Biznesa aviācija ir intriģējoša nozare. Raugoties no malas, ir grūti gūt priekšstatu par visiem tirgus dalībniekiem. No gaisa pārvadājumu brokeriem līdz aviokompānijām – visi ķēdes posmi sadarbojas, lai organizētu īpaši pielāgotu biznesa ceļojumu: tiek apgalvots, ka vidēji 1 000 cilvēku strādā kopā, lai privātais lidojums noritētu raiti. Mēs izskaidrosim, kā darbojas galvenie privātā lidojuma organizēšanā iesaistītie dalībnieki:
jets d’affaires pasaule dažos skaitļos
Biznesa aviācija ir visi īpaši pielāgoti lidojumi, kas nav paredzēti tūrisma vajadzībām. Šī gaisa transporta nozare pārstāv visus lidojumus ar privātiem lidaparātiem, kas rezervēti pie aviokompānijas operatora.

Sabiedriskais transports pielāgotas aviācijas centrā
Biznesa aviācijas lidojumi ir sabiedriskā transporta lidojumi, un tie atbilst Francijas Civilās aviācijas kodeksā noteiktajai definīcijai. Francijas Civilās aviācijas kodeksa L330-1. pantā ir definēts sabiedriskais transports (TP) vai sabiedriskais pasažieru transports (TPP): “Sabiedriskais gaisa transports ir pasažieru, kravas vai pasta pārvadāšana ar gaisa kuģi no sākuma punkta uz galamērķa punktu par atlīdzību. Lai veiktu sabiedriskā gaisa pārvadātāja darbību, ir vajadzīga darbības licence un gaisa kuģa ekspluatanta apliecība (AOC), ko izsniedz administratīvā iestāde saskaņā ar nosacījumiem, kas paredzēti ar Conseil d’Etat dekrētu un saskaņā ar noteikumiem 1992. gada 23. jūlija Regulā (EEK) Nr. 2407/92 par gaisa pārvadātāju licencēšanu, kas pievienota šim kodeksam
Liela paplašināšanās 90. gados
Uzņēmējdarbības aviācija, kas tika uzsākta 60. gados Amerikas Savienotajās Valstīs, ātri izplatījās vairākos Eiropas galamērķos. Pirmie gaisa brokeri ieradās Francijā 1990. gados, lai apmierinātu vairākas vajadzības:
- Lai nodrošinātu ātru un rentablu līzinga risinājumu;
- Lai apmierinātu to lielo grupu pieprasījumu, kuras atteicās no savām lidmašīnām, jo tās bija pārāk dārgas;
- Piedāvāt lidojumus, kas ir daudz elastīgāki nekā komerciālie lidojumi.
AEROAFFAIRES bija viens no privāto lidmašīnu čartera pionieriem Eiropā. Pakāpeniski tirgus attīstījās. Vairāki uzņēmēji un investori uzsāka šo piedzīvojumu. Šodien Francijā ir aptuveni desmit biznesa aviācijas brokeri.
Pastāvīgi mainās skaitļi
- Vairāk nekā 20 miljardu dolāru apgrozījums katru gadu.
- 2019. gadā Eiropā reģistrēti vairāk nekā 800 000 biznesa lidojumu.
- La France ir Eiropas valsts ar vislielāko privāto gaisa kuģu lidojumu skaitu (150 000 lidojumu), apsteidzot Vāciju un Apvienoto Karalisti.
- Paris-le Bourget ir Eiropas noslogotākā lidosta biznesa aviācijas jomā. 180 000 pasažieru gadā un vairāk nekā 53 000 kustību 2019. gadā.
- Vidējā cena, lai rezervētu vieglo privāto lidmašīnu ar 3130 km darbības rādiusu: 3000 eiro stundā
- Vidējā cena, lai rezervētu tālo reisu privāto reaktīvo lidmašīnu ar darbības rādiusu 14 600 km: 6 000 eiro stundā
Pielāgotas aviācijas priekšrocības pasažieriem
- Laika ietaupījums: vidēji 15 minūtes gaidīšanas laika pirms lidmašīnas pacelšanās.
- Elastība: 3000 lidostu Eiropā, tostarp plus grands aéroports, ir pieejamas ar privāto lidmašīnu, salīdzinot ar 300 lidostām, kas pieejamas ar komerciālo reisu.
- Produktivitāte: 90 % pasažieru izmanto privāto lidmašīnu kabīnes mieru un klusumu, lai strādātu.
- Komforts: piekļuve privāto lidmašīnu termināļu piedāvātajām priviliģētajām telpām. Lidojuma laikā modernā un ērtā kabīne piedāvā relaksējošu pieredzi.
- Privātums: privātās zonas ļauj izvairīties no kontakta ar citiem cilvēkiem. Turklāt dažās lidostās, piemēram, Kannās, jūs varat piebraukt tieši pie lidmašīnas vārtiem.
- VIP pakalpojumi: transfēri ar automašīnu vai helikopteru, īpaši pielāgota ēdināšana, īpašs preču pārvadāšana: iespējams izpildīt visus pasažieru pieprasījumus.
Kā rezervēt lidojumu ar privāto reaktīvo lidmašīnu?
Aviokompānijas, brokeri un privātie termināļi ir savstarpēji atkarīgi un sadarbojas. Šie 3 galvenie biznesa aviācijas nozares dalībnieki var noīrēt privāto reaktīvo lidmašīnu. Tomēr praksē brokeris vislabāk spēj atbildēt uz rezervācijas pieprasījumu. Mēs paskaidrojam:
Starpnieks, priviliģēts kontaktpersona klientam un pasažierim
Brokera loma rezervējot privāto reaktīvo lidmašīnu
Aviokompāniju brokeri ir aviokompāniju biznesa pakalpojumu sniedzēji. Viņi ir atbildīgi par klientu meklēšanu un lidojumu organizēšanu savu klientu vārdā. Viņš tiek uzskatīts par pasažieru pieprasījumu koordinatoru un pielāgojas, veicot katram klientam īpaši pielāgotus pasākumus. Fransuā Ksavjē Klerks (François Xavier Clerc), izpilddirektors AEROAFFAIRES skaidro: “Kā brokeris mēs sniedzam piekļuvi tūkstošiem lidmašīnu un lidostu, izmantojot vienu kontaktpunktu. Mēs atbalstām jūs visā rezervācijas laikā, nodrošinot operatīvu uzraudzību pirms lidojuma, tā laikā un pēc lidojuma”
Brokeriem ir piekļuve savām tehnoloģijām, kas ļauj tiem reāllaikā noteikt visus pieejamos gaisa kuģus visā pasaulē. Viņi savstarpēji salīdzina vairāk nekā 7000 lidmašīnu no 1200 aviosabiedrībām, lai piedāvātu vislabākās pozīcijas lidmašīnas, kas pilnībā atbilst klientu prasībām. Piemēram:
- parīzē bāzēta aviokompānija ne vienmēr būs finansiāli vispievilcīgākā, ja tās lidmašīnas lido uz Nicu, Ibizu vai Londonu. Bet, pateicoties brokerim, viņš var salīdzināt aviokompānijas un atrast jums tuvāko lidmašīnu.
- brokeris var jums piedāvāt jebkura veida lidmašīnas un ļaus jums apmierināt visas jūsu vajadzības. Turbopropelleru lidmašīnu, ja tas ir īss skrejceļš (Altiport de Courchevel vai La Môle Saint-Tropez lidosta ), ultravieglo privāto lidmašīnu, ja lidojumā ir tikai 2 cilvēki, vidēja izmēra privāto lidmašīnu, ja jūsu ceļojums ir garāks par 4000 km vai ir vairāk nekā 8 pasažieri, kas jāved, un reģionālo lidmašīnu 25 cilvēku grupai. Tas ļaus jums atrast lidmašīnu, kas ideāli atbilst jūsu lidojuma prasībām.
- atkarībā no izvēlētajiem kritērijiem (pasažieru skaits, lidojuma laiks, lidmašīnas kreisēšanas ātrums) var paredzēt vairākus lidojuma uzdevumus atkarībā no piešķirtās lidmašīnas (lidojumi kalnos, īsie skrejceļi, grupu lidojumi, kravu pārvadājumi, taksometru lidmašīnas u. c.)
Tiklīdz klients apstiprinās lidojumu, starpnieks veiks visas pārbaudes ar aviokompāniju. Viņš pārliecinās, ka lidmašīnas tips, apkalpe un nolaišanās vieta ir pieejama pieprasītajā laikā. Kad šī pārbaude ir veikta, aviosabiedrība nosūta privātiem termināļiem visu informāciju, kas nepieciešama pacelšanai, lai tie varētu sagatavot lidojumu. Pēc tam starpnieks sazinās ar privāto termināli pirms lidojuma un lidojuma laikā, lai piedāvātu palīdzību uz zemes. Aviokompānijas piedāvā papildu pakalpojumus, piemēram, konsjerža pakalpojumus, viesnīcu rezervēšanu un jahtu fraktēšanu.
Brokeris, kas garantē lidojumu drošību
Brokeris ir atbildīgs incidentu gadījumā. Viņš pārbauda aviokompānijas gaisa kuģa ekspluatanta apliecību, lai pārliecinātos, ka visi tās piedāvātie lidojumi atbilst tehniskās apkopes un pilotu sertifikācijas standartiem utt. Brokerim ir rūpīgi jāizvēlas aviokompānijas operators un jāuztur ar to uzticības attiecības. Turklāt brokeris sistemātiski pārbauda, vai gaisa kuģim un aviosabiedrībai ir nepieciešamā apdrošināšana. Minimālais apdrošināšanas segums ir no 10 miljoniem maziem gaisa kuģiem līdz 500 miljoniem lielākiem gaisa kuģiem. Turklāt brokeris pievieno papildu 5 miljonu eiro apdrošinājuma segumu, lai jūs būtu atbildīgāks.
Tomēr brokeru profesija vēl nav regulēta. Pašos uzņēmumos tiek veikts uzņēmējdarbības audits, lai novērtētu to korporatīvo kultūru, organizāciju un finansiālo stabilitāti. Turklāt visi labie brokeri ir profesionālo asociāciju biedri: Asociācija “Brīdināšanas brokeri”, Asociācija “Brīdināšanas brokeriassociation européenne de l’aviation d’affaires (EBAA) un Nacionālās biznesa aviācijas asociācijas (NBAA). Ar šo asociāciju starpniecību tiek veidotas partnerattiecības, un diskusiju rezultātā tiek risināti ar uzņēmējdarbības aviāciju saistīti jautājumi. Apzinoties mūsdienu izaicinājumus, brokeri ir apņēmušies uzlabot pasažieru ērtības, vienlaikus veicot pasākumus planētas aizsardzībai.
Aviokompānijas, kas atbild par darbības pusi
Aviokompānijas loma lidojuma rezervēšanā
pasaulē lido 4600 privātās lidmašīnas. Aviokompānijām ir savi gaisa kuģu parki vai privātiem īpašniekiem piederošas lidmašīnas. Šis triks ļauj jaunu privāto reaktīvo lidmašīnu modeļu īpašniekiem izlīdzināt ikgadējās uzturēšanas izmaksas. Kā skaidro viens no biznesa aviācijas nozares dalībniekiem: “Par 1,5 miljoniem dolāru jūs saņemat lietotu Cessna Citation Mustang ar pilnu jaudu, ieskaitot rezerves daļas un darbaspēku. Tad ir fiksētās gada izmaksas, kas ir aptuveni 350 000 eiro, ieskaitot trīs apkalpes locekļu algas, apdrošināšanu, lidostas palīdzību… un izmaksas par vienu lidojuma stundu, kas ir aptuveni 1000 eiro. Pamatojoties uz to, mēs iznomājam lidmašīnu par 1950 eiro stundā un maksājam 1750 eiro īpašniekam, kurš tādējādi gūst peļņu 750 eiro par lidojuma stundu. Ja mēs nomājam viņa lidmašīnu 350 līdz 400 stundām gadā, viņš var segt fiksētās izmaksas un izmantot savu lidmašīnu par pašizmaksu “.
Aviokompāniju operatori starpniekiem piedāvā gaisa kuģu pieejamību un cenas. Aviokompānijām ļoti reti ir tiešie klienti, jo tām pirmām kārtām ir jāpārvalda savs autoparks, apkalpes grafiki un operācijas. Tāpēc brokeri palīdz klientiem rezervēt lidojumus.
Pēc lidojuma un lidostu apstiprināšanas operatori sagatavo lidmašīnu ar attiecīgo apkalpi un lidojuma plānu. Viņi pārbauda, vai visi pilotu, apkalpes un lidmašīnas grafiki ir saskaņoti, lai neradītu aizkavēšanos pacelšanās brīdī. Pēc tam viņi nosūta lidojuma plānu pasažieriem, brokeriem un privātajiem termināļiem, kas to pārņem.
Aviokompānija, ievērojot daudzus noteikumus
Aviokompānijām kā gaisa kuģu pārvaldītājām ir daudz pienākumu. Tām ir jāsaņem gaisa kuģa ekspluatanta apliecība (AOC), kas saistīta ar jēdzienu “kopējais pārvadātājs”. Ar šo sertifikātu tās var pārvadāt pasažierus ar gaisa kuģiem. Šis apstiprinājums apliecina, ka aviosabiedrība atbilst visām drošības, finanšu ieguldījumu, iekšējās organizācijas, komandas apmācības un darbības prasmju prasībām, lai pasažieriem nodrošinātu kvalitatīvus lidojumus. Tehniskās apkopes departaments veic visus kapitālremonta darbus, sākot no ikdienas uzraudzības līdz pat kapitālajiem apmeklējumiem. Tehniskās apskates neveikšana īstermiņā var ļaut ietaupīt naudu. Tomēr ilgtermiņā tas var radīt drošības trūkumus. Lidmašīnas ilgmūžība ir atkarīga tikai no regulārām pārbaudēm, ko veic profesionāļi. Tā ir atšķirība starp tādām aviokompānijām kā Vistajet vai Netjet un lidmašīnu īpašniekiem, kas veic lidojumus ar līdzpilotu.
Turklāt, ja aviokompānija ekspluatē jaunu lidmašīnu, pilots pie vadības pults paliek mūžīgi viens un tas pats – pieredze un lidmašīnas tehniskā pārzināšana ir būtiski svarīga drošam un personalizētam lidojumam. Būdamas drošības garants, aviosabiedrības dara visu iespējamo, lai nodrošinātu, ka klienti tām 100 % uzticas. Aviokompānijas regulāri paziņo savus skaitļus. Tās arī dod klientiem iespēju iepazīties ar visām izmaksām, kas saistītas ar lidmašīnu.
Katrā valstī iestādes uzrauga gaisa satiksmi un nodrošina vietējo noteikumu ievērošanu. Francijā DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile) kontrolē gaisa telpu un uzņēmējdarbības aviācijas nozari. DGAC ir vairāki uzdevumi: uzraudzīt lidojumu drošību un drošumu, pārraudzīt ekoloģisko pāreju, uzraudzīt visu aeronavigāciju, regulēt gaisa transportu, apmācīt pilotus, popularizēt Francijas zinātību starptautiskā mērogā un izmaksāt kompensācijas pasažieriem lidojumu kavēšanās vai atcelšanas gadījumā.
Lidostu un termināļu loma
Handlinga pakalpojumi, ko dēvē arī par FBO (Fiksētās bāzes operatori) vai privātiem termināliem, ir privātas lidostas zonas, kas īpaši paredzētas biznesa aviācijai. Tiklīdz tās saņem pieprasījumu no aviosabiedrības, handlingi organizē lidojumu. Starp termināliem un aviosabiedrībām tiek noslēgti līgumi. FBO ir atbildīgi par degvielas uzpildi, gaisa kuģu stāvvietām un angāriem, tīrīšanu un, ja nepieciešams, gaisa kuģu apkopi.
FBO ir galvenie kontakti ar klientiem. Tie sagaida pasažierus VIP atpūtas zonās, organizē lidmašīnu atbilstoši klienta vēlmēm, sagatavo kravas nodalījumus speciālo kravu pārvadājumiem un veic drošības un imigrācijas pārbaudes muitā.
JETEX, Skyvalet un Signature ir vadošie FBO tirgū. Tie ir ideāli starpnieki starp aviokompānijām, muitu, pasažieriem, brokeriem, lidostām un konsjeržu dienestiem.
Tātad, ko mēs no tā iegūsim?
Biznesa aviācija apvieno daudzus dalībniekus, kuri visi ir saskaņoti, lai piedāvātu vislabāko pieredzi klientiem. Katrs dalībnieks ir savstarpēji atkarīgs un atbalsta pārējos, un visi apzinās, ka viens otram ir vajadzīgi, lai biznesa aviācijas tirgus darbotos ilgtermiņā. Brokerim ir vadošā loma kā rezervācijas procesa vadītājam. Aviokompānija rūpējas par visiem aeronavigācijas aspektiem, savukārt privātie termināļi rūpējas par lidojuma sagatavošanu pirms pacelšanās.
Pašreizējās koronavīrusa krīzes laikā privāto lidmašīnu lidojumu skaits ir pieaudzis par 20-25 %. Tas ir saistīts ar medicīnisko evakuāciju skaita palielināšanos un kravu aviopārvadājumu intensifikāciju. Tādējādi biznesa aviācijai ir izšķiroša nozīme šajā bezprecedenta krīzē. Plašāku informāciju skatīt mūsu rakstos: Comment louer un jet privé ? Comment voyager en jet privé ?