Kāda ir atšķirība starp lidojumu ar sabiedrisko transportu vai privāto transportu?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Francijā un Eiropā, ja redzat lidmašīnu, kas šķērso debesis, tas ir vai nu sabiedriskais, vai privātais lidojums, uz kuru attiecas sabiedriskā vai privātā transporta noteikumi. Kā tas ietekmē jūsu privāto reaktīvo lidmašīnu lidojumu?

Saskaņā arFrancijas Civilās aviācijas kodeksa L330-1. pantu sabiedriskais transports (TP) vai sabiedriskais pasažieru transports (TPP) ir lidojumu ar gaisa kuģi pārdošana pasažieriem.tie ir lidojumi, par kuriem pasažieri maksā, bet uzņēmumi gūst peļņu. Neatkarīgi no tā, vai tie paredzēti fret de marchandises vai pasažieriem, lai varētu tirgot lidojumus, gaisa kuģim jābūt sertificētam kā sabiedriskajam transportam. Šī tiesiskā sistēma nodrošina lielāku drošību pasažieriem.

Photo équipe AEROAFFAIRES derrière un hélicoptère ouvert

Civilās aviācijas kodeksā nav skaidri definēts privātais transports. Tajā noteikts, ka abi transporta jēdzieni ir pretēji. Ir aizliegts pieprasīt finansiālu atlīdzību par privātā transporta lidojumu, un šādā gadījumā tas tiek dēvēts par nelikumīgu sabiedrisko transportu (IPT). Aviopārvadājumu pakalpojums ir jāpiedāvā bez maksas vai jāsedz tikai ar lidojumu saistītās izmaksas.

Kā gaisa pārvadājumu starpnieks AEROAFFAIRES piedāvā lidojumus tikai ar gaisa pārvadātājiem, kas darbojas sabiedriskā pasažieru transporta režīmā.

Šajā rakstā mūsu aviācijas eksperti skaidro atšķirību starp sabiedriskajiem un privātajiem pārvadājumiem, kā arī aplūko biežāk uzdotos jautājumus par nelikumīgiem pasažieru pārvadājumiem.

Lidojumi sabiedriskajā transportā: kontrolēti drošības noteikumi

Uzņēmējdarbības aviācijai piemēro tādas pašas procedūras un drošības standartus kā lielākajām aviosabiedrībām, piemēram, American Airlines un Air France.

Pasaulē par civilās aviācijas drošības uzraudzību atbild divas iestādes: Federālā aviācijas administrācija (FAA) unEiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA).

Pilotu medicīniskās pārbaudes

Pilotiem katru gadu ir jāiziet medicīniskās pārbaudes. Pēc 40 gadu vecuma sasniegšanas pārbaudes veic reizi sešos mēnešos, t. i., divas reizes gadā. No 65 gadu vecuma piloti vairs nedrīkst praktizēt savu profesiju. Medicīniskās pārbaudes laikā aviācijas ārsts pārbauda jūsu vispārējo veselības stāvokli. Pilotiem veic arī urīna testu, elektrokardiogrammu, asins analīzes, plaušu darbības pārbaudi, audiogrammu, LOR pārbaudi un acu pārbaudi. Ja ārsts neapstiprina kritērijus, viņš atkarībā no anomālijas var uz laiku vai uz visiem laikiem atņemt pilota apliecību.

controle medical
Stingra gaisa kuģa tehniskā apkope

Privātajiem lidaparātiem nedrīkst veikt tehnisko apkopi nevienā struktūrā. Gaisa kuģu tehniskā apkope jāveic ražotāja un tās valsts kompetentās iestādes apstiprinātā iestādē, kurā atrodas gaisa kuģa bāzeatriculation. Francijā tā ir DGAC. Atkarībā no tā izmantošanas ir 4 tehniskās apkopes līmeņi no A līdz D. A un B līmenis atbilst gaisa kuģim, kuram nav nekādu anomāliju. Tehniskā apkope tiek veikta pirms un pēc katra lidojuma. Savukārt C un D līmenis ir rūpīgāks, un gaisa kuģim ir jābūt nekustīgam ilgāku laiku, lai pārbaudītu katru detaļu. Pēc noteikta laika tehniķi nomaina detaļas. Detaļas tiek mainītas neatkarīgi no to stāvokļa.

Pilotu zināšanu novērtējums

Reizi gadā piloti iziet tehnisko zināšanu pārbaudi simulatorā. Šo pārbaužu mērķis ir instruktoru uzraudzībā pārbaudīt pilota zināšanas par apkārtējo vidi. Jautājumi parasti attiecas uz konkrētām gaisa kuģu īpašībām, lidojuma situācijām vai konkrētām lidostām.

Équipage à bord d'un jet privé : deux pilotes en préparation de vol
Gaisa kuģu un pasažieru apdrošināšana

AEROAFFAIRES piedāvātās aviosabiedrības apdrošina lidojumus. Atkarībā no gaisa kuģu klāsta apdrošināšanas polise sedz summas no 10 līdz 500 miljoniem ASV dolāru. Lai piedāvātu vislabākās garantijas saviem klientiem, AEROAFFAIRES pievieno apdrošināšanu 20 miljonu eiro apmērā.

Uzlabota lidmašīnas veiktspēja pacelšanās un nolaišanās laikā

Kad gaisa kuģis izbrauc no rūpnīcas, tam ir ražotāja piešķirtas tehniskās prasmes, kas, protams, ir daudzu testu un lidojuma stundu rezultāts.

No otras puses, sertificētu sabiedriskā transporta gaisa kuģu prasmes attīstās. Ne jau tehnisku modifikāciju dēļ. Drīzāk tāpēc, ka EASA ir samazinājusi oficiālās tehniskās prasības sabiedriskā transporta gaisa kuģiem. Šādas pieejas mērķis ir garantēt ļoti augstu drošības līmeni.

Aéroport olbia costa smeralda

Saskaņā ar šo pieeju mūsu piedāvātajiem sertificētajiem sabiedriskā transporta gaisa kuģiem ir nosēšanās ierobežojumi:

  • Privātajām lidmašīnām jāspēj apstāties 60 % no lidlauka skrejceļa garuma.
  • Turbopropelleru lidmašīnām jāspēj apstāties 70 % no lidlauka skrejceļa garuma.

Sliktu laika apstākļu vai slapja skrejceļa gadījumā šie ierobežojumi palielinās par 15 %, jo samazinās skrejceļa saķere.

Ja gaisa kuģis nevar nolaisties šajā attālumā, tas nevar piekļūt šim lidlaukam ar sabiedrisko transportu. Tā kā turbopropelleru lidmašīnām ir vairāk manevrēšanas iespēju, tās var piekļūt vairāk lidlaukiem.

Piemēram, Saint-Tropez la Môle skrejceļš ir pieejams tikaiPilatus PC12ar sabiedrisko transportu un Jet Mustang, ja laikapstākļi to atļauj, savukārt, veicot patentētu lidojumu, jūs varētu nolaisties pieFalcon 7Xvai Phenom 300. Tas pats attiecas uz Courchevel vai Gstaad, kur ir ļoti īsi skrejceļi.

Privātā transporta sertifikācija vai patentēti lidojumi, kurus mazāk uzrauga Civilās aviācijas pārvalde

Privātā transporta sertifikātu jūs saņemat pēc tam, kad esat nokārtojis privātā pilota apliecību (jeb PPL). Ar šo apliecību jūs varat vadīt gaisa kuģi. Privātā transporta sertifikācijai ir savas priekšrocības un trūkumi. Privātais transports ierobežo pilota darbību, bet arī piedāvā lielāku brīvību.

Eiropa aizliedz privātā transporta lidojumu tirdzniecību. Šādā gadījumā to dēvē par nelegālu sabiedrisko transportu. No otras puses, kā privātajam transportam jums ir tiesības aicināt savu ģimeni un draugus lidot kopā ar jums.

Cockpit Beechcraft 1900D

Ir iespējams dalīt lidojuma izmaksas. Šādā gadījumā to sauc par coavionnage. Ir platformas, kas nodrošina pilotu, lidmašīnu un pasažieru savstarpēju saziņu. Tomēr šīm platformām nav ne ATC, ne sabiedriskā transporta, un tās nav atbildīgas nelaimes gadījumā.

Lidojumiem, ko veic kā privāto transportu vai ko veic privāto lidmašīnu īpašnieki, ir pieejami daudz vairāk skrejceļu un lidlauku. Tomēr, lai pārliecinātos par piedāvāto apdrošināšanas segumu, iepriekš jāpārbauda apdrošināšanas līgums. Jo pat tad, ja jums ir pieejami daudzi skrejceļi, polise var ne visus tos segt.

Ja vēlaties iznomāt lidmašīnu un tās apkalpi, ir vairāki punkti, kas jums jāpārbauda savas drošības labad. Jo īpaši jums jāpārliecinās, vai organizācijai, kurai pieder privātā lidmašīna, ir AOC. Un vai tās gaisa kuģi ir sertificēti sabiedriskajiem pārvadājumiem. To var redzēt no lidojuma plāna numura (Tail Number), ko nosūta jūsu brokeris: aviosabiedrības iesniedz Civilās aviācijas pārvaldei lidojuma plānu, norādot veiktā lidojuma veidu. Lidojuma plānā ar burtu ir norādīts lidojuma veids:

G: Vispārējā aviācija (sporta, biznesa u. c.)
S: Regulārais gaisa transports
N: Neregulārais gaisa transports
M: Militārais
X: Lidojuma veids, kas neatbilst nevienai no iepriekš minētajām kategorijām

Ja gaisa pārvadātājs bez atļaujas veic lidojumu saskaņā ar sabiedriskā transporta režīmu, tas ir nelikumīgs pasažieru pārvadājums. Negadījuma gadījumā pasažieriem netiek segti medicīniskie izdevumi vai finansiāla kompensācija. Faktiski apdrošinātāji automātiski paredz universālu klauzulu, kas ļauj tos atbrīvot no jebkādas finansiālas atbildības, ja noticis negadījums, kurā iesaistīts “nelegāls” pārvadātājs.

Biežāk uzdotie jautājumi par nelegālo pasažieru pārvadāšanu

Mūsu aviācijas eksperti var sniegt skaidrojumu par jautājumiem, kurus mums bieži uzdod par nelikumīgu pasažieru pārvadāšanu. Diemžēl daudzi cilvēki izmanto privātās lidmašīnas nomas augstās cenas. Lai to izdarītu, viņi piedāvā pakalpojumus, kas šķiet likumīgi un lēti. Patiesībā šie pakalpojumi ir nelikumīgi.

Šie jautājumi rodas saistībā ar likumīgu lidojumu:

Our aviation experts are at your service 24/7 for your private flight on +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties apmeklēt mūsu devis en ligne lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.

Nepieciešama cenu tāme?

Ar ko atšķiras pakalpojumu kvalitāte biznesa aviācijā?

Biznesa aviācijas pakalpojumu kvalitāti raksturo augsti drošības standarti, lielāka elastība lidojumu grafikos, lielāks komforts nekā komerciālajās aviosabiedrībās un personalizēta apkalpošana klientiem.

Kā biznesa aviācijā tiek ievēroti drošības standarti?

Drošības standartus biznesa aviācijā nodrošina regulāras gaisa kuģu pārbaudes, profesionālas un pieredzējušas lidojumu apkalpes, stingri drošības protokoli un pastāvīga apkalpes locekļu apmācība.

Kā biznesa aviācija piedāvā individualizētu apkalpošanu klientiem?

Biznesa aviācija piedāvā individualizētus pakalpojumus klientiem, ļaujot viņiem pielāgot savu ceļojuma pieredzi, piedāvājot konsjerža pakalpojumus viesnīcu un automašīnu rezervēšanai, nodrošinot privātu automašīnu transfēru uz lidostu un individualizētu bagāžas pakalpojumu. Arī apkalpes locekļi ir apmācīti, lai pasažieriem piedāvātu uzmanīgu un personalizētu apkalpošanu.

Kas nodrošina apdrošināšanu?

Lidojot ar privātu čartera lidmašīnu, par lidojuma apdrošināšanu ir atbildīgs uzņēmums.

Kura organizācija ir atbildīga par lidmašīnas tehnisko apkopi?

Gaisa kuģu tehniskā apkope jāveic ražotājā un DGAC apstiprinātā iestādē.

Vai es varu lidot ar gaisa kuģi, ja man ir pilota apliecība?

Nomājot privātu lidmašīnu, neviens cits, izņemot pilotu, kas ir saistīts ar lidojumu, nav tiesīgs lidot ar lidmašīnu.

Kas maksā par stāvvietu, degvielu un citām izmaksām?

Visas izmaksas ir iekļautas galīgajā lidojuma cenā. Vienīgās izmaksas, kas jums var tikt iekasētas, ir lidmašīnas atledošanas izmaksas, ja temperatūra ir zem nulles, pēc lidojuma kapteiņa ieskatiem. Kad par lidojumu ir samaksāts, no jums nevar prasīt maksu par degvielu vai stāvvietu.

Kā es varu samaksāt par lidojumu?

Skaidras naudas maksājumi netiek pieņemti. Ir atļauti tikai bankas pārskaitījumi un maksājumi ar kredītkartēm.

Vai ir iespējams rezervēt tikai vienu vietu privātā lidmašīnā?

Kad jūs īrējat privāto lidmašīnu, jūs to īrējat visu. Starpnieks vai uzņēmums nevar no jums iekasēt maksu par vienu vietu biznesa lidmašīnā. Ja tā notiek, to sauc par slēptu pasažieru pārvadāšanu. Tas ir nelikumīgi.

Kā tiek veikta robežkontrole privātās lidmašīnās?

Ceļojot ar privāto reaktīvo lidmašīnu starptautiskā mērogā, jūs neapejat robežkontroli. Francijā, ja vēlaties šķērsot robežu ar privāto lidmašīnu, jums ir jāizlido no lidlauka, kurā ir robežšķērsošanas punkts (jeb PPF). Ja jūs lūdz pacelties no lidlauka, kurā nav PPF, lai veiktu lidojumu uz ārzemēm, jūs pārvadājat nelegālus pasažierus. PPF izlases kārtā apmeklē lidojošās muitas iestādes.

Kas pārbauda, vai laika apstākļi ir piemēroti lidojumam?

Kontroles tornis, kurā piloti ir atbildīgi par laika apstākļu pārbaudi.

Kā es varu būt pārliecināts, ka gaisa kuģis atbilst pašreizējiem drošības standartiem?

Kad gaisa kuģim ir piešķirts sabiedriskā transporta sertifikāts, tiek piemēroti drošības standarti. Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (jeb EASA) ir atbildīga par sabiedriskā transporta sertificētu gaisa kuģu pārbaudi.