Operatīvā un normatīvā atsauce lēmumu pieņēmējiem
Aviokompāniju starpniecības pakalpojumi ir līdzsvarošana: starp regulatīvo stingrību, operatīvo atsaucību un pilnīgu klientu uzticēšanos.
AEROAFFAIRES vēlējās apkopot šajā rokasgrāmatā visas atsauces, tekstus un labāko praksi, kas strukturē šo profesiju Eiropā un visā pasaulē.
Šis dokuments ir paredzēts lēmumu pieņēmējiem, operatoriem un brokeriem, kas vēlas strādāt saskaņā ar sabiedriskā pasažieru transporta standartiem, ievērojot EASA (Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūras), DGAC (Civilās aviācijas ģenerāldirekcijas), ICAO (Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas) noteikumus un The Air Charter Association (ACA) unEBAA (Eiropas Biznesa aviācijas asociācijas) izstrādātos rīcības kodeksus.
1. Gaisa pārvadājumu brokera loma
Gaisa pārvadājumu brokeris darbojas kā starpnieks starp profesionālu klientu un sertificētu operatoru, nodrošinot atbilstību normatīvajiem aktiem, kvalificējot risku, organizējot izpildi un pārvaldot visaptverošas attiecības. Tā uzdevums nav “atrast lidmašīnu”, bet gan piesaistīt pareizo operatoru, FBO, apkalpojošo dienestu, apkalpi, muitu, laika nišas, lidojuma plānu, apdrošināšanu, maksāšanas līdzekļus un pēclidojuma apkalpošanu, nodrošinot dokumentāru izsekojamību.
Gaisa pārvadājumu brokeris nav tikai komerciāls starpnieks. Viņu uzdevums ir pārveidot lidojuma pieprasījumu par atbilstošu, drošu un dokumentētu lidojumu, nepārnesot nekādu risku uz klientu.
Air Charter Association prakses kodeksā ir izklāstīta labākā prakse šajā profesijā attiecībā uz pārredzamību un pienākumu sniegt informāciju, detalizēti norādot cenu piedāvājumu pārredzamību, brokera statusu, juridisko atbilstību un pastāvīgu apmācību.

Gaisa čarteru brokera loma praksē ar Hugo, AEROAFFAIRES vecāko privāto pārdošanas konsultantu
Hugo ir tas, ko mēs saucam par misijas pilotu uz zemes.
Viņa loma neaprobežojas tikai ar lidmašīnas atrašanu: viņš veido lidojumu no pirmā pieprasījuma līdz galīgajai nolaišanās reizei, iesaistot visu ķēdi – sertificētu operatoru, apkalpi, FBO, apkalpojošo dienestu, muitu, laika nišas, lidojuma plānu, apdrošināšanu un maksājumu līdzekļus.
Katram dokumentam, ko tas apstrādā, ir jābūt atbilstošam, izsekojamam un drošam.
Viņa prioritāte ir nevis ātrums, bet stabilitāte: atbilstība normatīvajiem aktiem, AOC pārbaude, atbilstība lidojumu laikiem, lidojuma plāna apstiprināšana un dokumentu kontrole.
Viņa uzdevums ir novērst neskaidrības, pirms klients tās vēl redz.
“Veiksmīgs lidojums ir tāds, par kuru mēs nerunājam, jo viss ir paredzēts,” viņš rezumē.
Atsauce uz nozari:
2. Gaisa pārvadājumu starpniecības regulējums
2.1 Eiropa
Uz komercdarbību attiecas Regula (ES) Nr. 965/2012 par gaisa pārvadājumu pakalpojumiem, kas sastāv no vairākām daļām:
- ORO daļa (Organizācijas prasības gaisa pārvadājumiem ): prasības, kas attiecas uz operatoru organizāciju;
- CAT daļa (Komerciālās gaisa transporta darbības): komerciālās gaisa transporta darbības;
- Daļa SPA (Īpašie apstiprinājumi): īpašie apstiprinājumi (ETOPS – divdzinēju lidojumi paplašinātā diapazonā, RVSM – samazināts vertikālās atdalīšanas minimums, PBN – uz darbības rādītājiem balstīta navigācija u. c.);
- NCC (nekomerciālā kompleksā ) / NCO (nekomerciālā cita) / SPO (specializētās operācijas )daļa: nekomerciālās un specializētās operācijas.
Vienkāršas piekļuves noteikumu konsolidētā versija ļauj pārvietoties pa piemērojamiem pielikumiem un AMC/GM.
AOC (gaisa kuģa ekspluatanta apliecību ) izdod kompetentā iestāde, Francijā – DGAC, ko pārrauga Ekoloģisko pārmaiņu ministrija.
Avoti :
2.2 Laika nišas un tīkla pārvaldība
Lidostu laika nišas atbilst Pasaules lidostu laika nišu vadlīniju (WASG) 4. izdevumam, kas ir spēkā no 2025. gada 1. augusta.
Eurocontrol tīkla pārvaldnieks koordinē ATFCM (gaisa satiksmes plūsmas un kapacitātes pārvaldība) pasākumus un nodrošina operatoriem specializētus B2B pakalpojumus.
Avots: Eurocontrol
2.3 Lidojumu un pakalpojumu laiki
Lidojuma laika ierobežojumi (FTL), kas definēti apakšdaļā ORO.FTL, attiecas uz visiem sabiedriskā transporta operatoriem.
Tie reglamentē maksimālo pakalpojumu sniegšanas laiku, atpūtas periodus un noguruma pārvaldību drošības pārvaldības sistēmā (SMS).
Avots :
2.pasažieru dati un atbilstība
API (Iepriekšēja informācija par pasažieriem) un PDR (Pasažieru datu reģistrs) sistēmas reglamentē 2024. un 2025. gada Eiropas dokumenti, kurus pārrauga Migrācijas un iekšlietu ģenerāldirektorāts un Eiropas Savienības Padome.
Šie dati tiek apstrādāti saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu (GDPR) un IATA nozares standartiem.
Avots:
2.5 Nelikumīgu darbību apkarošana
Apvienotajā Karalistē un Amerikas Savienotajās Valstīs prioritāte ir cīņa pret “pelēko” fraktēšanu.
Profesionālās organizācijas regulāri publicē preventīvus ceļvežus un revīzijas datubāzes:
- The Air Charter Association ( kampaņa ” Stop nelegālai čarterēšanai”);
- NBAA (Nelegālo čarteru izpratnes programma).
Brokeriem pienācīga rūpība nozīmē atteikties no visām darbībām, kas neatbilst AOC, pārbaudīt atļaujas un dokumentēt atbilstības pierādījumus.
Avoti :
- Corporate Jet Investor – Grey Charter Analysis
- The Air Charter Association
- NBAA – Nelegālas čarterlidas
2.6 Pārvadātāja atbildība
Monreālas Konvencijā (1999) ir noteikti gaisa pārvadātāju atbildības režīmi.
Kompensāciju maksimālais apjoms ir pārskatīts līdz 2024. gada 28. decembrim:
- Pasažieru kavēšanās: 6 303 SDR;
- Bagāža: 1 519 SDR;
- Kravas pārvadāšana: 26 SDR/kg.
Avots:
2.7 Pasažieru tiesības
Regulu (EK) Nr. 261/2004 piemēro atkarībā no maršruta un pārvadātāja statusa (tikai sabiedriskais transports).
Pašlaik Eiropas Savienībā tiek īstenota reforma, lai atjauninātu kompensācijas un paziņošanas procedūras.
Starpnieka uzdevums ir nodrošināt līgumā noteikto prasību ietvaru, jo īpaši atcelšanas vai kavēšanās gadījumā.
Avots :
3. Drošība un kvalitāte – brokera darbības joma
3.1 Brīvprātīgi starptautiskie standarti
IS-BAO (attiecībā uz lidojumu darbībām) un IS-BAH (attiecībā uz apkalpošanu uz zemes) standarti šobrīd ir globāli drošības un atbilstības standarti.
Šīs programmas, ko vadaStarptautiskā Biznesa aviācijas padome (IBAC), nosaka stingras drošības pārvaldības, revīzijas un pastāvīgas uzlabošanas procedūras operatoriem un FBO (fiksēto bāzu operatoriem).
IS-BAO sertificēts operators vai IS-BAH marķēta lidosta garantē iekšējās kontroles līmeni, kas atbilst pasaules paraugpraksei.
Avots :
IBAC – IS-BAO un IS-BAH standarti
3.2 Trešās puses veiktie drošības novērtējumi
Neatkarīgie novērtējumi Wyvern Wingman un ARGUS Ratings sniedz papildu garantijas par aviosabiedrību operatoru uzticamību.
Tie pārbauda atbilstību normatīvajiem aktiem, apkalpes apmācību, tehnisko apkopi, dokumentāciju un darbības vēsturi.
Praksē profesionāls brokeris pieprasa :
- derīgs Wyvern statuss vai ARGUS zelta/platīna novērtējums;
- jaunāko ziņojumu pārbaude pirms līguma parakstīšanas;
- un šo pierādījumu dokumentāru saglabāšanu lidojuma lietā.
Avots:
3.3 Komandu apmācība un kvalifikācija
The Air Charter Association izstrādātā brokera kvalifikācija nosaka kopēju prasmju kopumu gaisa pārvadājumu brokeru profesionāļiem.
Šī apmācība, kas tagad ir pieejama tiešsaistē, aptver Eiropas noteikumus, AOC atbilstību, riska pārvaldību, līgumu pārredzamību un attiecības ar klientiem.
Tās mērķis ir garantēt vienotu profesionalitātes līmeni un zināšanas par tiesisko regulējumu nozarē, kurā uzticība ir atkarīga no stingrības.
Avots :
The Air Charter Association – apmācība un brokeru kvalifikācija



4. Tirgus, rīki un būtiski savienotāji
4.1 Iepirkšana un cenu noteikšana
Katrs biznesa aviācijas brokeris šobrīd izstrādā savu resursu meklēšanas un cenu noteikšanas rīku, lai nodrošinātu tiešu, ātru un drošu piekļuvi visam pasaules tirgum.
AEROAFFAIRES šī tehnoloģija ļauj mums reāllaikā savienot vairāk nekā 20 000 gaisa kuģu visā pasaulē visās kategorijās: vieglo reaktīvo lidmašīnu, tālslidmašīnu, helikopteru un reģionālo gaisa kuģu.
Šīs iekšējās platformas garantē tūlītēju pārskatu par pieejamību, salona konfigurācijām un optimizētiem maršrutiem, vienlaikus integrējot maksājumu un pārvaldības risinājumus, kas atbilst Eiropas drošības un izsekojamības standartiem.
4.2 Operatoru kontrole un verifikācija
ARGUS un Wyvern neatkarīgie novērtēšanas reģistri papildina regulatīvās pārbaudes (AOC, flote, apkope).
Tie ir kritēriji drošu un prasībām atbilstošu operatoru atlasei, jo īpaši attiecībā uz augstas atbildības lidojumiem (vadītāji, ministru komandas, medicīniskie pārvadājumi u. c.).
Pirms katras misijas brokeris pārbauda :
- aOC derīgumu,
- operatora drošības novērtējumu
- un atbilstību starp piedāvātā gaisa kuģa tipu un atļauto darbības apgabalu.
Šīs pārbaudes palīdz nodrošināt darbības ķēdi un dokumentēt atbilstību lidojuma dokumentācijā.
Avoti :
4.3 Laika nišas un tīkla pārvaldība
Laika nišu plānošana koordinētajās lidostās balstās uzIATA publicētajām Pasaules lidostu laika nišu vadlīnijām (WASG ), kuru 4. izdevums stājās spēkā 2025. gada augustā.
Pirms cenu piedāvājuma sagatavošanas brokerim ir jākonsultējas ar :
- eurocontrol tīkla publikācijas,
- aTFCM ierobežojumiem,
- un vietējo stāvvietu, FBO un degvielas jaudu.
Šāda saskaņošana garantē reālo lidojuma iespējamību un novērš jebkādu neprecizitātes risku klientam paziņotajā lidojumu sarakstā.
Avots:
5. AEROAFFAIRES metode, izpildes ķēde
Katrs uzdevums tiek veikts saskaņā ar stingru, pilnībā dokumentētu un auditējamu procesu. Mērķis ir vienkāršs: garantēt atbilstību normatīvajiem aktiem, pasažieru drošību un darbības vienmērīgumu no pirmā kontakta līdz lietas slēgšanai.
5.1 Pieprasījuma kvalificēšana
Viss sākas ar detalizētu izpratni par vajadzību. Komanda analizē brauciena mērķi, dienasgrāmatas ierobežojumus, iespējamās lidostas un pasažieru profilus. Tiek pētīti arī specifiski parametri: bagāžas apjomi, dzīvnieku, jutīga aprīkojuma, medicīnas ierīču vai reglamentētu preču pārvadājumi.
Šis pirmais posms nodrošina skaidru pamatu pirms gaisa kuģa meklēšanas uzsākšanas.
5.2 Atbilstība normatīvajiem aktiem
Pirms jebkura komerciāla piedāvājuma iesniegšanas AEROAFFAIRES pārbauda katra operatora AOC (gaisa kuģa ekspluatanta apliecības) derīgumu, kā arī SPA apstiprinājumus, kas nepieciešami atkarībā no lidojuma veida. Tiek pārbaudīts IS-BAO sertifikācijas līmenis, kā arī neatkarīgie Wyvern un ARGUS reitingi.
Administratīvie departamenti veic arī maksātāja KYC (Know Your Customer) pārbaudes un AML pārbaudi starptautiskiem vai kriptovalūtas darījumiem saskaņā ar Eiropas direktīvām.
Avoti :
EASA – Regula (ES) Nr. 965/2012
IBAC – IS-BAO standarti
EVTI – AML un kriptoaktīvu aktīvu atbilstība
5.3 Ieguve un novērtēšana
Pēc tam, kad prasība ir identificēta, brokeris sazinās ar vairākiem apstiprinātiem operatoriem, izmantojot Avinode platformu un tās tiešo partneru tīklu.
Novērtējums aptver salona konfigurāciju, tehniskās apkopes statusu, gaisa kuģa korpusa un dzinēju stundu skaitu, īso lidojumu veiktspēju, incidentu vēsturi un apkalpes politiku attiecībā uz lidojuma laika ierobežojumiem (FTL).
Katrs elements tiek salīdzināts un reģistrēts, lai dokumentētu galīgo lēmumu.
Avots :
Avinode – tirgus gaisa čartera profesionāļiem
5.4 Laika nišas un tīkla iespējamība
Attiecībā uz koordinētajām lidostām pirms apstiprinājuma veikšanas tiek pārbaudīta lidojuma iespējamība. Tiek analizēti laika nišas, apkalpošanas kapacitāte, ATFCM ierobežojumi, laika apstākļi un autostāvvietu pieejamība.
Starpnieks vienmēr piedāvā rezerves risinājumu, lai nodrošinātu misijas nepārtrauktību darbības apdraudējuma gadījumā.
Avots :
IATA – Pasaules lidostu laika nišu vadlīnijas, 4. izdevums
5.5 Cenu piedāvājums un līgums
Klientam sniegtajā piedāvājumā pārredzamā veidā ir izklāstīti visi parametri: paredzamais operators, indikatīvā reģistrācija, atbildības ierobežojumi saskaņā ar Monreālas konvenciju (MC99), atcelšanas nosacījumi, apdrošināšana, bagāžas un degvielas politika, SAF pieejamība, operatora aizvietošana un nepārvaramas varas klauzulas.
Katram AEROAFFAIRES piedāvājumam ir pievienota pilnīga dokumentācija, kas garantē saistību izsekojamību.
Avots :
IATA – Pasaules lidostu laika nišu vadlīnijas
5.6 Lidojumu izpilde
Tiklīdz līgums ir apstiprināts, AEROAFFAIRES koordinē visu darbības ķēdi: lidojuma plānu, pārlidojuma un nosēšanās atļaujas, apkalpošanu, ēdināšanu, transfērus, drošības instruktāžu un pasažieru datu pārvaldību (API/PNR).
Katrs dokuments tiek pārbaudīts pirms izlidošanas. Lidojuma dienā satiksme tiek uzraudzīta reāllaikā, un par jebkuru incidentu tiek sagatavots ziņojums.
Avots :
Eiropas Komisija – Migrācija un iekšlietas (ceļojumu informācija)
5.7 Slēgšana un atbilstība
Kad uzdevums ir pabeigts, Kvalitātes departaments konsolidē un arhivē līguma dokumentus: AOC, apdrošināšanas apliecību, parakstītu cenu piedāvājumu, rēķinu un izpildes ziņojumu.
Iekšējā uzraudzībā tiek iekļauti punktualitātes un apmierinātības rādītāji, bet KYC/AML procedūras un operatoru auditi tiek atjaunināti.
Tādējādi katrs uzdevums kļūst par pamatu turpmāko uzdevumu nepārtrauktai uzlabošanai.
Avots :
Eiropas Komisija – Finanšu noziegumi un AML sistēma
6. Līgumi, atbildība un klientu vēlmes
6.1 Starpniecības līgumi
Attiecības starp klientu, brokeri un operatoru balstās uz precīzu līgumisku regulējumu.
AEROAFFAIRES the Air Charter Association publicētajā Gaisa čarteru prakses kodeksā ir definēta labākā prakse šajā profesijā: cenu piedāvājumu pārredzamība, starp brokeru un operatoru esošo lomu skaidrība, godīga attieksme pret aktīviem un pilnīga klienta informēšana pirms parakstīšanas.
Šī sistēma garantē līdzsvarotu pienākumu sadalījumu un skaidru juridisko aizsardzību visām pusēm.
Avots :
The Air Charter Association – Prakses kodekss (2023)
6.2 Pārvadātāja atbildība
Monreālas Konvencijā (1999) ir noteikts starptautiskais atbildības režīms, kas piemērojams komerciālajam gaisa transportam.
Kopš 2024. gada decembra pārskatīšanas kompensācijas limiti ir 1 519 SDR par bagāžu, 6 303 SDR par pasažieru kavēšanos un 26 SDR par kilogramu kravas.
Šīs summas, kas izteiktas speciālajās aizņēmumtiesībās (SDR), tiek periodiski pārskatītas, lai ņemtu vērā inflāciju un tirgus apstākļus.
AEROAFFAIRES sistemātiski informē klientus un juridiskās struktūrvienības par šiem maksimālajiem apjomiem, lai nodrošinātu pilnīgu izpratni par piemērojamo atbildības sistēmu.
Avots :
ICAO – 1999. gada Monreālas konvencija (ar grozījumiem)
Kennedys Law – Aviation Market Insights, 2025. gada aprīlis
6.3 Pasažieru tiesības
Eiropas Regulā (EK) Nr. 261/2004 ir noteiktas aviopasažieru tiesības iekāpšanas atteikuma, atcelšanas vai ilgas kavēšanās gadījumā.
Tās piemērošana ir atkarīga no maršruta un pārvadātāja statusa: tā attiecas uz lidojumiem, ko veic aviosabiedrības, kuras ir sertificētas pasažieru sabiedriskajiem pārvadājumiem.
AEROAFFAIRES nodrošina, ka līgumā ir precīzi definētas cerības, paskaidrojot situācijas, uz kurām attiecas līgums, un tekstā paredzētos izņēmumus.
Uzņēmums atturas no jebkādiem kompensācijas solījumiem, kas pārsniedz Eiropas Savienības noteikto tiesisko regulējumu.
Avots :
EUR-Lex – Regula (EK) Nr. 261/2004
6.4 Profesionālā kompensācija
Tāpat kā visi licencētie biznesa aviācijas operatori, AEROAFFAIRES ir apdrošināts ar specializētu profesionālās atbildības apdrošināšanu.
Tā aizsargā gan uzņēmumu, gan tā klientus pret riskiem, kas saistīti ar starpniecības pakalpojumu sniegšanu: administratīvām kļūdām, komunikācijas trūkumu vai līgumā paredzētiem starpgadījumiem.
Apdrošinātāji šajā nozarē – jo īpaši ITIC, kas uzskaita starptautiskos gaisa pārvadājumu brokerus – regulāri publicē atsauksmes un atlīdzību pētījumus, kas kalpo par pamatu pastāvīgai iekšējo procedūru uzlabošanai.
Avots :
ITIC – Profesionālā civiltiesiskā atbildība gaisa čartera brokeriem
7. Maksājumi, kriptovalūtas un atbilstība
7.1 Finanšu instrumenti un plūsmas
Starpprofesionālie darījumi tagad ir lielā mērā droši, pateicoties Paynode– maksājumu risinājumam, ko izstrādājusi Avinode grupa.
Šī platforma, kas integrēta tieši tirgū, atvieglo norēķinus starp brokeriem un tirgotājiem, vienlaikus samazinot darbības risku.
Finanšu plūsmas tiek veiktas vairākās valūtās, nodrošinot pilnīgu izsekojamību un Eiropas regulām atbilstošu banku sistēmu.
Sistēmas pamatā ir Currencycloud infrastruktūra, kas ir licencēta kā maksājumu iestāde Apvienotajā Karalistē un Eiropas Savienībā.
Avots :
Currencycloud – gadījuma izpēte Avinode Paynode
7.2 Kriptovalūtas un MiCA regulējums
Eiropas Savienība ir pieņēmusi Kriptovalūtu tirgu (MiCA) regulu, kas papildināta ar pārskatīto Naudas līdzekļu pārvedumu regulu (TFR).
Ar šiem dokumentiem visiem digitālo aktīvu pakalpojumu sniedzējiem (CASP) tiek uzlikts ceļošanas noteikums, kas stāsies spēkā 2024. gada beigās.
Aviokompāniju brokerim, kas pieņem maksājumus ar kriptovalūtu, ir jāsadarbojas ar kompetentajā valsts iestādē reģistrētu pakalpojumu sniedzēju, jānodrošina pilnīga līdzekļu izsekojamība un jāatjaunina savas iekšējās AML atbilstības procedūras.
Mērķis ir nodrošināt tādu pašu pārredzamību kā tradicionālo bankas maksājumu gadījumā, vienlaikus ievērojot klientu līgumisko konfidencialitāti.
Avots :
EVTI – Regula par kriptoaktīvu aktīvu tirgiem (MiCA)
7.3 AML atbilstības un KYC procedūras
Eiropas Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas direktīvās (AMLD ) noteikts, ka visiem pilnvarotajiem finanšu starpniekiem un gaisa brokeriem ir jāpārbauda maksātāja identitāte un jāatklāj visi saistītie riski.
AEROAFFAIRES koncerns piemēro samērīgu sistēmu, kas atbilst Eiropas 2025. gada tiesību aktu paketes prasībām, kas ietver politiski ietekmējamu personu (PEP) pārbaudes, līdzekļu izcelsmes pārbaudi un sensitīvu darījumu uzraudzību.
Katrs darījums ir pilnībā izsekojams un droši arhivēts kā daļa no iekšējās atbilstības sistēmas.
8. Ilgtspējīga degviela, emisijas un klimata politika
8.1 Ilgtspējīga degviela (SAF) Eiropā
Eiropas Komisijas pieņemtajā ReFuelEU aviācijas regulā ir noteiktas progresīvas kvotas ilgtspējīgai degvielai gaisa transportā. Mērķis ir saskaņot SAF (ilgtspējīgas aviācijas degvielas) izmantošanu visā ES, lai pakāpeniski samazinātu nozares oglekļa intensitāti.
Dokumentā ir noteikti pienākumi lidostām un operatoriem, un integrācijas grafiks ir sadalīts vairāku gadu garumā. Tas ir papildināts ar veicināšanas mehānismiem un subsīdijām, lai atbalstītu vietējo ražošanu, kas joprojām ir ierobežota un dārga.
Ekonomiskais konteksts joprojām attīstās: izejvielu pieejamība, nozares strukturēšana un budžeta kompromisi starp dalībvalstīm ir galvenās īstermiņa problēmas.
Avots: Eiropas Komisija – ReFuelEU.
Eiropas Komisija – ReFuelEU aviācijas regula
Reuters – SAF īstenošanas problēmas (2025. gads)
8.2 Kompensācija un CORSIA
Attiecībā uz starptautiskajiem lidojumiem oglekļa emisiju kompensāciju reglamentē CORSIA (Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) izveidotā oglekļa emisiju kompensēšanas un samazināšanas shēma starptautiskajai aviācijai).
Šī shēma paredz, ka operatoriem jādeklarē savas emisijas un tās jākompensē, izmantojot sertificētus oglekļa kredītus. Aviokompāniju brokeri kā starpnieki ir atbildīgi par konsultāciju sniegšanu un pārredzamību: tiem ir jāinformē savi klienti par izmantotajiem mehānismiem, izvēlētajām programmām un kompensāciju ierobežojumiem.
Mērķis ir izvairīties no neskaidras komunikācijas vai “zaļās naudas” (greenwashing), dodot priekšroku projektiem, kas ir izsekojami, pārbaudīti un reģistrēti ICAO atzītos oficiālos reģistros.
Avots :
ICAO – CORSIA pārskats un īstenošana
8.3 AEROAFFAIRES doktrīna
AEROAFFAIRES piemēro pragmatisku un izsvērtu pieeju attiecībā uz veikumu vides jomā.
Prioritāte tiek piešķirta reālai emisiju samazināšanai, nevis tikai kompensācijai. Šīs politikas pamatā ir optimizēta lidojumu plānošana, stingra masas un līdzsvara pārvaldība, ekonomisku degvielas maršrutu izvēle un SAF maisījumu izmantošana, kad vien to atļauj pieejamība.
Pēc tam tiek veikta kompensācija pārredzamā un izsekojamā veidā, lai panāktu dokumentētu oglekļa neitralitāti katrā misijā.
9. Segmenta specifika
9.1 Helikopteru darbības
Uz helikopteru darbībām attiecas īpaši ierobežojumi, kas saistīti ar darbības rezultātiem un vietējiem noteikumiem.
Starpnieks pārbauda HEMS kategoriju, ja misija ir medicīniskā, pārlidojumu un trokšņa ierobežojumus, FATO/TLOF procedūras nolaišanās vietās, kā arī vēja un slodzes apstākļus fiksētajā punktā.
To visu reglamentē EASA Air OPS noteikumu papildinājumi, ko piemēro specializētajiem lidojumiem.
Avots :
EASA – Vieglas piekļuves noteikumi gaisa pārvadājumiem
9.2 Grupu lidojumi un veicināšanas uzdevumi
Grupu lidojumi ir rūpīgi jāplāno.
Starpniekam jāņem vērā koordinācijas ierobežojumi piesātinātajās lidostās, sēdvietu un bagāžas sadalījums, iekāpšanas pakalpojumu organizēšana, kā arī API (iepriekšēja informācija par pasažieriem) sarakstu un pasažieru sarakstu administratīvā pārvaldība.
Augsta pieprasījuma periodos laika nišu stratēģija ir balstīta uz WASG (Worldwide Airport Slot Guidelines) principiem, lai garantētu punktualitāti un darbības iespējamību.
Avots :
IATA – Worldwide Airport Slot Guidelines, 4. izdevums
9.3 Steidzami kravu pārvadājumi un kritiski svarīgi pārvadājumi
Steidzamu kravu gaisa pārvadājumiem ir nepieciešama pilnīga tiesiskā un tehniskā regulējuma pārzināšana.
Brokeri informē savus klientus par atbildības ierobežojumiem, kas noteikti Monreālas konvencijā (MC99), un par visiem izņēmumiem, kas saistīti ar preču veidu.
Viņi koordinē atbilstību bīstamo kravu noteikumiem (IATA DGR), organizē muitas formalitātes un nodrošina iekraušanas un izkraušanas darbību drošību.
Katram sūtījumam tiek veikta dokumentu pārbaude un deklarēta vērtība, lai garantētu transporta apdrošināšanas segumu.
Avots :
Benesch Law – Atbildības ierobežojumi starptautiskajos gaisa pārvadājumos (2024. gada atjauninājums)
10. Kvalitātes rādītāji un pārvaldība
AEROAFFAIRES darbības rezultātu pamatā ir nepārtraukta kvalitātes mērīšana.
Katrs lidojums tiek detalizēti uzraudzīts pēc lidojuma, tostarp attiecībā uz izlidošanas un ielidošanas punktualitātes rādītājiem, gaisa kuģu pārcelšanu un dokumentu atbilstību.
Drošības pārvaldības sistēmas (SMS) ietvaros tiek analizēta atgriezeniskā saite par drošību, ziņotie incidenti un korektīvie pasākumi.
Uzņēmums uzrauga arī to lidojumu īpatsvaru, kas veikti ar SAF, operatoru vidējo samaksas laiku un pasažieru un vadības palīgu apmierinātības līmeni (NPS ).
Šie dati tiek apkopoti reizi ceturksnī, lai nodrošinātu nepārtrauktu uzlabojumu procesu un saglabātu augstos standartus, kas raksturo AEROAFFAIRES starptautiskajā gaisa pārvadājumu starpniecības tirgū.
11. Lietošanai gatavi kontrolsaraksti
11.1 Operatora uzticamības pārbaude
Pirms jebkura lidojuma apstiprināšanas brokeris pārbauda visus elementus, kas apliecina gaisa pārvadātāja atbilstību.
Gaisa kuģa ekspluatanta apliecībai (AOC) jābūt derīgai: tā ir darbības licence, ko izsniegusi valsts iestāde (Francijā – DGAC), kas atļauj veikt sabiedriskos pasažieru pārvadājumus.
SPA (īpašo apstiprinājumu ) jomā ir norādīti darbības veidi, ko ekspluatantam ir atļauts veikt, piemēram, lidojumi samazinātā telpā (RVSM), precīzas pieejas (PBN) vai transokeāna lidojumi (ETOPS).
Saskaņā ar Monreālas konvenciju ir nepieciešama derīga civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, kas attiecas uz pasažieriem, trešām personām un kravu.
Pēc tam brokeris pārbauda gaisa kuģa lidojumderīgumu, t. i., tā tehnisko atbilstību, tehniskās apkopes sertifikāta (ARC) derīgumu un atbilstību tehniskās apkopes termiņiem.
Apkalpei ir jāievēro FTL (lidojuma laika ierobežojumi), kas nosaka maksimālos darba un atpūtas laika ierobežojumus.
Operatoram jābūt atsaucei uz IS-BAO standartu (Starptautiskais standarts biznesa gaisa kuģu ekspluatācijai), un ideālā gadījumā tam ir jābūt Wyvern Wingman audita vai ARGUS Zelta/Platīna novērtējumam, kas apliecina tā darbības pārvaldības kvalitāti.
Visbeidzot, ja par attiecīgo gaisa kuģi vai gaisa kuģu floti ir pieejama informācija par Eiropas iestāžu veikto SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft) pārbaužu vēsturi.
Avoti :
EASA – Gaisa kuģa ekspluatanta apliecība (AOC)
Wyvern – drošības audits un Wingman programma
IBAC – IS-BAO standarts
11.2 Misijas ceļvedis
Maršruta kartē ir apkopoti visi pasākumi, kas nepieciešami sekmīgai lidojuma izpildei.
Starpnieks apstiprina lidostu laika nišas, t. i., laika nišas, kas atļautas nolaišanās un pacelšanās laikā, pārbaudotEurocontrol, vai nav veikti jebkādi ATFCM (gaisa satiksmes plūsmas un kapacitātes pārvaldības) pasākumi, kas varētu ietekmēt satiksmi.
Apkalpošana, t. i., pakalpojumi uz zemes (palīdzība pasažieriem, iekraušana, degviela, autostāvvieta, FBO koordinācija), tiek apstiprināta visām nosēšanās vietām.
Attiecībā uz lidojumiem ārpus ES starpnieks no attiecīgajām trešām valstīm saņem pārlidošanas un nolaišanās atļaujas.
Pēc tam tiek sagatavoti API (iepriekšēja informācija par pasažieri ) un PDR (pasažieru datu reģistrs) dati, lai nepieciešamo informāciju par pasažieri varētu nodot iestādēm.
Ēdināšana tiek plānota saskaņā ar visiem diētas ierobežojumiem. Pārvadājumi pa zemi tiek rezervēti, saskaņojot ar ielidošanas FBO.
Sistemātiski tiek izstrādāts rezerves plāns, paredzot alternatīvu lidostu vai gaisa kuģi neparedzētu tehnisku vai meteoroloģisku apstākļu gadījumā.
Visbeidzot, pirms lidojuma pasažieriem tiek sniegta drošības instruktāža, lai atgādinātu par ārkārtas procedūrām, konfidencialitātes noteikumiem un instrukcijām.
Avoti :
IATA – Pasaules lidostu laika nišu vadlīnijas, 4. izdevums
Eurocontrol – Tīkla operāciju portāls
11.3 Klienta piedāvājums un līgums
Klientam sniegtais līgumiskais piedāvājums oficiāli apliecina brokera saistības.
Tajā ir norādīts potenciālais operators, tā regulatīvais statuss, indikatīvā reģistrācija un būtiski lidojuma nosacījumi.
Atbildības limiti ir norādīti saskaņā ar Monreālas konvenciju (MC99), kas nosaka kompensācijas maksimālo apjomu, kas piemērojams kavēšanās, bagāžas nozaudēšanas vai negadījuma gadījumā.
Ir sīki izklāstīta atcelšanas un atlikšanas politika, kā arī degvielas nosacījumi (tostarp iespēja daļēji izmantot SAF(ilgtspējīgu aviācijas degvielu)).
Ir skaidri norādīta atbildība, kas saistīta ar dzīvnieku, trauslu iekārtu vai negabarīta bagāžas pārvadāšanu.
Līgumā ir iekļauts arī starpniecības un incidentu pārvaldības process, pieņemtie maksāšanas līdzekļi, AML (nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas) klauzula par līdzekļu avotu un punkts par personas datu aizsardzību (datu konfidencialitāti) saskaņā ar RGPD.
Avots :
IATA – Monreālas konvencija un pasažieru tiesības
12. Atsauces un galvenie nozares avoti
Pārbaudei, apmācībai un uzraudzībai
– EBAA, vadlīnijas čarterreisu līgumu slēgšanai, dokuments, kas publicēts kopā ar Air Charter Association.
– The Air Charter Association, Prakses kodekss, brokeru kvalifikācijas apmācība, nelikumīgu darbību novēršana.
– IBAC, IS-BAO un IS-BAH, drošības standarti operatoriem un apkalpotājiem.
– EASA, Air OPS 965 un Vieglas piekļuves noteikumi, AOC, FTL ORO. EASA
– DGAC Francija, sabiedriskā pasažieru transporta definīcijas un iestādes loma. Francijas Ekoloģiskās pārejas ministrija
– IATA, Pasaules lidostu laika nišu vadlīnijas, 4. izdevums, un laika nišu resursi. IATA
– Eurocontrol, Network Manager, tīkla pārvaldnieks, tīkla darbības un ATFCM rokasgrāmatas. eurocontrol.int
– ICAO, CORSIA un MC99 ierobežojumu 2024. redakcija. ICAO
– Eiropas Savienība, ReFuelEU Aviation, ES Padomes lēmumi par MC99, API PDR sistēma. Mobilitāte un transports
– NBAA, resursi pret nelikumību un čartera ceļveži. NBAA
– Argus un Wyvern, reģistri un vērtēšanas kritēriji. Argus International
– Avinode Group, tirgus, darba plūsmas un Paynode maksājumi. Avinode
– MiCA un TFR, kriptogrāfijas sistēma Eiropā un ceļošanas noteikumi, EVTI resursi. esma.europa.eu
– Regula 261 un reformas, EUR-Lex avoti un patērētāju tīkli. EUR-Lex
– ITIC, profesionālās atbildības apdrošināšana aviosabiedrību brokeriem. ITIC
– SAF politikas jaunumi un Eiropas subsīdijas, 2025. gada konteksts. Reuters
12. Oficiālās nozares atsauces
Iestāde | Lauks | Saite |
---|---|---|
EBAA | Eiropas biznesa aviācija | ebaa.org |
Gaisa čarteru asociācija | Rīcības kodekss un apmācība | theaircharterassociation.aero |
IBAC | IS-BAO / IS-BAH standarti | ibac.org |
EASA | Gaisa satiksmes noteikumi un noteikumi | easa.europa.eu |
DGAC Francija | Sertifikācija un uzraudzība | ecologie.gouv.fr |
Eurocontrol | Eiropas tīkla pārvaldība | eurocontrol.int |
IATA | Laika nišas un starptautiskais regulējums | iata.org |
ICAO | MC99, CORSIA | icao.int |
Avinode / Paynode | B2B tirgus | avinodegroup.com |
Wyvern / ARGUS | Drošības audits | flywyvern.com |
EVTI / ES | MiCA un AML | esma.europa.eu |
13. AEROAFFAIRES atšķirība
- Stingra tiesību aktu un standartu interpretācija un nulles tolerances politika pret nelikumīgu rīcību.
- Riska modelēšana katram uzdevumam, par prioritāti nosakot drošību, atbilstību un komfortu.
- Dokumentu izsekojamība, lai pārliecinātu juridiskos un iepirkumu departamentus.
- Pragmatiska klimata politika ar konkrētu arbitrāžu par maršrutiem, svaru, SAF pieejamību un nopietnām kompensācijām.
- Vienots kontaktpunkts, kas atbild par katru lietu un ir atbildīgs par rezultātu, nepārliekot slogu klientam.

Nos Certifications
AEROAFFAIRES sélectionne ses avions avec les standards les plus élevés de l’industrie aéronautique.
14. Praktiski pielikumi
14.1 Informācija, kas jāiekļauj piedāvājumā
Operators un AOC, apdrošināšanas segums, indikatīvā reģistrācija, lidostas un laika nišas, WASG nosacījumi, ja piemērojami, MC99 limiti, bagāžas un dzīvnieku politika, atcelšanas nosacījumi, aizvietošanas plāns, degvielas nosacījumi un SAF iespēja, maksāšanas līdzekļi un AML KYC klauzulas, API PNR norādes, ja nepieciešams. IATA
14.2 Atbilstības rādītāji, par kuriem jāziņo klientam
AOC un SPA atbilstība, FTL apkalpes atbilstība, IS-BAO IS-BAH statuss, laika nišu pārbaude, ATFCM statuss, incidentu ziņojumi, paziņošanas termiņu ievērošana, arhivēti apliecinošie dokumenti.
14.3 Aizsardzības pasākumi pret nelikumībām
Vienmēr pieprasiet AOC apliecinājumu un precīzu darbības jomu, noraidiet jebkādu izmaksu dalīšanas noteikumu, kas nav iekļauts pamatprincipos, pārbaudiet ārvalstu čartera atļaujas un gaisa kuģa piemērotību piedāvātajiem segmentiem, dokumentējiet katru pārbaudi.