Lai gan lielākā daļa komerciālo lidmašīnu ir nokrāsotas krāsās, kas atspoguļo un reprezentē uzņēmumu, kas tās ekspluatē, lielākā daļa privāto lidmašīnu ir baltas vai ar baltu pamatni.
Patiesībā tas ir ne tikai balts, bet arī Matterhorn White, kas ir īpašs baltā toņa tonis, kurš norāda uz virsotni Alpos. Šī krāsa ir ļoti populāra aviācijas pasaulē.
Komerciālās aviācijas pirmsākumos aviokompānijas izvēlējās lidmašīnas hroma vai metāla krāsā. Tomēr šādas krāsas lidmašīnas ļoti ātri aptraipījās ar netīrumiem. Aviokompānijām šīs lidmašīnas bija ļoti regulāri jātīra, lai neradītu sliktu iespaidu uz klientiem. Šā iemesla dēļ aviosabiedrības nolēma izvēlēties baltu krāsu. Bet kādi ir šīs izvēles iemesli?

-
Drošības izvēle
Krāsu izvēlas tieši aviosabiedrība. Tehnisku un finansiālu iemeslu dēļ aviosabiedrība parasti izvēlas Matterhornbalto krāsu. Pirmais iemesls ir tas, ka balta krāsa vislabāk atstaro gaismu, tāpēc lidmašīna mazāk sasilst. Jo tumšāka krāsa, jo vairāk tā absorbē siltumu un sasilda lidmašīnu. Piemēram, melna lidmašīna patērē vairāk enerģijas, lai atdzistu, kas palielina degvielas patēriņu un aviosabiedrības lidojuma izmaksas.
Turklāt baltas lidmašīnas ir viegli pamanāmas naktī gaisā: tāpēc militārajām lidmašīnām ir tumšākas krāsas, piemēram, pelēka vai zaļa.

Drošības apsvērumu dēļ gaisa kuģi tiek regulāri pārbaudīti un analizēti. Gaisa kuģa baltā krāsa ļauj vieglāk pamanīt un konstatēt jebkādas anomālijas vai bojājumus , piemēram, plaisas, iespiedumus, bojājumus vai eļļas noplūdes uz gaisa kuģa, tādējādi atvieglojot tehniskās apkopes personāla darbu uz zemes. Patiesībā pelēks vai melns gaisa kuģis varētu maskēt šos strukturālos defektus un apgrūtināt to analīzi, kas dažos gadījumos varētu būt ļoti bīstami.
-
Balts kā reklāmas līdzeklis
Dažas aviosabiedrības vai to īpašnieki izmanto debesis kā mārketinga līdzekli, lai reklamētu uzņēmumu vai produktu. Piemēram, TUIfly ir slavena ar krāsainiem reklāmas motīviem, kas atspoguļo Haribo zīmolu uz tās lidmašīnām.

Daži uzņēmumi pievērš uzmanību lidmašīnas fuzelāžas detaļām, lai atšķirtu savu lidmašīnu no konkurentiem un palielinātu tās atpazīstamību: piemēram, lidmašīnu ražotājs Honda izmanto diezgan spilgtas krāsas, piemēram, sarkanu un dzeltenu, lai atšķirtu savu Hondajet no citiem vieglajiem privātajiem lidaparātiem.

-
Baltā krāsa palielina nomas vērtību
Baltas lidmašīnas tiek pārdotas labāk nekā krāsainas, jo tas ļauj jaunajiem īpašniekiem lidmašīnu personalizēt pēc saviem ieskatiem, piemēram, nemaksājot veselu bagātību par lidmašīnas pilnīgu pārkrāsošanu. Patiesībā baltā krāsa ir viens no kritērijiem, ko ņem vērā pircēji, kuri vēlas ietaupīt uz uzturēšanas izmaksām. Tas pats attiecas arī uz čartera lidmašīnām: balti nokrāsota lidmašīna ir diskrētāka, un tāpēc tā ir izdevīgāka čartera vajadzībām nekā lidmašīna, kas pilnībā nokrāsota spilgtās krāsās. Turklāt pētījumi liecina, ka baltā krāsa pasažierus tradicionāli nomierina.
-
Balta krāsa – ekonomisks risinājums
Baltā krāsa, atšķirībā no krāsainās krāsas, mazāk izbalē. Gaisa kuģi ikdienā ir pakļauti spēcīgiem vējiem, sniega, temperatūras maiņām un lietum. Šie intensīvie atmosfēras un meteoroloģiskie apstākļi var sabojāt gaisa kuģa krāsojumu.
Tāpēc baltas krāsas lidmašīnas ir jāpārkrāso tikai reizi četros gados, atšķirībā no krāsainām lidmašīnām, kas jāpārkrāso vidēji reizi divos gados. Turklāt, lai pārkrāsotu lidmašīnu, ir nepieciešami vidēji simts litri krāsas: tiek uzskatīts, ka visa lidaparāta pārkrāsošanas budžets ir no 200 000 līdz 400 000 ASV dolāru lidmašīnai, kas ir ievērojams ietaupījums balto lidmašīnuīpašniekiem , īpaši ņemot vērā, ka baltā krāsa ir lētākā krāsa tirgū.
Vai vēlaties noīrēt privātu lidmašīnu? Mūsu aviācijas eksperti AEROAFFAIRES ir jūsu rīcībā 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, lai nodrošinātu jūsu privāto lidojumu pa tālruni+33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties apmeklēt mūsu devis en ligne lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.