Laikā, kad vides aizsardzības jautājumi ir uzmanības centrā, īpaša uzmanība tiek pievērsta aviācijai un biznesa aviācijai. Aviācija rada 3 % no CO2 emisijām pasaulē. Tāpat tiek lēsts, ka no 2005. līdz 2019. gadam biznesa aviācijas CO2 emisijas ir palielinājušās par 31 %. Tomēr, cenšoties aizsargāt vidi, aviācijas tirgū arvien vairāk tiek izmantota biodegviela, lai ierobežotu tās ietekmi uz vidi. Kas tās ir? Kā biznesa aviācija var noteikt ilgtspējīgākas aviācijas tendences? AEROAFFAIRES aplūko situāciju.
Kas ir biodegvielas (SAF)?
biocarburantsbiodegviela jeb SAF – ilgtspējīga aviācijas degviela – ir ilgtspējīga alternatīva parafīna izmantošanai lidmašīnās. Tās tiek ražotas no organiskiem, nefosiliem materiāliem, bieži vien augu izcelsmes. Tās var iegūt, piemēram, no lauksaimniecības atkritumiem vai augiem, piemēram, saulespuķēm vai mežsaimniecības atliekām.
Lai gan Eiropas Savienība ir paudusi vēlmi līdz 2050. gadam panākt nulles C02 emisijas, oglekļa neitralitātes nodrošināšanai būs jāizmanto biodegviela. Aviācijas nozarē 2019. gadā biodegvielas izmantošana bija tikai 0,1 %, taču Francijas valdība plāno šo rādītāju palielināt. Tā plāno 2022. gadā palielināt šo rādītāju līdz 1 %, tad līdz 2025. gadam – līdz 2 % un visbeidzot līdz 2030. gadam – līdz 5 %.
Līdz šim biodegvielas var izmantot kombinācijā ar 50 % parastā parafīna. Tomēr lidmašīnu dzinēji ir izstrādāti tā, lai tajos varētu izmantot 100 % biodegvielu.
Tādējādi biodegvielas izmantošana ļautu ievērojami samazināt aviācijas C02 emisijas par gandrīz 80 %.
Uzņēmējdarbības aviācija: svira ilgtspējīgākai aviācijai

Jāatzīmē, ka biodegvielas izmaksas ir augstākas nekā izmantotā parafīna bāzes cena. Tas ir šķērslis lielajām komerciālajām aviokompānijām, jo to gaisa kuģi ir lielāki un izmanto vairāk parafīna. Tomēr mazām privātajām lidmašīnām cenu atšķirība ir mazāka, un tā mazāk ietekmē biznesa aviācijas nozari.
Turklāt biodegvielas vēl netiek ražotas pietiekamā daudzumā, lai apmierinātu visas aviācijas vajadzības. Tomēr pieprasījums pēc biodegvielas strauji pieaug.
Turklāt mēs zinām, ka veselības krīze ir aktualizējusi ekoloģiskos jautājumus. Patiesībā gadā, kad komerciālās aviosabiedrības tika aizliegtas, CO2 emisijas samazinājās. Tajā pašā laikā tika demokratizēta biznesa aviācija, lai kompensētu komerciālo aviokompāniju piedāvājuma trūkumu. Tāpēc biodegvielas ieviešana ir būtiska pieprasījuma aviācijas nozarē. Tā kā šādu patēriņa veidu ir vienkāršāk ieviest, nav šaubu, ka biznesa aviācija būs svira atbildīgākas aviācijas veicināšanai.
Uzņēmējdarbības aviācijas projekti piesārņojuma ierobežošanai
Francijā ir tikai lidosta Paris Le Bourget un Clermont Ferrand kas tiek apgādātas ar biodegvielu, taču gada laikā tiks aprīkotas arī citas lidostas.
Tomēr papildus biodegvielai tiek gatavoti arī citi projekti. Daudzi no šiem projektiem uzsver ūdeņraža kā tradicionālās degvielas aizstājēja izmantošanu. Tas ir visilgtspējīgākais risinājums, taču vēl tikai plānošanas stadijā. Airbus prognozē, ka ar ūdeņradi darbināmas ierīces būs pieejamas līdz 2035. gadam. Mums būs jāpagaida vēl daži gadi.
Mēs redzam arī elektrisko ierīču projektu parādīšanos, piem VolocopterCityAirBus vai 100% elektriskā privātā lidmašīna Alice. Tāpat arī šie projekti ieraudzīja dienas gaismu, taču joprojām ir pārāk maz to, kas tiek izmantoti un nodoti ekspluatācijā biznesa aviācijā. Vienkāršākais un tūlītējais risinājums ir biodegvielas, kas jau ir ieviestas.
Tikai biodegviela viena pati veidos gandrīz 50 % no ceļa uz oglekļa neitralitāti līdz 2050. gadam, salīdzinot ar 35 %, ko veido jaunās tehnoloģijas. Biodegvielas nav tehnoloģiska problēma. Pašreizējie lidaparāti jau ir sertificēti izmantot 50 % ilgtspējīgu degvielu. Tomēr mums ir jāpaātrina ražošanas ķēdes attīstība.
Saka Bruno Evens,Airbus Helicopters izpilddirektors.
Uzņēmumā AEROAFFAIRES mēs rūpējamies par vidi un cieši sadarbojamies ar partneriem un bioloģiskās daudzveidības projektiem. Mēs esam izveidojuši arī savu Sky C02 kas kompensē visu mūsu lidojumu oglekļa emisijas, atbalstot mežu izciršanas projektu.
Mūsu komanda ir pieejama 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, 7 dienas nedēļā, tostarp brīvdienās un svētku dienās. Mēs ātri reaģējam uz jūsu pieprasījumu no devis en ligne bet arī pa tālruni UK +44 84 4986 0547 / US +1845-373-3456.