NEGAIDĒJIET, LAI REZERVĒTU SAVUS LIDOJUMUS VASARAS SEZONAI!

Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

Alise, elektriskā privātā lidmašīna rītdienas rītdienai?

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Kopš 2017, privātās aviācijas pasaulē mēs esam dzirdējuši par Alice atbildīgo privāto reaktīvo lidmašīnu. Elektriskā privātā lidmašīna, kas revolucionāri mainīs reģionālo lidojumu ietekmi uz vidi, padarot tos atbildīgus. Vai jūs zinājāt, ka lielākā daļa privāto reaktīvo lidmašīnu lidojumu ir lidojumi, kuru garums ir mazāks par 3000 km? Alice mērķis ir sasniegt leģendārās lidmašīnas veiktspēju Citation 1amerikāņu ražotāja Cessna Aircraft!

alice jet privé
Foto: EViation Aircraft

Kāds progress ir panākts Alises atbildīgās privātās lidmašīnas projektā? Kā par tā ražošanu atbildīgie inženieri plāno risināt šo aeronavigācijas izaicinājumu, kas biznesa reaktīvo lidmašīnu vēsturē vēl nav piedzīvojis precedentu?

Stāsts par Alice, atbildīgo privāto reaktīvo lidmašīnu

Pasaulē, kurā ekoloģiskās debates kļūst arvien svarīgākas visās dzīves jomās, ir pienācis laiks pieņemt šo izaicinājumu. Biznesa aviācijas nozarē ir ļoti maz projektu, kam izdodas izcelties ar atbildīgu lidmašīnu ražošanu. Starp tiem ir arī Alice. Tas ir aeronautikas projekts, kas laika gaitā veidojas ap nākamo 100 % elektrisko privāto lidmašīnu. Izraēlas jaunuzņēmums EViation īsteno projektu Alice, un tā mērķis ir pārdot pirmos lidojumus līdz 2021. gadam.

EViation priekšsēdētājs Omer Bar-Yohay cieši sadarbojas ar partneriem vairāk nekā 21 valstī. Lai šis kolosālais projekts varētu sākt darboties, tajā ir jāapvieno pasaules labākās inovācijas. Īpaši, ja tas veiks reģionālos lidojumus Eiropas iekšienē. Šiem lidojumiem, cita starpā, ir vajadzīgi sertifikāti, kas nepieciešami to komercializācijai. EViation sadarbojas arī ar ASV iestādi FAA(Federālā aviācijas pārvalde).

Turklāt papildus projekta tehnoloģiskajām ambīcijām EViation vēlas ievērojami samazināt reģionālo lidojumu ar privāto lidmašīnu cenu. Kādi noslēpumi Alisei ir paslēpušies piedurknē, lai īstenotu šo progresīvo projektu?

Kā darbojas un ir uzbūvēta Alise

Alises energoapgādi nodrošina divas 980 kWh baterijas, kas pazīstamas kā “litija-alumīnija sakausējuma” baterijas. Tikai šie divi akumulatori darbina trīs dzinējus. Galvenais turbopropellerdzinējs atrodas lidaparāta aizmugurē. Uz abiem spārniem ir vēl divi dzinēji. Reaktīvās lidmašīnas dzinēji – trīs MagniX ražotie Magni250 – griezīs Siemens ražotos propellerus ar 1900 apgriezieniem minūtē. MagniX, elektromotoru ražotājs, savus motorus raksturo kā “vieglus un jaudīgus”.

Vieglums apvienojumā ar jaudu ir svarīgs Izraēlas jaunuzņēmuma uzdevums. Patiesībā ierīces baterijas ievērojami palielina tās svaru. Tāpēc projektēšanas process sākās ar mērķi optimizēt lidaparāta svaru. Akumulatori ir vissvarīgākā lidaparāta daļa, bet arī vissmagākā. Lai atvieglotu privāto lidmašīnu, tās konstrukcija ir izstrādāta, izmantojot unikālu kompozītu. Šis materiāls ir izstrādāts, lai atbilstu aviācijas drošības standartiem. Tas arī samazina lidaparāta svaru salīdzinājumā ar parasto fuzelāžu.

cockpit jet privé alice
Foto: EViation Aircraft

Visbeidzot, šīs futūristiskās privātās lidmašīnas pilotu kabīne ir aprīkota ar vienu no jaunākajām operētājsistēmām, ko ieprogrammējis Honeywell. Tas pats uzņēmums, kas rada operētājsistēmas Dassault aviācijas pilotu kabīnēm. Honeywell programmatūru piloti novērtē tās efektivitātes un ergonomikas dēļ. Pilota kabīne ir aprīkota arī ar autonomās pilotēšanas sistēmu. Tā ir inteliģenta pilotēšanas programma, kuru uzrauga abi piloti, kas atrodas lidmašīnā Alice.

Elektriskās privātās lidmašīnas Alice tehniskie jauninājumi

Šī 100% elektriskā privātā reaktīvā lidaparāta tehniskās īpašības ir līdzīgas Cessna Aircraft izstrādātajam Citation 1. Izraēlas privātās lidmašīnas darbības rādiuss ir 1000 km, un tās kreisēšanas ātrums ir 440 km/h. Tādējādi tā var lidot bez starpnosēšanās no Parīzes uz Nicu vai no Ženēvas uz Londonu. Ar to var pārvadāt arī 9 pasažierus. Ar šādu veiktspēju vissvarīgākais, kas jāatceras, ir divu stundu darbības intervāls. Laiks, kas nepieciešams akumulatoru uzlādei, ir līdzvērtīgs pusei no tā izmantošanas laika. Ja nobrauksiet 440 km, kas ir nedaudz vairāk nekā Paris Genève, ierīces uzlādei būs nepieciešamas 30 minūtes. Turklāt, runājot par stundas tarifu, EViation piedāvā 200 eiro stundā. Ļoti konkurētspējīga cena. Visbeidzot, elektriskie turbopropelleru dzinēji garantē mierīgu un klusu lidojumu, par prieku pasažieriem.

jet prové alice vol
Foto: EViation Aircraft

Salīdzinājumam šeit ir tās pašas tehniskās detaļas, šoreiz par lidmašīnu Citation 1. Šī privātā lidmašīna no CESSNA 5 pasažieriem veic 1200 km attālumu ar ātrumu 640 km/h. No otras puses, tā cena stundā ir 7 līdz 10 reizes augstāka nekā Alises privātās lidmašīnas cena.

Bet kā šī cenu starpība var būt tik liela? Pirmkārt, EViation iegādes cena ir daudz zemāka: patlaban kotētā kataloga cena ir aptuveni 1,4 miljoni dolāru. Par šāda izmēra un veiktspējas lidmašīnu būtu jāmaksā vismaz 2,5 miljoni dolāru.

Daudzsološa Alice nākotne biznesa aviācijā

EViation paralēli strādā arī pie kravas drona projekta ar nosaukumu Orca. Šis lidaparāts bez pilotiem un pasažieriem paceltos no 30 metrus gariem skrejceļiem. Tas arī svērtu 250 kg un pārvadātu līdz 50 kg kravas. Tā kopējais attālums būtu 850 km. Šis projekts tikai gaida, kad ieraudzīs dienas gaismu.

Ar šādām konkurētspējīgām cenām Paris Genève lidojums uz Alisi izmaksātu tikai 22 eiro vienam pasažierim. Šāda cena ir iespējama tikai tad, ja stundas likme ir 200 eiro stundā. Paldies šādiem daudzsološiem lidojumiem gan no finansējuma, gan no ekoloģiskās atbildības viedokļa. Vai šai lidojošajai Teslai ir atvērtas durvis uz Uberizāciju? Vismaz tā vismaz spriež EViation, jo viņi nav nolieguši baumas, ka ir iesaistīti tādi uzņēmumi kā Uber.