NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Kā pārstrādāt privāto lidmašīnu?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Vai zinājāt, ka privātā reaktīvā lidaparāta dzīves ilgums ir 50 gadi? Katru gadu no ekspluatācijas tiek izņemti ne mazāk kā 200 komerciālo lidmašīnu. Tiek lēsts, ka līdz 2030. gadam visā pasaulē būs jāpārstrādā vairāk nekā 20 000 privāto lidmašīnu. Kā pārstrādāt privāto lidmašīnu? Kas rūpējas par demontāžu? Kas notiek ar detaļām? Cik maksā privātā reaktīvā lidmašīna pārstrāde?

Šie ir tikai daži no jautājumiem, uz kuriem AEROAFFAIRES sniedz atbildes šajā rakstā par privātās lidmašīnas pārstrādi.

Lidaparātu pārstrāde: daži skaitļi

Vai zinājāt, ka :

  • 92% lidmašīnas var pārstrādāt.
  • 10 % lidaparāta tiek pārvērsti dārgmetālos (titānā, tēraudā, alumīnijā)
  • pārstrādāta, “lietota” lidmašīnas dzinēja cena var sasniegt 3 miljonus eiro.
  • 1 000 detaļu var pārstrādāt un atkal laist apgrozībā.
  • tikai 13 % lidaparātu detaļu ir atkārtoti neizmantojami atkritumi.
  • no lielas tālo reisu lidmašīnas var izgatavot līdz pat 5000 bundžu.

Privātās lidmašīnas pārstrāde: dažādi posmi

Aptuveni 90 % lidmašīnas tiks pārstrādāti. Kādi ir lidmašīnas pārstrādes posmi? Tieši to mēs vēlamies izskaidrot.

Pirmais posms ir gaisa kuģa nogādāšana uz demontāžas vietu: vai nu Tarbes, vai Châteauroux.

Pēc tam eksperti izņem dzinēju, kas ir lidmašīnas galvenā sastāvdaļa ar augstu pievienoto vērtību.

Tālāk seko “ierīces ekoloģizācijas” operācija. Tā ietver ierīces demontāžu un sagriešanu.

Šajā posmā eksperti iztukšo no ierīces šķidrumus un pilnībā atbrīvo to no sastāvdaļām. Tiek noņemtas visas lidaparāta sastāvdaļas: sēdekļi, pilotu kabīne, instrumenti, logi un paklāji.

No lidaparāta tiek pilnībā izņemti arī “šķidrumi”: eļļas, benzīns, hidrauliskās un elektriskās ķēdes.

Sastāvdaļas, kas saistītas ar bīstamajiem materiāliem, tiek uzticētas uzņēmumiem, kuriem ir speciālas zināšanas to apstrādei.

Ierīces sadalīšana, kas ir pēdējais posms, aizņem vismaz 6 nedēļas, bet visas ierīces pārstrāde ilgst vairāk nekā 3 mēnešus.

Kas pārstrādā privātās lidmašīnas?

Lidostas un uzņēmumi, kas tos demontē:

Divas lidostas ir labi pazīstamas privāto lidmašīnu un lidaparātu pārstrādes jomā kopumā. Tajās notiek gaisa kuģu demontāžas un pārstrādes darbības. Tās ir Tarbes lidosta un Châteauroux lidosta.

Vadošais uzņēmums gaisa kuģu pārstrādes tirgū ir Tarmac Aerosave. Tas ir Airbus, Safran un Suez meitasuzņēmums. Tarmac Aerosave uzglabā 20 % Eiropas lidmašīnu, kas tiek mobilizētas, jo to ekspluatācijas laiks ir beidzies, kamēr tās tiek pārstrādātas.

Jaunuzņēmums AC Dismantling: jauns spēlētājs privāto lidmašīnu pārstrādes tirgū.

Anthony Chamarty ir šī inovatīvā projekta, kas pilnībā atbilst laikmetam, autors. Mērķis? Nodrošināt aviokompānijām risinājumu, kā atbrīvoties no privātiem reaktīvajiem lidaparātiem, kas vairs netiek ekspluatēti, kā arī pārstrādāt un dažkārt dot otro dzīvi lidaparātu rezerves daļām: sēdekļiem, kambīzēm, materiāliem, pilotu kabīnēm un dzinējiem. Šī vērienīgā uzņēmuma mērķis ir kļūt par privāto lidmašīnu “lūžņu laukumu”.

Cik izmaksā privātā lidmašīnas pārstrāde?

Aprēķinātās lidmašīnas pārstrādes izmaksas Eiropā ir 150 000 eiro. Šīs augstās izmaksas ir pamatotas ar kvalificēta darbaspēka izmaksām. Vislielāko peļņu pārstrādes nozarē strādājošajiem uzņēmumiem nes tieši no ekspluatācijas izņemto gaisa kuģu uzglabāšana.

Cik izmaksā privātā lidmašīnas pārstrāde?

Tiek lēsts, ka demontēta lidaparāta vērtība ir 10 % no tā jaunās iegādes cenas.

Cena mainās atkarībā no izejvielu un otrreizējo materiālu cenas.

Kas notiek ar privātās lidmašīnas daļām pēc pārstrādes?

Daudzām detaļām būs otra dzīve. Pārstrādātās daļas ir :

  • kabeļi
  • plastmasas detaļas
  • dzinēji
  • fuzelāža, kravas korpusi, spārni un dzinēji
  • Rezerves daļas: logi, slīdņi, drošības durvis, lidojuma vadības ierīces, melnās kastes, borta datori.
  • daļas, kas satur bīstamus materiālus: baterijas, azbestu, ugunsdzēšamos aparātus utt

Interjera apdares pasaule ir ļoti ieinteresēta par iluminatoriem. Daudzas plastmasas detaļas tiks izmantotas tekstilrūpniecībā.

Lidaparātu pārstrāde: neregulēts tirgus

Lai gan pašlaik gaisa kuģu pārstrādes tirgus strauji attīstās, to ir grūti regulēt. Tā rezultātā dažkārt redzam vietējos metāllūžņu tirgotājus, kas izjauc lidmašīnu skrejceļa beigās, izmantojot nespecificētas un neselektīvas metodes. Šķirošana vai pārstrāde netiek veikta. Tā ir “lidmašīnu lūžņu” darbība, līdzīgi kā tas notiek automobiļu pasaulē.

Tāpēc starptautiskā pārstrādes asociācija AFRA strādā pie šīs nozares regulēšanas, izstrādājot labas prakses kodeksu. Tas nodrošinās, ka lietotas detaļas tiek pienācīgi pārbaudītas un izsekojamas. Šīs darbības regulēšanas mērķis ir arī nodrošināt, ka tiek ņemta vērā vides aizsardzība.

Lidaparātu otrreizējā pārstrāde ir ilgs un dārgs process, taču tas ir nepieciešams videi. Šķirošana un otrās dzīves piešķiršana lidaparātu daļām, neatkarīgi no tā, vai tās ir komerciālas vai privātas, ir būtiski pasākumi, lai risinātu vides problēmas. Nākamo gadu laikā šī nozare attīstīsies un kļūs par būtisku, integrētu posmu gaisa kuģa dzīves ciklā.