Ievads
Pateicoties mākslīgajam intelektam (AI), biznesa aviācija piedzīvo būtiskas pārmaiņas. Mākslīgais intelekts no jauna nosaka courtage aérien standartus – no lidojumu vadības un klientu pieredzes līdz izmaksu optimizācijai. Vadītāju asistentiem, uzņēmumu direktoriem un luksusa konsjeržu pakalpojumiem ir būtiska efektivitāte un ātrums. Mākslīgais intelekts tagad ļauj ātrāk rezervēt privāto lidmašīnu , optimizēt braucienus un samazināt izmaksas, vienlaikus garantējot vislabāko iespējamo pakalpojumu service personnalisé.
Šajā rakstā mēs pētām, kā mākslīgais intelekts ietekmē gaisa pārvadājumu starpniecību, ar konkrētiem piemēriem un uzņēmējdarbības gadījumiem ilustrējot tā graujošo potenciālu.
Mākslīgā intelekta izmantošana ceļojumu optimizēšanai un izmaksu samazināšanai
Maršrutu pārvaldības uzlabošana
Algoritmi var analizēt lidmašīnu pieejamību, conditions météorologiques un lidojumu ierobežojumus reāllaikā. Tas ļauj optimizēt maršrutus, lai samazinātu degvielas patēriņu un izvairītos no kavēšanās.
AEROAFFAIRES izmanto šo informāciju, lai klientiem ieteiktu optimizētus maršrutus, ņemot vērā valdošos vējus un efektīvākos gaisa ceļus. Apvienojumā ar mūsu zināšanām tas ne tikai samazina lidojumu laiku, bet arīuzlabo pasažieru ērtības.
Izmaksu samazināšana, izmantojot mašīnmācīšanos
Mašīnmācīšanās ļaujanalizēt vēsturiskos datus, lai pielāgotu cenas atbilstoši pieprasījumam un piedāvājumam. Prognozēšanas modeļi paredz augsta pieprasījuma periodus un koriģē tarifus, lai piedāvātu mūsu klientiem konkurētspējīgākas iespējas. Rezultāts? Rezervāciju skaita pieaugums par 15 % un klientu izmaksu samazinājums par 10 %.
Klientu pieredze un personalizācija ar mākslīgo intelektu
Tērzēšanas roboti un virtuālie asistenti
Lai gan mēs esam izvēlējušies arī turpmāk balstīties uz cilvēka kontaktu, tagad ir pieejami mākslīgā intelekta virtuālie asistenti, kas var atvieglot saziņu ar klientiem, lai pieprasītu cenu piedāvājumu vai veiktu steidzamu rezervāciju. Tie piedāvā pakalpojumus 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā un var apstrādāt vairākus pieprasījumus vienlaicīgi. Nākotnē ir iedomājams, ka mākslīgā intelekta tērzēšanas robots varētu uzreiz apstrādāt cenu piedāvājuma pieprasījumus, pamatojoties uz atjauninātu pieejamo lidmašīnu datubāzi, ietaupot mūsu asistentiem dārgo laiku, ko varētu veltīt, paredzot katru sīkumu, kas varētu uzlabot mūsu klientu lidojumu pieredzi.
Personalizēti pakalpojumi lidojuma laikā
Mākslīgais intelekts var analizēt pasažieru vēlmes, lai piedāvātu individuāli pielāgotu pieredzi: ēdienu izvēli, atmosfēru salonā, vēlamo lidojuma laiku. Ieteikumi tiek pielāgoti atbilstoši ceļotāju ieradumiem. Šī informācija ļauj mūsu palīgiem sagatavot jums piemērotu lidojumu.
Drošība un prognozējamā apkope
Gaisa kuģu apkalpes apmācība un pieņemšana darbā
Mākslīgais intelekts pārveido arī pilotu un gaisa kuģu apkalpes apmācību un pieņemšanu darbā. Uz mākslīgo intelektu balstīti lidojumu simulatori nodrošina reālistiskāku un aizraujošāku apmācību ar dinamiskiem scenārijiem, kas balstīti uz reālām situācijām. Mākslīgais intelekts tiek izmantots arī, lai analizētu pilotu sniegumu un noteiktu jomas, kurās nepieciešami uzlabojumi.
Runājot par personāla atlasi, mākslīgā intelekta rīki palīdz noteikt piemērotākos profilus privāto aviokompāniju īpašajām vajadzībām.
Anomāliju paredzēšana
AI palīdz novērst incidentus, analizējot miljoniem lidojumu datu ierakstu un atklājot anomālijas, pirms rodas problēma. Privātās aviokompānijas izmanto AI algoritmus, lai uzraudzītu dzinēju stāvokli un atklātu bojājumu pazīmes, pirms ir nepieciešama cilvēka iejaukšanās.
Tāds ir 2016. gadā Air-France KLM ieviestais prognozējošās tehniskās apkopes risinājums Prognos®, kas izmanto lidmašīnu sistēmu datus, lai uzlabotu tehniskās apkopes modeļus un procesus.
Mākslīgais intelekts un ilgtspējīga attīstība biznesa aviācijā
Oglekļa pēdas nospieduma samazināšana
Mākslīgais intelekts tiek izmantots visos klientu ceļojuma posmos, sākot no tērzēšanas robotu izmantošanas tiešsaistes palīdzības un rezervāciju veikšanai un beidzot ar reāllaika pilotāžas optimizāciju, izmantojot progresīvus algoritmus, lai samazinātu degvielas patēriņu un uzlabotu lidojumu energoefektivitāti.
Mākslīgo intelektu var izmantot arī, lai analizētu lidmašīnu noslogojuma faktorus un piedāvātu klientiem “tukšo posmu” lidojumus, tādējādi samazinot tukšo lidojumu skaitu.
Elektriskie un hibrīda lidaparāti
Mākslīgajam intelektam ir būtiska nozīme elektrisko un hibrīda lidaparātu attīstībā, optimizējot to enerģijas pārvaldību un uzlabojot to darbības rādiusu. Piemēram, Francijas uzņēmumsAura Aero izstrādāERA (Electric Regional Aircraft) – 19-vietīgu hibrīdelektrisku reģionālo lidmašīnu ar hibrīda dzinēju. ERA ir astoņi elektromotori, ko darbina akumulatori un turbogeneratori, un tā darbības rādiuss hibrīdā režīmā ir līdz 1666 km. Mākslīgā intelekta izmantošana enerģijas pārvaldības un prognozējamās tehniskās apkopes sistēmās palīdz ievērojami samazināt CO₂ emisijas un ekspluatācijas izmaksas.
Kādi ir izaicinājumi, integrējot mākslīgo intelektu biznesa aviācijā?
Mākslīgā intelekta ieviešana biznesa aviācijā rada vairākus izaicinājumus. To vidū ir kiberdrošība, jo automatizētu datu un sistēmu plašāka izmantošana var pakļaut uzņēmumus hakeru uzlaušanas riskiem. Turklāt mākslīgā intelekta integrācijai ir nepieciešami ievērojami tehnoloģiskie ieguldījumi, kas var palēnināt tā ieviešanu dažos nozares uzņēmumos. Visbeidzot, ir jāattīsta aviācijas regulējums, lai nodrošinātu regulējumu šo jauno tehnoloģiju izmantošanai, vienlaikus garantējot lidojumu drošību un atbilstību starptautiskajiem standartiem.
Secinājumi
Mākslīgais intelekts būtiski maina gaisa pārvadājumu starpniecību un biznesa aviāciju. Mākslīgais intelekts ir būtisks sabiedrotais nozares uzņēmumiem un profesionāļiem, sākot no izmaksu optimizācijas līdz klientu pieredzes uzlabošanai, neaizmirstot par drošību un ilgtspējīgu attīstību, lai gan cilvēciskais palīgs joprojām ir neaizstājams.
AEROAFFAIRES, mēs integrējam šīs tehnoloģijas, lai saviem klientiem piedāvātu vēl efektīvākus, pielāgotus un videi draudzīgākus risinājumus.