Parasti biznesa reaktīvais lidaparāts var nolaisties uz platiem skrejceļiem un noslogotās lidostās.
Tomēr reti gadās redzēt privātu reaktīvo lidmašīnu Phenom 300 vai Falcon 7X privātā reaktīvā lidmašīna nosēžas lielās starptautiskās lidostās, piemēram, Londonas Hītrovas lidostā vai Paris Charles De Gaulle. Tas ir tāpēc, ka lielākā daļa biznesa reaktīvo lidmašīnu izmanto lidostas, kas paredzētas biznesa aviācijai. Piemēram, Paris Le Bourget, kas ir viena no lielākajām Eiropā. Francija ir viena no valstīm, kurā ir visvairāk mazu lidostu, kas ļauj privāto reaktīvo lidmašīnu ceļotājiem nokļūt pēc iespējas tuvāk galamērķim. Francijā ir vairāk nekā 400 lidostu un lidlauku, no kuriem 80 ir muitas infrastruktūra. Tomēr ne visas privātās lidmašīnas var lidot uz visiem galamērķiem. Īpaši tādās lidostās kā Courchevel. Vai arī tajos, kur ir sarežģītas pieejas, piemēram, St Tropez, pat ja tie ir viena tipa gaisa kuģi.
Kādi ir parametri, lai piekļūtu lidostai vai ne? Kāpēc viena privātā lidmašīna var nolaisties Kurševelā, bet cita ne, jo īpaši, ja tā ir viena tipa lidmašīna? Kādas priekšrocības ir mazākām lidostām vai lidostām, kas paredzētas biznesa aviācijai, un pēc kādiem kritērijiem tās tiek izvēlētas? Un kādi ir starptautisko lidostu trūkumi biznesa aviācijai?
Saraksts ir garš, un šeit ir dažas lietas, kas jāņem vērā:
- skrejceļa garums un tā segums (betona, zāles vai cits)
- skrejceļa izturība
- gaisa kuģu glābšanas un ugunsdzēsības dienestu (ARFF) līmenis
- darba laiks un iespējamais pagarinājums
- muitas klātbūtne (PAF robežpolicija)
- Parafīna stacijas klātbūtne
- Vai ir vai nav pieejams atledošanas aprīkojums vai kravas automašīnas
Jānošķir arī sabiedriskā pasažieru transporta lidojumi (komerciālie lidojumi) un privātā transporta lidojumi ar privāto īpašnieku lidmašīnām, kurām nav vienādu prasību attiecībā uz nolaišanās un pacelšanās veiktspēju. Piemēram, lidmašīna Falcon 7X īpašnieka reaktīvais lidaparāts varēs nosēsties uz la Mole St Tropez skrejceļa, savukārt sabiedriskajā pasažieru transportā atļauts nosēsties tikai PC12 turbopropelleru lidmašīnai.
Visbeidzot, piemēram, London City, Bolzano vai Gstaad, privātā gaisa kuģa kvalifikācijai un veiktspējai jābūt apstiprinātai no ražotāja, un, protams, pilotiem jābūt ar jaunāko kvalifikāciju šīm specifiskajām pieejām.
Šajā rakstā mūsu aviācijas eksperti skaidro, kā izvēlēties piemērotu lidostu savam biznesa lidmašīnas ceļojumam.
Kādas ir biznesa aviācijai paredzētas lidostas priekšrocības?
Privātajām lidmašīnām paredzētu lidostu priekšrocības
Biznesa lidostas ir veidotas tā, lai atbilstu biznesa reaktīvo lidmašīnu lietotāju prasībām. Tās tiek apmeklētas galvenokārt elastīguma, miera un komforta dēļ. Tādas lidostas kā Paris Le Bourget, Londres Luton, Vienne-Schwechat, Rome Ciampino vai Milan Linate piedāvā ekskluzīvu piekļuvi privātiem lidojumiem:

- Viegla piekļuve, bieži netālu no pilsētas centra
Francijā ir vairāk nekā 400 lidostu, un tās ir viegli pieejamas no jebkuras Francijas pilsētas. Turklāt to daudz mazākais izmērs nozīmē, ka šīs lidostas ir daudz tuvāk pilsētām nekā lielās lidostas. No privātās lidostas var pacelties 15 minūšu laikā pēc ielidošanas.
Salīdzinājumam: Roissy Charles de Gaulle lidostas kopējā platība ir 33 km2. Savukārt le Bourget, Parīzes biznesa lidostas platība ir tikai 5,5 km2.
To daudz mazāka platība nozīmē arī to, ka iekāpšana lidostā ir daudz ātrāka, tiklīdz jūs ierodaties lidostā.
- Privātie termināļi gaidošajiem pasažieriem ar FBO (Fiksētās bāzes operatori)
FBO ir privāti termināļi, kas paredzēti biznesa aviācijai. Šādi termināļi galvenokārt atrodas īpaši šim nolūkam paredzētās lidostās. Kad ierodaties lidostā, kurā regulāri apkalpo privātās lidmašīnas, jūs dodaties uzreiz uz FBO. Tiklīdz ieradīsieties, par jums un jūsu bagāžu parūpēsies apkalpojošais personāls.
Šajos termināļos notiek pirmslidojuma muitas pārbaudes. Šajos termināļos pasažierus uzņem diskrēti un ekskluzīvi. Tas ļauj veikt ātras pārbaudes, kuru laikā netiek zaudēta ne minūte.
Ja ieradīsieties agrāk, privātajos termināļos ir VIP zāles, kas piedāvā plašu pakalpojumu klāstu. Pieejamas arī sanāksmju telpas.
Vēlaties uzzināt vairāk? Mēs iesakām cet article, kas nodarbojas ar FBO.

- Pacelšanās un nolaišanās ar laika nišām tikai biznesa lidmašīnām
Attiecībā uz pacelšanos un nosēšanos lidlauki ir lieliski aprīkoti, lai apkalpotu privātos reaktīvos lidaparātus. Tas nozīmē, ka šos lidojuma posmus var veikt vislabākajos iespējamajos apstākļos un pēc iespējas ātrāk.
Mazo lidlauku un lidlauku ierobežojumi
No otras puses, ir svarīgi arī zināt, ka ne visas mazās lidostas spēj uzņemt visus privātos lidaparātus. Pastāv daudzi atlases kritēriji, lai izvēlētos piemērotu lidostu savam ceļojumam.
- Tehniskie rādītāji un sabiedriskā pasažieru transporta ierobežojumi
Dažiem lidlaukiem ir īpašas tehniskās prasības, kas nosaka, kuri piloti un gaisa kuģi var tiem piekļūt.
Tās ietver skrejceļa garumu un laikapstākļus. Faktiski tiem var piekļūt tikai daži gaisa kuģi, piemēram, turbopropelleri. Piemēram, Saint Tropez lidosta, kuras skrejceļa skrejceļš ir īss – 1100 metru garš. Tas nozīmē, ka to var izmantot tikai tādi gaisa kuģi kā, piem Pilatus PC12 tur var nolaisties ar sabiedrisko transportu. Lai uzzinātu vairāk, skatiet Transport Public de passagers et Transport de vol propriétaire atšķirības.
Problēmas var būt arī ar skrejceļa segumu. Daži skrejceļi ir tikai ar zāli. Neuztraucieties, ir pieejamas lidmašīnas, kas var pielāgoties šiem skrejceļiem.Pilatus PC24 vai P68 no Vulcanair.
Visbeidzot, ir daži altiports (lidlauki lielos augstumos), piemēram, Kuršvela, kuriem, kā zināms, ir grūti piekļūt. Tikai daži lidaparāti tur var nolaisties, jo skrejceļš ir stāvs un īss (500 m). Šajās lidostās var nolaisties ļoti maz lidmašīnu. L’AVIATOR TP 600 var nolaisties, piemēram, Courchevel.
Turklāt laikapstākļu dēļ pilotiem var būt nepieciešama kvalifikācija saskaņā ar vizuālo lidojumu noteikumiem (VFR). Patiešām, ja laika apstākļi ir kaprīzi, lidot un jo īpaši nolaisties, izmantojot instrumentus (IFR), nav iespējams. Izmantojot apdrošināšanas brokera pakalpojumus, viņi pārbaudīs šos kritērijus pilotiem un lidmašīnām.

- Administratīvie un muitas ierobežojumi
Francijā ne visiem lidlaukiem ir nepieciešamās atļaujas, lai izceļotu no Šengenas zonas. Tikai lidlauki ar robežšķērsošanas punktiem (PPF) ir pilnvaroti veikt lidojumus, kas paredzēti izceļošanai no Šengenas zonas. Francijā ir 72 lidostas ar PPF. Kad jūs rezervējat lidojumu un norādāt mums savu galamērķi, mēs izlemsim, vai atļaut jums pacelties no lidostas ar robežšķērsošanas punktu. Lidojumiem 26 Šengenas zonas valstīs pasažierus var uzņemt visās Francijas lidostās.
Tad, kā sertificētam sabiedriskā transporta lidojumam, atkarībā no pasažieru skaita un lidmašīnas ir noteikti drošības priekšnoteikumi. Jo īpaši lidostā jābūt noteiktam cilvēku skaitam. Šī fiziskā un cilvēku klātbūtne ir atkarīga no gaisa kuģa klasifikācijas līmeņa. Gaisa kuģa līmenis ir atkarīgs no tā izmēra un korpusa. Ja nosēžas 5. līmeņa gaisa kuģis, tad uz vietas jābūt 5. līmeņa aizsardzības sistēmai. Ja nav paredzētā aizsardzības līmeņa, tad privātais lidaparāts šajā lidostā nedrīkst nolaisties.
Visbeidzot, dažas lidostas ir atvērtas tikai dienas laikā, un tām nav atļauts uzņemt pasažierus naktī. Arī šajā gadījumā mūsu aviācijas eksperti ieteiks tikai tās lidostas, kas jums ir piemērotas.
Vai privātā lidmašīna var ielidot starptautiskā lidostā?
Atbilde ir “jā”, privāta reaktīvā lidmašīna var ielidot starptautiskā lidostā. Tomēr reti gadās redzēt privātu reaktīvo lidmašīnu Citation Mustang nolaižas Londonas Hītrovas lidostā. Tāpēc šeit ir aprakstīts, kā notiek privātas lidmašīnas lidojums no komerciālās lidostas. Jūs varēsiet redzēt atšķirības starp starptautisko lidostu un lidostu, kas paredzēta privātai aviācijai. Jūs arī sapratīsiet, kāpēc ir vēlams pacelties no lidlauka ar privāto lidmašīnu.

Ātrās piekļuves trūkums
Starptautiskās lidostas ir ļoti noslogotas vietas. Lai tur nokļūtu ar automašīnu, vislabāk ir ierasties agri. Uz ceļiem bieži vien ir daudz cilvēku, jo ir daudz ceļotāju, kas var izraisīt kavēšanos. Laiku, ko privāto lidmašīnu pasažieri nevar atļauties zaudēt. Turklāt lidostas lielums nozīmē, ka tiek zaudēts laiks. Lai nokļūtu vajadzīgajā terminālī, vispirms ir jāatrod ceļš cauri pūļiem. Visbeidzot, lielais pasažieru skaits, kas izmanto šīs lidostas, nav veselības drošības garantija. Savukārt mazākās lidostās tiek pastiprināti ieteicamie veselības aizsardzības protokoli.
Apgrūtinošas administratīvās procedūras
Ceļojot ar lidmašīnu, ir jāiziet administratīvās pārbaudes, ko veic vietējā muita. Parastā lidostā šīs pārbaudes var būt ilgas un pat garlaicīgas. Pirms nokļūšanas termināļos starp jums un kontrolēm var veidoties garas rindas. Tomēr, ja ceļojat caur nelielu lidostu, šīs pārbaudes ir ātrākas, tāpēc varat būt droši, ka iekāpšana lidmašīnā notiks pēc iespējas ātrāk. Ierodoties lidostā, robežkontrole arī ir ātrāka un mazāk ierobežojoša lidostā, kas paredzēta biznesa lidojumiem.
Komerciālo aviokompāniju lidojumi ir prioritāri
Ja esat kādreiz lidojis ar komerciālo aviokompāniju, tad zināt, ka no iekāpšanas līdz pacelšanās brīdim var nākties ilgi gaidīt. Privātajam reaktīvajam lidaparātam nekad nebūs prioritātes salīdzinājumā ar komerciālo lidmašīnu. Tādā lidostā kā Roissy Charles de Gaulle Parīzē, kur katru dienu, izņemot veselības krīzes situācijas, paceļas 1300 lidmašīnu, gaidīšana uz pacelšanos var būt ilga. Ņemot vērā, ka lielākā daļa privāto reisu ar reaktīvo lidmašīnu ilgst no vienas līdz trim stundām, katra minūte ir dārga. Īpaši, ja pie tā pieskaita cenas faktoru: privātās lidmašīnas īre tiek maksāta par stundu.
Informācijai, biznesa lidostā, piemēram, Le Bourget Parīzē, dienā tiek veikti 150 lidojumi. Tas ir desmit reižu mazāk nekā starptautiskajā lidostā. Pateicoties šim mazākajam lidojumu skaitam, pacelšanās no lidostas ir ļoti ātra.
Privātās lidmašīnas nolaišanās process lielākajā starptautiskajā lidostā nav labvēlīgs
- Nosēšanās
Kad privātajam reaktīvajam lidaparātam ir jānolaižas uz starptautiskās lidostas asfalta, tam ir jāpielāgojas tam, kā nolaižas lidmašīnas. Tas jādara, lai netraucētu vadības torņa, kas organizē ielidošanu, nosēšanās plānus.
Parasti, lai gan abu veidu lidmašīnas ir vienlīdz ātras, privātais reaktīvais lidaparāts nosēžas lēnāk nekā aviolaineris. Tāpēc, lai pielāgotos starptautiskās lidostas organizācijai, privātajiem reaktīvajiem lidaparātiem ir jānolaižas ātrāk nekā tiem paredzētajā lidostā.
Šāds ātruma palielinājums mazam lidaparātam nozīmē, ka, pirmkārt, pilotam ir lielāka pieredze. Otrkārt, lielāks nolaišanās ātrums privātai lidmašīnai rada neērtības, kas mazina komfortu, kāds nepieciešams šajos lidaparātos.
- Ielidošana uz skrejceļa
Nokāpšana uz skrejceļa vēl nav beigusies. Uz zemes privātajam reaktīvajam lidaparātam pēc iespējas ātrāk jāatbrīvojas no skrejceļa. Riskējot palaist garām nosēšanās vietu nākamajam lidaparātam. Tāpēc privātajai lidmašīnai uz zemes atkal jāpaātrina, lai nokļūtu savā sēdvietā. Arī šādā gadījumā ātruma palielināšanās uz zemes rada nevēlamu komforta samazināšanos. Turklāt starptautiskās lidostas ir milzīgas, tāpēc, lai nokļūtu savā sēdvietā, ir jāmeklē ceļš. Ir zināms, ka privāto lidmašīnu piloti, kuri nav pieraduši pie šādām lidostām, ir pazaudējuši ceļu starp visām lidmašīnām.
Šis laiks, kas pavadīts skrejceļu labirintā, var radīt kavēšanos biznesa lidmašīnu pasažieriem.
Visbeidzot, lidostā, kas paredzēta privātajām lidmašīnām, ar mazāku struktūru, ņemot vērā lidmašīnu mērogu. Biznesa lidmašīnas netērē laiku uz skrejceļiem.
- Gaisa kuģu stāvvieta un apkope
Kad nosēšanās posms ir beidzies, gaisa kuģis ir jānovieto stāvvietā. Lielākajā daļā lielo lidostu nav privātiem lidaparātiem piemērotu stāvvietu. Tāpēc privātais reaktīvais lidaparāts nonāk angārā tālu no termināliem, tālu no vietas, kur atradīsies nākamie pasažieri.
Turklāt, lai nodrošinātu lidmašīnas nevainojamu apkopi, ir jāieved noteikti instrumenti. Šis papildus pavadītais laiks, iespējams, ir par vienu lidojumu mazāk, ko varētu nodrošināt biznesa reaktīvā lidmašīna.
Visbeidzot, starptautiskajā lidostā privāto reaktīvo lidmašīnu stāvvietas izmaksas ir augstākas nekā aviosabiedrību lidmašīnām. Šīs papildu izmaksas sedz gaisa kuģa nomnieks. Tāpēc AEROAFFAIRES mēs vienmēr iesakām lidot no mazākas lidostas. Jūs ietaupīsiet laiku, gūsiet lielāku komfortu un varēsiet izmantot konkurētspējīgākas lidojumu cenas.
Biznesa vai starptautiskā lidosta privātajai lidmašīnai, ko jums izvēlēties?
Ja jums ir īpašas prasības vai ja vēlaties ceļot ar privāto lidmašīnu no starptautiskās lidostas, tas, protams, ir iespējams. Tomēr mazā lidostā apstākļi nav tādi paši.
No otras puses, pat starptautiskajā lidostā ir iespējams piesaistīt operatīvo aģentu. Viņš parūpēsies par visu līdz brīdim, kad jūs iekāpsiet savā privātajā lidmašīnā.
Vai vēlaties uzzināt vairāk?
Nevilcinieties un apmeklējiet mūsu devis en ligne lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam 2 stundu laikā, vai sazinieties ar mums pa tālruni +33 (0) 1 44 09 91 82.