Skumjas ziņas no aeronautikas pasaules, l’Antonov An-225. Krievijas bombardēšanas uzlidojumos Ukrainā tika iznīcināts pasaulē lielākais avion cargo lidaparāts. Šī lidmašīna, kas pazīstama ar nosaukumu “Mrija”, kas nozīmē “sapnis”, spēja pārvadāt un iekraut uz klāja tonnām aprīkojuma, un konflikta laikā piedzīvoja murgu. LidmašīnaAntonov 225 bija novietota Hostomela lidostas lidlaukā netālu no Kijevas pilsētas, kad uz pilsētu mērķēja Krievijas bruņotie spēki. Lidostai tika uzbrukts, un pasaulē lielākā lidmašīna uzliesmoja angārā. Piedāvājam atskatīties uz šo nozīmīgo notikumu un pasaulē lielākās kravas lidmašīnas vēsturi, kas ir tik simboliska.
Par lidmašīnasAntonov 225 iznīcināšanu tika paziņots tviterī.
2022. gada 27. februārī Ukrainas ārlietu ministrs Dmitrijs Kuleba savā Twitter kontā paziņoja par Ukrainas kravas lidmašīnas iznīcināšanu.
Tā bija pasaulē lielākā lidmašīna AN-225 “Mrija” (“Sapnis” ukraiņu valodā). Krievija, iespējams, ir iznīcinājusi mūsu “Mriya”. Taču viņi nekad nespēs iznīcināt mūsu sapni par spēcīgu, brīvu un demokrātisku Eiropas valsti. Mēs uzvarēsim!
Tā bija lielākā lidmašīna pasaulē – AN-225 “Mrija” (“Sapnis”). Krievija, iespējams, ir iznīcinājusi mūsu Mriya. Bet tā nekad nevarēs iznīcināt mūsu sapni par stipru, brīvu un demokrātisku Eiropas valsti. Mēs uzvarēsim!
Šis paziņojums izskan kā Ukrainas valsts emblēmas zaudējums. Katru gadu augustā šī lidmašīna piedalījās Ukrainas nacionālās dienas lidojumā. Valsts īpašumā bija vienīgais pasaulē lielākās kravas lidmašīnas paraugs. Tā vairākkārt tika izmantota vols de fret aérien un tai bija galvenā loma Kovid 19 pandēmijas laikā, pārvedot maskas un citu medicīnisko aprīkojumu, lai cīnītos ar veselības krīzi. Liels trieciens gaisa kravu pārvadājumu nozarei.
Tomēr saskaņā ar rakstā, kas publicēts laikrakstā BFM TVjau ir sāktas diskusijas un plāni par remontdarbiem. Pagaidām, lai An 225 atkal varētu pacelties gaisā, būtu vajadzīgi aptuveni 5 gadi un tas izmaksātu ne mazāk kā 3 miljardus dolāru.
Protams, lidmašīnas iznīcināšana ir anekdotisks fakts, ņemot vērā pašreizējo satraucošo situāciju Ukrainā. AEROAFFAIRES atbalsta valsts iedzīvotājus šajā tumšajā periodā.
Antonov 225 vēsture un raksturojums.
Pirmo lidojumuAntonov 225 veica 1988. gada 21. decembrī no Kijevas Ukrainā. Šis iespaidīgais platkājlidaparāts tika izstrādāts Kijevā sadarbībā ar Ķīnu un Ukrainu. Ukrainas lidmašīnu ražotājs Antonov Design Bureau izstrādāja šo transporta lidmašīnu, kas aviācijas vēsturē ir unikāla ar savu kravnesību un lielo darbības rādiusu. Ukrainas uzņēmumam nav ko apskaust citus lidmašīnu ražotājus, piemēram, Boeing vai Airbus, un tam ir izdevies izcelties. Tas oficiāli tika nodots ekspluatācijā 1988. gadā. Atšķirībā no parastajām lidmašīnām šī ir vienīgā transporta lidmašīna, kuras vadīšanai nepieciešama 6 cilvēku apkalpe.
Šī lidmašīna tika radīta no l’Antonov 124mazāka kravas lidmašīnas modeļa. Viena no galvenajāmAntonov 224 misijām bija militārām vajadzībām – militārais transports. Tai bija jāspēj pārvietot Buran – aukstā kara laikā PSRS būvēto kosmosa kuģi Buran. Tam bija būtiska nozīme lielizmēra kravu, piemēram, turbīnu, smago rūpniecības iekārtu, lidmašīnu, helikopteru un pat ārkārtas palīdzības sniegšanā dabas katastrofu laikā, pārvadāšanā.
1989. gadā lidojuma laikā, kas ilga 3,5 stundas,Antonov 225 pārspēja visus rekordus. Šim gaisa gigantam piederēja maksimālās kopējās masas rekords (pats gaisa kuģis, krava utt.) pacelšanās brīdī (508 tonnas). Tajā pašā gadā šis gaisa gigants veica paraugdemonstrējumus virs Le Buržē lidostas Parīzes gaisa šova laikā.
Līdz pat šai dienai An 225 ir pasaules smagākās un garākās lidmašīnas rekords.
Sākotnēji An-225 bija paredzēts padomju kosmosa kuģim Buran, kā arī aprīkojumam un lielām kravām. Izstrādi sāka astoņdesmitajos gados, un pirmais lidojums notika 1988. gada decembrī. Tomēr pēc Padomju Savienības sabrukuma kosmosa transporta programma tika pārtraukta, un tika pabeigts tikai viens An-225 lidaparāts. Vēlāk to izmantoja civiliem mērķiem, piegādājot lielizmēra aprīkojumu un uzpildot degvielu.
Antonov 225 ir īsts gaisa gigants. Tā spārnu platums ir iespaidīgs – vairāk nekā 88 metri, un maksimālais pacelšanās svars var sasniegt 640 tonnas. To darbina seši reaktīvie dzinēji, kas ļauj tam pārvadāt ārkārtīgi smagas kravas lielos attālumos.
Lidmašīnai ir unikāla konfigurācija ar 32 riteņu šasiju, kas ļauj efektīvi sadalīt tās svaru uz zemes. Tam ir arī iekraušanas durvis aizmugurē, kas atvieglo kravas iekraušanu un izkraušanu. Šis gaisa kuģis neveica tradicionālo aviokompāniju uzdevumus.
Visbeidzot, jāatzīmē, ka, neraugoties uz daudzajiem projektiem būvēt vēl vienu Antonov 225, tie tā arī netika īstenoti. Tādējādi An-225 kopš 1988. gada ir palicis unikāls gaisa kravu pārvadājumu tirgū. Tomēr, ņemot vērā vēlmi An-225 remontēt un pārbūvēt, šī varētu būt iespēja, kas zina, radīt citus šīs leģendārās kravas lidmašīnas paraugus.

Antonov 225 skaitļos.
- Vairāk nekā 250 tonnu kravnesība – tik liela ir An 225 kravnesība, ko tas var pārvadāt savā neparastajā kravas nodalījumā. Piemēram, šis iespaidīgais lidaparāts var pārvadāt 240 tonnu smagu Airbus A340 lidmašīnu pa daļām.
- 15 000 km: papildus neticamajai ietilpībaiAntonov 225 ir arī tālo reisu darbības rādiuss līdz pat 15 000 km (atkarībā no kravas). Ar to var viegli veikt kravu gaisa pārvadājumus bez starpnosēšanās uz visām četrām pasaules malām. Tas spēj pārvadāt tonnām kravas līdz šim nesasniegtā apjomā. Tas patiešām ir viens no lidaparātiem, kas nekad nav būvēts pirms 1988. gada. Tā darbības rādiuss padara to par vienu no jaudīgākajiem gaisa kuģiem pasaulē. Tomēr šī milzīgā lidmašīna nevar nolaisties visās lidostās. Tam nepieciešams pietiekami garš skrejceļš, lai varētu veikt manevrēšanu.
- 84 metru garais spārnu laidiens – tāds ir lidmašīnas fuzelāžas garums.
- 88 metri: tas ir lidmašīnas spārnu platums (plus mīnus desmit metri, lidmašīna aizņem visu futbola stadiona garumu!).
- 6: turboreaktīvo dzinēju skaits
Lai uzzinātu vairāk parAntonov 225, c’est ici.
AEROAFFAIRES no visas sirds atbalsta Ukrainas tautu un pauž skumjas par šī konflikta radītajiem zaudējumiem. AEROAFFAIRES pietrūks šīs lidmašīnas, kas tika izmantota īpašiem čarteriem, piemēram, masku piegādei globālās veselības krīzes laikā Covid 19.