Vai zinājāt, ka ir lidostas, kas ir priekšzīmīgas ekoloģijas un vides saudzēšanas ziņā? Ir viena lidosta, kas ir izcēlusies, integrējot vides aspektus visos tās attīstības posmos. Tā ir Baltra lidosta. Ekoloģija ir secteur de l’aéronautique uzmanības centrā. Tuvākajos gados šai labajai vides skolniecei vairs nevajadzētu būt izņēmumam .AEROAFFAIRES skaidro, kā Baltra lidosta ir kļuvusi par pirmo 100 % zaļo lidostu pasaulē.
Baltra lidosta: daži galvenie fakti.
EkvadorasGalapagu arhipelāgā, Ekvadorā, uz Blatr a salas atrodas pasaulē zaļākā lidosta.
Lidostas verifikācijas nosaukums ir Seimūras lidosta.
Sākotnēji Otrā pasaules kara laikā šo lidostu, bijušo amerikāņu militāro bāzi, izmantoja kā aizsardzības bāzi pret japāņiem.
Līdz 1985. gadam Baltra lidosta bija vienīgā lidosta, kas apkalpoja visas Galapagu salas.
Seimūras lidosta kļuva par pirmo lidostu pasaulē, ko raksturo kā “zaļo lidostu“. Tas notika pēc 2012. gadā veiktās pilnīgas pārbūves.
Darbu un lidostas atjaunošanas izmaksas tiek lēstas 40 miljonu dolāru apmērā.
2013. gada martā tika oficiāli atklāta jaunā lidosta Baltra salā.
2014. gadā ASV Zaļās būvniecības padome (USGBC) tai piešķīra “Leed Gold”zīmi, padarot to par zaļāko lidostu pasaulē.
Šobrīd Baltras lidostā ir tikaiviens skrejceļš, kas ir 2400 m garš. 6000 m² lielas ēkas uzņem lidmašīnas no visas pasaules. Katru gadu lidostu izmanto aptuveni 400 000 pasažieru.
Kāpēc Baltra ir 100 % zaļa?
Lidostas izkārtojumā izmantoti 100% ekoloģiski materiāli:
Lidostas iekārtojums ir pilnībā veidots no otrreizēji pārstrādātiem vai videi draudzīgiem materiāliem. Lidostas konstrukcijas pamatā ir koks un vulkāniskais akmens. Enerģijas ražošanu lidostā nodrošina saules baterijas un 3 vēja turbīnas.
Lidosta izmanto apkārtējo vidi un izmanto salas saules un vēja sniegtās priekšrocības, lai ražotu atjaunojamo enerģiju.
Visbeidzot, šis pasaulē zaļākais terminālis ir uzbūvēts, izmantojot 80 % atkārtoti izmantoto materiālu. Šie materiāli, jo īpaši akmens un koks, ir iegūti no vecām ēkām. Attīrīts un atkārtoti izmantots ūdens no izlietnēm un tualetēm tiek izmantots apkārtējās veģetācijas apūdeņošanai.
100% ekoloģiska lidosta, kas ņem vērā apkārtējo vidi un ekosistēmu:
Papildus energoefektivitātei un būvniecības rezultātiem Baltra lidosta rūpējas arī par ekosistēmas aizsardzību, kas dzīvo lidostas skrejceļu un darbību tuvumā. Specializētas komandas ir apmācītas sugu aizsardzībā. Ja iguāna nolemj šķērsot skrejceļu, skrejceļa darbinieks to atgūst un aizved uz vietu, kur tā var izdzīvot.
Turklāt simtiem sugu ir reintroducētas. Tos aizsargā visi lidostas darbinieki.
Termināls bez gaisa kondicionēšanas.
Baltra lidostā terminālī nav gaisa kondicioniera. Drošības apsvērumu dēļ tas ir tikai mašīntelpā. Gaisa kondicionēšanas sistēmās izmanto aukstu jūras ūdeni, ko iegūst no Klusā okeāna. Tādējādi tiek taupīta enerģija. Lidosta izvēlējās būvēt ēku bez gaisa kondicionēšanas. Tātad, kā nodrošināt pasažieru vēsumu? Lidostas konstrukcija ir veidota tā, lai ēka caurlaidītu vēju un darbotos kā dabiska gaisa kondicionēšanas sistēma.
Šo inovatīvo projektu ierosināja arhitekts, kas specializējas bioklimata jomā. Viņš projektēja ēku, kas ir saņēmusi apbalvojumus par savu “100 % zaļo” apņemšanos.
Ir iespējams būvēt zaļas un 100 % ekoloģiskas lidostas, vienlaikus saglabājot lidostu darbības efektivitāti. Baltra lidosta ir tam pierādījums. Taču tam ir nepieciešamas zināšanas un budžets. Lai risinātu rītdienas vides problēmas, lidostām nāksies iedvesmoties no tā, kas jau tiek darīts Galapagu salās. Visa aviācijas nozare strādā pie tā, lai nodrošinātu, ka zaļās lidostas kļūst par normu.