NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Piedāvājuma pieprasījums
Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Iznīcināta pasaulē lielākā kravas lidmašīnaAntonov 225

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Skumjas ziņas no aeronautikas pasaules, l’Antonov An-225. Krievijas bombardēšanas uzlidojumos Ukrainā tika iznīcināts pasaulē lielākais kravas lidmašīnas lidaparāts. Šī lidmašīna, kas pazīstama ar nosaukumu “Mrija”, kas nozīmē “sapnis”, spēja pārvadāt un iekraut uz klāja tonnām aprīkojuma, un konflikta laikā piedzīvoja murgu. LidmašīnaAntonov 225 bija novietota Hostomela lidostas lidlaukā netālu no Kijevas pilsētas, kad uz pilsētu mērķēja Krievijas bruņotie spēki. Lidostai tika uzbrukts, un pasaulē lielākā lidmašīna uzliesmoja angārā. Piedāvājam atskatīties uz šo nozīmīgo notikumu un pasaulē lielākās kravas lidmašīnas vēsturi, kas ir tik simboliska.

Par lidmašīnasAntonov 225 iznīcināšanu tika paziņots tviterī.

2022. gada 27. februārī Ukrainas ārlietu ministrs Dmitrijs Kuleba savā Twitter kontā paziņoja par Ukrainas kravas lidmašīnas iznīcināšanu.

Tā bija pasaulē lielākā lidmašīna AN-225 “Mrija” (“Sapnis” ukraiņu valodā). Krievija, iespējams, ir iznīcinājusi mūsu “Mriya”. Taču viņi nekad nespēs iznīcināt mūsu sapni par spēcīgu, brīvu un demokrātisku Eiropas valsti. Mēs uzvarēsim!

Tā bija lielākā lidmašīna pasaulē – AN-225 “Mrija” (“Sapnis”). Krievija, iespējams, ir iznīcinājusi mūsu Mriya. Bet tā nekad nevarēs iznīcināt mūsu sapni par stipru, brīvu un demokrātisku Eiropas valsti. Mēs uzvarēsim!

Šis paziņojums izskan kā Ukrainas valsts emblēmas zaudējums. Katru gadu augustā šī lidmašīna piedalījās Ukrainas nacionālās dienas lidojumā. Valsts īpašumā bija vienīgais pasaulē lielākās kravas lidmašīnas paraugs. Tā vairākkārt tika izmantota kravu aviopārvadājumu lidojumi un tai bija galvenā loma Kovid 19 pandēmijas laikā, pārvedot maskas un citu medicīnisko aprīkojumu, lai cīnītos ar veselības krīzi. Liels trieciens gaisa kravu pārvadājumu nozarei.

Tomēr saskaņā ar rakstā, kas publicēts laikrakstā BFM TVjau ir sāktas diskusijas un plāni par remontdarbiem. Pagaidām, lai An 225 atkal varētu pacelties gaisā, būtu vajadzīgi aptuveni 5 gadi un tas izmaksātu ne mazāk kā 3 miljardus dolāru.

Protams, lidmašīnas iznīcināšana ir anekdotisks fakts, ņemot vērā pašreizējo satraucošo situāciju Ukrainā. AEROAFFAIRES atbalsta valsts iedzīvotājus šajā tumšajā periodā.

Antonov 225 vēsture un raksturojums.

Pirmo lidojumuAntonov 225 veica 1988. gada 21. decembrī no Kijevas Ukrainā. Šis iespaidīgais platkājlidaparāts tika izstrādāts Kijevā sadarbībā ar Ķīnu un Ukrainu. Ukrainas lidmašīnu ražotājs Antonov Design Bureau izstrādāja šo transporta lidmašīnu, kas aviācijas vēsturē ir unikāla ar savu kravnesību un lielo darbības rādiusu. Ukrainas uzņēmumam nav ko apskaust citus lidmašīnu ražotājus, piemēram, Boeing vai Airbus, un tam ir izdevies izcelties. Tas oficiāli tika nodots ekspluatācijā 1988. gadā. Atšķirībā no parastajām lidmašīnām šī ir vienīgā transporta lidmašīna, kuras vadīšanai nepieciešama 6 cilvēku apkalpe.

Šī lidmašīna tika radīta no l’Antonov 124mazāka kravas lidmašīnas modeļa. Viena no galvenajāmAntonov 224 misijām bija militārām vajadzībām – militārais transports. Tai bija jāspēj pārvietot Buran – aukstā kara laikā PSRS būvēto kosmosa kuģi Buran. Tam bija būtiska nozīme lielizmēra kravu, piemēram, turbīnu, smago rūpniecības iekārtu, lidmašīnu, helikopteru un pat ārkārtas palīdzības sniegšanā dabas katastrofu laikā, pārvadāšanā.

1989. gadā lidojuma laikā, kas ilga 3,5 stundas,Antonov 225 pārspēja visus rekordus. Šim gaisa gigantam piederēja maksimālās kopējās masas rekords (pats gaisa kuģis, krava utt.) pacelšanās brīdī (508 tonnas). Tajā pašā gadā šis gaisa gigants veica paraugdemonstrējumus virs Le Buržē lidostas Parīzes gaisa šova laikā.

Līdz pat šai dienai An 225 ir pasaules smagākās un garākās lidmašīnas rekords.

Sākotnēji An-225 bija paredzēts padomju kosmosa kuģim Buran, kā arī aprīkojumam un lielām kravām. Izstrādi sāka astoņdesmitajos gados, un pirmais lidojums notika 1988. gada decembrī. Tomēr pēc Padomju Savienības sabrukuma kosmosa transporta programma tika pārtraukta, un tika pabeigts tikai viens An-225 lidaparāts. Vēlāk to izmantoja civiliem mērķiem, piegādājot lielizmēra aprīkojumu un uzpildot degvielu.

Antonov 225 ir īsts gaisa gigants. Tā spārnu platums ir iespaidīgs – vairāk nekā 88 metri, un maksimālais pacelšanās svars var sasniegt 640 tonnas. To darbina seši reaktīvie dzinēji, kas ļauj tam pārvadāt ārkārtīgi smagas kravas lielos attālumos.

Lidmašīnai ir unikāla konfigurācija ar 32 riteņu šasiju, kas ļauj efektīvi sadalīt tās svaru uz zemes. Tam ir arī iekraušanas durvis aizmugurē, kas atvieglo kravas iekraušanu un izkraušanu. Šis gaisa kuģis neveica tradicionālo aviokompāniju uzdevumus.

Visbeidzot, jāatzīmē, ka, neraugoties uz daudzajiem projektiem būvēt vēl vienu Antonov 225, tie tā arī netika īstenoti. Tādējādi An-225 kopš 1988. gada ir palicis unikāls gaisa kravu pārvadājumu tirgū. Tomēr, ņemot vērā vēlmi An-225 remontēt un pārbūvēt, šī varētu būt iespēja, kas zina, radīt citus šīs leģendārās kravas lidmašīnas paraugus.

Foto: Antonov

Antonov 225 skaitļos.

  • Vairāk nekā 250 tonnu kravnesība – tik liela ir An 225 kravnesība, ko tas var pārvadāt savā neparastajā kravas nodalījumā. Piemēram, šis iespaidīgais lidaparāts var pārvadāt 240 tonnu smagu Airbus A340 lidmašīnu pa daļām.
  • 15 000 km: papildus neticamajai ietilpībaiAntonov 225 ir arī tālo reisu darbības rādiuss līdz pat 15 000 km (atkarībā no kravas). Ar to var viegli veikt kravu gaisa pārvadājumus bez starpnosēšanās uz visām četrām pasaules malām. Tas spēj pārvadāt tonnām kravas līdz šim nesasniegtā apjomā. Tas patiešām ir viens no lidaparātiem, kas nekad nav būvēts pirms 1988. gada. Tā darbības rādiuss padara to par vienu no jaudīgākajiem gaisa kuģiem pasaulē. Tomēr šī milzīgā lidmašīna nevar nolaisties visās lidostās. Tam nepieciešams pietiekami garš skrejceļš, lai varētu veikt manevrēšanu.
  • 84 metru garais spārnu laidiens – tāds ir lidmašīnas fuzelāžas garums.
  • 88 metri: tas ir lidmašīnas spārnu platums (plus mīnus desmit metri, lidmašīna aizņem visu futbola stadiona garumu!).
  • 6: turboreaktīvo dzinēju skaits

Lai uzzinātu vairāk parAntonov 225, klikšķiniet šeit.

AEROAFFAIRES no visas sirds atbalsta Ukrainas tautu un pauž skumjas par šī konflikta radītajiem zaudējumiem. AEROAFFAIRES pietrūks šīs lidmašīnas, kas tika izmantota īpašiem čarteriem, piemēram, masku piegādei globālās veselības krīzes laikā Covid 19.

  • KādēļAntonov 225 bija unikāls gaisa kravu pārvadājumu tirgū?

    Antonov 225 bija unikāls ne tikai ar savu izmēru un kravnesību, bet arī ar īpašo konstrukciju, kas paredzēta negabarīta kravu pārvadāšanai. Neviena cita lidmašīna pasaulē nebija apvienojusi vairāk nekā 250 tonnu kravnesību, 15 000 km darbības rādiusu un neparastas formas kravām pielāgotu fuzelāžu. Šī kombinācija padarīja to par neaizvietojamu lidaparātu ārkārtas pārvadāšanas misijās, kurās citi kravas lidaparāti cieta neveiksmi.

  • Kādas tehniskās problēmas padarīja tā darbību tik sarežģītu?

    Milzīgais Antonov 225 izmērs radīja vairākas tehniskas problēmas. Lidostu izvēle bija ierobežota: lai lidmašīna varētu droši pacelties un nolaisties, tai bija nepieciešams ļoti garš, nostiprināts skrejceļš. Tā 32 riteņu šasijai bija nepieciešama īpaša apkope, lai izturētu slodzi. Arī sešu reaktīvo dzinēju apkope bija sarežģīta un dārga. Visbeidzot, milzīgo kravas kuģu iekraušanas un izkraušanas koordinēšanai uz zemes bija nepieciešams specializēts aprīkojums un augsti kvalificēta komanda.

  • VaiAntonov 225 varēja izmantot pasažieru pārvadāšanai?

    Nē, Antonov 225 nekad nav bijis paredzēts pasažieru pārvadāšanai. Tā salons bija pilnībā paredzēts kravu pārvadājumiem, un tā konfigurācija bija pielāgota lielgabarīta kravām. Tā vienīgais paraugs bija optimizēts ārkārtas kravu pārvadāšanai, un tam bija nepieciešami seši specializēti apkalpes locekļi. Lidmašīnas pielāgošana pasažieru pārvadāšanai būtu bijusi tehniski un finansiāli neiespējama.

  • Kādas ir izredzes atjaunotAntonov 225?

    Jau ir notikušas sarunas par Antonov 225 pārbūvi. Saskaņā ar pieejamo informāciju pilnīgai pārbūvei būtu nepieciešami aptuveni 5 gadi darba un vismaz 3 miljardu dolāru budžets. Ukrainas komandas apsver iespēju atjaunot esošās lidmašīnas vai pat radīt jaunus paraugus, taču projekts joprojām ir atkarīgs no politiskajiem un finansiālajiem apstākļiem. Šī rekonstrukcija varētu atdzīvināt īpaši smago kravas gaisa kuģu tirgu un vēlreiz apliecināt Ukrainas pieredzi aviācijas jomā.

  • Kādi aviācijas rekordi piederējaAntonov 225?

    Antonov 225 piederēja vairāki pasaules rekordi. Tas bija vissmagākais jebkad būvētais lidaparāts, kura maksimālais pacelšanās svars bija 640 tonnas. Tam piederēja arī lielākās transportējamās kravnesības rekords (vairāk nekā 250 tonnas) un garākais spārnu platums (88 metri). Tā fuzelāžas garums bija 84 metri – gandrīz futbola laukuma izmērs. Šie rekordi padarīja to par īstu pieminekli aeronavigācijas inženierijai.

  • KāpēcAntonov 225 bija svarīgs Ukrainai?

    Papildus tehniskajai nozīmei Antonov 225 bija arī Ukrainas nacionālais simbols. Tas simbolizēja Ukrainas aeronavigācijas tehnikas izcilību un spēju īstenot pasaulē unikālus projektus. Lidmašīna regulāri piedalījās valsts mēroga pasākumos, tostarp Nacionālās dienas lidojumā. Tāpēc tā iznīcināšana tika uzskatīta par simbolisku un morālu zaudējumu papildus tehniskajai ietekmei uz gaisa transportu.

  • Kāda veida ārkārtas kravas varētu pārvadātAntonov 225?

    Antonov 225 varēja pārvadāt ļoti dažādas kravas: rūpnieciskās turbīnas, kosmosa čalnus, demontētus lidaparātus, helikopterus, ģeneratorus un pat medicīniskās preces krīzes situācijās. Tā milzīgais kravas nodalījums ļāva pārvietot priekšmetus, kurus nebija iespējams pārvadāt ar citiem transportlīdzekļiem, padarot to neaizstājamu noteiktos specializētos gaisa kravu pārvadājumos.

  • KāpēcAntonov An-225 bija tik svarīgs Ukrainai?

    Antonovs An-225, saukts par “Mrija” (ukraiņu valodā tas nozīmē “sapnis”), bija Ukrainas nacionālais simbols. Tā iznīcināšana Krievijas iebrukuma laikā 2022. gadā tika uzskatīta par lielu zaudējumu ne tikai tehnoloģiskam sasniegumam, bet arī par nacionālā lepnuma emblēmu.

  • Cik ilgi ilga bija cīņa par Hostomel lidostu?

    Cīņa par Hostomeļas lidostu notika Krievijas iebrukuma sākumā 2022. gada februārī. To iezīmēja intensīvas kaujas ar gaisa uzlidojumiem un mēģinājumiem pārņemt kontroli pār stratēģiski svarīgo lidostu.

  • Kas notika arAntonov An-225 vraku?

    Pēc lidmašīnas iznīcināšanas tika daļēji izceltas lidmašīnas Antonov An-225 atlūzas. Dažas lidmašīnas daļas tika demontētas, lai tās izmantotu remontam vai konservācijai, bet citas to stāvokļa dēļ atstāja uz vietas.

  • VaiAntonov An-225 tika iznīcināts bombardēšanas laikā?

    Jā, Antonovs An-225 tika iznīcināts 2022. gada 27. februārī Krievijas triecienu laikā uz Hostomeļas lidostu. Satelītu attēli un aculiecinieku liecības ir apstiprinājušas tā iznīcināšanu.

  • KāpēcAntonov An-225 netika evakuēts pirms uzbrukuma?

    Ir izskanējusi kritika par lēmumu neevakuēt Antonov An-225 pirms iebrukuma. Daži uzskata, ka lidmašīnu varēja pārvietot uz citu lidostu, lai izvairītos no tās iznīcināšanas, taču tas netika izdarīts loģistikas un stratēģisku iemeslu dēļ.

  • VaiAntonov An-225 var atjaunot?

    Ir plāni pārbūvēt Antonov An-225, taču tas būtu ārkārtīgi dārgi un sarežģīti. Aprēķini liecina, ka tas varētu izmaksāt vairāk nekā 3 miljardus dolāru un prasīt vairākus gadus.

  • KāpēcAntonov An-225 bija unikāls?

    Antonovs An-225 bija unikāls ar savu izcilo izmēru, rekordlielo kravnesību un īpašo konstrukciju lielgabarīta kravu pārvadāšanai. Pasaulē bija tikai viens šāda lidaparāta eksemplārs.