Ņemot vērā ekonomikas krīzi un globālo sasilšanu, aviācijas nozare dara visu iespējamo, lai virzītos uz ilgtspējīgāku enerģētikas politiku aviation plus durable. AEROAFFAIRES stāsta par šo jauno izaicinājumu un Eiropas lidostu īstenotajiem pasākumiem.
Kas ir ilgtspējīga aviācija?
Saskaņā ar valdības tīmekļa vietnes datiem transporta nozare kopumā rada gandrīz 31 % no Francijas siltumnīcefekta gāzu emisijām. Patiesībā lielāko daļu transporta veidu, ko mēs šodien izmantojam (autobusus, automašīnas, kravas automašīnas, lidmašīnas u. c.), gandrīz visus darbina ar fosilo kurināmo.
Saskaņā ar France info datiem gaisa transports rada 2,5 % no pasaules siltumnīcefekta gāzu emisijām. Līdzīgi kā sauszemes transportam, arī gaisa transportam jāturpina ieviest inovācijas, lai veidotu ilgtspējīgu nākotni un nepārsniegtu šo procentuālo daļu, ko daudzi jau tagad uzskata par pārāk augstu un kas ir strīdus centrā. Mērķis ir līdz 2050. gadam sasniegt pat 0 % oglekļa emisiju.
Ir uzsākti vairāki projekti, lai palīdzētu lidostām un aviosabiedrībām ierobežot gaisa satiksmes ietekmi uz vidi.
Īstenoti ilgtspējīgas aviācijas projekti
“Eiropas savienošanas dienās”, kas notika no 2022. gada 28. līdz 30. jūnijam Lyondažādi nozares, politikas un Eiropas Komisijas pārstāvji diskutēja par transporta un mobilitātes problēmām.
Saskaroties ar TEN-E regulu, kuras mērķis ir turpināt nodrošināt tirgus integrāciju un piegādes drošību zema oglekļa dioksīda emisiju līmeņa nākotnei un enerģētikas infrastruktūras attīstībai ES, Eiropas Zaļo paktu, kas ir Eiropas Komisijas ierosināto iniciatīvu kopums ar mērķi līdz 2050. gadam padarīt Eiropu oglekļa ziņā neitrālu, un ilgtspējīgas un viedas mobilitātes stratēģiju, tika izveidoti vairāki apaļie galdi un izvirzīti vairāki transporta nozares uzdevumi.
Aviokompānijas un ilgtspējīgi lidojumi
Piemēram, 2022. gada 28. jūnijā Eiropas savienošanas dienu ietvaros notiks lidojums no Lionas uz LionuBarcelone vueling lidojums radīja par 40 % mazāk CO2 emisiju nekā parasts lidojums. Tas bija iespējams, pateicoties “Ilgtspējīgai aviācijas degvielai”, kas ražota no Total Energies reģenerētām eļļām, un jaunās paaudzes “Vueling” dzinējiemAirbus A320NEO. Šāda veida degvielas izmantošana ir viena no galvenajām alternatīvām aviācijas dekarbonizācijai turpmākajos gados. Ir svarīgi paturēt prātā, ka biodegvielas izmaksas ir daudz augstākas nekā parastā parafīna izmaksas, kas ir šķērslis komerciālajām aviosabiedrībām. Turklāt biocarburants biodegvielas vēl netiek ražotas pietiekamā daudzumā, lai apmierinātu visas aviācijas vajadzības.
Uzlaboti maršruti oglekļa emisiju ierobežošanai
Lidojumu optimizācija joprojām ir samērā rets veids, kā samazināt oglekļa emisiju aviācijas nozarē. Tomēr lidmašīnu lidojumu maršrutu optimizēšana varētu ievērojami samazināt CO2 emisijas. Piemēram, 2021. gada 21. septembrī lidsabiedrības AirFrance Airbus A320 reiss starp Paris un Toulouse šajā lidojumā izdevās samazināt emisijas par gandrīz 5 %. Projekta nosaukums ir “ALBATROSS”, un tas ir pētniecības projekts par gaisa satiksmes kontroli Eiropas vienotajā gaisa telpā, ko vada Airbus un DSNA (Direction des services de la Navigation Aérienne). Tā mērķis ir ar vairākiem demonstrācijas lidojumiem Eiropā pierādīt, cik uzticami ir īstenot energoefektīvākus lidojumus, apvienojot pētniecības un izstrādes tehniskos un darbības jauninājumus.
Oglekļa ziņā neitrāli transporta mezgli
44 lidostas visā pasaulē, tostarp 35 lidostas Eiropā, ir oglekļa ziņā neitrālas, tas nozīmē, ka tās rada ļoti maz emisiju un tās tiek kompensētas ar projektu palīdzību. Lidostās ir daudz emisiju, ko rada elektroenerģija apkurei vai gaisa kondicionēšanai, apgaismojums, mašīnas un iekārtas, pasažieru satiksme, gaisa kuģu kustība utt.
Aiport Carbon Accreditation ir globāla oglekļa emisiju pārvaldības programma lidostām, kas neatkarīgi novērtē un atzīst lidostu centienus pārvaldīt to ietekmi uz vidi un radītās CO2 emisijas. Lai sekmētu šos centienus, ir vajadzīgi ieguldījumi, taču tie ātri atmaksājas, pateicoties energoefektivitātes ieguvumiem. Francijā, piemēram, šādas lidostas Nice-Côte d’Azur un Lyon-Saint-Exupéry lidostas ir akreditētas kā oglekļa ziņā neitrālas. Lai to panāktu, Nicas lidosta izmanto Francijā ražotu hidroelektroenerģiju un 100 % elektriskos transporta līdzekļus. Noslēpums ir pašražot atjaunojamo enerģiju. Lionas Sent-Ekziperī lidosta ir pirmais HQE sertificētais terminālis Francijā. HQE nozīmē High Environmental Quality (augsta vides kvalitāte) – sertifikāts, kas veicina brīvprātīgu pieeju ēku būvniecībai, renovācijai un ekspluatācijai.
Arī citas Francijas lidostas ir iesaistījušās šajā projektā, piem Bordeaux Mérignac. Pagājušā gada jūnijā trīs lidmašīnas, tostarp viena Falcon 900 pacēlās, izmantojot 30 % ilgtspējīgu aviācijas degvielu, ko arī ražo Total Energies.
Vēl nesen, 2022. gada 21. jūnijā, notika pirmais lidojums, kurā komerciāla lidmašīna izmantoja 100 % ilgtspējīgu degvielu, ziņo AeroBuzz.
Lai gan aviosabiedrību nozare cer uz tehnoloģisko progresu, piemēram, ar elektrību vai ūdeņradi darbināmiem lidaparātiem, būtiski ir alternatīvas parastajam parafīnam, trajektoriju optimizācija un oglekļa emisiju kompensēšana līdz 2030. gadam. Aviosabiedrību nozarei vēl ir daudz darāmā, un šodien uzdevums ir līdz 2050. gadam sasniegt mērķi – 0 % emisiju un stāties pretī biodegvielas revolūcijai. Arī pasaules un Eiropas lidostām ir liela nozīme oglekļa ziņā neitrālu infrastruktūru integrēšanā.
AEROAFFAIRES un tās rīcība vides aizsardzības jomā
Uzņēmumā AEROAFFAIRES mums rūp vide, tāpēc esam izveidojuši vairākas partnerības un īstenojuši vairākus bioloģiskās daudzveidības projektus partenariats un izveidot bioloģiskās daudzveidības projektus. Mūsu programma SkyCo2 programma kompensē visu mūsu lidojumu oglekļa emisijas, atbalstot mežu izciršanas projektu. Turklāt ar EcoTreeesam apņēmušies atbalstīt un finansēt apputeksnēšanas un bioloģiskās daudzveidības atjaunošanas projektu Francijā, Châtelain mežā Pays de la Loire reģionā. Kā klients jūs kļūstat par nozīmīgu šī projekta dalībnieku! Un kā jūs to darāt? Mēs ziedosim daļu no savas peļņas šim apputeksnēšanas projektam vai arī brīvprātīgais ieguldījums, rezervējot lidojumu, tiks izmantots jaunu bišu stropu uzstādīšanai.
Ceļošana ar AEROAFFAIRES nozīmē tiešu ieguldījumu mūsu apputeksnēšanas projektā.
Mūsu komanda ir pieejama 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā un 7 dienas nedēļā, lai atbildētu uz jūsu pieprasījumu devis en lignejūs varat sazināties ar mums arī pa tālruni +33 1 44 09 91 82 vai pa e-pastu : charter@aeroaffaires.com.