Kopš 2022. gada marta beigām AIP (Aeronavigācijas informācijas publikācija) ir izsludināts aizliegums privātām viendzinēja lidmašīnām ielidot Barselonas lidostā. Galvenais iemesls tam bija pārmērīga kavēšanās neparedzētu apstākļu gadījumā un šo biznesa reaktīvo lidmašīnu iejaukšanās. Tāpēc starptautiskā lidosta Josep Tarradellas Barcelone-El Prat ir slēgusi savas durvis visiem šāda veida biznesa lidmašīnām. Tomēr tas ietekmē biznesa aviācijas nozari, kā arī aviosabiedrības, kuru flotē ir viendzinēja turbopropelleru lidmašīnas.
Galvenais aizlieguma iemesls: reakcijas laiks

Atgādinām, ka viendzinēja privātās lidmašīnas parasti ir nelieli lidaparāti ar vienu propellerdzinēju. Salīdzinājumā ar visām pārējām privātajām reaktīvajām lidmašīnām, kurām ir vismaz divi dzinēji. Biznesa aviācijā izmanto tādus viena dzinēja reaktīvos lidaparātus kā Pilatus PC-12, TBM 850, Diamond DA50 un Piper M600.
Tad kāpēc šie lidaparāti, kas ir sertificēti pasažieru sabiedriskajam transportam, tātad arī biznesa aviācijai, joprojām nevar lidot uz Barselonas lidostu?
Viens no galvenajiem iemesliem ir sliktā incidentu risināšana, kuros iesaistītas šīs viendzinēja privātās lidmašīnas. Piemēram, lidsabiedrības Jetfly lidmašīnai Pilatus PC-12 radās tehniska problēma uz manevrēšanas ceļa Barselonas lidostā. Incidents nebija nopietns, taču bija jāmaina detaļas. Tā kā tās nebija pieejamas uzreiz, lidmašīna bija jānovieto lidostā uz 3 dienām. Šāda incidenta gadījumā remonts nedrīkstēja ilgt ilgāk par stundu. Tomēr lidostas vadītājam tā bija nepieņemama situācija.
Barselona ir otrā nozīmīgākā lidosta Spānijā (pēc l’aéroport de Madrid). Tā ir galvenais komerciālās aviācijas centrs. Uzņēmējdarbības aviācija veido tikai dažus reisus satiksmes ziņā. Katru gadu Barselonas lidostā tiek reģistrēti 310 000 lidojumu. No šī skaitļa tikai 2800 lidojumu veic biznesa aviācija. Biznesa aviācija noteikti nav Barselonas lidostas prioritāte. Tomēr šīs nozares profesionāļiem tas atstāj ievērojamu iespaidu.
Barselonas lidosta, tāpat kā daudzas citas lidostas, ir vērsta pret biznesa aviāciju. Viendzinēja turbopropelleru lidmašīna aizņem komerciālās lidmašīnas vietu, kas rada lielākus ieņēmumus. Tāpēc biznesa aviācija ir mazāk pievilcīga šajos lielajos gaisa satiksmes mezglos.
Cédric Lescop, lidsabiedrības Jetfly, kas specializējas biznesa aviācijā, priekšsēdētājs, saka.
Šā aizlieguma ietekme uz uzņēmējdarbības aviāciju

Mēs redzējām, ka Spānijas starptautiskajā lidostā tika veikti 2800 darījumu aviācijas veiktie lidojumi. Jāņem vērā arī tas, ka daži viendzinēja turbopropelleru lidaparāti, piemēram, Pilatus PC-12 un TBM 50, ir ļoti augstu novērtēti un tiek izmantoti biznesa aviācijā. Daži no tiem pat ir kļuvuši par savu uzņēmējdarbību. Šāds ir biznesa aviācijas uzņēmuma Jetfly gadījums, kas savā flotē ir iekļāvis 40 Pilatus PC-12 privātās lidmašīnas. Diemžēl šim operatoram lidojumi uz Spānijas kosmopolītisko galvaspilsētu vairs nebūs iespējami. Lai gan tas būtiski neietekmēs aviokompānijas darbību, tomēr tas joprojām nozīmēs aptuveni piecdesmit lidojumus gadā.
Tas ietekmēs arī citus pieprasījumreisu aviācijas nozares dalībniekus. Viendzinēja turbopropelleru lidmašīnu ražotāji (Pilatus, Piper, Daher, …), GAMA (lidmašīnu ražotāju asociācija) un IAOPA (pilotu un lidmašīnu īpašnieku asociācija) ir pauduši neapmierinātību. Tās“ir dziļi nobažījušās par aizliegumu piekļūt vienai no Eiropas galvenajām lidostām un līdz ar to arī Barselonas pilsētas un reģiona vadošajam uzņēmējdarbības un tūrisma galamērķim”. Citation ņemts no kopīgās vēstules, ko tās rakstīja Barselonas lidostas vadītājam.
Līdz ar to, ja vien šis ierobežojums netiks atcelts, darījumu aviācija joprojām varēs piekļūt šai Spānijas lidostai, taču ar citām privātajām lidmašīnām un darījumu lidmašīnām.
AEROAFFAIRES, mēs esam pieejami 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, visu gadu. Mēs pēc iespējas ātrāk atbildēsim uz jūsu pieprasījumu devis en ligne vai pa tālruni +33 1 44 09 91 82.