Vai esat izvēlējies kādu no jet privé à vendre modeļiem un vēlaties to iegādāties? Vai vēlaties iegādāties privāto reaktīvo lidmašīnu, bet nezināt, kuru izvēlēties? Vai jūs interesē formalitātes, kas aviokompānijām jāveic, lai sagatavotu pārdošanas līgumus?
Tad esat nonācis īstajā vietā. Mums ir visas atbildes un sīkāka informācija, kas jums jāzina par privātās lidmašīnas iegādi.
Kādu lidmašīnu iegādāties?
Biznesa aviācijas tirgū ir daudz ko piedāvāt. Patiesībā ir daudz lidmašīnu, kas atbilst dažādām vajadzībām: atpūtas lidojumi, tālsatiksmes lidojumi, biznesa lidojumi u. c. Ja nolemjat iegādāties privāto reaktīvo lidmašīnu, jums būs liela izvēle attiecībā uz izmēru, dizainu, veiktspēju, tehnoloģisko aprīkojumu u. c. Lai izdarītu pareizo izvēli, ir svarīgi iepriekš apzināt savas vajadzības. Tāpēc mēs esam atlasījuši labākās lidmašīnas tirgū, kas atbilst jūsu konkrētajām vajadzībām:
Pērkat lidmašīnu atpūtai?
Ja vēlaties iegādāties privātu lidmašīnu brīvā laika pavadīšanai, šeit ir minēti galvenie modeļi, par kuriem jums vajadzētu padomāt:
Pilatus PC-12, kas ražots Šveicē, ir viendzinēja lidmašīna ar integrētu propelleri. Tas ir gan drošs, gan daudzpusīgs un nodrošina tādus pašus drošības standartus kā citi turbopropelleri savā kategorijā. Ar Pilatus PC-12 var nolaisties vairāk nekā 2500 lidlaukos Eiropā, kur to nevarētu izdarīt privāts reaktīvais lidaparāts vai komerciālais lidaparāts. Tā priekšrocība ir viegla piekļuve īsajiem skrejceļiem Gstaad – Saanen, Lausanne, Arcachon Cap Ferret , Ile d’Yeu vai Saint-Tropez la Môle.
Specifikācijas:
lidojuma ātrums: 464 km/h
. Maksimālais attālums: 2090 km
. Kabīnes izmērs: 5,16 m garš – 1,47 m augsts – 1,52 m plats
. Kategorija: turbopropelleru – 2 piloti ar 6 pasažieriem
Jaunas lidmašīnas cena: no 3,36 miljoniem euro

- Embraer Phenom 100
Phenom 100 ir ļoti viegls biznesa reaktīvais lidaparāts, ko ražo Brazīlijas ražotājs Embraer. Tā izsmalcināto, eleganto interjeru līdz pēdējai detaļai ir izstrādājis BMW. Tajā ir pietiekami daudz vietas bagāžai, kā arī atveres mēteļiem un datoriem.
Specifikācijas:
. 720 km/h kreisēšanas ātrums
. Maksimālais nobraukums: 2200 km
. Kabīnes izmērs: 3 m garš – 1,37 m augsts – 1,40 m plats
. Kategorija: ļoti viegla reaktīvā lidmašīna (LVJ) – 2 piloti ar 4/5 pasažieriem
Jaunas lidmašīnas cena: no 3,581 miljona euro

Pērkat lidmašīnu biznesam?
Biznesa lidojumiem atklājiet lidmašīnas ar kabīnēm, kas piedāvā vislabākos darba apstākļus:
Citation Mustang ar 4 ļoti ērtām VIP sēdvietām ir lielisks darba rīks. Šī īpaši vieglā privātā lidmašīna ir piemērota klientiem, kas meklē praktisku un ļoti ekonomisku risinājumu saviem īsiem lidojumiem.
Specifikācijas:
kustības ātrums: 630 km/h
. Maksimālais attālums: 2160 km
. Kabīnes izmērs: 3 m garš – 1,37 m augsts – 1,40 m plats
. Kategorija: ļoti viegla reaktīvā lidmašīna (LVJ) – 2 piloti ar 4 pasažieriem
Jaunas lidmašīnas izmaksas: 2,94 miljoni EUR

Citation XLS biznesa reaktīvā lidmašīna ir ideāli piemērota lidojumiem Eiropā. Tā ir vidēja izmēra, taču ar to var piekļūt īsiem vai sarežģītiem lidlaukiem, piemēram, kalnos vai pie jūras. Tajā var sēdēt līdz desmit pasažieriem, un tam ir ļoti ietilpīgs kravas nodalījums.
Specifikācijas:
kreisēšanas ātrums: 805 km/h
. Maksimālais attālums: 3600 km
. Kabīnes izmērs: 5,79 m garš – 1,65 m augsts – 1,70 m plats
. Kategorija: vidēja līmeņa privātā lidmašīna – 2 piloti ar 10 pasažieriem
Jaunas lidmašīnas cena: 13 miljoni EUR

Pērkat lidmašīnu, lai ceļotu komfortabli?
Tāpat kā CAC 40 izpilddirektori vai izcilākie futbolisti, jūs varat pievērsties greznākiem modeļiem:
Praetor 600 ir īpaši tehnoloģiski progresīvs supervidēja izmēra biznesa lidmašīna. Tam ir ievērojams darbības rādiuss, kas ļauj veikt gandrīz 4500 km attālumu bez starpnosēšanās un viegli veikt lidojumus no Londonas uz Ņujorku.
Galvenās iezīmes:
. Kreisēšanas ātrums: 850 km/h
. Maksimālais attālums: 4500 km
. Kabīnes izmērs: 8,20 m garš – 1,83 m augsts – 2,49 m plats
. Kategorija: vidēja līmeņa privātā lidmašīna – 2 piloti ar 12 pasažieriem
Jaunas lidmašīnas izmaksas: 30 miljoni EUR

- Dassault Falcon 6X
Apvienojot tehniskās iespējas un greznu dizainu, Falcon 6X atbildīs visprasīgāko klientu vēlmēm. Pateicoties Pratt & Whitney Canada PW812D dzinējiem, kas nodrošina nepārspējamu jaudu, tas ir ideāli piemērots vidēja un liela attāluma lidojumiem. Visbeidzot, tas ir aprīkots ar siltu un klusu salonu, modernu stilu, kas ir 100% pielāgojams.
Funkcijas:
. Kravas ātrums: 980 km/h
. Maksimālais nobraukums: 10 186 km
. Kabīnes izmērs: 12,3 m garš – 1,98 m augsts – 2,58 m plats
. Kategorija: privātā reaktīvā lidmašīna tālajiem reisiem – 2 piloti ar 16 pasažieriem
Jaunas lidmašīnas cena: 38 miljoni EUR

- Bombardier Challenger 850
Elegantā dizaina Challenger 850 ir aprīkots ar GECF34-3B1 dzinējiem, kas tam nodrošina maksimālo ātrumu 850 km/h. Šo tālsatiksmes reaktīvo lidmašīnu novērtē par tās plašā salona nepārspējamo komfortu. Tā piedāvā 16 pasažieriem, kas var iekāpt lidmašīnā, dažādas zonas: virtuvīti, vairākas tualetes..
Īpašības:
. Kravas ātrums: 850 km/h
. Maksimālais attālums: 5000 km
. Kabīnes izmērs: 14,7 m garš – 1,85 m augsts – 2,49 m plats
. Kategorija: tālo reisu lidmašīna – 2 piloti ar 13/16 pasažieriem
Jaunas lidmašīnas izmaksas: 21 miljons eiro

Kā aviosabiedrības sagatavo līgumus?
Gaisa kuģu pasūtījumi, kas tiek rezervēti katru gadu, ir ilgu un vētrainu sarunu rezultāts. Tajās piedalās aviosabiedrības un privāto lidmašīnu ražotāji, un tās var ilgt vairākus gadus. Patiesībā šie pasūtījumi par miljoniem eiro vērtām lidmašīnām sākas ilgi pirms to eksponēšanas Parīzes gaisa izstādē. Attiecībā uz šo līgumu izcelsmi ir divas iespējas: vai nu tie tiek noslēgti pēc gaisa kuģu ražotāju ierosināta piedāvājuma, vai arī tie ir pārvadātāju izsludināta konkursa rezultāts.
- Aviokompāniju ražotāju iniciēti piedāvājumi
Šajā gadījumā piedāvājumu iesniedz pats gaisa kuģu ražotājs. Zinot aviokompāniju vajadzības un atrašanās vietas, gaisa kuģu ražotāji varēs regulāri iesniegt piedāvājumus.
- Pārvadātāju uzaicinājumu uz konkursu izsludināšana
Otrā iespēja ir nosūtīt “pieprasījumu iesniegt piedāvājumu” ražotājiem. Tad uzņēmums iepriekš izstrādā visu flotes plānu, lai vairāku gadu laikā apmierinātu savas prasības attiecībā uz gaisa kuģu daudzumu un tipu. Attiecībā uz lielākajiem pasūtījumiem daži uzņēmumi pat izstrādā flotes plānus nākamajiem 20 gadiem. Tiek ņemti vērā vairāki kritēriji: konkurentu flotes un projekti, prognozētais satiksme, rentabilitātes mērķi, naftas cenu tendences, ieguldāmā budžeta apjoms u. c. Arī tad, ja mērķis ir papildināt floti ar jau zināmiem gaisa kuģiem vai jauniem modeļiem tirgū, procedūras nebūs vienādas. Piemēram, “klasiskai” lidmašīnai pietiks ar vienkāršu pamatlīgumu. No otras puses, jaunākiem modeļiem būs nepieciešams padziļināts tehniskais, komerciālais un finanšu pētījums.
Kādi ir kritēriji līguma slēgšanas tiesību iegūšanai?
Jau kampaņas sākumā ir vairāki kritēriji. Galvenais elements ir lidmašīnas veiktspējas novērtējums, kas ietver dzinēju kvalitāti un dzinēju ražotāju skaitu, kas iesaistīti lidmašīnas aprīkošanā. Taču tas vēl nav viss: ietekme ir arī citiem faktoriem, piemēram, apkalpošanas un tehniskās apkopes izmaksām, piegādes laika nišām, gaisa kuģu pieejamībai pakās u. c. Tā kā tie ir lieli ieguldījumi, lielākā daļa uzņēmumu izveido noteiktas programmas, lai samazinātu izmaksas un apdrošinātos. Tāpēc dažu līgumu apjoms var sasniegt gandrīz 600 lappušu.
Kā notiek sarunas par cenām?
Kā notiek sarunas? Lai gan dažas aviosabiedrības, piemēram, Ryanair, darīs visu iespējamo, lai samazinātu izmaksas, ražotājs bieži vien ir uzvarētājs. Pasūtījumam, kas iesniegts gaisa kuģu ražotājam, automātiski tiks piemērota cenu izmaiņu formula. Šī metode, ko dēvē arī par “eskalācijas formulu”, ietver cenu izmaiņu indeksēšanu atkarībā no dažādiem parametriem: darbaspēka, izejvielu, naftas cenas u. c. Tādējādi tiek piemērota samazinoša mēroga ekonomija: jo lielāka flote, jo dārgāks pasūtījums.
Vēl viens elements, no kura aviosabiedrības gūst peļņu, ir saistītie pakalpojumi. Šo pakalpojumu galvenais mērķis ir regulatīvā gaisa kuģa apkope dažādos līmeņos: perona, gaisa kuģa konstrukcijas, dzinēju, aprīkojuma un detaļu apkope. Šie kapitālremonti ir sadalīti laikā un klasificēti dažādās kategorijās. Sākot ar A kategoriju ikmēneša tehniskajai apkopei un beidzot ar D kategoriju tehniskajai apkopei, kas jāveic ik pēc 4/5 gadiem, šis elements ir reāls ienākumu avots, lai amortizētu ražotāju atlaides. Šajā nozarē, kurā sākotnēji dominēja dzinēju ražotāji, ir vērojama spēcīga izaugsme, un nesen tā tika paplašināta, iekļaujot arī gaisa kuģu ražotājus. Paredzams, ka līdz 2025. gadam MRO (tehniskās apkopes, remonta un kapitālā remonta) tirgus pieaugs par 20 %.
Cik lielas ir atlaides? Kāda ir galīgā cena, ko maksā uzņēmums?
Atlaides atšķiras atkarībā no pasūtījuma lieluma un sastāva. Atkarībā no pasūtītā gaisa kuģa tipa, pasūtījuma mērķa un klienta lieluma atlaide var svārstīties no 40 % līdz 55 %. Ļoti lielu lidmašīnu pasūtījumu gadījumā, piemēram, A380, tā ir ievērojama atkāpe no izsludinātās kataloga cenas 400 miljonu dolāru apmērā. Lai gan aviosabiedrības ļoti reti maksā šo cenrāža cenu, tā kalpo kā etalons. Piemēram, tā ir noderīga, kad jāaprēķina pirmās iemaksas. Pirmās iemaksas, ko pārvadātājs maksā, kad tiek veikts pasūtījums, ir ļoti zemas un pakāpeniski palielinās. Pēc pusotra gada šī iemaksa parasti ir aptuveni 25 %, un tikai piegādes posmā tiek samaksāts viss atlikums.
Kā aviosabiedrības finansē savus pasūtījumus?
Airbus A350 un Boeing B787 mega pasūtījumus, ko veic tādas aviosabiedrības kā AirFrance KLM, var šķist neiespējami finansēt. Tomēr lielo pārvadātāju rīcībā ir vairākas stratēģiskas sviras, lai novērstu to bankrotu.
Pirmkārt, pašreizējā avansa maksājumu sistēma ļauj aviokompānijām sadalīt savas izmaksas laika gaitā. Pilna cena tiek samaksāta piegādes brīdī, nevis pasūtījuma veikšanas brīdī. Tādējādi īstermiņā uzņēmums maksā ļoti maz un gūst zināmu elastību. Vēl viens svarīgs elements ir līzinga izmantošana aviosabiedrībās. Attiecībā uz aviosabiedrību operatoriem šī stratēģija ietver lidmašīnas iznomāšanu citam uzņēmumam vidēji uz sešiem gadiem. Air France šādā veidā finansē trešdaļu savas flotes.