NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Izaicinājumi, ar kuriem saskaras aeronautikas nozare ilgtspējīgas attīstības kontekstā

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Kā mums atgādināja jaunākais strīds par privātajām lidmašīnām, ilgtspējīga attīstība ir viens no svarīgākajiem 21. gadsimta jautājumiem. Pavisam vienkārši, mēs visi esam norūpējušies par ilgtspējīgu attīstību un to, kā mūsu sabiedrība ietekmē mūsu vidi. Aeronautikas nozarē vides saudzēšana ir svarīgs faktors nākotnes lidaparātu tehnoloģiskajā attīstībā. Bet kā mēs varam sasniegt 2050. gada dekarbonizācijas mērķus? Ar kādiem izaicinājumiem saskaras aeronautikas nozare saistībā ar ilgtspējīgu attīstību?

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
source: freepik

Pašreizējais stāvoklis aeronautikas nozarē

Aeronautikas nozare skaitļos

Saskaņā ar GIFAS datiem aeronautikas nozares apgrozījums Francijā ir 55,2 miljardi eiro. No 2022. gada 1. janvāra līdz šodienai, 2022. gada 8. septembrim, aeronautikas nozare ir guvusi apgrozījumu 34,79 miljardu eiro apmērā. Turklāt katru gadu Francijā tiek pārvadāti 170 miljoni pasažieru.

Runājot par nozares ietekmi uz vidi, tā gadā rada 660 miljonus tonnu CO2, kas veido 3 % no globālajām emisijām. No šī skaitļa mēs zinām, ka aptuveni 99 % no aviosabiedrību emisijām un aptuveni 50 % no lidostu emisijām ir saistītas ar degvielas patēriņu.

Aviācijas mērķi ilgtspējīgas attīstības jomā

2050. gada mērķis ir aviācijas dekarbonizācija. Citiem vārdiem sakot, likmes ir augstas. Lidmašīnām būs jāatrod cita veida degviela, lai tās darbinātu. Šobrīd visi civilās aviācijas lidojumi tiek veikti, izmantojot fosilo kurināmo. Mēs visi pazīstam klasisko parafīnu. Pēdējos mēnešos tas ir ticis aplikts ar lieliem nodokļiem, un tas neapšaubāmi tiks aplikts arī turpmākajos gados.

Saskaņā ar iepriekš minētajiem skaitļiem pirmais risinājums ir izmantot SAF: ilgtspējīgu aviācijas degvielu. Šī alternatīva tradicionālajai fosilajai degvielai jau ir izstrādāta un izmēģināta komerciālajos gaisa kuģos. Tomēr lielākā daļa to vēl neizmanto. Tad kāpēc to neizmanto plašā mērogā?

SAF izmantošana aeronautikas nozarē

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
source: pixabay

SAF izmantošanas priekšrocības

FAS ir būtiska priekšrocība ilgtspējīgai attīstībai aviācijas nozarē. Šis degvielas veids jau ir izstrādāts, un to var izmantot bez riska. Šīs ir tikai dažas no priekšrocībām:

  1. SAF ražošanā tiek pārstrādātas CO2 emisijas.
  2. Lietošanas laikā izdalīto mikrodaļiņu samazinājums: lietojot SAF, daļiņu daudzums samazinās par 90 %, kas ir papildu punkts gaisa kvalitātei.
  3. Energoefektivitāte: izmantojot FAS, energoefektivitāte ir par 3 % līdz 1,5 % augstāka nekā izmantojot parasto degvielu.
  4. atjaunojamo materiālu izmantošana: galvenie materiāli, ko izmanto FAS ražošanā, ir :
  • Augu izcelsmespārtikas eļļa
  • Sadzīves atkritumi
  • Cukurs
  • Biomasa
  • Koksnes atkritumi
  • Jūras aļģes

FAS trūkumi

Galvenais FAS trūkums ir tā cena. Kā minēts iepriekš, lai gan FAS ir funkcionāla, tā netiek izmantota plašā mērogā. Tomēr plaša mēroga izmantošana ļautu izmantot apjomradītus ietaupījumus un panākt konkurētspējīgu cenu salīdzinājumā ar parastās degvielas cenu.

Diemžēl tas tā nav. SAF ir dārgāks par parasto parafīnu, tāpēc pasažieriem cena palielināsies. Ja vien aviosabiedrības nepiekritīs samazināt savu peļņu, risks kļūt mazāk konkurētspējīgām, jo īpaši zemo cenu tirgū, ir pārāk liels. Tirgus, kas vislabāk varētu pielāgoties FAS, ir privāto lidmašīnu tirgus. Privātā reaktīvā lidaparāta patērētājs, visticamāk, maksās augstāku cenu par lidojumu nekā zemo cenu aviosabiedrības patērētājs.

Otrs būtisks FAS trūkums ir tā izplatīšana. Tā nav izplatīta visās lidostās. To galvenokārt izmanto Ziemeļamerikas un Eiropas lidostās. Lai gan daudzās lielajās lidostās ir FAS sistēmas, ņemot vērā to, ka FAS izmantošana vēl nav populāra visās lielākajās aviosabiedrībās, lidostās un FBO to neizbēgami ir mazāk. Tām, kurās to nav, ir jāpārveido savas struktūras, lai tās varētu izplatīt. Turklāt FAS nevar uzglabāt tāpat kā parasto degvielu. Visiem šiem trūkumiem nav maģiska risinājuma. Vairāk aviosabiedrībām ir jāpāriet uz FAS un jāatver ceļš plašam patēriņam.

Aviācija, lai risinātu ilgtspējīgas attīstības problēmas

Lai gan galvenais ilgtspējīgas attīstības izaicinājums aviācijā ir degvielas emisijas, pastāv arī ilgtspējīgāki risinājumi attiecībā uz infrastruktūru, borta iekārtām, pilotēšanas metodēm utt.

Infrastruktūra, kas atbilst ilgtspējīgas attīstības izaicinājumiem

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
source: pixabay

Pirmkārt, infrastruktūra.

Patiesībā aeronautikas oglekļa dioksīda pēdas nospiedumā ir ņemta vērā arī infrastruktūra un ēkas kopumā, kas palīdz nodrošināt satiksmi.

Piemēram, uz asfalta mēs tagad izmantojam daudz vairāk transportlīdzekļu, kas darbojas ar “zaļo” gāzi vai elektrību, lai pārvadātu pasažierus, koferus un cita veida transportu, kam nepieciešams transportlīdzeklis. Mēs redzam arī to, ka rodas energoefektīvākas lidostu infrastruktūras, kas izgatavotas no ilgtspējīgākiem materiāliem. Tāpat tiek īstenotas programmas, lai saglabātu floru un faunu lidostu apkārtnē. Portālā AEROAFFAIRES mūsu partneris ecotree, ar kuru mēs cieši sadarbojamies, veic šāda veida ilgtspējīgus pasākumus.

Tehnoloģiju loma ilgtspējīgā aviācijā

ekoloģiskā pilotēšana ir vēl viens risinājums pārmērīgu emisiju samazināšanai. Šīs tehnoloģijas pamatā ir vienkārša koncepcija: nodrošināt, ka lidmašīna lido mazāk piesārņojošā veidā. Lai to panāktu, eko-pilots izmanto tehnoloģiju, kas aprēķina ārējās vides svārstības un nosaka mazāk degvielas patērējošu lidošanas veidu. Citiem vārdiem sakot, tas prasa mazāk pūļu no gaisa kuģa, lai manevrētu apkārtējā vidē.

Citas tehnoloģijas, kas ietver tehnoloģiju, ir hibrīda lidaparātu ar elektrisko vai ūdeņraža dzinēju projekti, piemēram, Alice, Voltaero vai FlyZero.

Mazāks svars un mazāk emisiju

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
source: pixabay

Lai samazinātu emisijas aviācijā, dažkārt ir jādomā loģiski. Svars padara lidmašīnu smagāku un neizbēgami palielina degvielas patēriņu, lai to kompensētu lidojuma laikā. Tāpēc tagad sēdekļu svars tiek projektēts tā, lai to svars būtu ievērojami mazāks. Vispārīgi runājot, pašlaik lidmašīnu konstrukcijā izmantotie materiāli ir par 20 % vieglāki nekā iepriekš izmantotie.

Kopumā pārmaiņas, kas saistītas ar ilgtspējīgas attīstības izaicinājumiem, aeronautikas nozarē kļūst arvien redzamākas un jūtamākas. Jo īpaši to attīstība būs atkarīga no valdības, investoru, aviosabiedrību un patērētāju ieguldījumiem.

AEROAFFAIRES mēs esam jūsu rīcībā 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā un 7 dienas nedēļā, lai atbildētu uz jūsu lidojumu pieprasījumiem jet privé. Lai sagaidītu vairāk, rezervējiet savu nākamo ceļojumu jau tagad. Mūsu komanda ir jūsu rīcībā pa tālruni: 33144099182 vai pa e-pastu : charter@aeroaffaires.com. Jūs varat arī veikt savu devis en ligne lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.