NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Jaunu lidmašīnu cenas: pilns modeļu un cenu ceļvedis

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Vai esat redzējuši pārdošanā nelielu privātu reaktīvo lidmašīnu? Vai jūs vilina ceļojums turp un atpakaļ ar biznesa lidmašīnu?

Ja esat nolēmis ķerties pie lietas un iegādāties lidmašīnu – vai nu lidmašīnu vai privāto reaktīvo lidmašīnu -, iespējams, jūs esat saskāries ar svarīgu jautājumu: kuru no tām izvēlēties?

Protams, tas viss ir atkarīgs no jūsu vajadzībām, jūsu vēlmēm un budžeta elastības. Lietota lidmašīna neizmaksās tikpat, cik jauna.

Mēs iepazīstinām ar lidmašīnu modeļiem, kas laisti tirgū pēc 2018. gada, un norādām šo jauno lidmašīnu cenas. Mēs veicam arī dažus salīdzinājumus ar vecākiem modeļiem.

Privātās aviācijas tirgū dominē Eiropa un Amerikas Savienotās Valstis, kas kopā veido gandrīz 80 % pasaules reaktīvo lidmašīnu flotes, taču arī šajā tirgū pieaug konkurence. Kā redzēsiet, daudzas no greznākajām privātajām reaktīvajām lidmašīnām, kas iznāks 2019. un 2020. gadā, nav ražotas Airbus vai Boeing, kas ir vislabāk pazīstamas ar savām lidmašīnām.

Tāpēc šeit ir saraksts, kurā iekļauti gan pasažieru lidmašīnu modeļi, gan lidmašīnas, kas pieejamas privātai nomai, gan privātās reaktīvās lidmašīnas.

Jaunas pasažieru lidmašīnas cena

Nodošana ekspluatācijā: 1970. gads

Darbības rādiuss: 2700 km

Ietilpība: 5 pasažieri

Piezīmes: Beechcraft Baron 58 noteikti ir populārākā divdzinēju virzuļdzinēja lidmašīna pasaulē. Ar to var pārvadāt līdz 5 pasažieriem ar ātrumu 370 kilometri stundā. Tas ir ražots kopš pagājušā gadsimta 70. gadiem, un kopš tā laika ir daudzkārt pārveidots.

Cena: 1,4 miljoni eiro

Nodots ekspluatācijā: 2011. gads

Darbības rādiuss: 3000 km

Ietilpība: 5 pasažieri

Piezīme: iekārojamākā TBM versija TBM 900 ir pieejama kopš 2019. gada.

Cena: no 1,5 miljoniem eiro

Foto: Commons Wikimedia

Jaunas vieglās privātās lidmašīnas cena

Nodošana ekspluatācijā: 2009. gads

Darbības rādiuss: 3600 km

Ietilpība: 6 pasažieri

Piezīmes: šis Embraer modelis spēj veikt lielus attālumus vieglai privātās lidmašīnas modelim.

Cena: 8 miljoni eiro

Nodošana ekspluatācijā: 2008. gads

Darbības rādiuss: 2200 km

Ietilpība: 4 pasažieri

Piezīmes: Kopš 2008. gada ir bijušas vairākas versijas. Jaunākā ir Phenom 100EV, kas izlaista 2018. gadā.

Cena: 4,5 miljoni eiro

Foto: Commons Wikimedia

Nodošana ekspluatācijā: 2015

Darbības rādiuss: 1300 km

Ietilpība: 6 pasažieri

Piezīmes: jaunākā versija ir HondaJetElite, kas lieliski piemērota biznesa aviācijai un kuras darbības rādiuss ir palielināts par 17%. To pārdod par 5 miljoniem eiro vai vairāk.

Cena: 4,5 miljoni eiro

Jaunas vidēja attāluma biznesa lidmašīnas cena

Ja vēlaties iegādāties biznesa reaktīvo lidmašīnu vidēja attāluma vai tūrisma lidojumiem, iesakām iegādāties Cessna klāstu.

Foto: Wikimedia Commons

Cessna Citation Longitude

Nodošana ekspluatācijā: 2019. gads

Darbības rādiuss: 6300 km

Ietilpība: 12 pasažieri

Piezīmes: Tas ir pieejams nomai kopš 2020. gada, un tajā ir iekļauti daži digitālie sasniegumi, piemēram, Wi-Fi piekļuve un satelīta radio. Cits paralēli izstrādātais modelis – Cessna Citation Hemisphere – beidzot ir apturēts.

Cena: 25 miljoni eiro

Nodošana ekspluatācijā: 2019

Darbības rādiuss: 4500 km

Ietilpība: 12 pasažieri

Piezīmes: Šī ir Legacy 500 modernizētā versija, kas nomas tirgū pieejama kopš 2019. gada. Tā galvenie konkurenti ir Gulfstream G280 un Bombardier Challenger 350.

Cena: 30 miljoni eiro

Nodošana ekspluatācijā: 2020

Darbības rādiuss: 3700 km

Ietilpība: 9 pasažieri

Piezīmes: iedvesmojoties no Legacy 450, tas var pārsniegt 800 kilometrus stundā, ietaupot laiku un padarot šo modeli par vienu no ātrākajiem savā kategorijā. Tā ienākšana plānota 2020. gadā.

Cena: 17 miljoni eiro

Jaunas tālo reisu biznesa lidmašīnas cena

Nodošana ekspluatācijā: 2000. gados

Darbības rādiuss: 11 300 km

Ietilpība: 16 pasažieri

Piezīmes: Šis ir viens no modernākajiem tālo lidojumu lidaparātiem. To nesen aizstāja ar Global 7500.

Cena: 45 miljoni eiro

Nodošana ekspluatācijā: 2019

Darbības rādiuss: 13 000 km

Ietilpība: 19 pasažieri

Piezīmes: Tas konkurē ar Gulfstream G700, bet tā priekšrocība ir tā, ka 2019. gadā jau ir saražoti 30 modeļi.

Cena: 65 miljoni eiro

Foto: Commons Wikimedia

  • Gulfstream G700

Nodošana ekspluatācijā: 2021. gadā

Darbības rādiuss: 13 000 km

Ietilpība: 19 pasažieri

Piezīmes: Tas konkurē ar Global 7500 un ir G650 un G650ER turpinājums. Tas ir viens no lielākajiem privātajiem reaktīvajiem lidaparātiem pasaulē.

Cena: 68 miljoni eiro

  • Dassault Falcon 6X

Nodošana ekspluatācijā: 2022. gads

Darbības rādiuss: 10 000 km

Ietilpība: 16 pasažieri

Piezīmes: Dassault, kas iepriekš bija pazīstams ar saviem militārajiem Rafale un iznīcinātājiem, šoreiz ieviesīs privātu lidmašīnu, kas paredzēta biznesa ceļotājiem. Pirmais lidojums plānots 2021. gadā, bet ekspluatācijā tiks nodots 2022. gadā. Falcon 6X spēs sasniegt ātrumu līdz 1000 km/h.

Tā godalgotais salons – platākais un augstākais pasaulē – piedāvā telpas, komforta, produktivitātes un drošības standartus, kas nosaka jaunus standartus tālo biznesa lidmašīnu segmentā.

Dassault Aviation izpilddirektors Ēriks Trapjē par Falcon 6X.

Cena: 40 miljoni eiro

Jaunāko vidēja un liela attāluma komerciālo lidmašīnu, kā arī to privāto versiju cenas (2018-2022)

Ja jūs interesē vidēja un liela attāluma lidojumi, patīkamu lasīšanu.

No Airbus

  • Airbus A350-1000

Nodošana ekspluatācijā: 2019. gads

Darbības rādiuss: 14 700 km

Ietilpība: 366 pasažieri

Piezīmes: Sākotnēji radīts, lai konkurētu ar Boeing 777-300ER, to veiktspēja ir līdzīga. Tagad tas konkurē ar Boeing 777-X.

Cena: 330 miljoni eiro

  • Airbus A321neo (neo – jauna dzinēja opcija)

Nodošana ekspluatācijā: 2019

Darbības rādiuss: 9000 km

Ietilpība: 244 pasažieri

Piezīmes: neo programma tika izveidota, lai uzlabotu A320 efektivitāti, ļaujot samazināt degvielas patēriņu par 15%.

Airbus321, ko bieži vien aizēnoAirbus 320, ir lidmašīna ar lielāku ietilpību un labāku komfortu nekā pēdējais. Tā tiešais konkurents ir Boeing 737 Max. Airbus pastāvīgi strādā pie savu modeļu uzlabošanas, un drīzumā tirgū būs pieejams A321XLR.

Cena: 117 miljoni eiro

Foto: Flickr

Airbus ACJ320neo (ACJ – Airbus Corporate Jets)

Nodošana ekspluatācijā: 2018. gads

Darbības rādiuss: 11 000 km

Ietilpība: 25 pasažieri

Piezīmes: Airbus Corporate Jets ir Airbus meitasuzņēmums, kas tirgo astoņus biznesa reaktīvos lidaparātus. ACJ320neo ir viens no populārākajiem.

Cena: 85 miljoni eiro

Karaliskajā starptautiskajā gaisa tetovējumā 2019. gadā Airbus prezentēja arī savu futūristiskās lidmašīnas konceptu. Tas ir nosaukts par Bird of Prey, un tas ir hibrīds elektrisks lidaparāts.

Boeing

  • Boeing 787-10

Nodošana ekspluatācijā: 2018. gads

Darbības rādiuss: 12 000 km

Kapacitāte: 336 pasažieri

Piezīmes: Pazīstams arī kā Dreamliner, šis ir visefektīvākais 787 modeļu saimes modelis.

Cena: 265 miljoni eiro

  • Boeing 737 Max 10

Nodošana ekspluatācijā: 2018

Darbības rādiuss: 6100 km

Ietilpība: 230 pasažieri

Piezīmes: Boeing 2017. gadā laida klajā 737 Max paaudzi ar lielākiem un efektīvākiem dzinējiem nekā iepriekšējiem modeļiem.

Cena: 123 miljoni eiro

Foto: Commons Wikimedia

  • Boeing BBJ Max 7 (BBJ – Boeing Business Jets)

Nodošana ekspluatācijā: 2019

Darbības rādiuss: 13 000 km

Ietilpība: 19 pasažieri

Piezīmes: Šis ir modelis, kas būvēts, lai uzlabotu degvielas patēriņu par 13% un trokšņa līmeni par 40% salīdzinājumā ar sākotnējo BBJ, kura pamatā ir 737 lidmašīna. Nejaukt ar BBJ 777-X, kas paredzēts 2020. gadā.

Cena: 90 miljoni eiro

Starptautiskie konkurenti

  • Embraer E195-E2

Nodošana ekspluatācijā: 2018. gads

Darbības rādiuss: 4800 km

Ietilpība: 120 pasažieri

Piezīme: Brazīlijas uzņēmums savus pirmos EJet E-2 modeļus sāka ražot 2016. gadā.

Cena: 55 miljoni eiro

Foto: Wikimedia Commons

  • Comac C919

Nodošana ekspluatācijā: 2021. gadā

Darbības rādiuss: 5000 km

Ietilpība: 190 pasažieri

Piezīmes: Šis ir Ķīnas ražotāja ražots divu dzinēju lidmašīnas modelis. Pirmais lidojums notika 2017. gadā, un nodošana ekspluatācijā paredzēta 2021. gadā.

Cena: 46 miljoni eiro

  • Irkut MC-21 300

Nodošana ekspluatācijā: 2021. gadā

Darbības rādiuss: 6300 km

Kapacitāte: 168 pasažieri

Piezīmes: Šis ir vēl viens divdzinēju gaisa kuģis, šoreiz no Krievijas ražotāja. Pašlaik notiek lidmašīnas sertifikācija, bet jau ir pasūtīti gandrīz 300 pasūtījumi.

Cena: 82 miljoni eiro

  • Mitsubishi Space Jet 90

Nodošana ekspluatācijā: 2021-2022

Darbības rādiuss: 3000 km

Ietilpība: 78 pasažieri

Piezīmes: Iepriekš pazīstams kā MRJ (Mitsubishi Regional Jet), paredzams, ka šis jaunais lidmašīnas modelis samazinās degvielas patēriņu par 20%. Sākotnēji tika paziņots par 2021. gadu, bet galu galā tas varētu tikt uzsākts ekspluatācijā 2022. gadā.

Cena: 43 miljoni eiro

Kādi faktori būtu jāņem vērā pirms jaunas lidmašīnas iegādes?

Jaunas lidmašīnas iegāde ir liels ieguldījums, un, lai izdarītu pareizo izvēli, ir jāanalizē vairāki kritēriji:

  • Papildus iegādes cenai jāņem vērā arī uzturēšanas, apdrošināšanas, uzglabāšanas (angārs), degvielas un personāla (piloti, mehāniķi) izmaksas. Šīs izmaksas katru gadu var veidot līdz pat 10-20 % no lidmašīnas vērtības.
  • Plānotais izmantojums: īsi/vidēji/ilgiem lidojumiem? Pasažieru vai kravu pārvadājumi? Šie faktori nosaka nepieciešamo izmēru, darbības rādiusu un veiktspēju.
  • Borta tehnoloģijas: izvēli var ietekmēt modernas navigācijas sistēmas, Wi-Fi savienojamība vai videi draudzīgas iespējas (piemēram, degvielu taupoši dzinēji).
  • Tālākpārdošana nākotnē: daži modeļi saglabā savu vērtību labāk nekā citi. Augstākas klases biznesa lidmašīnas (Gulfstream, Bombardier) bieži vien ir stabilākas lietoto lidmašīnu tirgū.

Lai novērtētu šos aspektus pirms pirkuma, ieteicams veikt revīziju ar aeronautikas ekspertu, piemēram, AEROAFFAIRES.

Kādas ir privātas lidmašīnas līzinga priekšrocības salīdzinājumā ar tās iegādi?

Lai gan jaunas lidmašīnas iegāde ir vilinoša, līzings joprojām ir elastīga un ekonomiska alternatīva daudziem ceļotājiem. Lūk, dažas no priekšrocībām:

  • Nav fiksētu izmaksu: Nav uzturēšanas, personāla vai uzglabāšanas izmaksu. Lidojuma cena ir “viss iekļauts”.
  • Pielāgojamība: Gaisa kuģa izvēle katram uzdevumam (vieglā reaktīvā lidmašīna īsam lidojumam, tālo reisu lidmašīna starpkontinentālam ceļojumam).
  • Piekļuve jaunākajiem modeļiem: Līzinga kompānijas bieži atjauno savus gaisa kuģu parkus, piedāvājot ar jaunākajām tehnoloģijām aprīkotas lidmašīnas.
  • Videi draudzīgs risinājums: daži uzņēmumi, piemēram, AEROAFFAIRES, pilnībā kompensē jūsu lidojumu CO₂ emisijas.

Uzņēmumiem vai privātpersonām, kas ceļo mazāk nekā 100 stundas gadā, līzings bieži vien ir izdevīgāks. Abonēšanas formulas (“reaktīvo karšu” veids) arī ļauj jums gūt labumu no preferenciāliem tarifiem.

Un visbeidzot

Nesenie notikumi ir būtiski ietekmējuši lielāko daļu aviosabiedrību. Pirmkārt, vides krīze ir mudinājusi ražotājus meklēt veidus, kā samazināt gaisa kuģu degvielas patēriņu.

Turklāt, reaģējot uz Covid-19 epidēmiju, Airbus ir atgriezusi pārdošanā četras A320neo un divas A321neo lidmašīnas, kas sākotnēji bija paredzētas Air Asia. Šie pasūtījumi, tāpat kā daudzi citi, tagad ir atcelti, kas, iespējams, izraisīs cenu samazinājumu.

Visbeidzot, jāatceras, ka norādītajās cenās nav iekļautas privāto lidmašīnu tehniskās apkopes, ekspluatācijas un apkalpes organizācijas izmaksas, kas tomēr ir ievērojamas. Nav nekas neparasts, ka papildu izmaksas gadā sasniedz 350 000 euro papildus lidmašīnas cenai. Ja jau domājat par to, kā samazināt šīs izmaksas, varat izmēģināt privātās lidmašīnas līzingu vai dalītu īpašumtiesības uz to, kad esat to iegādājies. Alternatīvi, kad jūs neizmantojat savu biznesa lidmašīnu, jūs varat to nodot privātās aviokompānijas pārvaldībā, kas veiks lidojumus ar jūsu lidmašīnu, kad jūs to neizmantosiet.

Lai uzzinātu vairāk, skatiet mūsu rakstus: Kā iegādāties lidmašīnu? pirkt vai nomāt privāto lidmašīnu, kādu risinājumu izvēlēties?

Ja vēlaties sākt ar privātās lidmašīnas nomu, sazinieties ar mums, lai rezervētu lidojumu.

Sazinieties ar AEROAFFAIRES 24/7 pa tālruni +33 (0)1 44 09 91 82.

  • Kādas ir papildu izmaksas, iegādājoties jaunu gaisa kuģi?

    Papildus iegādes cenai ir arī uzturēšanas, apdrošināšanas, uzglabāšanas (angārs) un degvielas izmaksas, kā arī apkalpes (pilotu, salona apkalpes) algas. Tiek pieskaitītas arī administratīvās izmaksas (sertifikācija, nodokļi).

  • Vai ir kādas finansēšanas iespējas iegādāties privāto reaktīvo lidmašīnu?

    Jā, ir iespējami tādi risinājumi kā līzings (noma ar pirkuma iespēju), specializēts bankas kredīts vai vienošanās ar aeronavigācijas pārvaldības uzņēmumu starpniecību. Daži ražotāji piedāvā arī finansēšanas programmas.

  • Kā izvēlēties jaunu vai lietotu lidmašīnu?

    Jaunie lidaparāti piedāvā jaunākās tehnoloģijas un ražotāja garantiju, taču maksā vairāk. Lietotas lidmašīnas var būt ekonomiski izdevīgas, bet tām ir nepieciešama rūpīga pārbaude (apkope, lidojuma stundas, remonta vēsture).

  • Kādas ir privātās lidmašīnas kopīpašnieka priekšrocības?

    Līdzīpašums ļauj sadalīt iegādes un uzturēšanas izmaksas starp vairākiem īpašniekiem. Pārvaldības uzņēmumi bieži pārvalda īpašuma izmantošanu un uzturēšanu, optimizējot izdevumus.

  • Vai es varu iznomāt savu privāto lidmašīnu, ja to neizmantoju?

    Jā, izmantojot reaktīvo lidmašīnu pārvaldības programmas, uzņēmumi iznomā jūsu lidmašīnu, lai gūtu ienākumus. Tas samazina fiksētās izmaksas, bet ietver arī dalītu lidmašīnas pieejamību.

  • Kādi kritēriji būtu jāievēro, lai lidmašīna būtu piemērota transkontinentāliem lidojumiem?

    Prioritāte ir nobraukums (vismaz 10 000 km), degvielas ietilpība, salona komforts (telpa, hermetizācija) un tehnoloģijas, piemēram, borta Wi-Fi. Tādi tālsatiksmes modeļi kā Bombardier Global 7500 vai Gulfstream G700 ir izstrādāti tieši šim nolūkam.

  • Kā notiek jaunas lidmašīnas piegāde?

    Kad pasūtījums ir iesniegts, ražotājs nosaka termiņu (bieži vien vairākus mēnešus vai gadus). Pirms nodošanas tiek veikta galīgā pārbaude (“zaļais lidojums”), kam seko pilotu un īpašnieku apmācība.

  • Kāda ir privātās lidmašīnas ietekme uz vidi un kā to var kompensēt?

    CO₂ emisijas ir ievērojamas, taču pastāv oglekļa kompensēšanas programmas (mežu atjaunošana, atjaunojamie enerģijas avoti). Daži operatori, piemēram, AEROAFFAIRES, savos pakalpojumos iekļauj 100% kompensāciju.

  • Kāds ir vidējais jaunā privātā reaktīvā lidaparāta dzīves ilgums?

    Labi uzturēta reaktīvā lidmašīna var lidot 25 līdz 30 gadus. Kapitālais remonts (piemēram, D-veida pārbaudes ik pēc 5-7 gadiem) paildzina tā ekspluatācijas laiku.

  • Vai jauniem lidaparātiem ir garantija?

    Jā, vairums ražotāju piedāvā garantijas, kas attiecas uz tehniskiem defektiem (parasti 2 līdz 5 gadus), un tās var pagarināt, noslēdzot tehniskās apkopes līgumus.

  • Kā tirgū mainās jaunu lidmašīnu cenas?

    Tās svārstās atkarībā no pieprasījuma, materiālu (piemēram, alumīnija) izmaksām un tehnoloģiskajiem jauninājumiem. Krīzes (piemēram, Covid-19) var izraisīt īslaicīgu cenu kritumu vai atcelto iekārtu tālākpārdošanu.

  • Kāds ir pēc pasūtījuma izgatavotas privātās lidmašīnas piegādes laiks?

    Atkarībā no modeļa un pielāgošanas (luksusa interjers, avionikas sistēmas) tas ir no 6 mēnešiem līdz vairākiem gadiem. Ļoti pieprasītiem lidaparātiem (piemēram, Gulfstream G700) dažkārt ir gari gaidīšanas saraksti.

  • Vai ir iespējams izmēģināt lidmašīnu pirms tās iegādes?

    Jā, demo lidojumus organizē ražotāji vai tirgotāji. Īpašos gadījumos ieteicams veikt tehnisko auditu un izmēģinājuma lidojumu.

  • Kuras valstis ir vispiemērotākās privātās lidmašīnas reģistrācijai?

    Dažas jurisdikcijas (Kaimanu salas, Malta, Īrija) piedāvā nodokļu vai administratīvas priekšrocības. Izvēle ir atkarīga no izmantošanas veida (privāts/komerciāls) un īpašnieka valstspiederības.

  • Kā jūs veicat regulāru jaunās lidmašīnas tehnisko apkopi?

    Ieteicams noslēgt ikgadējus tehniskās apkopes līgumus (“CAMO”) ar ražotāja apstiprinātiem centriem. Tie attiecas uz plānoto apkopi un rezerves daļu pieejamību.

  • Vai jaunie gaisa kuģi ir aprīkoti ar modernām drošības sistēmām?

    Jā, jaunākajos modeļos ir iekļautas tādas tehnoloģijas kā TCAS (sadursmju novēršanas sistēma), EFB (lidojuma planšetes) un gaisa satiksmes vadības sistēmas (ADS-B).

  • Kāda ir starptautisko noteikumu ietekme uz jaunām privātajām lidmašīnām?

    Standarti (troksnis, emisijas) attīstās (piemēram, ICAO CAEP standarti). Jaunie modeļi atbilst šiem standartiem, bet tas var ierobežot vecāku gaisa kuģu izmantošanu noteiktās jomās.

  • Kā pielāgot jaunā privātā lidmašīnas dzinēja interjeru?

    Ražotāji piedāvā pielāgotas opcijas (ādas sēdekļi, VIP aprīkojums, virtuves u. c.). Specializēti uzņēmumi arī izgatavo dizainu pēc piegādes.

  • Vai ir kādas subsīdijas jaunas lidmašīnas iegādei?

    Dažas valstis piedāvā nodokļu atvieglojumus (piemēram, nodokļu atlaides biznesa aviācijai) vai vietējo atbalstu (reģionālās lidostas). Uzziniet vairāk aviācijas iestādēs.

  • Kāda ir procedūra, lai ātri pārdotu jaunu gaisa kuģi?

    Specializēta brokera vai pārdošanas platformas izmantošana paātrina darījuma veikšanu. Vērtība ir atkarīga no modeļa stāvokļa, lidojuma stundām un pieprasījuma pēc tā.