no tradicionālā kosmosa tūrisma

Šis jaunais Francijas uzņēmums, kas dibināts 2012. gadā, kopš 2016. gada izstrādā balonu “Céleste”, kas spēj pacelties stratosfērā. Projekts jau ir ceļā uz attīstību. Jau ir veikti vairāki prototipi un testa lidojumi. Pirmajiem tūristu ceļojumiem būtu jāsāk darboties līdz 2024. gadam.

Būtiska atšķirība no citiem piedāvājumiem ir tā zemais oglekļa dioksīda emisiju apjoms. Balona darbībai tiek izmantota deggāze, kas tiek kombinēta ar saules enerģiju.

Foto: @Zephalto

Tomēr Zephalto nav vienīgais, kas vēlas sūtīt tūristus kosmosā, izmantojot gaisa balonus. ASV uzņēmums Space Perspective plāno veikt pirmos komerciālos lidojumus jau 2024. gadā.

Daži skaitļi, kas palīdzēs jums izprast kosmosa tūrisma nozīmi

Līdz 2022.gadam Virgin Galactic vēlas piedāvāt 400 lidojumu gadā, lai atklātu un attīstītu kosmosa tūrismu. Jau pārdotas vairāk nekā 600 biļetes vairāk nekā 60 dažādās valstīs. Taču nopirkt biļeti uz Visumu ir ļoti dārgi. Biļete maksā no 200 000 līdz 250 000 dolāru. Tiek apgalvots, ka vairāk nekā 50 000 cilvēku ir ieinteresēti atklāt kosmosu. Lai gan šāda cena nav pieejama visiem, daži cilvēki ir gatavi maksāt neprātīgas summas, lai iegūtu vietu lidmašīnā, piemēram, kāds vīrietis, kurš samaksāja 28 miljonus dolāru, lai 2021. gada 20. jūlija lidojumā pavadītu Džefu Bezosu.

Mūsu aviācijas eksperti ir jūsu rīcībā 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, lai nodrošinātu jūsu privāto lidojumu pa tālruni +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties un apmeklējiet devis en ligne, lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.