2021. gada septembra vidū Airbus prezentēts lidmašīnu ražotājs ir atklājis plānus par savu nākotnes lidmašīnu – CityAirbus NextGen. Ilgtspējīgs risinājums mobilitātei no gaisa, tas ir bezpilota lidaparāts jeb drons taxi-volanttas ir 100% elektrisks drons ar futūristisku izskatu. Mēs jums par to visu pastāstīsim!
Ilgtspējīga pilsētas mobilitātes ierīce
Automašīnas jau ir kļuvušas pilnībā elektriskas, un tagad kārta pienākusi gaisa transportam. Šis drons noAirbus būs 100 % elektrisks– bez degvielas! Uzņēmuma mērķis ir pielāgoties pastāvīgi mainīgajam tirgum. Tiek ņemts vērā ilgtspējas jēdziens, kā arī sociālie un vides apsvērumi, kas arī arvien vairāk tiek ņemti vērā un apstrīdēti. Portāla Airbus drona dizaina un pasūtīšanas ideja ir tāda, ka tam jāpilda reāli ilgtspējīgi gaisa transporta uzdevumi pilsētās.
Tehniskās specifikācijas

CityAirbus NextGen ir izstrādāts tā, lai autonomi veiktu lidojumus 80 km attālumā ar vidējo ātrumu 120 km/h. Šī avangardiskā drona konstrukcijā ir V veida aste, fiksēti spārni un 8 pilnībā elektriski darbināmi propelleri. Uz tā klāja 4 pasažieri var ērti apsēsties un izbaudīt lidojumu bez emisijām!
Lai gan nav noslēpums, ka helikopteri un droni var būt diezgan trokšņaini, NextGen tehnoloģija ir izstrādāta tā, lai trokšņa emisijas būtu minimālas. Tas ir vēl jo svarīgāk, ja tas darbojas pilsētvidē. Trokšņa līmenis nosēšanās laikā sasniegs ne vairāk kā 70 dB (un lidojuma laikā – 5 dB mazāk), kas atbilst putekļu sūcēja vai ieslēgta televizora radītajam troksnim. Samērā saprātīgi gaisa transporta modelim.
NextGen atbilst arī vienam papildu kritērijam: tas atbilst visaugstākajiem sertifikācijas standartiem (EASA SC-VTOL Enhanced Category).
Ilggadēja inovācija NextGen
Šī NextGen lidaparāta dizains lielā mērā balstījās uz ražotāja iepriekšējiem modeļiem. CityAirbus un Vahanna jau bija aprīkots ar vertikālās pacelšanās sistēmu eVTOL (Electric Vertical Take-Off and Landing). Tas, cita starpā, ļauj dronam pacelties un nosēsties pilnīgi vertikāli. Aptuveni 242 testi, kas veikti ar iepriekšējām versijām, ir palīdzējuši uzlabot NextGen izstrādi tā, ka tas daudzos aspektos ir tehnoloģiju jaunums.
“CityAirbus NextGen apvieno labāko no abām pasaulēm, un jaunā arhitektūra nodrošina pareizo līdzsvaru starp pacelšanos un lidojumu uz priekšu. Prototips paver ceļu sertifikācijai, kas plānota ap 2025. gadu,” saka Bruno Evens,AirBus Helicopters izpilddirektors.
Lai gan NextGen vēl ir projektēšanas un izpētes stadijā, tā pirmo lidojumu paredzēts veikt 2023. gadā.
Vai tas būs gatavs 2024. gada olimpiskajām spēlēm?

Saskaņā ar izpilddirektora Bruno Evena teikto, pilsētaiAirbus NextGen būtu jāsertificējas 2025. gadā. Tas šķiet pilnīgi sasniedzams Airbus. Vēl viens jautājums ir tās prezentācija plašākai sabiedrībai 2024. gada olimpisko spēļu laikā. Ja tā tiks sertificēta 2025. gadā, tā jau krietni pirms tam būs pierādījusi savas kvalitātes un darbības jomu. Ja tas pārstāvēs Airbus Parīzes 2024. gada olimpiskajās spēlēs, tas, iespējams, darbosies kopā ar citiem lidojošiem taksometriem (piemēram, Volocopter) maršrutos starp stratēģiskiem punktiem, piemēram, starp Roissy Charles de Gaulle lidostu un olimpisko ciematu Sen Denī.
Kamēr mēs gaidām šī lidojošā taksometra ierašanos, mūsu aviācijas eksperti ir 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā un 7 dienas nedēļā, lai palīdzētu jums ar jūsu privāto lidojumu, zvanot pa tālruni +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties apmeklēt mūsu devis en ligne lai saņemtu cenas aprēķinu jūsu biznesa lidojumam.