NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Aviācijas vēsture

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Aviācijas vēsturi ir svarīgi zināt. Gan tās daudzveidības dēļ, gan tāpēc, ka tā ir Francijas ekonomikas pīlārs. AEROAFFAIRES šeit mēs iepazīstinām ar šo svarīgo vēstures daļu.

Aviācijas vēsturē ir seši periodi

  • Pirmsākumi: no pirmajiem ornitopteriem senatnē līdz 18. gadsimta sākumam cilvēki konstruēja pirmās lidojošās mašīnas. No 18. gadsimta beigām šajā periodā sākās gaisa iekarošana, jo īpaši attīstot aerostatiku un daudzos planierisma mēģinājumus.

  • Pionieri, kas bija smagāki par gaisu: mēs bijām liecinieki pirmajiem lidojumiem ar dzinēju, kas spēja pacelties ar savu jaudu. Šajā laikā lidotāji parasti bija konstruktori vai piedzīvojumu meklētāji.

  • Pirmais pasaules karš: šajā periodā kaujas laukā parādījās jauns ierocis. Daži lidaparāti tika būvēti lielās sērijās, vairāk nekā tūkstoš eksemplāru.

  • Starpkaru gadi: Pirmā pasaules kara beigas radīja pilotu un lidmašīnu pārpalikumu tirgū, kas ļāva uzsākt komerciālo gaisa transportu. Aviācija attīstījās, un daudzās valstīs parādījās gaisa spēki.

  • Otrais pasaules karš: aviācija aktīvi iesaistījās kaujas laukā. Šo laiku uzskata par virzuļdzinēja dzinēja darbināmo lidmašīnu uzplaukuma laiku. Kara beigās radās reaktīvie dzinēji un radari.

  • Divdesmitā gadsimta otrā puse: sākās regulārs komerciālais gaisa transports, kas spēj lidot neatkarīgi no laikapstākļiem. Militārā aviācija aizsāka reaktīvā dzinēja izstrādi, ko dēvē par reaktīvo lidmašīnu laikmetu, un pēc tam uzsāka virsskaņas lidojumu iekarošanu. Civilās aviācijas rezultātā tika izstrādāti pirmie četru dzinēju lidmašīnas, kas pavēra iespēju izmantot gaisa transportu ikvienam.

Aviācijas vēsturē ir bijuši vairāk vai mazāk pazīstami lidaparāti, un visiem tiem ir bijusi liela nozīme.

10 lidmašīnas, kas ir iegājušas aviācijas vēsturē

1. Wright Flyer

L’histoire de l’aviation
Foto: Wikipedia

Garums: 6,43 m

Augstums: 2,74 m

Maksimālais ātrums: 43 km/h

Dzinējs: 1 viendzinējs ar 12 ZS jaudu, kas darbina divus propellerus

Mūsdienu standartiem nelielais divvietīgais lidaparāts ļāva brāļiem Raitiem 1903. gadā Ziemeļkarolīnā veikt pirmos kontrolētos lidojumus ar dzinēju aviācijas vēsturē.

2. Spirit of St Louis

L’histoire de l’aviation
source: passionaviation

Garums: 8,41 m

Augstums: 2,99 m

Maksimālais ātrums: 210 km/h

Dzinēji: 1 Wright Whirlwind J-5C dzinējs

Šis lidaparāts ir amerikāņu aviatora Čārlza Lindberga izmantotais monoplāns, ar kuru viņš 1927. gada 20. un 21. maijā veica pirmo beznosēšanās lidmašīnas pārlidojumu pāri senajam Atlokeānam starp Ņujorku un Parīzi 33 stundās un 30 minūtēs.

3. Lockheed Vega

L’histoire de l’aviation
source : wikipedia

Garums: 8,38 m

Augstums: 2,59 m

Maksimālais ātrums: 298 km/h

Dzinējs: 1 Pratt & Whitney R-1340

Šis sešu pasažieru monoplāns kļuva slavens 1927. gadā, pateicoties Amelijai Erhartai, kura bija pirmā sieviete, kas bez starpnosēšanās pārlidojaAtl, un Vailijam Postam, kurš ar šo lidmašīnu divreiz aplidoja zemeslodi. Tā darbības rādiusa un konstrukcijas dēļ tas bija ļoti populārs lidotāju vidū, kuri meklēja jaunus rekordus.

4. Supermarine Spitfire

L’histoire de l’aviation
source : wikipedia

Garums: 9,12 m

Augstums: 3,8 m

Maksimālais ātrums: 575 km/h

Dzinēji: 1 Rolls-Royce Merlin 61 dzinējs

Supermarine Spitfire tiek uzskatīts par vienu no Otrā pasaules kara leģendām. Šis iznīcinātājs, ko izmantoja Karaliskie gaisa spēki un to sabiedrotie, bija slavens ar savām lieliskajām kaujas spējām.

Lielā kara laikā šo lidmašīnu izmantoja, lai šķērsotu Lamanša šaurumu. Tas pacēlās debesīs, lai veiktu bombardēšanas misijas. Tas ir Žana Mermoza lidmašīnas evolūcija Pirmā pasaules kara laikā.

5. Concorde

L’histoire de l’aviation
source : wikipedia

Garums : 61, 66 m

Augstums : 12, 19 m

Maksimālais ātrums: 2369 km/h

Dzinēji: 4 Rolls-Royce/Snecma Olympus turboreaktīvie dzinēji

Concorde bija pirmā virsskaņas lidmašīna, kas tās pasažieriem ļāva šķērsot senoAtl3 stundās.

Komerciālie lidojumi ar šo lidmašīnu sākās 1976. gadā un beidzās 27 gadus vēlāk, 2003. gadā. Lidmašīnas lielais degvielas patēriņš bija padarījis tās ekspluatāciju nerentablu. Tā bija vienīgā virsskaņas pasažieru lidmašīna, kas tika ekspluatēta ilgāku laiku.

Concorde, ko ražoja aviācijas entuziasti, laboja pasaules rekordu. Pateicoties motorizētai sistēmai, tas pārvarēja skaņas barjeru. Tā bija pirmā komerciālā civilā lidmašīna, kas to paveica. Šodien to uzskata par vienu no aviācijas pionieriem.

6. L’Antonov An-225

L'histoire de l'aviation
source: AEROAFFAIRES

Garums : 84 m

Augstums: 18,1 m

Maksimālais ātrums: 850 km/h

Dzinēji: seši Ivtchenko-Progress D-18T dzinēji

Antonov An-225 ir ļoti liels lidaparāts. Tas ir garākais un smagākais lidaparāts pasaulē. Tā ir aprīkota ar sešiem dzinējiem un kravas nodalījumā var pārvadāt 250 tonnu kravu. Tā darbības rādiuss ir no 4000 līdz 14 000 km atkarībā no kravas.

7. Boeing 747

Boeing 747-400 Dreamlifter décollage
Foto: boeing

Garums: 70, 70 m

Augstums: 19,10 m

Maksimālais ātrums: 988 km/h

Dzinēji: 4 General Electric CF6-80 dzinēji

Boeing 747 ir lidmašīna, ko būvē Boeing. Tas 37 gadus bija pasažieru ietilpības rekords, līdz parādījāsAirbus A380. Tas var uzņemt līdz 660 pasažieriem un veikt starpkontinentālo lidojumu 13 450 km attālumā.

8. Airbus A380

Garums: 72, 72 m

Augstums: 24,09 m

Maksimālais ātrums: 1020 km/h

Dzinēji: 4 Rolls-Royce Trent 900 turboreaktīvie dzinēji

Airbus A380 ir ļoti liels civilais gaisa kuģis. Līdz 2022. gadam A380 būs pasaulē lielākā civilā pasažieru lidmašīna. Tam ir divi pilna garuma klāji.

Tomēr, tā kā tas vairs neatbilst aviokompāniju vajadzībām, Airbus ir paziņojis, ka 2019. gadā pārtrauks šīs lidmašīnas ražošanu.

Parasti to izmanto tradicionālās aviokompānijas, un tas nolaižas lielās lidostās. Acīmredzot nav iespējams, ka tas varētu nolaisties kādā lidlaukā. Tā ir viena no lielākajām lidmašīnām aviācijas nozarē.

9. Learjet 23

L'histoire de l'aviation
source : wikipedia

Garums: 13, 18 m

Augstums: 3,84 m

Maksimālais ātrums: 903 km/h

Dzinēji: 2 General Electric CJ610-4 turboreaktīvie dzinēji

Learjet 23 ir divdzinēju biznesa reaktīvais lidmašīna. Tas ir neparasts ar to, ka degvielas tvertnes atrodas spārnu galos. Pirmo lidojumu tas veica 1963. gada 7. oktobrī, un to uzskata par pirmo privāto reaktīvo lidmašīnu.

10. SpaceShip Two

l'histoire de l'aviation
source: futura science

Garums: 18 m

Augstums: 4,6 m

Maksimālais ātrums: 4000 km/h

Dzinēji: hibrīda raķešu dzinējs

SpaceShip Two ir suborbitālās kosmosa lidmašīnas prototips, kas spēj nogādāt sešus pasažierus un divus pilotus 110 kilometru augstumā. Kosmosa tūristi 5 minūtes pavadīs bezsvara stāvoklī. Tas noteikti ieies aviācijas vēsturē.

AEROAFFAIRESja vēlaties pievienoties nākamajā ceļojumā uz jet privéapmeklējiet mūsu devis en lignejūs varat arī piezvanīt mums pa tālruni +33 1 44 09 09 91 82 vai nosūtīt mums e-pastu: charter@aeroaffaires.com