NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Intervija ar stjuarti

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Intervija ar privātā lidmašīnas saimnieci(Ouarda M.)

  • Cik ilgi jūs strādājat par stjuarti?

Savu karjeru sāku 1996. gadā, precīzāk sakot, ir pagājuši aptuveni 22 gadi.

  • Ko ietver jūsu darbs?

Pavisam vienkārši – mēs sagaidām pasažierus lidmašīnā un rūpējamies, lai viņi būtu drošībā un lai lidojums noritētu raiti; mēs rūpējamies par viņu komfortu un drošību.

  • Vai jūs vienmēr vēlējāties strādāt šo darbu, vai arī, ja ne, kā jūs nonācāt līdz stjuartes profesijai?

Jā, klausieties, jau kopš bērnības es gribēju kļūt par stjuarti. Es patiešām gribēju. Skolā, kad mums iedeva lapiņu ar jautājumu, par ko mēs gribētu kļūt, kad izaugsim, es vienmēr atbildēju, ka par lidmašīnas stjuarti; kad biju pavisam maza, es rādīju uz lidmašīnām un teicu vecākiem, ka man patīk lidot. Un, kad es sēdos lidmašīnā, es vēroju visu, kas notiek apkārt, un nevarēju aizmigt, jo biju tik ļoti aizrāvusies. Nevaru to izskaidrot, bet es vienmēr zināju, ka vēlos strādāt šo darbu un strādāt lidmašīnā.

  • Kāda veida apmācība jums bija?

Kad pabeidzu skolu, vecāki mani pierakstīja tūrisma skolā Parīzē. Pēc tam divus gadus devos uz Londonu, lai pilnveidotu savu angļu valodu. Tas notika, lai palielinātu manas izredzes tikt pieņemtam darbā; tajā laikā es tiecos uz Air France. Taču pieņemšana darbā Air France bija iesaldēta uz pieciem gadiem, un beidzot mani pieņēma darbā kāda ārvalstu komerciālā aviokompānija, kur es izgāju intensīvu apmācību komerciālo lidmašīnu vadīšanā. Sešus mēnešus es atrados Parīzē, bet pēc tam pievienojos VIP nodaļai. Pēc tam mani pieņēma darbā NetJets, un es izgāju rūpīgu un visaptverošu apmācību programmu, kas patiešām iekustināja manu karjeru. Man ir plaša starptautiska pieredze VVIPS lidojumos ar dažādu tipu privātajām lidmašīnām. Tagad es strādāju kā ārštata darbinieks, un man bija paredzēts parakstīt līgumu ar kādu VIP, kas atrodas Āfrikā, bet diemžēl tas notika Kovid sākuma laikā, tāpēc tas nenotika. Pašlaik es meklēju darbu, un, iespējams, ka parādīsies kāda vakance; es ceru, ka tā notiks, jo visa mana pieredze ir stiprinājusi manu spēju pielāgoties.

  • Vai ir iespējams strādāt tieši par stjuarti privātajā sektorā, vai arī jāsāk ar darbu komerciālajās aviokompānijās?

Privātajā aviācijā nepieciešama vismaz trīs gadu pieredze biznesa klasē. Pēc tam, strādājot privātajā sektorā, patiešām laika gaitā apgūsti savu darbu. Tas patiešām ir nepārtraukts mācīšanās process, bet tā ir vērtība.

  • Vai jūs joprojām apmeklējat mācību kursus?

Es gribētu teikt, ka jā. Ir atsvaidzināšanas apmācības, kurās mēs vienmēr uzlabojamies, pilnveidojam pakalpojumu. Mums ir arī jāatjaunina drošības aprīkojums.

Biznesa aviācija

  • Kā mainās šī profesija?

Ir pārmaiņas, kas balstās uz gadu pieredzi. Privātajās lidmašīnās parasti esam divi, un mēs varam pakāpties līdz vadošās stjuartes amatam, pēc tam – galvenās stjuartes amatam. Daudzi mani kolēģi ir kļuvuši arī par instruktoriem.

  • Kādas ir galvenās atšķirības starp komerciālo un privāto aviāciju?

Godīgi sakot, strādāt par VIP stjuarti ir daudz jautrāk, jo jūs daudz nodarbojaties ar lidmašīnas loģistikas vadību. Vēl viens ļoti svarīgs aspekts ir tas, ka kontakts starp VIP stjuarti un pasažieriem ir personīgāks, jo laika gaitā viņa viņus iepazīst, kas ļauj viņus apkalpot tā, ka tie pārspēj viņu cerības. Manuprāt, galvenais, lai garantētu izcilu apkalpošanu, ir vērība uz detaļām. Man ļoti patīk privātā aviācija, tā ir cita pasaule. Taču ir jābūt ļoti organizētam, un tur nav vietas kļūdām. Arī mani pienākumi ir ļoti mainīgi, salīdzinot ar komercsabiedrības stjuartes pienākumiem, un ļoti reti gadās, ka mūsu galamērķi ir zināmi iepriekš.

  • Kas jums visvairāk un vismazāk patīk jūsu darbā?

Man patīk izaicinājumi, un katrs lidojums man ir izaicinājums. Tas ir patiešām neparasts darbs, un es vienmēr cenšos, lai mani lidojumi būtu veiksmīgi. Apsolu, ka esmu ārkārtīgi sirsnīgs, kad saku, ka man patīk viss manā darbā. Dažreiz darba stundas ir smagas, bet, ja tu mīli savu darbu, tu pieņem elastīgumu un pierod pie tā.

  • Vai varat pastāstīt par savu tipisko dienu?

Privātajā aviācijā tādas nav. Es varu pastāstīt, cik ātri viss notiek. Dienu pirms lidojuma es sagatavoju ēdināšanas pasūtījumus atbilstoši pasažieru profilam un pārliecinos, ka veļa ir tīra (esmu mazliet kūtrs uz detaļām). Acs uz detaļām ir ārkārtīgi svarīga, tā ir atšķirība starp labu apkalpošanu un izcilu apkalpošanu. Ja nepieciešams, mēs dodamies uz lielveikalu, lai iegādātos pēdējās trūkstošās lietas, piemēram, antibakteriālo želeju vai citronu.

  • Kādas prasmes, jūsuprāt, ir nepieciešamas, lai būtu labs stjuarts (VIP)?

Man ir daudz, ko jums pastāstīt. Tātad, manuprāt, ja viņa vēlas izcelties biznesa aviācijā, stjuartei, pirmkārt, ir jābūt pašaizliedzīgai un diskrētai, un kopumā viņai ir jāpiemīl cilvēki. Es arī teiktu, ka būt labai klausītājai un zināt gatavot ēst ir svarīgas priekšrocības. Lielākā daļa ēdienu, ko mēs pasniedzam uz klāja, ir gardēžu ēdieni, un, pēc manas pieredzes, ir jāzina, ko tu pasniedz, un gastronomiskā leksika ir pluss. Es arī teiktu, ka ir jāprot domāt uz priekšu, jābūt ļoti patstāvīgam un ar izpratni par detaļām. Un visbeidzot, ja tas palīdzēs citām saimniecēm, es varu minēt vēl dažus punktus: jābūt precīzai, dinamiskai, modrai, vienmēr pozitīvi noskaņotai un viesmīlīgai, ar nevainojamu noformējumu, kā arī ar zināšanām par smalkiem produktiem (vīns, gastronomija, kosmētika, augstākās klases dekorācijas). Īsāk sakot, mums ir jāatrod labs līdzsvars starp rīcību un diskrētumu, kā arī jāspēj pildīt vairākas funkcijas. Mums ir jābūt vērīgiem, lai spētu reaģēt uz īpašiem pasažieru pieprasījumiem.

Personīgie jautājumi

  • Vai jums ir grūti savienot profesionālo un personīgo dzīvi?

Atklāti sakot, nemaz ne. Tas patiešām ir mans personīgais viedoklis, bet, manuprāt, tas palīdz atjaunot attiecības ar manu partneri. Tiesa, tas nav pārāk bieži, bet mēs vienmēr labprāt atkal satiekamies, un katru reizi, kad atgriežamies no lidojuma, mums ir daudz par ko runāt.

  • Kurš lidojums uz jums atstāja vislielāko iespaidu?

Tas, kurā bija karalis. Konfidencialitātes apsvērumu dēļ es nevaru pateikt vairāk, bet mani pārsteidza viņa pazemība, cilvēciskā puse un pieejamība.

  • Kādas izmaiņas jūs vēlētos redzēt privātajā aviācijā?

Es gribētu redzēt dažas pārmaiņas, īpaši pēdējo 4-5 gadu laikā. Darba devējiem būtu jāpievērš lielāka uzmanība mūsu darbam, jo tas patiešām veicina lidojuma veiksmi. Ļoti svarīgi ir pakalpojumi, ko saimniece piedāvā ne tikai lidojuma laikā, bet arī pirms un pēc lidojuma. Viesmīles palīdz veidot klientu lojalitāti, pārstāvot uzņēmumu, jo īpaši tāpēc, ka šajā nozarē ļoti svarīga ir mutvārdu informācija.

  • Vai jums ir kāds vēstījums vai padoms, ko nodot nākamajām hostessēm?

Pavisam vienkārši, vienīgais padoms, ko es varu dot, ir būt aizrautīgam par to, ko darāt, un pārspēt sevi, ja vēlaties palikt šajā ļoti neparastajā, bet maģiskajā profesijā.