Vai esat redzējuši pārdošanā nelielu privātu reaktīvo lidmašīnu? Vai jūs vilina ceļojums turp un atpakaļ ar biznesa lidmašīnu? Ja esat nolēmis ķerties pie lietas un iegādāties lidmašīnu – vai nu lidmašīnu vai privāto reaktīvo lidmašīnu -, iespējams, jūs esat saskāries ar svarīgu jautājumu: kuru no tām izvēlēties? Protams, tas viss ir atkarīgs no jūsu vajadzībām, jūsu vēlmēm un budžeta elastības. Lietota lidmašīna neizmaksās tikpat, cik jauna.
Mēs iepazīstinām ar lidmašīnu modeļiem, kas laisti tirgū pēc 2018. gada, un norādām šo jauno lidmašīnu cenas. Mēs veicam arī dažus salīdzinājumus ar vecākiem modeļiem.
Privātās aviācijas tirgū dominē Eiropa un Amerikas Savienotās Valstis, kas kopā veido gandrīz 80 % pasaules reaktīvo lidmašīnu flotes, taču arī šajā tirgū pieaug konkurence. Kā redzēsiet, daudzas no greznākajām privātajām lidmašīnām, kas tiks izlaistas 2019. un 2020. gadā, nav ražotas Airbus vai Boeing, kas ir vislabāk pazīstamas ar savām lidmašīnām.
Tāpēc šeit ir saraksts, kurā iekļauti pasažieru lidmašīnu modeļi, lidmašīnas, kas pieejamas privātai nomai, un privātās reaktīvās lidmašīnas.
Jaunas pasažieru lidmašīnas cena
Nodošana ekspluatācijā: 1970. gads
Darbības rādiuss: 2700 km
Ietilpība: 5 pasažieri
Piezīmes: Beechcraft Baron 58 noteikti ir populārākā divdzinēju virzuļdzinēja lidmašīna pasaulē. Ar to var pārvadāt līdz 5 pasažieriem ar ātrumu 370 kilometri stundā. Tas ir ražots kopš pagājušā gadsimta 70. gadiem, un kopš tā laika ir daudzkārt pārveidots.
Cena: 1,4 miljoni eiro
Nodošana ekspluatācijā: 2011. gads
Darbības rādiuss: 3000 km
Ietilpība: 5 pasažieri
Piezīme: iekārojamākā TBM versija – TBM 900 – ir pieejama kopš 2019. gada.
Cena: no 1,5 miljoniem eiro

Jaunas vieglās privātās lidmašīnas cena
Nodošana ekspluatācijā: 2009. gads
Darbības rādiuss: 3600 km
Ietilpība: 6 pasažieri
Piezīmes: šisEmbraer modelis var veikt lielus attālumus vieglai privātās lidmašīnas modelim.
Cena: 8 miljoni eiro
Nodošana ekspluatācijā: 2008. gads
Darbības rādiuss: 2200 km
Ietilpība: 4 pasažieri
Piezīmes: Kopš 2008. gada ir bijušas vairākas versijas. Jaunākā ir Phenom 100EV, kas izlaista 2018. gadā.
Cena: 4,5 miljoni eiro

Ekspluatācijas uzsākšana: 2015. gads
Darbības rādiuss: 1300 km
Ietilpība: 6 pasažieri
Piezīme: jaunākā versija ir HondaJetElite, kas lieliski piemērota biznesa aviācijai un kuras darbības rādiuss ir palielināts par 17%. To pārdod par 5 miljoniem eiro vai vairāk.
Cena: 4,5 miljoni eiro
Jauna vidēja izmēra biznesa reaktīvā lidmašīna cena
Ja vēlaties iegādāties biznesa reaktīvo lidmašīnu vidēja attāluma vai tūrisma lidojumiem, iesakām iegādāties Cessna klāstu.

Nodošana ekspluatācijā: 2019
Darbības rādiuss: 6300 km
Ietilpība: 12 pasažieri
Piezīmes: Tas ir pieejams nomai kopš 2020. gada, un tajā ir iekļauti daži digitālie sasniegumi, piemēram, Wi-Fi piekļuve un satelīta radio. Cits paralēli izstrādātais modelis – Cessna Citation Hemisphere – beidzot ir apturēts.
Cena: 25 miljoni eiro
Nodošana ekspluatācijā: 2019
Darbības rādiuss: 4500 km
Ietilpība: 12 pasažieri
Piezīmes: Šī ir uzlabota Legacy 500 versija , kas nomas tirgū pieejama kopš 2019. gada. Tā galvenie konkurenti ir Gulfstream G280 un Bombardier Challenger 350 .
Cena: 30 miljoni eiro
Ekspluatācijas uzsākšana: 2020
Darbības rādiuss: 3700 km
Ietilpība: 9 pasažieri
Piezīmes: Iedvesmojoties no Legacy 450, tas var pārsniegt 800 kilometrus stundā, ietaupot laiku un padarot šo modeli par vienu no ātrākajiem savā kategorijā. Tā plānots ierasties 2020. gadā.
Cena: 17 miljoni eiro
Jaunas tālo reisu biznesa lidmašīnas cena
Nodošana ekspluatācijā: 2000. gados
Darbības rādiuss: 11 300 km
Ietilpība: 16 pasažieri
Piezīmes: Šis ir viens no vismodernākajiem tālo lidojumu lidaparātiem. To nesen aizstāja ar Global 7500.
Cena: 45 miljoni eiro
Nodošana ekspluatācijā: 2019
Darbības rādiuss: 13 000 km
Ietilpība: 19 pasažieri
Piezīmes: Tas konkurē ar Gulfstream G700, taču tā priekšrocība ir tā, ka 2019. gadā jau ir saražoti 30 modeļi.
Cena: 65 miljoni eiro

- Gulfstream G700
Nodošana ekspluatācijā: 2021. gadā
Darbības rādiuss: 13 000 km
Ietilpība: 19 pasažieri
Piezīmes: Tas konkurē ar Global 7500 un turpina G650 un G650ER. Tas ir viens no lielākajiem privātajiem reaktīvajiem lidaparātiem pasaulē.
Cena: 68 miljoni eiro
- Dassault Falcon 6X
Nodošana ekspluatācijā: 2022. gads
Darbības rādiuss: 10 000 km
Ietilpība: 16 pasažieri
Piezīmes: Iepriekš pazīstams ar saviem Rafale militārajiem un iznīcinātāju lidaparātiem, šoreiz Dassault laidīs klajā privātu lidmašīnu, kas paredzēta biznesa ceļotājiem. Pirmais lidojums plānots 2021. gadā, bet ekspluatācijā lidmašīna tiks nodota 2022. gadā. Falcon 6X spēs sasniegt ātrumu līdz 1000 km/h.
Tā godalgotais salons – platākais un augstākais pasaulē – piedāvā telpas, komforta, produktivitātes un drošības standartus, kas nosaka jaunus kritērijus tālo biznesa reaktīvo lidmašīnu segmentā.
Eric Trappier, Dassault Aviation izpilddirektors, komentē Falcon 6X.
Cena: 40 miljoni eiro
Jaunāko vidēja un liela attāluma komerciālo lidmašīnu un to privāto versiju cenas (2018-2022)
Ja jūs interesē vidēja un liela attāluma lidojumi, patīkamu lasīšanu.
NoAirbus
- Airbus A350-1000
Ekspluatācijas uzsākšana: 2019
Darbības rādiuss: 14 700 km
Ietilpība: 366 pasažieri
Piezīmes: Sākotnēji radīts, lai konkurētu ar Boeing 777-300ER, to veiktspēja ir līdzīga. Tagad tas konkurē ar Boeing 777-X.
Cena: 330 miljoni eiro
- Airbus A321neo (neo – jauna dzinēja opcija)
Nodošana ekspluatācijā: 2019
Darbības rādiuss: 9000 km
Ietilpība: 244 pasažieri
Piezīmes: neo programma tika izveidota, lai uzlabotuA320 efektivitāti, ļaujot samazināt degvielas patēriņu par 15%.
Bieži vien to aizēnoAirbus 320, l’Airbus 321 ir lidmašīna ar lielāku ietilpību un lielāku komfortu nekā neo. Tā tiešais konkurents ir Boeing 737 Max. Airbus pastāvīgi strādā pie savu modeļu uzlabošanas; drīzumā tirgū būs pieejamsA321XLR.
Cena: 117 miljoni eiro

Airbus ACJ320neo (ACJ Airbus Corporate Jets)
Nodošana ekspluatācijā: 2018
Darbības rādiuss: 11 000 km
Ietilpība: 25 pasažieri
Piezīmes: Airbus Corporate Jets irAirbus meitasuzņēmums, kas tirgo astoņus biznesa lidmašīnas. ACJ320neo ir viens no populārākajiem.
Cena: 85 miljoni eiro
Karaliskajā starptautiskajā gaisa tetovējumā 2019. gadā Airbus prezentēja arī savu futūristiskās lidmašīnas konceptu. Tā ir nodēvēta par plēsīgo putnu, un tā ir hibrīda elektriska lidmašīna.
No Boeing
- Boeing 787-10
Nodošana ekspluatācijā: 2018
Darbības rādiuss: 12 000 km
Ietilpība: 336 pasažieri
Piezīmes: Pazīstams arī kā Dreamliner, šis ir visefektīvākais 787 lidmašīnu saimes modelis.
Cena: 265 miljoni eiro
- Boeing 737 Max 10
Nodošana ekspluatācijā: 2018
Darbības rādiuss: 6100 km
Ietilpība: 230 pasažieri
Piezīmes: Boeing 2017. gadā uzsāk 737 Max paaudzes lidmašīnu ar lielākiem un efektīvākiem dzinējiem nekā iepriekšējie modeļi.
Cena: 123 miljoni eiro

- Boeing BBJ Max 7 (BBJ – Boeing Business Jets)
Nodošana ekspluatācijā: 2019
Darbības rādiuss: 13 000 km
Ietilpība: 19 pasažieri
Piezīmes: Šis modelis tika būvēts, lai uzlabotu degvielas patēriņu par 13% un trokšņa piesārņojumu par 40% salīdzinājumā ar sākotnējo BBJ, kura pamatā bija 737. Nejaukt ar BBJ 777-X, kas paredzēts 2020. gadā.
Cena: 90 miljoni eiro
Starptautiskie konkurenti
- Embraer E195-E2
Nodošana ekspluatācijā: 2018
Darbības rādiuss: 4800 km
Ietilpība: 120 pasažieri
Piezīme: Brazīlijas aviokompānija savus pirmos EJet E-2 modeļus laidusi klajā 2016. gadā.
Cena: 55 miljoni eiro

- Comac C919
Nodošana ekspluatācijā: 2021. gadā
Darbības rādiuss: 5000 km
Kapacitāte: 190 pasažieri
Piezīmes: Šis ir Ķīnas ražotāja divdzinēju lidmašīna. Pirmais lidojums notika 2017. gadā, un nodošana ekspluatācijā paredzēta 2021. gadā.
Cena: 46 miljoni eiro
- Irkut MC-21 300
Nodošana ekspluatācijā: 2021. gadā
Darbības rādiuss: 6300 km
Kapacitāte: 168 pasažieri
Piezīmes: Šis ir vēl viens divdzinēju gaisa kuģis, šoreiz no Krievijas ražotāja. Pašlaik notiek lidmašīnas sertifikācija, bet jau ir pasūtīti gandrīz 300 pasūtījumi.
Cena: 82 miljoni eiro
- Mitsubishi Space Jet 90
Nodošana ekspluatācijā: 2021-2022
Darbības rādiuss: 3000 km
Ietilpība: 78 pasažieri
Piezīmes: agrāk pazīstams kā MRJ(Mitsubishi Regional Jet), paredzams, ka šis jaunais lidmašīnas modelis samazinās degvielas patēriņu par 20 %. Sākotnēji tika paziņots par 2021. gadu, bet galu galā tas varētu tikt uzsākts ekspluatācijā 2022. gadā.
Cena: 43 miljoni eiro
Nobeigumā
Nesenie notikumi ir būtiski ietekmējuši lielāko daļu aviosabiedrību. Pirmkārt, mēs redzam, ka saistībā ar vides krīzi ražotāji domā par to, kā samazināt lidmašīnu degvielas patēriņu.
Turklāt, reaģējot uz Covid-19 epidēmiju, Airbus ir atgriezusi pārdošanā četrasatre A320neo un divas A321neo lidmašīnas, kas sākotnēji bija paredzētas Air Asia. Šie pasūtījumi, tāpat kā daudzi citi, ir atcelti, kā rezultātā dažas cenas, iespējams, tiks pazeminātas.
Visbeidzot, jāņem vērā, ka norādītajās cenās nav iekļautas privāto lidmašīnu uzturēšanas, ekspluatācijas un apkalpes organizēšanas izmaksas, kas ir ievērojamas. Nav nekas neparasts, ka papildu izmaksas gadā sasniedz 350 000 euro papildus lidmašīnas cenai. Ja jau domājat par to, kā samazināt šīs izmaksas, varat mēģināt privāto lidmašīnu pēc tās iegādes iznomāt vai dalīt tās īpašumtiesības. Alternatīvi, kad jūs neizmantojat savu biznesa lidmašīnu, jūs varat to nodot privātās aviokompānijas pārvaldībā, kas veiks lidojumus ar jūsu lidmašīnu, kad jūs to neizmantosiet.
Lai uzzinātu vairāk, skatiet mūsu rakstus: comment acheter un avion ? acheter ou louer un jet privé, quelle solution choisir ?
Ja vēlaties sākt ar privātās lidmašīnas nomu, sazinieties ar mums, lai rezervētu lidojumu.