NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

JetZero Z4: vai nākotnes lidmašīna satricinās gaisa transporta kodeksu?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Jauna jaunās paaudzes lidaparātu fizelāža

Kalifornijas jaunuzņēmuma JetZero, kas dibināts 2021. gadā Longbīčā, mērķis ir no jauna radīt komerciālo aviāciju ar radikāli atšķirīgu lidaparāta dizainu. Tā Z4 modelis, kura pirmos lidojumus paredzēts veikt 2030. gadā, ne ar ko nelīdzinās parastajām lidmašīnām. Tajā izmantota tā dēvētā BWB (Blended Wing Body) arhitektūra: trīsstūrveida fizelāža, kas integrēta spārnos, divi dzinēji izvietoti virs fizelāžas, nevis zem spārniem, un siluets, kas atpaliek no pašreizējiem Boeing vai Airbus lidaparātiem raksturīgā garā cilindra.

Z4 spēj pārvadāt 250 pasažierus 9000 kilometru attālumā, kas atbilst lidojumam bez starpnosēšanās no Parīzes uz Losandželosu, un tas sola gan veiktspēju, gan degvielas ekonomiju.

Pārveidota pasažieru apkalpošanas pieredze

Lidmašīnas iekšpusē tā izceļas ne tikai ar savu konfigurāciju, bet arī ar ārējo veidolu. Viena vai divu centrālo eju vietā Z4 piedāvā atre, kas ekonomiskajā klasē sadalītas starp astoņpadsmit sēdvietām, kas atrodas viena aiz otras. Šīs izvēles mērķis ir padarīt iekāpšanu lidmašīnā raitāku un samazināt tradicionālajos lidaparātos sastrēgumus.

Biznesa klasē būs plašākas telpas un ērtāks izkārtojums, un pat sanitārās telpas tiks pārveidotas, lai tajās būtu vairāk vietas. JetZero šo redzējumu apkopo vienkāršā formulā: “Mēs esam sasnieguši pašreizējās ģeometrijas robežas”. Aviokompāniju mērķis ir piesaistīt pasažierus ar lielāku komfortu, netraucējot lidostu loģistiku, jo Z4 ir izstrādāts, lai izmantotu esošo infrastruktūru.

Le cockpit du Z4, l'avion futuriste développé par JetZero.
JetZero izstrādātā futūristiskā lidaparāta Z4 pilotu kabīne.

Degvielas ekonomija un rūpnieciskais solījums

Šīs konstrukcijas īstais izaicinājums ir tās energoefektivitāte. Uzņēmums JetZero ir paziņojis par 50 % mazāku degvielas patēriņu salīdzinājumā ar parastajiem lidaparātiem. Laikā, kad ikviena aviosabiedrība cenšas samazināt oglekļa dioksīda emisijas un ierobežot ekspluatācijas izmaksas, šāds rādītājs piesaista uzmanību.

Atšķirībā no citiem projektiem, kas balstās uzūdeņraža vaielektriskās enerģijas izmantošanu, Z4 saglabā ar degvielu darbināmu dzinēju, kas ļauj tam izvairīties no dažiem tehniskiem kompromisiem. Tā veicinātāji norāda arī uz trokšņa samazināšanos, kas ir priekšrocība lidostām, uz kurām attiecas stingri noteikumi.

JetZero plāno veikt pirmo izmēģinājuma lidojumu 2027. gadā un nodot ekspluatācijā 2030. gadā. Projekts tiek atbalstīts ar 4,7 miljardu ASV dolāru investīcijām, plānots izveidot 14 500 darbavietu Ziemeļkarolīnā un atvērt rūpnīcu, kas mēnesī spēs samontēt trīs lidmašīnas. Lielākās ASV aviosabiedrības nav palikušas vienaldzīgas: United Airlines jau ir rezervējusi 200 lidmašīnas, un Delta strādā tieši pie izstrādes, lai pielāgotu lidmašīnu darbības vajadzībām.

Secinājums: drosmīga likme par gaisa telpas nākotni

JetZero Z4 ir daļa no senas vizionāru aeronavigācijas projektu tradīcijas. Tā integrētais fuzelāžs un solītā degvielas ekonomija varētu līdz 2030. gadam no jauna noteikt standartus tālsatiksmes lidojumiem. Vēl nav zināms, vai BWB arhitektūra, ko jau pēta Airbus un citi ražotāji, izturēs regulāro komerciālo lidojumu pārbaudi.

Apvienojot tehnoloģiskās ambīcijas, vides aizsardzības prasības un rūpnieciskos izaicinājumus, JetZero piedāvā nākotni, kurā apvienojas komforts, veiktspēja un degvielas ekonomija.

AEROAFFAIRES jetZero: jūsu aviācijas partneris šodien

AEROAFFAIRESmēs cieši sekojam līdzi inovācijām, kas maina aviācijas nākotni. Taču jau no šodienas mēs piedāvājam vadītājiem, uzņēmumiem un privātajiem ceļotājiem konkrētus, pārbaudītus risinājumus:

Mūsu jaunākās paaudzes privātās lidmašīnas nodrošina, ka jūsu starptautiskie ceļojumi ir ērti un diskrēti. Mūsu helikopteru transfēri ātri savieno lidostas, pilsētu centrus un slēpošanas kūrortus. Mūsu regulāru lidojumu biļešu pārdošanas pakalpojumi papildina paketi, lai nodrošinātu vienmērīgu un optimizētu ceļošanu. Visbeidzot, katrs komandējums saņem ekskluzīvu atbalstu, īpašu padomdevēju un pilnīgu mūsu lidojumu oglekļa emisiju kompensāciju.

Jau vairāk nekā 30 gadus mēs esam izvirzījušivisaugstākos apkalpošanas un personalizācijasstandartus mūsu saistību pamatā.

  • Ar ko JetZero Z4 atšķiras no klasiskajiem lidaparātiem, piemēram, Boeing 737 vaiAirbus A320?

    Z4 izmantots jauns dizains, kas pazīstams kā BWB (Blended Wing Body), ar trīsstūrveida fizelāžu, kas integrēta spārnos, un dzinējiem, kas izvietoti virs kabīnes. Atšķirībā no tradicionālajām cauruļveida lidmašīnām tas sola lielāku iekšējo telpu, vienmērīgāku iekāpšanu un par 50 % mazāku degvielas patēriņu.

  • Vai Z4 būs videi draudzīgāks nekā pašreizējie lidaparāti?

    Jā, lai gan tas joprojām izmanto parasto degvielu, tā arhitektūra nodrošina vēl nebijušu energoefektivitāti, un tiek lēsts, ka degvielas ietaupījums ir 50%. Turklāt ievērojami samazinās trokšņu līmenis, tāpēc šis gaisa kuģis ir labāk piemērotsilgtspējīgas aviācijas izaicinājumiem.

  • Kad Z4 būs pieejams komerciāliem lidojumiem?

    JetZero plāno veikt pirmos pilna mēroga izmēģinājumus 2027. gadā, bet komerciālos lidojumus sākt 2030. gadā. Projektā jau piedalās tādas amerikāņu aviokompānijas kā United Airlines un Delta Airlines, kas apliecina tā ātras ieviešanas potenciālu.