Celera 500L, par kuru 2020. gada augustā paziņoja amerikāņu lidmašīnu ražotājs Otto Aviation, varētu būt 21. gadsimta revolūcija! taxi-volants un gaisa mobilitāte! Ražots un testēts pēdējo gadu laikā, 2021. gada novembrī lidaparātu ražotājs paziņoja, ka ir pabeigts pirmais testēšanas posms. Tas kopumā ir veicis 55 pārliecinošus izmēģinājuma lidojumus 51 lidojuma stundu garumā. Tas ir ļāvis izdarīt pirmos secinājumus par Celera 500L efektivitāti. Šeit ir visa nepieciešamā informācija par šo lidaparātu, kas varētu kļūt par gaisa transporta nākotni.

Celera 500L specifikācijas
Šim Otto Aviation privātajam reaktīvajam lidaparātam ir vairākas pievilcīgas iezīmes. Pirmkārt, lidmašīnā ir 6 ērtas sēdvietas. Plašais salons ir līdzvērtīgs līdzīga izmēra biznesa lidmašīnām. Otrkārt, Celera 500L ir liels darbības rādiuss, kas bez starpnosēšanās sasniedz 8334 km, un maksimālais ātrums ir 740 km/h 15 km augstumā. Tas nozīmē, ka tas var veikt tāldarbīgus lidojumus un savienot daudzas pilsētas un galamērķus. Un tas to visu paveic ātri un viegli.
Lidmašīnas lidojuma testu fāzes ir devušas ļoti labus rezultātus? Īpaši attiecībā uz lidmašīnas aerodinamiku kopumā un tās kustību gaisā. Amerikāņu aeronautikas uzņēmuma prezidents ir pozitīvi noskaņots par savas gaisa mobilitātes ierīces nākotni.
Dati, kas iegūti no mūsu pirmā testa lidojumu posma, liecina, ka mēs esam uz pareizā ceļa, lai sasniegtu lidaparāta mērķus. Mēs nevarētu būt vairāk sajūsmināti par šo soli ceļā uz mūsu misiju – 2025. gadā izveidot sērijveida lidaparātu. Mēs ar nepacietību gaidām nākamo izstrādes posmu, kurā lidaparāts sasniegs lielāku augstumu un ātrumu.
Saka Viljams Otto, Otto Aviation izpilddirektors.

Celera 500L, zemas izmaksas ar daudzām priekšrocībām
Celera 500L nav reaktīvais lidaparāts, bet to darbina propellers, kas atrodas pašā lidaparāta aizmugurē un darbina virzuļdzinēju. Šāda tipa dzinēji ir ekonomiskāki nekā reaktīvie dzinēji. Vēl vairāk, testu laikā šis lidaparāts pierādīja, ka tas patērē gandrīz par 80 % mazāk degvielas nekā tās pašas kategorijas biznesa reaktīvie lidaparāti! Tas ir ievērojams skaitlis, jo īpaši tāpēc, ka gaisa kuģu ietekme uz vidi kļūst arvien nozīmīgāka. Starp drones, d’avions électriques un arvien plašāk izmantotajiem lidaparātiem biocarburantslidaparātu ražošanas nozare arvien vairāk cenšas ierobežot to ietekmi uz vidi. Celera 500L uzsver šo aspektu.
Turklāt šie lidmašīnas degvielas patēriņa ietaupījumi ievērojami samazina Celera 500L lidojuma stundas izmaksas. Patiesībā, lai veiktu stundas braucienu, jums būtu jāiztērē tikai 290 eiro, salīdzinot ar vairāk nekā 1860 eiro par braucienu ar līdzīga izmēra privāto lidmašīnu.
Turklāt lielākā daļa privāto lidmašīnu nepiedāvā tādu pašu veiktspēju attiecībā uz darbības rādītājiem un autonomiju kā Celera 500L. Visbeidzot, ja ir kāda liela priekšrocība salīdzinājumā ar Celera 500L, tad, neskaitot ļoti zemās izmaksas, tā ir salona piedāvātā telpa. Patiesībā kabīnes augstums ir 1,88 m. Tas ir vairāk nekā biznesa lidmašīnām, piem King Air 350 vai Citation CJ3+ kas ir salīdzināmi ar Celera 500L. Pasažieru komforts ir būtisks kritērijs lidmašīnas ražotājam.

Celera 500L attīstība un perspektīvas
Apvienojot ātrumu, zemas izmaksas, zemu oglekļa dioksīda emisiju un efektivitāti, Celera 500L ir viss nepieciešamais, lai kļūtu par līderi gaisa transporta jomā. Iespējams, jaunā taksometra lidmašīna! Vismaz tā vēlas Otto Aviation. Ja tā ienāks tirgū, tā konkurēs gan ar biznesa, gan komerciālo aviāciju.
Lai gan līdz šim lidojuma testu posms ir bijis pārliecinošs, nākamais solis amerikāņu lidmašīnu ražotājam ir iegūt FAA (Federālā aviācijas pārvalde) sertifikātu. Tā ir iestāde, kas atbild par civilās aviācijas noteikumiem un kontroli (ASV). Pēc tam amerikāņu ražotājs cer savu pirmo lidmašīnu laist tirgū līdz 2025. gadam.
Visbeidzot, Otto Aviation neapstājas pie sasniegtā un plāno citus lidaparātus, jo īpaši Celera 1000L, kas būtu par 20 % lielāka versija nekā 500L. Tādējādi tas pārvadātu vairāk pasažieru.
Un iespēju netrūkst, jo papildus vēlmei ražot taksometra lidmašīnu aeronavigācijas uzņēmums domā par dažādiem sava lidaparāta izmantošanas veidiem. Piemēram fret aérien piemēram, pārveidojot to par avion cargovai militārajiem dienestiem.
Kamēr gaidāt Celera 500L ierašanos, mūsu aviācijas eksperti ir gatavi palīdzēt jums rezervēt privāto lidojumu pa tālruni +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties sazināties ar mums vai apmeklējiet devis en ligne, lai rezervētu savu privāto reaktīvo lidojumu.