NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Dassault Aviācija uzsāk lidojumus ar Falcon 10X, savu jaudīgāko privāto reaktīvo lidmašīnu

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Jaunākais Falcon saimes papildinājums būs lielākais un efektīvākais privātais reaktīvais lidaparāts, kādu Francijas lidmašīnu ražotājs jebkad izstrādājis. Lidmašīna Falcon 10X, kas spēj lidot bez starpnosēšanās no Paris uz Tokyo līdz pat piecpadsmit stundām īpaši ietilpīgā salonā, ir jaunais uzņēmuma flagmanis. Ar šo jauno lidmašīnu Dassault mērķis ir skaidrs: mest izaicinājumu saviem konkurentiem Bombardier un Gulfstream. Pavisam nesen, 2022. gada 25. maijā, Dassault paziņoja par ražošanas uzsākšanu. Paredzēts, ka tas tiks nodots ekspluatācijā 2025. gada beigās.

© Dassault Aviation

Dassault ienāk ļoti tālo lidmašīnu segmentā

Ceturtdien, 2021. gada 6. maijā, Dassault paziņoja par pilnīgi jauna Falcon modeļa atklāšanu. Pēc Falcon 7X 2010. gadā, Falcon 8X 2014. gadā un 6X 2018. gadā nāk Falcon 10X. Ar šo lidmašīnu Dassault vēlas uzlikt spēcīgu triecienu un beidzot ienākt ļoti tālo lidmašīnu segmentā. Kamēr Falcon 8X darbības rādiuss ir aptuveni 12 000 km, Falcon 10X darbības rādiuss ir 13 900 km. Tādējādi gaisa kuģu ražotājs cer pārtraukt Bombardier un Gulfstream duopolu šajā segmentā. Tāpat kā Global 7500 un G700, Falcon 10X spēs savienot visus planētas punktus, taču no vēl īsāka skrejceļa.

Tādējādi, pateicoties šim jaudas un inovāciju koncentrātam, ceļošanas iespējas ir daudzkārt plašākas. Tā darbības rādiuss ir 7500 jūras jūdžu jeb gandrīz 14 000 km, un tas sola garus ceļojumus, neraugoties uz to, ka lidmašīnas kreisēšanas ātrums ir 0,85 Maha. No Parīzes būs iespējams lidot bez starpnosēšanās uz Tokiju vai Santjago de Čīli. Tāpat būs iespējams lidot no Honkongas uz Keiptaunu vai Beirūtu un no Losandželosas uz Sidneju. Tā maksimālais ātrums būs 0,925 Maha.

Šī jaunā lidaparāta projektēšana ir pabeigta, un tagad var sākt gatavoties detaļu montāžai!

Plašākais salons, kāds jebkad radīts

Lai atšķirtos no konkurentiem, Dassault ir licis uzsvaru uz Falcon 10X salona lielumu. Daudzi gaidīja, ka kabīne būs pagarināta Falcon 6X versija, taču Dassault izvēlējās lielu salonu. Kabīnes griestu augstums ir 2,03 m un platums – 2,77 m. Tas padara to par plašāko kabīni biznesa aviācijā.

Pirmajos attēlos redzams mūsdienīgs, gaišs interjers, pateicoties 38 logiem.atrŠajā XXL kabīnē ir daudz dažādu izkārtojumu, pateicoties četrām atsevišķām atpūtas telpām, lielam apartamentam ar vannas istabu, mājas kinozālei, atpūtas telpai un lielai ēdināšanas zonai. Dassault ir padomājis par visu, lai pasažieri varētu pavadīt līdz pat 15 stundām lidojuma īpaši greznā vidē.

© Dassault Aviation

Francijas lidmašīnu ražotājs vēl vairāk rūpējas par pasažieru komfortu. Lai mazinātu pasažieru nogurumu, salonā ir nodrošināts tāds pats spiediens kā 915 metru augstumā. Tas ierobežo ar lidojumu saistītās neērtības, piemēram, sausu kaklu un nogurumu. Dassault var lepoties arī ar visklusāko salonu. Pateicoties slēgtu nodalījumu sistēmai ar sēdekļiem, kurus var pārveidot par gultām, pasažieri bauda pilnīgu privātumu. Kad 2021. gada maijā Falcon 10x sāks lidot, tas tiks dēvēts par “lidojošo pentodi”.

Jauna konstrukcija un īpaši efektīvi dzinēji

Ar Falcon 10X, Dassault iepazīstina ar lielisku spārnu, kas izgatavots no viegliem, izturīgiem kompozītmateriāliem. Lidmašīnas spārni, kas īpaši izstrādāti ātrumam un veiktspējai, būs aprīkoti ar funkcijām, kas nodrošinās lielisku manevrētspēju pat pie neliela ātruma.

© Dassault Aviation

Runājot par dzinējiem, Dassault pirmo reizi vērsās pie Rolls-Royce. Pēc neveiksmes ar Safran ražotājs izvēlējās amerikāņu dzinēju ražotāju.

Lidmašīnu Falcon 10X darbinās divi Rolls-Royce Pearl 10X dzinēji. Tā ir jaunākā, lielākā un jaudīgākā Pearl sērijas versija ar vairāk nekā 18 000 mārciņu (80 kN) vilces spēku.

Modernākā avionika

Otra jaunākā Falcon priekšrocība ir tā modernākā avionika. Dassault atklātie pilotu kabīnes attēli liecina, ka šai jomai ir pievērsta īpaša uzmanība. Tajā ir vairāki jauninājumi.

© Dassault Aviation

Sākot ar head-up displeja (HUD) sistēmu, kas spēj modelēt apkārtējo vidi, ļaujot pilotiem nakts lidojumu laikā redzēt kā dienas gaismā. Ir arī pārsteidzoša jauna funkcija. Droseles sviras ir aizstātas ar vienu inteliģentu vadības ierīci, kas automātiski pielāgo nepieciešamo jaudu atbilstoši vajadzībām un lidojuma apstākļiem. Cilvēka un mašīnas saskarnes ir pārveidotas un automatizācija ir izstrādāta tā, lai lidojumu varētu vadīt viens pilots. Avārijas gadījumā viņš var aktivizēt avārijas režīmu. Sistēma atgriež lidaparātu drošā konfigurācijā.

Dassault ir tālredzīga, paredzot turpmākās tehnoloģiskās un regulatīvās izmaiņas gaisa satiksmes vadības un pilotu noslogojuma jomā. Pašlaik 15 stundu garu tālslidojumu veikšanai ir vajadzīgi trīs piloti. Taču noteikumi varētu mainīties, un Falcon 10X jau būs gatavs pacelšanai.

Plānots, ka Falcon 10X sāks ekspluatēt 2025. gadā, un to pārdos par 75 miljoniem ASV dolāru.

Our aviation experts are at your service 24/7 for your private flight on +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties apmeklēt mūsu devis en ligne lai saņemtu cenas aprēķinu savam privātajam lidojumam.