NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Piedāvājuma pieprasījums
Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Kāpēc lidojot turbulence nav tik nopietna problēma?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

“Lūdzu, piesprādzējieties drošības jostām, mēs lidosim cauri turbulencei.” Iespējams, jūs jau esat dzirdējuši šo kapteiņa paziņojumu lidojuma laikā. Šim paziņojumam parasti seko daži grūdieni vai sajūta, ka pēc “gaisa kabatas” iekrītat tukšumā… Bet vai jūs zināt, kāda ir turbulences izcelsme? Dažiem cilvēkiem turbulence dažkārt var šķist kā pasaules gals, taču statistiski nav reģistrēta neviena lidmašīnas katastrofa, ko izraisījusi turbulence. Lūk, kāpēc nevajadzētu baidīties no turbulences:

Šajā rakstā mēs izskaidrosim, kas tās patiesībā ir, kāpēc tās notiek un, galvenais, kāpēc tām nevajadzētu jūs uztraukt.

kas ir turbulence?

Atmosfēras turbulence ir īslaicīgi traucējumi lidmašīnas trajektorijā lidojuma laikā.

Citiem vārdiem sakot, tā ir vēja virziena un intensitātes svārstības, kas traucē lidmašīnas stabilitāti.

Tas izraisa vertikālus vai horizontālus paātrinājumus, kuru rezultātā gaisa kuģis strauji triecas vai kustas, un tas ir dažāda stipruma.

Taču varat būt droši, ka šī kontrolējamā situācija neietekmē lidojumu drošību.

Kādi ir galvenie turbulences cēloņi?

turbulencei var būt vairāki cēloņi, kurus parasti iedala trīs kategorijās: ģeogrāfiskie, meteoroloģiskie un mehāniskie.

1. Ģeogrāfiskie cēloņi

Kalnainais reljefs ietekmē ne tikai Zemes virsmu, bet arī gaisa masu kustību.

Līdzīgi kā upei, kas sastopas ar “šķēršļiem” un maina virzienu, arī gaiss, saduroties ar kalniem, var tikt traucēts, radot turbulenci.

Tāpēc dažas teritorijas ir vairāk pakļautas šai parādībai, jo īpaši lidostas, kas atrodas kalnu grēdu tuvumā.

Piemēram, ja lidojat pāri Eiropai, visticamāk, ka, šķērsojot Alpu kalnus, jūs saskarsieties ar turbulenci.

2. Meteoroloģiskie cēloņi

Gaiss ir nepārtrauktā kustībā, un tajā plūst dažādas straumes: siltās gaisa masas paceļas augšup un aukstākās krītas lejup.

Šī parādība, ko dēvē par konvekciju, rada vertikālas gaisa kustības. Kad lidmašīna saskaras ar lejupvērstu gaisa plūsmu, tā var zaudēt vairākus desmitus metru augstuma.

Šīs pēkšņās izmaiņas pasažieriem rada iespaidu, ka lidmašīna “krīt” – bieži vien nepatīkamu sajūtu, ko parasti dēvē par “gaisa kabatu”.

3. Mehāniskie cēloņi

Retos gadījumos turbulenci var izraisīt pats gaisa kuģis. Tas galvenokārt notiek pacelšanās un nolaišanās fāzēs.

Šādos brīžos gaiss, kas plūst ap spārnu galiem, veido nelielus virpuļus, ko dēvē par “vējturbulenci”.

Šīs parādības ir labi zināmas pilotiem, un tās tiek ņemtas vērā lidojumu procedūrās, lai nodrošinātu drošību.

Foto: Pixabay

Vai turbulence ir bīstama?

Lai gan turbulence ir nepatīkama, tā nav bīstama. Tā ir normāla, pat dabiska parādība, kas neapdraud pasažieru drošību. Ir divi galvenie iemesli, kāpēc nevajadzētu baidīties no turbulences lidojuma laikā:

1. Lidmašīnas ir konstruētas tā, lai izturētu šāda veida parādības

Pirmkārt, ražotāji projektē lidmašīnas, kas spēj izturēt jebkāda veida spiedienu un ārējos apdraudējumus.

Tāpēc gaisa kuģi tiek pakļauti ļoti izturīgiem izturības testiem ļoti liela vai ļoti maza svara apstākļos. Turklāt lidmašīna nekad nesabojās turbulences dēļ.

Visbeidzot, traucējumu gadījumā lidmašīnas dažādās konstrukcijas, pateicoties vibrācijas absorbējošiem spārniem, samazina turbulences ietekmi lidojuma laikā.

2. Piloti ir apmācīti paredzēt traucējumu zonas

Jau ļoti agrīnā posmā piloti tiek informēti par meteoroloģiskajiem pētījumiem un atmosfēras turbulences novērošanu. Gatavojoties lidojumam, piloti iesniedz lidojuma plānu, ko turbulences gadījumā var mainīt.

Turklāt viņiem palīdz borta tehnoloģijas, kas lidojuma laikā var noteikt turbulences zonas un izvairīties no tām. Visbeidzot, no pilota viedokļa raugoties, turbulence ir vairāk klientu apkalpošanas, nevis drošības jautājums.

Piloti nav noraizējušies par lidmašīnas bojājumiem, viņi ir tikai norūpējušies par to, lai klientiem tiktu nodrošināta vislabākā pieredze un dzērieni būtu uz vietas.

Tāpēc esiet droši – ja lidojat turbulences apstākļos, jūs esat drošībā.

Kurās pasaules daļās turbulence ir visbiežāk sastopama?

Atsevišķi pasaules reģioni ir vairāk pakļauti turbulencei ģeogrāfiskās konfigurācijas vai īpašu atmosfēras parādību dēļ. Šeit ir uzskaitīti galvenie no tiem, par kuriem būtu jāzina:

  • Alpi, klinšu kalni, Himalaji un Andu kalni rada tā sauktos “orogrāfiskos viļņus”, kas izjauc gaisa masas un bieži rada turbulenci.
  • Ekvatoriālās zonas: Intensīvais karstums izraisa spēcīgus augšupejas vējus un regulāru tropisko negaisu veidošanos, īpaši virs Centrālāfrikas, Dienvidamerikas un Dienvidaustrumāzijas.
  • Reaktīvās straumes: Tie ir ātri kustīgi vēji, kas atrodas lielā augstumā. Lidmašīnas, šķērsojot šīs zonas, jo īpaši virs Atlantijas okeāna ziemeļu daļas vai Klusā okeāna ziemeļu daļas, var saskarties ar tā saukto “skaidro” turbulenci (bez redzamiem mākoņiem).
  • Piekrastes vai okeāna teritorijas ir pakļautas vējiem: Piemēram, Dienvidāfrikas zemes raga reģionā vai Japānas piekrastē var rasties pēkšņas vēja svārstības.

Derētu zināt: Piloti lieliski pārzina šos apgabalus un pielāgo lidojuma trajektoriju, lai nodrošinātu maksimālu komfortu lidmašīnā.

Turbulence un gaisa kuģu tipi: kas jums jāzina

Ne visi gaisa kuģi uz turbulenci reaģē vienādi. Lidojuma laikā izjūtamās sajūtas ietekmē vairāki faktori:

  • Lielie gaisa kuģi (piemēram, Airbus A350, Boeing 777): pateicoties lielajam svaram un spārnu platumam, šie gaisa kuģi nodrošina lielāku stabilitāti lidojuma laikā. Satricinājumi parasti ir mazāki.
  • Mūsdienu privātās lidmašīnas (piemēram, Gulfstream G700, Falcon 10X): šie augstākās klases lidaparāti ir aprīkoti ar modernām stabilizācijas tehnoloģijām un lidojuma vadības sistēmām, kas ļauj izvairīties no turbulences. Tie nodrošina īpaši vienmērīgu lidojumu.
  • Mazas lidmašīnas vai turbopropelleri: Mazāk smagas un jutīgākas pret gaisa kustībām, tās var pastiprināt turbulences sajūtu, lai gan tās ir tikpat drošas.

Padoms par ērtībām: lidmašīnas smaguma centrs ir spārnu līmenī. Tāpēc, izvēloties sēdvietu šajā zonā, var mazināt drebēšanas sajūtu.

Praktiski padomi, kā pārvarēt turbulenci

Lai gan turbulence ir nekaitīga, dažiem pasažieriem tā var radīt diskomfortu un trauksmi. Lūk, daži padomi, kā mierīgāk pārvarēt turbulenci:

  • Vienmēr piesprādzējieties ar drošības jostu, pat ja signāls ir izslēgts.
  • Lai novērstu uzmanību, klausieties relaksējošu mūziku, podkāstu vai vadītu meditāciju.
  • Izvairieties no alkohola vai kofeīna, kas var palielināt trauksmi.
  • Izvēlieties rīta lidojumu: atmosfēra parasti ir stabilāka, ar mazāku termisko kustību.

Ja jums tas netraucē, aprunājieties ar stjuartēm. Viņu miers un profesionalitāte var jūs nomierināt.

Kāpēc izvēlēties privāto lidmašīnu, lai nodrošinātu lielāku komfortu turbulentos apstākļos?

Privātās lidmašīnas piedāvā ne tikai laika ietaupījumu un elastību, bet arī ērtāku lidojumu pat turbulentos apstākļos.

Šeit ir tikai dažas no priekšrocībām:

  • Hermetizētas, klusas kabīnes, kas izstrādātas tā, lai slāpētu buferēšanu.
  • Jaunākās paaudzes lidojuma stabilizācijas tehnoloģijas.
  • Pielāgoti maršruti: pilots var pielāgot augstumu vai mainīt kursu reāllaikā, lai izvairītos no turbulentiem apgabaliem.
  • Mazāk gaidīšanas uz zemes, tādējādi samazinot kopējo stresu pirms lidojuma.

Ceļojiet mierīgi ar AEROAFFAIRES

Kopš 1991. gada AEROAFFAIRES specializējas privāto reaktīvo lidmašīnu nomā un biznesa aviācijā. Mūsu piloti ir pieredzējuši, mūsu lidmašīnas ir sertificētas, un mūsu prioritāšu centrā ir mūsu pasažieru drošība un komforts.

Daži galvenie skaitļi:

  • 20 000 pieejamo lidmašīnu visā pasaulē
  • 45 000 lidojumu, kas organizēti kopš mūsu izveides
  • pārvadāti vairāk nekā 120 000 pasažieru
  • 100 % oglekļa emisiju kompensācija
  • Vidējais apmierinātības novērtējums: 4,9/5

Īsumā

Turbulence var būt nepatīkama, bet tā nav ne reta, ne bīstama. Pateicoties mūsu izturīgajiem lidaparātiem un pieredzējušajiem pilotiem, jūs varat ceļot ar skaidru prātu pat turbulentās debesīs.

AEROAFFAIRES mēs darām visu iespējamo, lai jūsu lidojumu pieredze paliktu sinonīms komfortam, efektivitātei un mierīgumam.

Mūsu konsultanti ir jūsu rīcībā, lai saņemtu papildu informāciju. Mūsu komandas ir pieejamas 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā un atbild uz visiem jūsu pieprasījumiem.

Saņemiet savu piedāvājumu tiešsaistē vai sazinieties ar mums pa tālruni +33 (0)1 44 09 91 82.

  • Kā piloti tiek galā ar turbulenci lidojuma laikā?

    Piloti izmanto reāllaika meteoroloģiskos rīkus un sazinās ar gaisa satiksmes kontroli, lai vajadzības gadījumā koriģētu lidojuma trajektoriju. Viņi var mainīt augstumu vai maršrutu, lai izvairītos no intensīvas turbulences apgabaliem, vienlaikus nodrošinot, ka lidojums ir pēc iespējas ērtāks pasažieriem.

  • Vai turbulence var izraisīt traumas lidmašīnā?

    Lai gan turbulence neapdraud lidmašīnu, tā dažkārt var radīt traumas, ja pasažieri nav piesprādzējušies. Tāpēc mēs iesakām lidojuma laikā būt piesprādzētam pat tad, ja signāls ir izslēgts, jo īpaši, ja tiek prognozēta turbulence.

  • Vai ir kādi periodi vai gaisa maršruti, kuros turbulence ir biežāka?

    Jā, dažos ģeogrāfiskajos apgabalos (piemēram, kalnos vai reaktīvo straumju apgabalos) un noteiktos gadalaikos (piemēram, ziemā, kad ir zema gaisa temperatūra) ir lielāka turbulence. Arī transatlantiskie lidojumi vai lidojumi, kas šķērso tropiskos reģionus, var būt vairāk apdraudēti.

  • Vai dažos gaisa kuģu tipos turbulence ir spēcīgāka?

    Mazie gaisa kuģi, piemēram, privātās lidmašīnas, to izmēru un svara dēļ var izjust turbulenci intensīvāk nekā lielāki gaisa kuģi. Tomēr visi gaisa kuģi ir konstruēti tā, lai bez riska izturētu turbulenci.

  • Vai turbulenci var paredzēt pirms pacelšanās?

    Piloti un meteorologu komandas pirms lidojuma analizē prognozes, lai noteiktu riska zonas. Tomēr dažus turbulences veidus, jo īpaši tos, kas pazīstami kā “tīrs gaiss” (bez mākoņiem), var būt grūtāk paredzēt.

  • Vai turbulence ietekmē degvielas patēriņu?

    Jā, turbulence var nedaudz palielināt degvielas patēriņu, jo pilotiem dažkārt ir jāmaina trajektorija vai augstums, lai no tās izvairītos. Tomēr šī ietekme ir minimāla kopējā lidojuma laika ziņā.

  • Kāpēc tīrā gaisā ir grūti noteikt turbulenci?

    Atšķirībā no mākoņu vai negaisa vētras turbulences tīra gaisa turbulence nav redzama ar neapbruņotu aci, un to ne vienmēr var konstatēt ar radaru. Lai to paredzētu, piloti paļaujas uz citu gaisa kuģu ziņojumiem un laikapstākļu datiem.

  • Vai bērni un vecāka gadagājuma cilvēki ir jutīgāki pret turbulenci?

    Fiziski turbulence šiem pasažieriem nerada lielāku risku, taču tā var būt neērtāka vai biedējošāka. Pirms lidojuma ieteicams pienācīgi piesprādzēties un, ja nepieciešams, konsultēties ar ārstu, ja jums ir kādas veselības problēmas.

  • Vai mājdzīvniekus ietekmē turbulence?

    Dzīvnieki var sajust kustību un būt stresā, taču viņiem nedraud briesmas, ja būris vai siksnas ir pareizi nostiprinātas. Pirms lidojuma ieteicams tos nomierināt un pārbaudīt pārvadāšanas noteikumus.

  • Vai turbulence var sabojāt reģistrēto bagāžu?

    Nē, reģistrētā bagāža ir droši novietota, un turbulence to neapdraud. Tikai slikti nostiprināti rokas bagāžas priekšmeti var kustēties, tāpēc ir tik svarīgi tos pareizi nostiprināt.

  • Ko darīt, ja mani ļoti uztrauc turbulence?

    Var palīdzēt relaksācijas tehnikas, uzmanības novēršana (mūzika, filmas) vai pat apmācība par lidojumu drošību. Dažas aviosabiedrības piedāvā arī programmas, lai nomierinātu pasažierus, kuriem ir fobija.

  • Vai klimata pārmaiņu ietekmē turbulence ir biežāka?

    Daži pētījumi liecina, ka globālā sasilšana varētu palielināt atmosfēras nestabilitāti, taču gaisa kuģi un lidojumu procedūras pastāvīgi pielāgojas, lai nodrošinātu drošību.

  • Vai mēs varam pilnībā izvairīties no turbulences?

    Nē, jo tie ir dabiska parādība augstumā. Tomēr piloti dara visu iespējamo, lai tās samazinātu, izvēloties stabilākās trajektorijas.