NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Civilās virsskaņas lidojumu atgriešanās: Boom XB-1 pārvar skaņas barjeru

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

2025. gada 28. janvārī Boom Supersonic amerikāņu virsskaņas demonstrācijas lidmašīna XB-1 pārvarēja skaņas barjeru, sasniedzot 1,122 Maha (aptuveni 1210 km/h) ātrumu 35 290 pēdu (aptuveni 10 750 m) augstumā. Šis lidojums ir nozīmīgs pavērsiens civilajā aviācijā – pirmais neatkarīgais civilais virsskaņas lidojums kopš Concorde.

“Bija jābūt mazliet trakam”: Concorde, aizgājusi virsskaņas lidojumu leģenda. Ievads.

concorde

Concorde iemiesoja aeronautikas revolūciju, veicot lidojumus ar Maha 2 ātruma lidmašīnu, kas ļāva no Londonas uz Vašingtonu aizlidot tikai 3 stundās.

Tomēr par šo sasniegumu bija jāmaksā: virsskaņas sprādziens, intensīvs skaņas sprādziens, kas izjauca pārlidoto reģionu mieru, radot neērtības un diskomfortu vietējiem iedzīvotājiem. Šī trokšņa problēma noveda pie aizlieguma veikt virsskaņas lidojumus virs apdzīvotām teritorijām, un 2003. gadā Concorde programma tika pārtraukta.

Taču tagad šo ainavu maina nozīmīgs jauninājums. Amerikas uzņēmums Boom Supersonic 2025. gada 28. janvārī veica izcilu izrāvienu ar savu prototipu XB-1, ko eleganti iesauca par “Baby Boom”. Tas vairākas reizes pārvarēja skaņas barjeru, neizdodot ne mazāko no zemes dzirdamo troksni. Kā tas bija iespējams?

XB-1 un “Boomless Cruise” inovācija

Lai pilnībā izprastu šo izrāvienu, vispirms ir jāizprot virsskaņas bumbas jēdziens.
Padomājiet par peldbaseinu: ja lēni kustināt roku, ūdens ap to plūst lēni.
Bet, ja jūs pēkšņi paātrināsiet, jūs radīsiet spēcīgu vilni. Princips ir tāds pats arī gaisā: pie mērena ātruma lidmašīna rada skaņas viļņus, kas izkliedēti aplī ap lidmašīnu; pārsniedzot skaņas ātrumu, lidmašīna šos viļņus, kas nevar vienmērīgi izkliedēties, panāk un pēc tam apsteidz, un tie lidmašīnas aizmugurē veido konusu. Tas izraisa triecienviļņu. Gaisa spiediens mainās ļoti pēkšņi, radot raksturīgo “sprādzienu”. Šis troksnis saglabājas visā lidmašīnas lidojuma laikā, ja tā lido ātrāk par skaņas ātrumu, nevis tikai tad, kad tā pārvar skaņas barjeru.

murduson aeroaffaires

XB-1 izvairās no šīs parādības, izmantojot sarežģītu metodi, ko sauc par “Maha atslēgšanu”. Lidojot lielākā augstumā, kur gaiss ir mazāk blīvs un skaņa izplatās citādāk, sprādziena viļņi tiek izkliedēti vieglāk, krietni pirms tie sasniedz zemi. Tātad runa nav tikai par klusu lidaparātu konstruēšanu, bet gan par lidaparātiem, kas spēj lidot tādā augstumā, ka to pārlidojums kļūst nemanāms tiem, kas paliek uz zemes.

Lai gan dažas militārās lidmašīnas jau izmanto šo tehnoloģiju, komerciālajā civilajā aviācijā tā ir absolūti pirmā tehnoloģija.

boomless cruise mach cutoff

XB-1 galvenie skaitļi

  • Maksimāli sasniegtais Maha ātrums: 1,18 (aptuveni 1240 km/h)
  • Maksimālais augstums: 36 500 pēdas (aptuveni 11 100 m)
  • Kopējais lidojumu skaits: 13 (no 2024. gada marta līdz 2025. gada februārim)
  • Virsskaņas lidojumu skaits: 2
  • Fuzelāžas garums: 21 metrs (68 pēdas)
  • Spārnu platums: 5,2 metri
  • Dzinēji: 3 GE J85-15 dzinēji
  • Materiāli: oglekļa kompozīti

Testi un virsskaņas klusums

XB-1 otrais virsskaņas lidojums 2025. gada 10. februārī ļāva veikt papildu testus, tostarp aerodinamiskos mērījumus un vibrāciju uzvedību lielā ātrumā (flutter). Pateicoties inovatīvajai beztrokšņa lidojuma tehnoloģijai, uz zemes netika konstatēts trokšņa piesārņojums, tādējādi demonstrējot iespēju veikt klusus virsskaņas komerciālos lidojumus.

xb 1 quote black scholl 1 768×960

“XB-1 virsskaņas lidojums pierāda, ka komerciālo virsskaņas lidojumu tehnoloģija ir gatava. Neliela talantīgu un mērķtiecīgu inženieru grupa ir panākusi to, kas agrāk prasīja valdības iejaukšanos un miljardiem dolāru. Mūsu nākamais solis ir XB-1 pārbaudītās tehnoloģijas pielāgošana virsskaņas lidmašīnai Overture. Mūsu galīgais mērķis ir padarīt virsskaņas lidojumu priekšrocības pieejamas ikvienam

Bleiks Šols, Boom Supersonic izpilddirektors

Attīstības tiesiskais regulējums

2025. gada 6. jūnijā ASV prezidents Donalds Tramps (Donald Trump) parakstīja rīkojumu, ar kuru uzdeva Federālajai aviācijas pārvaldei (FAA ) 180 dienu laikā atcelt aizliegumu veikt virsskaņas lidojumus virs zemes ar nosacījumu, ka tie nerada uz zemes dzirdamu troksni. Rīkojums tika izdots pēc tam, kad 2025. gada maijā tika ieviests Supersoniskās aviācijas modernizācijas likums, ko atbalstīja ASV likumdevēju divpartiju grupa un kura mērķis ir veicināt inovācijas un apliecināt ASV vadošo lomu nākotnes civilajā aviācijā.

President Donald Trump signing

Overture, XB-1 komerciālais pēctecis

Demonstrators XB-1 bruģē ceļu virsskaņas komerciālā lidaparāta Overture ienākšanai. Paredzēts, ka Overture sāks lidojumus aptuveni 2029-2030. gadā, un tas varēs pārvadāt 64 līdz 80 pasažierus, sasniedzot 1,7 Maha ātrumu (aptuveni 2220 km/h) un gandrīz 7870 km darbības rādiusu.

Ņemot vērā XB-1 tehniskos panākumus, Boom Supersonic tagad plāno no 2029. gada laist tirgū savu flagmani – gaisa kuģiOverture. Šajā sarežģītajā lidmašīnā varēs sēdēt no 64 līdz 80 pasažieriem, un tās ātrums būs 1,7 Maha (aptuveni 2220 km/h, kas ir gandrīz divreiz lielāks par pašreizējo komerciālo lidmašīnu ātrumu). Lidmašīnas darbības rādiuss būs gandrīz 7870 km, un tādus lidojumus kā Londona-Dubaija varēs veikt tikai 4 stundās.

Šis izcilais aeronavigācijas jaunievedums, protams, ir domāts prasīgiem klientiem, kuriem ir svarīga diskrēta greznība un optimāla efektivitāte. Biļetes tiks piedāvātas par augstāku cenu nekā parastās lidmašīnas, un tās galvenokārt paredzētas darījumu ceļotājiem un privātiem klientiem, kuri dod priekšroku ātrumam, komfortam un ekskluzivitātei.

Lidmašīnu Overture darbinās iekšējie dzinēji Symphony, ko izstrādājis Boom Supersonic Ziemeļkarolīnā, un tā varēs pilnībā izmantot ilgtspējīgu aviācijas degvielu (SAF).

IMG 8607

Praktiskā ietekme uz uzņēmumiem

Virsskaņas transporta atgriešanās sola būtiski mainīt starptautiskos darījumu braucienus:

  • Ievērojams laika ietaupījums: lidojumu no Parīzes uz Tokiju varētu saīsināt līdz 6 stundām.
  • Premium klases lidojumi: cenas, kas ir salīdzināmas ar uzlabotu biznesa klases lidojumu cenām.
  • Ilgtspējīgas saistības: lidojumi, kuros izmanto līdz pat 100 % ilgtspējīgu degvielu ar integrētu oglekļa emisiju kompensāciju.

Uzņēmumi varēs optimizēt laika pārvaldību, uzlabot produktivitāti un stiprināt savas saistības vides jomā.

Secinājums: ceļā uz jaunu virsskaņas ēru?

Pateicoties XB-1 panākumiem, Boom Supersonic sevi pozicionē kā līderi civilo virsskaņas lidojumu atjaunošanā. Tuvākajā nākotnē arOverture varētu notikt revolūcija biznesa ceļojumos un piedāvāt vadītājiem taustāmu un efektīvu risinājumu ātrai starptautiskai ceļošanai.

Nākamie testi un sertifikācijas posmi gaidāmi no šā brīža līdz 2027. gadam, pirms pirmajiem komerciālajiem lidojumiem, kas tiek lēsti ap 2029. gadu.

Vai esat gatavi izbaudīt šo jauno virsskaņas ēru?

Jautājums? Sazinieties ar mūsu komandu

Isabelle Clerc, nouvelle CEO AEROAFFAIRES

Isabelle CLERC

AEROAFFAIRES izpilddirektors

François-Xavier CLERC, Fondateur AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC

AEROAFFAIRES dibinātājs

Mūsu gaisa eksperti ir pieejami, lai palīdzētu jums katrā jūsu rezervācijas posmā.

  • Kādas ir XB-1 un Overture konstrukcijas īpatnības, kas ļauj veikt virsskaņas lidojumus bez skaņas buma?

    Atšķirībā no tā dēvētajiem “zemas bumbas” lidaparātiem, ” Boomless Cruise ” tehnoloģijai nav nepieciešama sarežģīta lidaparāta forma. Tā vietā tā balstās uz spēju pārvarēt skaņas barjeru pietiekami lielā augstumā, lai virsskaņas blīkšķis varētu tikt atdalīts no zemes, netraucējot cilvēkiem.

    LidmašīnāOverture šo tehnoloģiju īpaši atvieglo dzinēji Symphony, kuru transoniskā veiktspēja pārspēj parasto komerciālo dzinēju veiktspēju. Tā rezultātā Overture var efektīvi pārvarēt skaņas barjeru vairāk nekā 30 000 pēdu augstumā.

    Turklāt Boomless Cruise tehnoloģija izmanto uzlabotu autopilotu, kas apvieno reāllaika laikapstākļu datus ar īpašiem algoritmiem, lai automātiski izvēlētos optimālo ātrumu, kas nodrošina, ka uz zemes nav skaņas buma.

  • Kāda ir Boomless Cruise tehnoloģijas ietekme uz energoefektivitāti?

    Overture” ir konstruēts tā, lai būtu visefektīvākais, sasniedzot lielu zemskaņas ātrumu (0,94 Macha) un virsskaņas kreisēšanas ātrumu (1,7 Macha). Gaisa kuģim tuvojoties skaņas ātrumam, nedaudz palielinās aerodinamiskā pretestība, kā rezultātā nedaudz palielinās degvielas patēriņš pie zemiem virsskaņas ātrumiem. Neraugoties uz šo nelielo aerodinamisko ietekmi, Overture saglabā pietiekamu darbības rādiusu garākajiem transkontinentālajiem lidojumiem, piemēram, Vankūvera-Maiami.

  • Vai spēkā esošie noteikumi atļauj kruīza lidojumus bez buma?

    Amerikas Savienotajās Valstīs spēkā esošie FAA noteikumi (14 CFR 91.817) aizliedz virs zemes veikt virsskaņas lidojumus neatkarīgi no tā, vai uz zemes ir vai nav dzirdams grūdiens. Boom Supersonic aicina pārskatīt šos noteikumus, lai atļautu Boomless Cruise tehnoloģiju un izveidotu sertifikācijas sistēmu turpmākajiem zema buma lidaparātiem. Šo noteikumu atjaunināšana veicinātu inovācijas, nostiprinātu ASV vadošo lomu civilajā aviācijā un nostiprinātu ASV nacionālo drošību.

    Tomēr jāatzīmē, ka pirmāOverture versija nav izstrādāta kā lidaparāts ar zemu pacelšanās ātrumu, un Boom Supersonic neparedz tūlītēju sertifikāciju neierobežotiem virsskaņas lidojumiem virs zemes.

    Lai mainītu šos noteikumus, 2025. gada jūnijā tika veikti konkrēti politiski pasākumi. ASV prezidents Donalds Tramps parakstīja prezidenta dekrētu, ar kuru lūdza FAA atcelt aizliegumu veikt virsskaņas lidojumus virs ASV teritorijas. Turklāt ASV Senātā senators Teds Bads (R-NC) iesniedza Supersonic Aviation Modernization Act, bet Pārstāvju palātā – kongresmenis Trojs Nehls (R-TX). Šajā likumprojektā FAA tiek aicināta pārskatīt pašreizējo aizliegumu veikt civilos virsskaņas lidojumus, kas pārsniedz 1 Maha, ar nosacījumu, ka virsskaņas trieciens nesasniedz zemi.