NESTEIDZIETIES AR ZIEMAS SEZONAS LIDOJUMU REZERVĒŠANU!

Piedāvājuma pieprasījums
Meklējiet lidmašīnu, pilsētu vai informāciju…

Lidmašīnu nomas līderis visā pasaulē

AirCar: Slovākijas lidojošā automašīna sertificēta kā revolucionāra

Privāto lidmašīnu noma
kopš 1991. gada

20 000
pieejamie aparāti

45 000
apdrošinātie lidojumi

120 000+
pasažieri

4,9/5
klientu apmierinātība

100%
Ogļu kompensācija

Klein Vision, lidojošā automobiļa AirCar ražotājs, ir nācis klajā ar paziņojumu. 2022. gada 24. janvārī Slovākijas uzņēmums paziņojumā presei paziņoja, ka tā lidojošais automobilis ir sertificēts. Valsts civilās aviācijas iestāde ir oficiāli izsniegusi AirCar konceptam lidojumderīguma sertifikātu. Stāsts par šo slovāku lidojošo automobili sākās 2016. gadā, kad Stefans Kleins atvēra savu uzņēmumu Klein Vision. Nākamajā gadā tika uzsākts AirCar projekts – lidojošā automobiļa prototips, kas tagad ir sertificēts. Plānojot helikopteru dronus un lidojošos taksometrus, AEROAFFAIRES aplūko, kāda varētu būt gaisa transporta nākotne.

AirCar sertifikācija paver durvis ļoti efektīvu lidojošo automobiļu masveida ražošanai. Tas ir oficiāls un galīgs apstiprinājums mūsu spējai uz visiem laikiem mainīt vidēja attāluma ceļošanu.

Šādus vārdus ir teicis AirCar lidojošo automobiļu projekta vadītājs profesors Stefans Kleins.

AirCar – Foto: Klein Vision

Klein Vision AirCar vēsture

Koncepcija un ideja par lidojoša automobiļa izveidi nav jauna. Lai gan tā jau sen ir bijusi zinātniskās fantastikas filmu tēma, lidojošais automobilis tagad ir kļuvis par realitāti. Tas kļūst arī par jaunu sasniegumu gaisa transporta jomā.

Projektu AirCar 2017. gadā uzsāka Slovākijas uzņēmums Klein Vision. Šo lidojošā automobiļa projektu izstrādāja astoņu aeronautikas profesionāļu komanda. Dažu turpmāko gadu laikā projekts attīstījās no sākotnējām skicēm, dažādiem prototipiem līdz dzinēju un lidmašīnas testēšanai vēja tunelī… Lai uzbūvētu AirCar, bija nepieciešamas ne mazāk kā 100 000 darba stundas. AirCar ir viens no tehniski vismodernākajiem transportlīdzekļiem, kāds jebkad ir radīts, un viens no pirmajiem, kas pārvietojas ne tikai pa zemi, bet arī pa gaisu.

Pēc vairāku gadu studijām un pētījumiem bija pienācis laiks AirCar prezentēt plašākai sabiedrībai. AirCar tika prezentēts 2019. gada novembrī Šanhajā, Ķīnā, Ķīnas Starptautiskajā importa izstādē (CIIE).

Šodien ir sertificēta AirCar piektā versija. Lai to panāktu, AirCar tika veikta virkne testu. Tas kopumā lidojis 70 stundas un veicis aptuveni 200 pacelšanās un nolaišanās manevrus. Lidmašīna pilnībā atbilst EASA (Eiropas Aviācijas drošības aģentūras) standartiem. Tāpēc Slovākijas Civilās aviācijas pārvalde ir izsniegusi Klein Vision lidojošajam automobilim lidojumderīguma sertifikātu.

Kādas ir AirCar lidojošā automobiļa īpašības?

Mēs visi esam dzirdējuši par automašīnu. Bet kā ir ar lidojošu automašīnu? Šī automobiļa inženieriem un izgudrotājiem bija jāatrod atjautīgi veidi, kā īstenot savu projektu. AirCar ideja ir tāda, ka to var vadīt gan gaisā, gan uz zemes. AirCar ir aerodinamisks fizelāža un moderns, pievilcīgs dizains gan no ārpuses, gan no iekšpuses. Lidaparāts ir izgatavots galvenokārt no kompozītmateriāla, kas palielina tā celtspēju lidojuma laikā. Turklāt lidojuma testos ir pierādīta lidaparāta stabilitāte gaisā. Tāpat arī pacelšanās un nolaišanās manevru laikā Klein Vision ir nodrošinājis, ka lidmašīna manevrē, pilotam nemanipulējot ar vadības ierīcēm.

Runājot par dzinējiem, AirCar ir aprīkots ar BMW 1,6 l 160 ZS dzinēju. Tas darbojas ar benzīnu. Klein Vision ir izgatavojis vairākus prototipus. Ir divvietīgs, trīsvietīgs un četrvietīgs, kā arī amfībijas versija.

Divvietīgā versija sver nepilnus 1000 kg. Tas var nobraukt aptuveni 1000 km attālumu ar ātrumu, kas pārsniedz 300 km/h.

Automatizētā pāreja no autotransporta līdzekļa uz gaisa transporta līdzekli un otrādi, spārnu un astes izvēršana/atvēršana, ir ne tikai novatoriska entuziasma, inovāciju un drosmes rezultāts, bet arī izcilu inženiertehnisko un profesionālo zināšanu rezultāts.

Branko Sarh, Boeing Co.

AirCar – Foto: Klein Vision

Šis lidojošais automobilis, kas ir inovāciju un tehnoloģiju apvienojums, debitēja 2021. gada 28. jūnijā. AirCar veica savu pirmo lidojumu starp divām pilsētām, kas ilga 35 minūtes no Nitras uz Bratislavu. Lidojums noritēja nevainojami, un, nosēžoties, tikai 3 minūšu laikā AirCar spārni salocījās, lai atbrīvotu vietu pilnīgi parastam automobilim. Pēc tam automašīna devās uz ceļa Slovākijas galvaspilsētas centrā.

Līdz šim tiek ražoti jauni AirCar modeļi, un vienam no to modeļiem šogad būtu jāsaņem sertifikāts.

Kā saka AirCar līdzdibinātājs Antons Zojacs, viņu lidojošais automobilis ir ierīce, kas savieno vairākus elementus:“kur ceļš satiekas ar debesīm“.

While we wait for the flying car to arrive on our roads and in the air, our aviation experts are at your service 24/7 for your private flight on +33 (0) 1 44 09 91 82. Nevilcinieties un apmeklējiet mūsu tiešsaistes cenu piedāvājumu, lai iegūtu cenas aprēķinu jūsu individuālam lidojumam.

Biežāk uzdotie jautājumi par AirCar, sertificēto lidojošo automašīnu

Kā notiek pāreja no automašīnas uz lidmašīnas režīmu?

Pāreja starp abiem režīmiem ir pilnībā automatizēta, un tai nav nepieciešama sarežģīta manuāla iejaukšanās. Nospiežot pogu, spārni un astes daļa izplešas vai savelkas dažu minūšu laikā.

Borta sensori un vadības sistēmas nodrošina, ka katrs solis tiek veikts droši, un pilotam nav nepieciešams koriģēt manevru. Šī tehnoloģija ir balstīta uz progresīvu inženiertehniku, kas ir stingri pārbaudīta, lai nodrošinātu maksimālu uzticamību.

Kādi ir minimālie laikapstākļi AirCar lidojumiem?

Tāpat kā visi gaisa kuģi, arī AirCar ir pakļauts laikapstākļu ierobežojumiem. Tas var lidot skaidrā laikā, ar minimālu redzamību un mērenu vēju.

Precīzi apstākļi būs atkarīgi no sertificētā modeļa galīgajām specifikācijām, taču pašreizējie prototipi ir izstrādāti tā, lai izturētu standarta apstākļus, kas ir līdzīgi mazu vieglo lidaparātu apstākļiem. Lidojumi spēcīgā lietū, biezā miglā vai stiprā vējā drošības apsvērumu dēļ nav ieteicami.

Vai man ir vajadzīga īpaša apliecība, lai vadītu/pilotu AirCar?

Jā, AirCar izmantošanai ir nepieciešama gan autovadītāja apliecība, gan privātā pilota apliecība (PPL) vai augstāka līmeņa apliecība atkarībā no vietējiem noteikumiem. Slovākijā, kur gaisa kuģis ir sertificēts, aviācijas iestādes ir atļāvušas tā izmantošanu ar noteiktiem nosacījumiem.

Citas valstis var noteikt papildu prasības, piemēram, īpašu apmācību hibrīdautomobiļiem. Klein Vision apsver iespēju nākotnē izveidot partnerības, lai vienkāršotu šo procesu.

Kāds ir AirCar reālais darbības rādiuss lidojuma un ceļa režīmā?

Pateicoties optimizētajam BMW dzinējam, sertificētās divvietīgās versijas lidojuma rādiuss ir aptuveni 1000 km ar 300 km/h kreisēšanas ātrumu.

Ceļa režīmā darbības rādiuss ir līdzīgs kā parastam automobilim ar tādu pašu dzinēju, t. i., aptuveni 500 līdz 600 km ar pilnu degvielas tvertni. Nākotnes versijas, jo īpaši ar elektrisko vai hibrīda piedziņu, varētu uzlabot šos rādītājus.

Vai AirCar ir saderīgs ar parasto lidostu infrastruktūru?

Jā, AirCar var pacelties un nolaisties uz standarta skrejceļiem nelielos lidlaukos, kas nozīmē, ka to var izmantot bez īpašas infrastruktūras.

Tomēr tā izmantošana pilsētu teritorijās būs atkarīga no izmaiņām noteikumos un iespējamās “vertiportu” (lidaparātu platformu) izveides. Pagaidām tie izmanto tādas pašas telpas kā vieglie gaisa kuģi.

Kādi ir drošības pasākumi dzinēja atteices gadījumā lidojuma laikā?

AirCar ir aprīkots ar ballistisko izpletni, kas ir pārbaudīta drošības sistēma vieglajā aviācijā un avārijas gadījumā spēj nobremzēt gaisa kuģa kritienu.

Turklāt tā aerodinamiskā konstrukcija ļauj tam noslīdēt ievērojamu attālumu, lai droši nolaistos pat bez dzinēja. Lai apstiprinātu šos protokolus, testos ir iekļauti arī kļūmju scenāriji.

Cik maksā AirCar un kad tas tiks laists tirgū?

Cena vēl nav oficiāli paziņota, bet eksperti lēš, ka tā varētu būt aptuveni 800 000 ASV dolāru, kas to ierindo sākumlīmeņa privāto lidmašīnu segmentā.

Sākotnēji Klein Vision plāno ierobežotu ražošanu, un pirmajiem klientiem tas varētu tikt piegādāts jau 2026. gadā. Pēc tam varētu sekot pieejamāki modeļi.

Vai AirCar izdala vairāk CO₂ nekā tradicionālā lidmašīna vai automašīna?

Ar pašreizējo benzīna dzinēju tā oglekļa dioksīda emisijas ir salīdzināmas ar mazas viendzinēja lidmašīnas emisijas līmeni. Tomēr Klein Vision strādā pie hibrīda un elektriskās versijas, lai samazinātu tā ietekmi uz vidi.

Oglekļa emisiju kompensāciju, ko jau piedāvā daži operatori (piemēram, AEROAFFAIRES), varētu iekļaut komerciālajos piedāvājumos.

Vai AirCar var novietot parastā autostāvvietā?

Automašīnas režīmā, kad spārni ir salocīti, AirCar ir līdzīgs parastam autotransporta līdzeklim (aptuveni 5 metrus garš). Tāpēc to var novietot parastās autostāvvietās, ja vien ir pietiekami daudz vietas virs galvas (aptuveni 2 metri). Lai aizsargātu jutīgās aeronavigācijas sastāvdaļas, ieteicams izmantot privātu garāžu.

Vai ir kādi kravas ierobežojumi (bagāža, pasažieru svars)?

Tāpat kā visiem lidaparātiem, arī AirCar ir noteikts kravnesības ierobežojums, kas ietver pasažierus, degvielu un bagāžu. Divvietīgam lidaparātam maksimālā kravnesība ir aptuveni 200 kg plus pilots. Precīza informācija būs norādīta lietotāja rokasgrāmatā, taču, lai maksimāli palielinātu darbības rādiusu, jums būs jāceļo ar nelielu svaru.

Kāds ir komforta līmenis lidojuma laikā?

Interjers ir veidots tā, lai atbilstu visaugstākās klases automobiļu saloniem, ar ergonomiskiem sēdekļiem, daļēju skaņas izolāciju un intuitīvām vadības ierīcēm.

Tomēr, tāpat kā vieglajā lidmašīnā, turbulence var būt jūtamāka nekā privātajā lidmašīnā. Salons nav hermētisks, kas ierobežo lidojumus nelielā augstumā.

Vai AirCar varētu izmantot pilsētā kā lidojošu taksometru?

Pagaidām nē. Lai gan šī ideja ir pievilcīga, pilsētas aviācijas noteikumi, troksnis un nepieciešamība pēc skrejceļiem to padara sarežģītu.

Klein Vision sākotnēji orientējas uz starppilsētu maršrutiem (piemēram, savienojot divas pilsētas, kas atrodas 300 km attālumā viena no otras), taču attīstība varētu atvērt šo tirgu vēlāk.

Kā ir ar apkalpošanu un tehnisko apkopi?

AirCar būs jāveic regulāras tehniskās pārbaudes gan uz ceļa (kā automašīnai), gan gaisā (kā lidmašīnai).

Klein Vision plāno izveidot apstiprinātu centru tīklu, taču loģistika vēl nav izstrādāta. Tehniskā apkope, iespējams, būs dārgāka nekā parastam transportlīdzeklim, jo tam ir divas funkcijas.

Vai ir plāni par autonomām (bezpilota) versijām?

Līdz šim AirCar ir nepieciešams kvalificēts pilots, taču uzņēmums neizslēdz iespēju nākotnē izstrādāt daļējas vai pat pilnīgas automatizācijas sistēmas, ja mainīsies tiesību akti.

Tas būs atkarīgs arī no tehnoloģiju attīstības bezpilota lidaparātu un autonomo taksometru jomā.

Kur var apskatīt vai izmēģināt AirCar?

Klein Vision laiku pa laikam rīko publiskus demonstrējumus, jo īpaši Slovākijā. Potenciālas iespējas ir arī gaisa šovi (piemēram, Parīzes gaisa šovs) un inovatīvai mobilitātei veltīti pasākumi. Sazinieties tieši ar uzņēmumu, lai uzzinātu par tā grafiku.

Vai AirCar būs iespējams iznomāt kā privātu lidmašīnu?

Tas būs atkarīgs no pieprasījuma un partnerattiecībām. Daži uzņēmumi, piemēram, AEROAFFAIRES, varētu piedāvāt nomu, ja šis modelis uzrunās biznesa klientus.

Tomēr nepieciešamība pēc dubultas kvalifikācijas (autotransports + aviotransports) varētu ierobežot šo iespēju sākumposmā.