Lidojošie taksometri ir katra zinātniskās fantastikas fana sapnis. Gaisa transporta līdzeklis, kam nav nepieciešams skrejceļš, bet kas paceļas vertikāli. Savdabīgs auto ar propelleri, kas lido virs pilsētas, tās debesskrāpjiem un satiksmes sastrēgumiem. Daudziem šī inovācija ir utopisks sapnis, nevis kaut kas tuvā nākotnē.
Un tomēr aiz sabiedrības informētā skatiena pilsētu mobilitātes pasaule gatavojas pārmaiņām. Jaunuzņēmumi un lidaparātu ražotāji sacenšas, lai kļūtu par pirmo lidojošo taksometru, un meklē ideālas partnerības. Lielākās pilsētas paraksta līgumus un gatavo infrastruktūru, lai pielāgotos šīm jaunajām mašīnām. Jau ir paziņots datums un vieta: 2024. gada olimpiskās spēles Parīzē. Par šo ziņu laikrakstam “Le Parisien” paziņoja Francijas reģiona Île de France prezidente Valérie Pécresse. Île de France reģions cer, ka līdz 2030. gadam tiks piedāvāts pakalpojums.
Kā šie lidojošie taksometri palīdzēs biznesa ceļotājiem? Kas ir šo lidojošo taksometru ražotāji? Kāda nākotne sagaida pilsētu mobilitāti?
Šos jautājumus mēs risināsim, pateicoties mūsu aviācijas ekspertu informētajam viedoklim par šīm futūristiskajām mašīnām.
Biznesa aviācija drīzumā aizvedīs jūs līdz pat jūsu birojam
Kopumā izstrādātās lidmašīnas ir līdzīgas pēc tā, kā tās lido, nosēžas un paceļas. Šo mašīnu mērķis ir lidot nelielā augstumā (līdz 600 metriem). Tāpēc lidojošajam taksometram vajadzētu līdzināties lielam dronam ar elektrisko vertikālās pacelšanās un nolaišanās sistēmu (eVTOL). Tam ir centrālā kabīne ar pasažieru skaitu, kas atšķiras atkarībā no modeļa, un propelleri ap šo kabīni. Pateicoties šīm īpašībām, lidojošos taksometrus var izmantot lidojumiem pilsētu teritorijās.
Drīz būs iespējams ceļot uz Bourget ar ilgi gaidīto jaunāko lidmašīnu Falcon 6X. Jūsu lidojošais taksometrs gaida jūs uz lidlauka. Tad, netērējot ne mirkli, tas tikai 10 minūšu laikā aizvedīs jūs līdz La Défense biznesa rajonam.
Kas ir spēlētāji, kas attīsta lidojošos taksometrus?
Katrs ražotājs izmanto savus noslēpumus, lai izstrādātu lidaparātu. Pēc tam inženieri dara visu iespējamo, lai optimizētu lidaparātu attiecībā uz ātrumu, darbības rādiusu un pasažieru skaitu.
No visiem jaunuzņēmumiem, kas izceļas, mūsu uzmanību piesaistīja trīs. Vācijas uzņēmums Volocopter, Ķīnas uzņēmums EHang un amerikāņu uzņēmums Joby Aviation
-
Volocopter
Volocopter ir 2007. gadā dibināts Vācijas uzņēmums. Tā mērķis ir attīstīt VoloCity. Tas ir gaisa taksometrs, kas izstrādāts saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) drošības standartiem. VoloCity var pārvadāt divus pasažierus un viņu rokas bagāžu. šo taksometru pa gaisu nesīs 18 rotori, un to darbinās 9 litija jonu baterijas. Lidmašīna sasniegs ātrumu 135 km/h. Volocopter strādā arī pie šo lidojošo taksometru infrastruktūras – Voloports.

-
EHang
2014. gadā Ķīnā parādījās uzņēmums EHang, kas specializējas gaisa transporta pārvadājumos pa pilsētu. Viņi izveidoja divus dažādus gaisa taksometru modeļus. Ehang 184 un Ehang 216. Šie divi lidojošie taksometri ir bezpilota. Pirmajam modelim bija viena sēdvieta, un to darbināja 8 rotori. Otrais modelis ir daudz vērienīgāks – divvietīgs, ko darbina 16 lāpstiņas un baterijas. Galu galā 216 mērķis ir sasniegt 130 km/h un 16 km darbības rādiusu. EHang sadarbojas ar Austrijas ražotāju FACC AG, lai lidaparātu izgatavotu atbilstoši Eiropas standartiem.

-
Joby Aviation
Joby Aviation ir amerikāņu uzņēmums, kas dibināts 2009. gadā. Tas atšķiras no iepriekšējiem diviem uzņēmumiem ar to, ka tam ir vērienīgāks projekts. Tā mērķis ir radīt lidmašīnu ar 240 km darbības rādiusu un maksimālo ātrumu 320 km/h. Joby lidmašīnā varētu lidot 4 pasažieri. Šādā veidā amerikāņu uzņēmums atšķiras no saviem konkurentiem, jo tā mērķis nav tikai pilsētas transports. Lidmašīnu darbina ar baterijām.
Joby ir iegādājies arī UberElevation, VTC eksperta meitasuzņēmumu, kas attīsta aviosabiedrību. Šī iegāde ļaus uzņēmumam attīstīt platformu, kas ļaus cilvēkiem vieglāk sazināties vienam ar otru.

Līdztekus jaunuzņēmumiem arī lielas grupas investē līdzekļus pavisam jaunā gaisa taksometru nozarē. To vidū ir Airbus un Hyunadai, kas cieši sadarbojas ar Uber.
-
Airbus
Francijas gaisa kuģu ražotājs izstrādā gaisa taksometru, kas līdzinās Volocopter un EHang koncepcijām. CityAirbus ir lidojošs taksometrs ar 4 pasažieru salonu. Tomēr tā darbības rādiuss ir tikai 15 minūtes ar ātrumu 190 km/h.

-
Hyundai un Uber
Gan Hyundai, gan Uber strādā pie lidojošo taksometru projekta. No vienas puses, Hyundai ir ražotājs. No otras puses, ar Uber, kas ir labi informēts par patērētājiem nepieciešamo milzīgo loģistiku. Šī partnerība ir daudzsološa, un Hyundai mērķis ir radīt 4vietīgu, 100 % elektrisku transportlīdzekli, kas spēj attīstīt ātrumu līdz 289 km/h. Partnerības mērķis ir līdz 2023. gadam industrializēt transportlīdzekli ar tā Skyport struktūru.

Mērķis: lidojoši taksometri Parīzē 2024. gada olimpiskajās spēlēs
Parīzes pilsēta cer palielināt 2024. gada olimpisko spēļu atpazīstamību, jo īpaši pateicoties lidojošiem taksometriem. Tika izsludināts konkurss, lai apkopotu dažādu kategoriju uzņēmumu komandu. Konkursa uzaicinājums attiecās uz šādām kategorijām. Transportlīdzekļi, operācijas, infrastruktūra, gaisa telpas integrācija un pieņemamība. Kā paskaidrots šajā RATP paziņojumā presei. Šos uzņēmumus pārvalda jauna nozare, kas izveidota šim gadījumam: “Pilsētas gaisa mobilitāte”.
Mērķis ir divējāds – gan pilsētai, gan uzņēmumiem, kas izvēlēti šim jaunajam projekta veidam. Olimpiskās spēles ir notikums, kas nodrošina atpazīstamību visā pasaulē. Izvēlētie uzņēmumi varēs parādīt savus produktus un pakalpojumus pasaulei. Parīzes pilsēta, izveidojot šāda veida infrastruktūru, apliecinātu savu pasaules līdera pozīciju.
Lai nodrošinātu projekta ilgtermiņa nākotni, ir iesaistītas šādas iestādes: Francijas Civilās aviācijas pārvalde (DGAC), Parīzes lidostas (ADP), RATP un Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA). Šie dalībnieki ir pārliecināti, ka tiem ir jāsadarbojas, lai ilgtermiņā piedāvātu efektīvu un drošu modeli.
Attiecībā uz transportlīdzekļiem galvenais izvēlētais dalībnieks ir Vācijas uzņēmums Volocopter, kas jau ir veicis lidojumus ar savu lidaparātu Helsinkos un Dubaijā. Airbus un tā lidojošie taksometri arī ir iesaistīti šajā procesā. Tātad runa ir par Eiropas projektu. Kā ziņo France 3, izraudzītā Ile-de-France izmēģinājumu teritorija ir Pontuāzas lidlauks. Ile-de-France reģiona mērķis ir nodrošināt savienojumu starp olimpisko ciematu Saint-Denis un Roissy Charles de Gaulle lidostu. Pateicoties lidojošajiem taksometriem, sportisti varēs nokļūt Sen-Denī 10 līdz 15 minūšu laikā, maksājot 70 euro.
Kad lidojošie taksometri būs pieejami plašai sabiedrībai?
Ir izveidots “Pilsētas gaisa mobilitātes” sektors, kura galvenais mērķis ir piedāvāt šos pakalpojumus plašai sabiedrībai. RATP plāno šo pakalpojumu piedāvāt tirgū līdz 2030. gadam. Galvenie mērķi ir darījumu ceļotāji. Pakalpojums galvenokārt nodrošinās savienojumus no lidostām uz tādiem biznesa rajoniem kā La Défense.
Kas attiecas uz plašāku sabiedrību, Catherine Guillouard (RATP prezidente) norāda, ka “lidojošo taksometru mērķis nav aizstāt RER, bet gan piedāvāt papildpakalpojumu “.

Tāpēc mobilitāte pilsētās piedzīvos revolūciju. Kā norāda Franks Margains (aģentūras “Choose Paris Region” prezidents), Francija vēlas kļūt par nozīmīgu spēlētāju šajās inovācijās.
“Šā uzaicinājuma izteikt ieinteresētību, kas tika īstenots kopā ar ADP Group un RATP Group, panākumi apliecina Parīzes reģiona starptautisko pievilcību un mūsu reģiona nozīmi nākotnes rūpniecības nozaru attīstībā.
Gaisa mobilitāte pilsētās saskaras ar daudzām problēmām tiesību aktu, integrācijas un infrastruktūras jomā.
Vai 2030. gadā galvaspilsētā uz RER staciju jumtiem uzziedēs altiports, kā apgalvo RATP? Mēs zinām tikai to, ka šajā jaunajā nozarē ir daudz pārsteigumu! Turpinājums..
While we await the arrival of these flying taxis, our aviation experts are at your service 24/7 for your private flight on +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties un apmeklējiet mūsu tīmekļa vietni devis en ligne, lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.