NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

ES piešķir Volocopter sertifikātu!

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Laikā, kad ekoloģiskā pāreja ir diskusiju centrā, daži jaunuzņēmumi izstrādā inovatīvus projektus. Tāds ir Vācijas jaunuzņēmums Volocopter, kas specializējas pilsētu gaisa mobilitātes jomā un ir izstrādājis lidojošu taksometru Volocity. Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) ir izsniegusi sertifikātu lidojumiem bezpilota lidaparāta režīmā (bez pasažiera) un neriskantās teritorijās. Mazāk piesārņojošs, jo to darbina ar elektrību, un elastīgāks, jo tas cirkulē gaisā, Volocity ir alternatīva gaisa piesārņojumam, ko rada masveida transportlīdzekļu satiksme, jo īpaši lielās pilsētās.

Fotoattēls: @Volocopter

Volocopter ir pirmais jaunuzņēmums ar eVTOL projektu – elektrisko lidojošo taksometru ar vertikālu pacelšanos un nosēšanos -, kas no EASA saņēmis DOA (Design Organisations Approvals) apstiprinājumu, kas ļauj tam turpināt attīstīt savu lidojošo taksometru ar paplašinātu autonomiju. “Projektēšanas organizācijas apstiprinājums ir būtisks solis ceļā uz komercsertifikācijas iegūšanu, un tas vēl vairāk tuvina gaisa taksometrus,” saka Volocopter izpilddirektors Florians Reuters.

Fotoattēls: @Aerobuzz

Pēc tam 2021. gada 24. jūnijā EASA, kas ir atbildīga par aviācijas drošību ES, Vācijas uzņēmumam piešķīra licenci lidojumiem, tādējādi apliecinot tā pārsvaru pār konkurentiem.

Volocity var pārvadāt divus pieaugušos un viņu bagāžu 35 km attālumā ar maksimālo ātrumu 110 km/h. Volocopter mērķis ir aizstāt helikopteru kā ekspress transporta līdzekli blīvi apdzīvotos pilsētu rajonos, bet galvenokārt tas vēlas veicināt izaugsmi šajā nozarē. Volocopter lidojošā taksometra pamatā ir tehnoloģija, kas atvasināta no droniem: 9 baterijas un 18 elektromotori, katrs ar propelleri. Galvenā Volocity priekšrocība ir tā, ka tas ir 5 reizes klusāks nekā helikopters.

Volocopter mērķi līdz 2023. gadam

Līdz šim šis EASA apstiprinājums ļauj Volocity darboties skaidri noteiktās zema riska zonās. Līdz šim Volocopter drons Volocity ir veicis tikai inaugurācijas lidojumus, kas ir daļa no testiem Helsinki, Singapour un Dubaï.

Tāpēc EASA akreditācija uzsver Volocopter procesu dzīvotspēju, ļaujot uzņēmumam nodrošināt pietiekami augstu drošības līmeni tā ražošanā un ikdienas lietošanā.

Fotoattēls: @AeroBuzz. Volocopter izmēģinājuma lidojumā Singapūrā

Pašlaik tiek izstrādāta vēl viena 2X lidojošā taksometra kravas versija, kas paredzēta preču pārvadāšanai. Runājot par Volocity, Volocopter cer to laist tirgū jau 2023. gadā, jo īpaši tāpēc, ka 70 uzņēmumi visā pasaulē katrs izstrādā savu lidojošā taksometra prototipu, kas balstīts uz to pašu tipu, piemēram, Airbus, kas 2019. gada jūnijā prezentēja savu otro autonomā lidojošā taksometra Alpha One prototipu – Alpha Two, lidaparātu, ko raksturo daudzas inovācijas un tehniski uzlabojumi, piemēram, pilota kabīnes neesamība.

Vācu jaunuzņēmums Volocopter ir paziņojis par rezervāciju atvēršanu saviem pirmajiem komerciālajiem lidojošā taksometra Volocity lidojumiem. Kopumā ir pieejamas 1000 biļetes, un divās dienās jau ir rezervētas vairāk nekā 550 biļetes. Attiecībā uz cenām vienīgā zināmā informācija ir tāda, kapiecpadsmit minūšu lidojums vienam pasažierim izmaksās 300 eiro.

Ar VTOL lidmašīnu brauciens starp Roissy un La Défense aizņem ne vairāk kā piecpadsmit minūtes, savukārt ar automašīnu tas aizņem vismaz četrdesmit minūtes.

Volocopter mērķis ir īstenot projektu līdz 2023. gadam, lai 2024. gada olimpisko spēļu ietvaros Parīzes viesi un iedzīvotāji varētu ceļot starp Parīzi un olimpisko spēļu norises vietām.

Lai paātrinātu šī projekta īstenošanu 2024. gada olimpisko spēļu vajadzībām, 30. septembrī Īldefransas reģions, RATP un Parīzes lidosta parakstīja kopīgu vienošanos par gaisa mobilitāti pilsētās, kas ļaus izveidot izmēģinājuma zonu Pontuāza lidlaukā un vienlaikus veicinās gaisa transporta pāreju uz vides aizsardzību.

“Gaisa mobilitātes nozares strukturēšana ap Pontuāza-Kormeil-En-Veksēna lidlauku atbilst reģiona atveseļošanas plāna dinamikai, COP secinājumiem un 2024. gada olimpiskajām un paralimpiskajām spēlēm. Šis notikums ir izcila iespēja mobilizēt aeronautikas nozari un palielināt Parīzes reģiona atpazīstamību, pozicionējot to kā etalonreģionu pasaules pilsētu gaisa mobilitātes tirgū, ” saka Parīzes reģiona prezidente Valērija Pekrēse .

Fotoattēls: @GroupeADP

Gaisa mobilitātes nākotne lielpilsētās

EASA sertifikācija vēl neļauj uzsākt komerciālus lidojumus, taču tas ir būtisks solis ceļā uz pirmajiem komerciālajiem lidojumiem, kas plānoti 2024. gada Parīzes olimpisko spēļu laikā. Olimpiskās spēles vairs nav tikai sporta sacensības, bet arī ģeopolitisks vēstījums, to rīkotājas valsts spēka un varas demonstrācija, kuras pamatā ir sporta “maigā vara”. Tāpēc 2024. gada olimpiskās spēles Parīzē ir iespēja Francijai izcelties starptautiskā mērogā.

Projekts, kura mērķis ir attīstīt pilsētu gaisa mobilitāti, stiprina Ile-De-France reģiona pievilcību starptautiskā mērogā, sadarbojoties dažādiem publiskā un privātā sektora dalībniekiem, tostarp Helifirst, helikopteru aviokompānijai, kas specializējas biznesa aviācijā, un Helipass, digitālajai platformai helikopteru lidojumu rezervēšanai operatīvās vadības jomā. Pagaidām “transportlīdzekļu” nozarē ir izvēlēti trīs uzņēmumi, kas 2024. gada olimpiskajās spēlēs Parīzē izmantos savus lidojošos taksometrus: Volocopter, Airbus un Ķīnas jaunuzņēmums Ehang.

Volocopter un biznesa aviācijas savstarpēji papildinoši pakalpojumi?

Privātās lidmašīnas noma ir būtisks instruments, lai ievērotu laika ierobežojumus. Privāto reaktīvo lidmašīnu čartera klienti meklē elastību, drošību un ātrumu. Savienojumi starp lidostām un pilsētu centriem bieži vien ir sarežģīti un laikietilpīgi intensīvas ceļu satiksmes dēļ. Tuvākajā nākotnē lidojošie taksometri varētu ļaut izvairīties no sastrēgumiem un savienot FBO ar galamērķi. “Tie apkalpos vairākus apskates punktus starp l’aéroport d’Orl yun Charles de Gaulle Etoile, kā arī Parīzes centru, iespējams, l’héliport d’Issy-les-Moulineaux,” saka RATP inovāciju un attīstības stratēģijas direktore Marī-Kloda Dupuī (Marie-Claude Dupuis) .

Šie elektriskie transportlīdzekļi atrisinātu pārmērīgas satiksmes problēmu lielākajās pilsētās, vienlaikus saudzējot vidi. Tie būtu arī ideāls papildinājums privāto lidmašīnu nomai.

Tomēr šiem lidojošajiem taksometriem ir vairāki trūkumi, tostarp ļoti ierobežots darbības rādiuss, neliels ātrums (maksimāli 110 km/h) un maza kravnesība. Tomēr, neraugoties uz šiem trūkumiem, gaisa taksometru tirgū strādā arvien vairāk jaunu uzņēmumu, jo īpaši Ķīnā. Saskaņā ar konsultāciju uzņēmuma Oliver Wyman 2019. gadā veikto pētījumu līdz 2035. gadam lidojošie taksometri veidos potenciālu tirgu 35 miljardu ASV dolāru apmērā. Faktiski līdz 2035. gadam gandrīz 90 pasaules pilsētās varētu kursēt vairāk nekā 50 000 lidojošo taksometru.

Tuvākajā nākotnē tas varētu būt risinājums satiksmes sastrēgumu mazināšanas problēmai. “Mēs domājam, ka nākotnē eVTOL aizvedīs klientus līdz viņu mājām,” saka Volocopter vadītājs Florians Reuters.

ADP Group ir Volocopter lidojošo taksometru projekta galvenais atbalstītājs. Šobrīd Paris Le Bourget ir vadošā lidosta biznesa aviācijai. Tā ir vienīgā ADP grupas struktūrvienība, kurā ir dažādām gaisa kuģu kategorijām pielāgotas vietas.

  • 2 lidlauki biznesa aviācijai: Toussus-Le-Noble un Pontoise-Cormeilles-en-Vexin
  • 8 komerciālie lidlauki: Chavenay, Chelles, Coulommiers, Etampes, Lognes, Meaux, Persan un Saint-Cyr
  • 1 helikopteru lidlauks Issy-Les-Moulineaux

Vai mēs varam iedomāties, ka nākotnē varēsim izmantot 100 % gaisa un elektrisko transportu?

Šie lidojošie taksometri varētu uzņemt klientus, kuriem ir ierobežots laiks, un nogādāt viņus mājās vai citā vietā dažādās Parīzes lidostu grupas vietās, tostarp Paris Le Bourget,héliport d’Issy-Les-Moulineaux vai Pontoise, kas pašlaik ir lidojošo taksometru testa zona.

Fotoattēls: @01net. Volokoptera izmēģinājuma lidojums Le Buržē (Parīze)

Vācu jaunuzņēmums Volocopter Singapūrā ir prezentējis arī jaunu vertiport prototipu, kas paredzēts Volocity uzstādīšanai un ko sauc par VoloPort. Termināls būs modulārs, lai to varētu viegli pielāgot dažādām pilsētvides vietām, piemēram, ēku jumtiem, dzelzceļa stacijām vai autostāvvietām.

Fotoattēls : @Volocopter. Voloport Singapūrā
Foto kredīts: @Volocopter

Mūsu aviācijas eksperti ir jūsu rīcībā 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, lai nodrošinātu jūsu privāto lidojumu, zvanot uz +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties un apmeklējiet devis en ligne, lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.