ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance and Insurance) ir gaisa kuģa līzinga līguma veids, kas ietver gaisa kuģi,apkalpi, apkopi un apdrošināšanu. Tas ir čartera līgums starp compagnies aériennes vai līzinga kompāniju (iznomātāju), kurā fraktētais operators nodrošina gaisa kuģi un visus saistītos pakalpojumus. Citas ar lidojumu saistītās izmaksas, piemēram, par degvielu, lidostas palīdzību, satiksmes tiesībām un pārlidojuma nodokļiem, paliek klienta aviosabiedrības atbildībā.
Aviokompānijas, kurām ir vajadzīgi papildu pakalpojumi, vēršas pie specializētiem gaisa pārvadājumu starpniekiem, piemēram, pieAEROAFFAIRESkas ir līderis šajā nozarē, lai palīdzētu tām atrast papildu vai aizvietojošu gaisa kuģi.

Klientu aviokompānijai ACMI piedāvā elastīgu risinājumu, lai apmierinātu paredzamās vajadzības vai risinātu ārkārtas situācijas. Tas ļauj tām kompensēt pārslodzi lidojumu grafikā, lai segtu sezonas maksimumu vai uzsāktu jaunus maršrutus. Neparedzētu apstākļu gadījumā, piemēram, lidmašīnas avārijas vai spriedzes lidojuma apkalpes grafikā, ACMI ļauj izvairīties no lidojumu atcelšanas vai kavēšanās, tādējādi garantējot pasažieriem transporta risinājumu.
Iznomātājam aviosabiedrībai gaisa kuģa nodošana ir iespēja izmantot gaisa kuģi, kas netiktu izmantots tās tīklā zemas aktivitātes periodā. Dažas aviosabiedrības pat specializējas nomā ar apkalpi, padarot šo darbību par sava uzņēmējdarbības modeļa neatņemamu sastāvdaļu.

Atšķirības starp ACMI un privāto reaktīvo lidmašīnu nomu
ACMI
Attiecībā uz gaisa kuģu nomu pastāv divas atšķirīgas iespējas: ACMI un location de jets privés. ACMI ietver lidmašīnu, apkalpi, apkopi un apdrošināšanu, tāpēc aviosabiedrībām tā ir praktiska izvēle.
Privāto reaktīvo lidmašīnu noma
Privāto reaktīvo lidmašīnu noma piedāvā lielāku elastību un pielāgošanu individuāliem vai biznesa ceļojumiem.
Aplūkosim šīs atšķirības sīkāk:
Apkalpes iekļaušana
Pirmkārt, ACMI līgumā ir iekļauta lidojuma apkalpe, kas nozīmē, ka nomniekam nav jāuztraucas par personāla pieņemšanu darbā vai vadību. Nomas gadījumā ir iespējams nomāt tikai lidmašīnu, pieprasot, lai nomnieks pats nodrošina savu apkalpi.
Tehniskā apkope
Turklāt, izmantojot ACMI, ir iekļauta arī gaisa kuģa tehniskā apkope, tādējādi atbrīvojot nomnieku no papildu pienākumiem. Līzinga gadījumā atbildība par tehnisko apkopi var būt uz nomnieka pleciem, ja vien nav norādīts citādi.
Apdrošināšana
Turklāt ACMI līgumā ir iekļauta apdrošināšana, kas nomniekam sniedz papildu drošību. Īrējot nomā, nomniekam var nākties noslēgt savu apdrošināšanas polisi.
Elastīgums
ACMI ir īpaši noderīga aviosabiedrībām, kurām ir vajadzīgi pagaidu lidaparāti, lai apmierinātu pieprasījuma maksimumu, neieguldot līdzekļus jaunos pirkumos. Noma bieži tiek izmantota privātiem vai biznesa lidojumiem. Tā piedāvā lielāku elastību attiecībā uz gaisa kuģu un galamērķu izvēli.
Līguma ilgums
ACMI līgumi var būt ar mainīgu termiņu, un tos izmanto īstermiņa vajadzībām. Līzings var ietvert ilgtermiņa līgumus vai līzingu vienreizējiem lidojumiem.
Īsāk sakot, ACMI ir pilnīgāks un praktiskāks risinājums tiem, kas vēlas īrēt gaisa kuģi bez apkalpes un tehniskās apkopes. Savukārt privātā reaktīvā lidaparāta noma piedāvā lielāku elastību un pielāgošanu.
Uzziniet vairāk par ACMI vietnē AEROAFFAIRES
Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada
20 000
pieejamie aparāti
45 000
apdrošinātie lidojumi
120 000+
pasažieri
4,9/5
klientu apmierinātība
100%
Ogļu kompensācija
ACMI priekšrocības
ACMI aviokompānijām piedāvā daudz priekšrocību, ļaujot tām nomāt lidmašīnu ar iekļautu apkalpi, apkopi un apdrošināšanu. Šis elastīgais risinājums ir īpaši noderīgs, lai risinātu operatīvās un sezonālās problēmas. Šeit ir uzskaitītas dažas no galvenajām ACMI priekšrocībām lidojumu operāciju pārvaldībā:
Optimizēta sezonālo satiksmes maksimumu pārvaldība
ACMI ļauj aviosabiedrībām efektīvi reaģēt uz sezonālā pieprasījuma svārstībām. Pilnās noslodzes maksimuma laikā, piemēram, atvaļinājumu vai tūrisma sezonā, var būt grūti ātri pielāgot floti, lai tiktu galā ar pieaugošo pasažieru skaitu. Pateicoties ACMI, aviosabiedrības var iznomāt gaisa kuģus ar apkalpi. Tas ļauj tām uz laiku palielināt pārvadājumu jaudu, izvairoties no pārslodzes un kavēšanās, vienlaikus optimizējot klientu apmierinātību.
Elastība jaunu maršrutu atklāšanā
ACMI piedāvā lielu elastību jaunu gaisa satiksmes maršrutu atklāšanai. Ja aviosabiedrība vēlas izmēģināt jaunu tirgu vai uzsākt maršrutu uz vēl neizpētītu galamērķi, tā var izmantot ACMI ietvaros nomātu gaisa kuģi, lai samazinātu finansiālos riskus, kas saistīti ar jauna gaisa kuģa iegādi. Šis risinājums ļauj maršrutus uzsākt ātri un ar zemākām izmaksām, neuzņemoties ilgtermiņa saistības. Tas arī ļauj viegli pielāgot darbību atkarībā no rezultātiem.
Reaktivitāte pēdējā brīža neparedzētos gadījumos
Neparedzētu situāciju gadījumā, piemēram, AOG (Aircraft on Ground – lidmašīna uz zemes) vai sociālās spriedzes gadījumā, kas traucē darbību, ACMI ir ideāls risinājums lidojumu nepārtrauktības nodrošināšanai. Kad notiek neparedzēti notikumi, aviokompānijām ir būtiski ātri reaģēt, lai līdz minimumam samazinātu traucējumus. Izmantojot ACMI, gaisa kuģi var ātri izvietot, lai aizstātu uz zemes palikušo gaisa kuģi. Tas nodrošina, ka regulāros lidojumus var turpināt bez būtiskiem traucējumiem.
Lidojumu grafika pārslodzes vai traucējumu mazināšana
Ja pārslodzes vai negaidītu notikumu dēļ tiek traucēts lidojumu grafiks, ACMI ļauj aviosabiedrībām pielāgoties, negatīvi neietekmējot savu darbību. Uz laiku pielāgojot flotes jaudu ar nomātiem gaisa kuģiem, aviosabiedrības var absorbēt pieprasījuma svārstības vai darbības traucējumus. Tajā pašā laikā tās var saglabāt savu lidojumu grafiku mainīgumu. Tas nodrošina, ka saistības pret pasažieriem tiek pildītas, vienlaikus ierobežojot finansiālo ietekmi.
Aizstāšana plānotas tehniskās apkopes operāciju vai novēlotu piegāžu laikā
ACMI ir īpaši noderīga gadījumos, kad gaisa kuģis nav pieejams plānoto tehniskās apkopes darbu dēļ vai kavējas jauna gaisa kuģa piegāde. Tā vietā, lai šajos kritiskajos periodos ciestu no flotes samazināšanas, aviosabiedrības var izvēlēties ACMI gaisa kuģi, lai saglabātu savu darbības jaudu. Tas ļauj tām izvairīties no darbības traucējumiem un turpināt apmierināt pasažieru vajadzības.
Īsāk sakot, ACMI aviosabiedrībām piedāvā elastīgu un ātri reaģējošu risinājumu, kas ļauj tām optimizēt savu darbību dažādās situācijās. Neatkarīgi no tā, vai runa ir par sezonālo satiksmes maksimumu pārvaldību, jaunu maršrutu testēšanu, ātru reaģēšanu uz neparedzētiem apstākļiem vai kompensāciju lidmašīnas nepieejamības gadījumā, ACMI nodrošina efektīvu pakalpojumu nepārtrauktību. Atvieglojot pielāgošanos svārstībām un darbības ierobežojumiem, šī pieeja ļauj aviosabiedrībām optimizēt rentabilitāti, vienlaikus garantējot netraucētu un apmierinošu klientu apkalpošanu.
Salīdzinājums ar citiem līzinga risinājumiem
Aviokompānijām ir pieejami vairāki gaisa kuģu līzinga līgumu veidi, un katram no tiem ir savas īpatnības. Divi galvenie veidi ir sausā noma un noma ar apkalpi, un starp tiem ir dažas variācijas.

Saskaņā ar sauso līzingu līzinga līgumu līzinga devējs klientam – aviosabiedrībai – piegādā tikai gaisa kuģi. Pēdējai ir jāreģistrē gaisa kuģis savā autoparkā un jāuzņemas atbildība par visām darbībām. Tas ietver gaisa kuģa ekspluatāciju, tostarp apkalpi, apkopi un apdrošināšanu. Šāda veida līgumu bieži vien izvēlas ilgtermiņa nomai, ja gaisa kuģis ir jāintegrē klienta flotē, lai atbilstu pastāvīgām prasībām.
atrNo otras puses, ” slapjā” līzingā parasti ietilpst četri ACMI komponenti: gaisa kuģis (A), apkalpe (C), apkope (M) un apdrošināšana (I). Šajā gadījumā iznomātājs patur gaisa kuģi savā flotē. Tajā pašā laikā klienta uzņēmums nomā pilnu pakalpojumu, tostarp pilotus un apkalpi. Tomēr nomnieks ir atbildīgs par komercdarbību, kas saistīta ar maršrutu. Tas ietver lidojuma numuru, satiksmes un pārlidošanas tiesības, kā arī lidostas pakalpojumu pārvaldību (apkalpošana uz zemes, degvielas uzpildīšana, apkalpošana lidmašīnā u. c.). Šis modelis ir ideāli piemērots īslaicīgām vajadzībām vai pilnas apstāšanās laikā, kad aviosabiedrība vēlas samazināt pārvaldības sarežģītību.


Interesants nomas ar apkalpi variants, kas pielāgots ilgāka termiņa līgumiem, ir mitrā noma. Šajā gadījumā iznomātājs nodrošina tikai pilotus, bet klientu aviosabiedrība izmanto savu salona apkalpi. Tas nodrošina zināmu autonomijas līmeni nomniekam, vienlaikus gūstot daļēju atbalstu no iznomātāja.
Visbeidzot, retākos gadījumos, ja klientu aviosabiedrība nodrošina arī pilotus, mēs runājam par AMI līgumu (gaisa kuģis, apkope, apdrošināšana), kurā iznomātājs nodrošina tikai gaisa kuģi un tehniskos pakalpojumus (apkopi un apdrošināšanu).

Katrs no šiem variantiem piedāvā atšķirīgu elastības līmeni atkarībā no aviosabiedrības īpašajām vajadzībām, līguma darbības ilguma un darbības situācijas. ACMI kā komplekss pakalpojums izceļas ar spēju piedāvāt gatavu risinājumu ārkārtas vai pārslodzes situācijās, savukārt sausā noma un mitrā noma ir vairāk piemērota ilgtermiņa stratēģijām.

Vai jums ir nepieciešama cenu aplēse?
Vai ACMI var izmantot, lai pārbaudītu jaunus tirgus?
Jā, ACMI ir ideāli piemērots jaunu maršrutu atklāšanai vai jaunu tirgu testēšanai. Tas ļauj izpētīt galamērķus, neriskējot iegādāties jaunu gaisa kuģi, nodrošinot lielāku elastību, lai pielāgotu darbību atbilstoši komerciālajiem rezultātiem.
Kādi gaisa kuģu tipi ir pieejami saskaņā ar ACMI?
Uzņēmumi, kas piedāvā ACMI līgumus, parasti piedāvā plašu gaisa kuģu klāstu, sākot no reģionālajām reaktīvajām lidmašīnām līdz platkravas lidmašīnām tālsatiksmes lidojumiem. Gaisa kuģa izvēle ir atkarīga no klienta uzņēmuma īpašajām vajadzībām, atkarībā no galamērķa, nepieciešamās jaudas un lidojuma veida.
Kā saskaņā ar ACMI līzinga līgumu tiek sadalīti pienākumi un apdrošināšana?
Iznomātājs patur gaisa kuģi savā flotes reģistrā un joprojām ir primāri atbildīgs par gaisa kuģi, tā lidojumderīgumu un ekspluatāciju. Klientu uzņēmums, kas iznomā gaisa kuģi, ir atbildīgs par pārvadātajiem pasažieriem un kravām. Līzinga līgumā ir norādītas katras puses funkcijas un pienākumi, lai izvairītos no strīdu riska.
Attiecībā uz apdrošināšanu ir svarīgi, lai abas puses pārbaudītu, vai apdrošināšanas seguma sadalījums ir pilnīgs un bez trūkumiem. Parasti iznomātājs apdrošina gaisa kuģi (korpusu), kā arī trešās personas uz zemes, savukārt fraktētājs apdrošina pasažierus un kravu. Svarīgi ir arī pārliecināties, ka pasažieru apdrošināšanas seguma summa ir pietiekama un ka abu pušu apdrošināšanas polisēs iekļautās ģeogrāfiskās izņēmuma prasības atbilst plānotajām darbībām.